Přejít na obsah

reklamace po záruční době - reakce ŠkodaAuto


pavlikVB

Doporučené příspěvky

Mám čerstvou zkušenost se servisem Škoda Auto.

Už delší dobu (možná přes rok) pozoruji, že brzdový kotouč na zadním kole není stejnoměrně zbroušen. Vinu jsem dával tomu, že asi málo brzdím a neřešil jsem to. Bohužel se mi to vymstilo! Před týdnem se vratím domů do garáže a nemohl jsem si nevšimnout mírného zápachu a zcela zavařených brzd na zmiňovaném zadním kole. Demontuji tedy kolo a zjišťuji, že vnější destička je sjetá na kov, destička z druhé strany má asi 90%. Z kotouče se téměř samovolně odlupuje "vrchní vrstva". Příčinou tohoto stavu je nefungující vodící čep na třmenu - zcela zatuhlý. Při detailním pohledu zjišťuji, že není na jedné straně natažená manžeta (viz. foto).

 

Ani se nesnažím opravovat a domlouvám servisní prohlídku autorizovaném servisu Škoda. Mé jediné vysvětlení je, že tuto manžetu nenatáhnuli již ve výrobě. Jsem první majitel a nikdo nikdy nedemontoval kola - pouze já při výměně zimních kol. Manžeta má dostatečně velké sedlo na uchycení a nepřipadá v úvahu, že by mohla samovolně přeskočit.

Proto jsem takto hájil svou verzi i v servisu. V servisu se zmohli pouze na to, že jsem si manžetu musel přesunout sám, což je nemyslitelné. Když už bych toto udělal, tak bych nejel do servisu 3/4 roku po 2-leté záruční době, že? Nehledě na to, že by mi to stejně nepomohlo, protože mě tvrdili, že záruka je na kotouče a destičky 6 měsíců nebo 10.000km. Já mám najeto 50.000km a staří vozu necelé 3 roky. Nicméně výsledkem je to, že mi tuto "reklamaci" zamítli z důvodu, že auto již není v záruce, aniž by toto své tvrzení podstoupili Škoda Auto k prošetření, což byla má naděje v úspěšnou a bezplatnou výměnu všeho poškozeného - odhadem s prací ve Škoda servisu by se to mohlo pohybovat okolo 10.000,-Kč - nevím.

 

Takže až budete měnit kola neváhejte se podívat, zda máte všechny manžety nasazené, abyste nedopadli jako já. Servis tedy alespoň nouzově rozchodil vodící čep, aby se vracel a stále nebrzdil. Smůlu jsem měl v tom, že v celém servisu nenašli v koši žádnou použitou destičku s aspoň 1mm obložením, aby mi brzdy nepískali. Na kompletní výměnu se totiž mohu objednat cca za 1/2 měsíce, kdy mají volný termín. Takže to ještě soukromě zkouším řešit přes zákaznické centrum.

Máte stejný názor na věc jako servis a já měl jen smůlu? Ani nechci domýšlet, kdyby mi podobně kvůli nějakému pochybení z výroby odešel třeba motor a třeba týden po záruce. ŠKODA u mě tímto podstatně ztratila body a myslel jsem, že se k tomu postaví čelem a bez keců vše vymění...

WP_20190419_08_50_20_Pro.jpg

Editováno: , autor: pavlikVB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsi mimo zaruku, takze opravdu zbyva jen ta pripadna dobra vule, pokud v servisu narazis na nekoho "hodneho".

 

Spis se divim, se sis toho nevsiml driv. Pokud desticka stale drhne o kotouc, musela byt brzda po jizde horka, muselo to smrdet, to jedno kolo muselo byt vyrazne spinavejsi od brzdneho prachu nez ostatni kola atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Bubagem. Dle tvého komentáře v tvém prvním příspěvku soudím, že i když si auto neopravuješ, tak základní technické znalosti máš. A když tvrdíš, že zimní a letní sady pneu měníš sám, tak bych předpokládal, že člověk udělá aspoň zběžnou prohlídku toho, co je vidět při sundání kola tj. např. ochranné manžety hnacích hřídelí,  manžety vodících čepů brzd, stav brzdového kotouče, stav a síla brzdových destiček apod. Toto je všechno krásně vidět a jaksi nechápu, že si to lidi neprohlédnou, když 2 x do roka mění pneu. Je to otázka 5-ti minut navíc a pak se dá leccos zachránit. Já toto všechno kontroluji při každé výměně pneu. Samozřejmě pokud auto prochází v záruce servisními prohlídkami v autorizovaném servisu, tak pokud tam již guma nebyla natažená od výroby, tak by si to automechanik měl všimnout. Ale o úrovni některých dnešních automechaniků je škoda mluvit.......

