Jump to content
cz pida

Cukání motoru na volnoběh za studena 1.6tdi cr 77kW

Recommended Posts

Posted (edited)

Poslední dobou jsem začal vnímat tak nějak čim dál víc vibrace do karoserie od motoru chvíli po studeném startu. Je to cítit do sedačky a jde to celým autem dozadu.

Vyměnil jsem silentblok na převodovce, motoru a reakční vzpěru a k tomu i všechny ty pryže co drží výfuk, bohužel to nepomohlo ani trochu.

Najeto mám poctivých 150 000 km, tankuju jen buď Vervu nebo jinou naftu bez biosložky plus přidávám VIF, auto je přesně 5 let staré a má veškerý pravidelný servis.

Auto krásně táhne, za jízdy nic nikde necuká, prostě jen studenej volnoběh při 750 otáčkách, po startu když to má  z kraje "bohatší směs" a vyšší otáčky tak je to v pohodě, za chvíli jak se ale motor začne ohřívat tak se to projeví naplno, je to ca do teploty 60 St, už jezdim tak abych se vyhnul všem semaforum, protože mě to dost nervuje :-) ...když se motor ohřeje úplně tak je všechno OK.... 

Vyjel jsme si teď ve VCDS log z motoru korekce  vstřikovačů jsou zdá se OK :

 

 

                Addresa 01: Motor  (04L 906 021 M)
  IDE00365   Odchylka vstřikovaného množství 1 -0.49 mg/stroke
  IDE00366   Odchylka vstřikovaného množství 2 0.29 mg/stroke
  IDE00367   Odchylka vstřikovaného množství 3 -0.52 mg/stroke
  IDE00368   Odchylka vstřikovaného množství 4 0.72 mg/stroke

VCDS žádné chyby nehlásí, volnoběžný otáčky jsou stabilní, nikde nic nekolísá, zvuk motoru mi subjektivně při tom pocukávání přijde taky OK. 

Už jsem tu pročetl všechno možné a začínám mít pocit, že to může být úplně všechno :-)

Co třeba ERG ventil......jaký má 1,6 tdi cr systém ?....jedno nebo dvouokruhový ? V případě že jednookruhový tak nízko nebo vysokotlaký ?

Může mi to někdo potvrdit nebo mi rozmluvit nápad, nechat EGR někde vyčistit, což bude zřejmě porod nebo úplně nejlíp poradit co zkusit abych se k něčemu dobral?

Díky
 

 

Edited by cz pida
trochu jsem poupravil obsah a doplnil ho o další postřehy, abych tu neodpovídal sám sobě, když nikdo jiný neví

Share this post


Link to post
Share on other sites

zatím ne, přes léto se to v podstatě skoro nedělo, ale teď jak už jsou chladný rána to zase začíná.

Máme ale spoustu jinejch starostí a tak to zatím neřeším a čekám jestli se to nějak neukáže na diagnostice nebo se to nějak nezhorší.

Jediný co asi udělám před zimou, protože mi to přijde prosti EGRu relativně jednoduchý, že nechám vyčistit klapku, to ale si myslím dopředu, že nepomůže, budu to ale moct aspoň vyloučit,

Je to taková závada nezávada a asi to bude dost individuální. Zkoušel jsem to různé druhy nafty a tim to taky nebylo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korekce vstřiku z jednotky jsou ti naprd, protože je to jen informativní. Vstřik může špatně rozprašovat, nebo odkapávat, musel by jsi to dát na stolici.

Měřil jsi ty korekce u studeného motoru do 2 minut po nastartování ? Pokud u zahřátého motoru tak to nemá už vůbec žádnou vypovídající hodnotu. Ale i tak je tam vidět že 4 vstřik si přidává i když je to v rámci tolerance... ale životnost je 120K km při vyšším náběhu celkem běžně způsobují menší záškuby a nepřesnosti motoru, ale většina lidí to neřeší, protože prostě mají ojeté auto :-)

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo jo, hned měřil jsem hned po nastartování při studeným motoru, ale jak jsem psal, v tomhle směru jsem laik, proto jsem rád že se konečně někdo ozval.

Já to řeším v podstatě jen proto, aby se z toho nevyvrbilo něco závažnějšího, doporučuješ teda co?...nechat to taky být a neřešit, když je to ojeté auto :-) a nebo to nechat někde zkontrolovat ..např tady mám to naproti práci...díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

15degren: hele a nedělaj nestabilní volnoběh kapající vstřiky? to už je pak docela nebezpečný, když ti to za jízdy protaví píst, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové a necukává vám ten motor pouze při regeneraci ? Ještě jsem nejel s 1.6 TDI s bosch vstřikovačema, která by to při regeneraci nedělala....

Share this post


Link to post
Share on other sites

V mém případě se tak děje pouze při prvním nastartování, kdy je motor stále relativně studený, tím pádem by se nemělo jednat o regeneraci.

