Jump to content
Sign in to follow this  
Agraelos

Samovolné povolování šroubů kol - špatná dosedací plocha?

Recommended Posts

Zdravim vás, u neoriginálních ALU kol (ke kterejm mám vymezovací kroužky) se mi uvolňujou na všech kolech všechny šrouby, i když je tvrdě přetáhnu. Dochází k tomu hlavně při vyšších rychlostech, jakmile přejedu nějakou nerovnost, tak je to i trochu slyšet, jak se to povolí. Šrouby jsem k nim dostal - M14, stoupání závitu by mělo bejt 1,5 (a na 17 'ořech'), délka přes 28 mm -> jsou delší, než šrouby u druhý sady originálních litejch kol (M14 x 1,5 x 27-28 mm (17 ořech)), kde je to když tak v pohodě.
Napadá mě, jestli není něco poškozený, nebo se správností dosedací plochy sedla => kužel (kónus), originální maj kulovou plochu. Pro jistotu přikládám obrázek ráfku se šroubem.

Jinak si ještě řikám, že sice vymezovací středici kroužek rozměrově sedí, ale zda nerozhoduje i tloušťka/hloubka toho kroužku zapadající do ráfku, či tohle se nepočítá? Děkuju vám za rady!

1.JPEG

2.JPEG

3.JPEG

4.JPEG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podívej se do typového listu kol na to jaké mají být šrouby. Podle fotek to vypadá, že disk je na kulovou dosedací plochy a ty tam rveš kužel. A obávám se, že ten neorigo disk je už hodně vymačkaný, že už to nepůjde spravit. Stalo se mi to Dezent ale obráceně takže spíš to pak nešlo povolit.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za odpověď. Ten bohužel nemám (kola jsou kupovaný od někoho, kdo je používal snad na dvojkovym Superbu) a ty šrouby mi dal k tomu. Ideálně by to chtělo možná nějakej vzor pro srovnání/rozpoznání těch dosedacích ploch. Aha, to doufám, že ne, no. Jinak nějaký menší deformace by měli jít zpravit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zjevně se to špatně porovnává. Sice to může obecně zkreslovat, ale posílám ještě fotku víc zblízka a když tak pro srovnání i díru jinýho originálního litýho disku + vzor. Zkusil sem ten kuželovej šroub položit do originálu (kde asi určitě bude kulovej šroub) a divně tam seděl, viklal se. Kdežto u toho neoriginálního ALU kola bych řekl, že tam snad seděj oba dva typy šroubů... Jestli to spíš podle vůle pohybu nemá blíž k tomu kuželovýmu, avšak nevim přesně. Snad tam nemá bejt nějakej třeba speciální, našel sem, kde to rozdělovali i podle stupňů a zda je ten tvar ještě pohyblivej/plovoucí. A co sem koukal, tak mi možná nepřijde, že by ten otvor byl vymačkanej, spíš jenom seškrábanej lak (samozřejmě se můžu mýlit), anebo v to můžu aspoň doufat. :) Jinak si řikám, jak popř. nejlíp ověřit správnou délku šroubů - zřejmě podle počtu závitů nacházejicích se v náboji, to nějak změřit. Děkuju.

a.JPEG

b.JPEG

Vzor.jpg

Edited by Agraelos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šrouby se když tak po nějakym čase samy od sebe přestaly uvolňovat, byl i problém je povolit, tak se uvidí příští sezónu. Zatim díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě bych checknul, jestli nejsou šourby  plochy něčím namazaný. Šrouby nemazat, maximálně otřít v hadru s konkorem pro trochu tý čistoty a konzervace. Když by se to povolovalo, možná by se dalo laborovat s něčím na zajištění závitů - rozhodně nepřehánět, aby to zajištění nebylo trvalé :) Jestli maj originální kulovou plochu (a disky taky), pak je to jasné. Musí být šrouby zase s kulovou plochou. Středící kroužek na foto č. 3 nevidím, pouze krytku. Pokud je nejistota, možná by se dalo "nakouknout" na poměry na středu skrze otvor po sundané středové krytce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...