Přejít na obsah

Cukání motoru na volnoběh za studena 1.6tdi cr 77kW


cz pida

Doporučené příspěvky

Poslední dobou jsem začal vnímat tak nějak čim dál víc vibrace do karoserie od motoru chvíli po studeném startu. Je to cítit do sedačky a jde to celým autem dozadu.

Vyměnil jsem silentblok na převodovce, motoru a reakční vzpěru a k tomu i všechny ty pryže co drží výfuk, bohužel to nepomohlo ani trochu.

Najeto mám poctivých 150 000 km, tankuju jen buď Vervu nebo jinou naftu bez biosložky plus přidávám VIF, auto je přesně 5 let staré a má veškerý pravidelný servis.

Auto krásně táhne, za jízdy nic nikde necuká, prostě jen studenej volnoběh při 750 otáčkách, po startu když to má  z kraje "bohatší směs" a vyšší otáčky tak je to v pohodě, za chvíli jak se ale motor začne ohřívat tak se to projeví naplno, je to ca do teploty 60 St, už jezdim tak abych se vyhnul všem semaforum, protože mě to dost nervuje :-) ...když se motor ohřeje úplně tak je všechno OK.... 

Vyjel jsme si teď ve VCDS log z motoru korekce  vstřikovačů jsou zdá se OK :

 

 

                Addresa 01: Motor  (04L 906 021 M)
  IDE00365   Odchylka vstřikovaného množství 1 -0.49 mg/stroke
  IDE00366   Odchylka vstřikovaného množství 2 0.29 mg/stroke
  IDE00367   Odchylka vstřikovaného množství 3 -0.52 mg/stroke
  IDE00368   Odchylka vstřikovaného množství 4 0.72 mg/stroke

VCDS žádné chyby nehlásí, volnoběžný otáčky jsou stabilní, nikde nic nekolísá, zvuk motoru mi subjektivně při tom pocukávání přijde taky OK. 

Už jsem tu pročetl všechno možné a začínám mít pocit, že to může být úplně všechno :-)

Co třeba ERG ventil......jaký má 1,6 tdi cr systém ?....jedno nebo dvouokruhový ? V případě že jednookruhový tak nízko nebo vysokotlaký ?

Může mi to někdo potvrdit nebo mi rozmluvit nápad, nechat EGR někde vyčistit, což bude zřejmě porod nebo úplně nejlíp poradit co zkusit abych se k něčemu dobral?

Díky
 

 

Editováno: , autor: cz pida
trochu jsem poupravil obsah a doplnil ho o další postřehy, abych tu neodpovídal sám sobě, když nikdo jiný neví
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

zatím ne, přes léto se to v podstatě skoro nedělo, ale teď jak už jsou chladný rána to zase začíná.

Máme ale spoustu jinejch starostí a tak to zatím neřeším a čekám jestli se to nějak neukáže na diagnostice nebo se to nějak nezhorší.

Jediný co asi udělám před zimou, protože mi to přijde prosti EGRu relativně jednoduchý, že nechám vyčistit klapku, to ale si myslím dopředu, že nepomůže, budu to ale moct aspoň vyloučit,

Je to taková závada nezávada a asi to bude dost individuální. Zkoušel jsem to různé druhy nafty a tim to taky nebylo.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Korekce vstřiku z jednotky jsou ti naprd, protože je to jen informativní. Vstřik může špatně rozprašovat, nebo odkapávat, musel by jsi to dát na stolici.

Měřil jsi ty korekce u studeného motoru do 2 minut po nastartování ? Pokud u zahřátého motoru tak to nemá už vůbec žádnou vypovídající hodnotu. Ale i tak je tam vidět že 4 vstřik si přidává i když je to v rámci tolerance... ale životnost je 120K km při vyšším náběhu celkem běžně způsobují menší záškuby a nepřesnosti motoru, ale většina lidí to neřeší, protože prostě mají ojeté auto :-)

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo jo, hned měřil jsem hned po nastartování při studeným motoru, ale jak jsem psal, v tomhle směru jsem laik, proto jsem rád že se konečně někdo ozval.

Já to řeším v podstatě jen proto, aby se z toho nevyvrbilo něco závažnějšího, doporučuješ teda co?...nechat to taky být a neřešit, když je to ojeté auto :-) a nebo to nechat někde zkontrolovat ..např tady mám to naproti práci...díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mém případě se tak děje pouze při prvním nastartování, kdy je motor stále relativně studený, tím pádem by se nemělo jednat o regeneraci.

 

Regenerace se u mě naopak projevuje tím, že auto dělá neskutečně zvláštní zvuky při couvání, jak kdybych měl díru v turbu, nevím k čemu ten zvuk přirovnat, ale občas mám pocit, že se celé auto rozpadne ..