 

Regenerace se u mě naopak projevuje tím, že auto dělá neskutečně zvláštní zvuky při couvání, jak kdybych měl díru v turbu, nevím k čemu ten zvuk přirovnat, ale občas mám pocit, že se celé auto rozpadne ..

Edited by abyssis

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mě taky ne, dělá to denně kdykoli při studeném motoru, jak se ohřeje na 60 je to pryč. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám stejný problém. jakmile se olej ohřeje na 55 tak to přestane. Vstřikovače Bosch a 250tis odchylka kolem +0,6mg

Share this post


Link to post
Share on other sites

takže v úterý jdou vstřiky ven a na test, tak uvidíme....bylo mi řečeno že tyhle BOSCH  v podstatě trpí tím, že po čase za studena tohle prostě dělají.

Domluvil jsme se na kontrole jestli nejsou nějak v pytli a když nebudou tak se tam vrátí zpět, kdyby nějaký byl, tak se to řeší výměnou starý kus za repasovaný, cena +/- 6 000kč za jeden, tak uvidím jak to dopadne, dám každopádně vědět

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano víceméně co jsem ti napsal já. Životnost vstřiku daná výrobcem je 120 tisíc km po překročení této hodnoty fungují, ale samozřejmě už nebudou tak přesné a to se projeví hlavně za studena, ale to není důvod je měnit... Můžou dát klidně levou zadní 3x tolik.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Takže vstřikovače jsou po kontrole a jsou v pořádku, jako bonus jsem rovnou nechal vyměnit i palivovej filtr a pocukávání je stále přítomno.

Mechanik mi řekl že si osobně myslí že by to ještě mohly bejt nějak načatý rozvody a že se mu úplně nezdají hodnoty nastavovače vačkového hřídele, ale to si úplně nejsem jistej jestli si to pamatuju správě, protože jsem byl během rozhovoru v časovým presu a myslel u toho na X dalších věcí.  Proberu to ještě s autorizákem jestli něco takového nemají v povědomí a když ne, tak to buď nechám být nebo nechám udělat rozvody dřív, ale spíš to asi nechám. Jediný co se mi na tom celým pořád nezdá je, že to tak strašně souvisí s teplotou motoru.

To že na 60 - 65St a výš to už nedělá jsem tu psal hned z kraje, ale zapomněl jsem dodat, že když třeba po ránu dojedu do práce, kdy je motor už plně zahřátej a nikde nic pak už necuká a třeba za 30 minut jedu někam autem dál a teplota spadne pod těch 60 - 65St, třeba na 35St. tak to pak už necuká taky tzn. to dělá jen když je motor prostě úplně na 100% vychladnutej

Edited by cz pida

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělá mi to to samé,

auto jsem kupoval na jaře a to jsem si toho nevšiml, až teď když přišla zima 😶

Rozvody jsem dělal hned po koupi tak si myslím že těmi to nebude. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

zeptám se ještě v autorizáku jestli to třeba s někým už neřešili, ale moc nadějí tomu nedávám...třeba někoho tady na fóru něco napadne....co třeba verze SW ? Jakej je poslední?

 

 

Log-TMBJG7NE7E017XXXX-158134km.txt

Edited by cz pida
Přidání LOGu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte,

 

Vlastním 1.6 tdi CR DSG 7st, r.v.2016 a robí mi presne toto isté ako náhle začali ranné mrazy. Cez deň vporiadku, cuká motor iba pri prvom štarte ráno, následne počas dňa na jednotku. Riešil som to s jedným kvalitným servisom u nás a vyzerá že to je baterka. Baterka hádže na nabíjačke divné hodnoty (navyše mám natvrdo vypnutý štart stop) a auto akoby ráno nežhavilo lebo je slabá batéria a z toho dôvodu to cuká.

Vymením batériu a dám vedieť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no smysl by to dávalo, protože jestli se nepletu, tak žhavení se používá nejen pro zahřátí nasávaného vzduchu před a při startu studeného motoru, ale kvůli emisím se používá i během chodu studeného motoru s tím že ho ovládá nějaká řídící jednotka žhavení nebo jak to nazvat, která vyhodnocuje teplotu chladící kapaliny, případně oleje, za chodu motoru i množství vstřikovaného paliva, otáčky motoru nebo teplotu nasávaného vzduchu a podle těchhle parametrů rozhoduje o délce jak doby předžhavení tak i jestli bude žhavení aktivní i při startování nebo při chodu motoru...já s tim dneska jedu za místním odborníkem, tak uvidím co zjistí nebo nezjistí 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže kúpil som novú batériu, ktorá podporuje aj startstop, kúpil som silnejšiu, origo bola 68 a ja som kúpil 70ku za 130€ a problém vyriešený. 
Pokial sa nemylim, tak v tychto motoroch je elektronické vstrekovanie paliva čiže keď je slabá batéria nielenže nenažhaví ale da malo nafty a z toho dôvodu to cuká.

Snáď Vám to vyrieši aj Váš problem :) pekný deň

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...