Editováno: , autor: abyssis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže v úterý jdou vstřiky ven a na test, tak uvidíme....bylo mi řečeno že tyhle BOSCH  v podstatě trpí tím, že po čase za studena tohle prostě dělají.

Domluvil jsme se na kontrole jestli nejsou nějak v pytli a když nebudou tak se tam vrátí zpět, kdyby nějaký byl, tak se to řeší výměnou starý kus za repasovaný, cena +/- 6 000kč za jeden, tak uvidím jak to dopadne, dám každopádně vědět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano víceméně co jsem ti napsal já. Životnost vstřiku daná výrobcem je 120 tisíc km po překročení této hodnoty fungují, ale samozřejmě už nebudou tak přesné a to se projeví hlavně za studena, ale to není důvod je měnit... Můžou dát klidně levou zadní 3x tolik.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže vstřikovače jsou po kontrole a jsou v pořádku, jako bonus jsem rovnou nechal vyměnit i palivovej filtr a pocukávání je stále přítomno.

Mechanik mi řekl že si osobně myslí že by to ještě mohly bejt nějak načatý rozvody a že se mu úplně nezdají hodnoty nastavovače vačkového hřídele, ale to si úplně nejsem jistej jestli si to pamatuju správě, protože jsem byl během rozhovoru v časovým presu a myslel u toho na X dalších věcí.  Proberu to ještě s autorizákem jestli něco takového nemají v povědomí a když ne, tak to buď nechám být nebo nechám udělat rozvody dřív, ale spíš to asi nechám. Jediný co se mi na tom celým pořád nezdá je, že to tak strašně souvisí s teplotou motoru.

To že na 60 - 65St a výš to už nedělá jsem tu psal hned z kraje, ale zapomněl jsem dodat, že když třeba po ránu dojedu do práce, kdy je motor už plně zahřátej a nikde nic pak už necuká a třeba za 30 minut jedu někam autem dál a teplota spadne pod těch 60 - 65St, třeba na 35St. tak to pak už necuká taky tzn. to dělá jen když je motor prostě úplně na 100% vychladnutej

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

 

Vlastním 1.6 tdi CR DSG 7st, r.v.2016 a robí mi presne toto isté ako náhle začali ranné mrazy. Cez deň vporiadku, cuká motor iba pri prvom štarte ráno, následne počas dňa na jednotku. Riešil som to s jedným kvalitným servisom u nás a vyzerá že to je baterka. Baterka hádže na nabíjačke divné hodnoty (navyše mám natvrdo vypnutý štart stop) a auto akoby ráno nežhavilo lebo je slabá batéria a z toho dôvodu to cuká.

Vymením batériu a dám vedieť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no smysl by to dávalo, protože jestli se nepletu, tak žhavení se používá nejen pro zahřátí nasávaného vzduchu před a při startu studeného motoru, ale kvůli emisím se používá i během chodu studeného motoru s tím že ho ovládá nějaká řídící jednotka žhavení nebo jak to nazvat, která vyhodnocuje teplotu chladící kapaliny, případně oleje, za chodu motoru i množství vstřikovaného paliva, otáčky motoru nebo teplotu nasávaného vzduchu a podle těchhle parametrů rozhoduje o délce jak doby předžhavení tak i jestli bude žhavení aktivní i při startování nebo při chodu motoru...já s tim dneska jedu za místním odborníkem, tak uvidím co zjistí nebo nezjistí 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže kúpil som novú batériu, ktorá podporuje aj startstop, kúpil som silnejšiu, origo bola 68 a ja som kúpil 70ku za 130€ a problém vyriešený. 
Pokial sa nemylim, tak v tychto motoroch je elektronické vstrekovanie paliva čiže keď je slabá batéria nielenže nenažhaví ale da malo nafty a z toho dôvodu to cuká.

Snáď Vám to vyrieši aj Váš problem :) pekný deň

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jak se teď oteplilo se tomu přestal věnovat a počkám až začne být pořádná zima, abych nemusel čekat x hodin než úplně vychladne motor když něco zkusim

Vim že můžu vyloučit vstřiky a palivolej filtr a zřejmě i teplotní čidla,  z toho že se to ve 100% děje jen do určité teploty a čím větší je zima tim víc se to projevuje usuzuju, že to bude buď špatně dožhavuje ve fázi kdy ještě není motor dostatečně teplý, nebo e někde špatně ot/do-vírá EGR nebo škrtící klapka…teoreticky kdybych odpojil čidlo teploty chl. kapaliny tak by auto měla dát směs bohatší a v tom případě by to mělo přestat dělat nebo se pletu?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...