Upřímně pochybuji, že by Škodovka tuto tvou reklamaci po záruce uznala, ale držím palce, zkusit se může všechno.

Jo a jinak jak píšeš, že nikdo jiný kromě tebe nedemontoval kola, tak nevím jestli při předepsaných servisních prohlídkách není ta demontáž předepsána a ty aspoň vizuální kontroly brzd taky. Nebo si ses na ty prohlídky úplně vykašlal..........???

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 4. 2019 na 20:41, pavlikVB napsal:

Z kotouče se téměř samovolně odlupuje "vrchní vrstva"

Jen tak na okraj - tohle naopak ukazuje na to, že to nebrzdilo a kotouč začal reznout. To co se odlupuje, je "rozleštěná" zrezlá vrstva kotouče. A tahle vrstva mohla způsobit i rychlejší úbytek destičky. Teprve, když se dostal kov na kov, tak se to ojezdilo.

A jak jsi přišel na to, že čep je zcela zatuhlý, když jsi to nerozebíral? Kolem nešlo otočit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem za různé názory na věc. Přiznávám, že při výměně kol zimní/letní dělám jen letmou prohlídku - prostě bych neočekával, že u "nového" auta bych měl přijít na podobnou závadu. Na druhou stránku musím říct, že manžety bych si ani při důkladnější prohlídce asi nevšiml - koukněte, že to téměř nejde vidět - pěkná kamufláž.

Na výměnu oleje jezdím v předepsaných 15.000km intervalech, takže poslední prohlídka byla letos 22.1. ve 45.000km - pokud mají při prohlídce dělat kontrolu brzd, to nevím a docela by mě to překvapilo, protože, pak by na to "odborníci" měli přijít. Ale nikde mi do správy tuto informaci nenapsali.

Bohužel jsem si nikdy většího zašpinění kola nevšiml, podobně ani nikdy nešel cítit žádný zápach (ani v garáži), ani žádné teplo od brzdy. Vše asi vygradovalo v posledních cca 100km kilometrech, kdy čep nadobro zatuhnul / zareznul a zbrousil zbytek destičky. Až při poslední jízdě asi 5km před domem jsem zastavil, abych se podíval co to je za zvuky - kolo bylo špinavé a vyřící. Dojel jsem domu a teprve po demontáži kola jsem si všiml nejprve sjeté destičky a za další chvíli i té sesazené manžety.

 

Ještě malá perlička o kvalitě servisáků ve Škodovce. Ikdyž jsem při předání vozu technikovi říkal, že je jedna manžeta stažená a nejde s čepem pohybovat, tak si představte, že mi asi za 2hod co to tam měli přistavené volá, že manžeta i čep jsou v pořádku a funkční. Ptal jsem se, jestli mají demontované správné kolo atd. Ano měli... Takže jsem je po talefonu instruoval, kde mají hledat a skutečně se mi to podařilo - našli tu správnou manžetu. Oni totiž celou dobu zkoumali píst a jeho manžetu - vůbec je nenapadlo to, že jsou tam ještě jiné manžety - takže vidíte co je v servisech za laiky a musí jim zákazník říct, kde hledat.

 

Nicméně nyní je to v řešení v zákaznickém centru, tak uvidím, jak se k tomu postaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam praveze opacnu skusenost.Par dni po zaruke mi prestalo fungovat scrolovacie tlacitko vo volante,znami to problem u Skodovky.Najprv omacka,ze je to po zaruke a musim si to cvaknut sam,vraj aj mixer ked sa mi den po zaruke pokazi,tiez ho nepojdem reklamovat.

Lenze stacilo byt neoblomny,napisat email priamo na zakaznicku linku a o par dni ma kontaktoval dealer,ze ak mam zaujem,mozem prist na vymenu,ze oni zaplatia gratis vymenu a kodovanie,Skodovka zaplati 70% ceny suciastky,moj podiel 30%.

Po vzajomnej pohode vymenene.Jedinou podmienkou vraj boli iba vykonane servisne prehliadky podla servisneho planu.

Takze oplati sa byt neoblomny.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hehe, tak mám další negativum na servis;

už týden žádám a bylo mi i slíbeno přijímacím technikem, že mi na email pošlou fotodokumentaci, kterou pořídili při "opravě". Když jsem je včera potřetí žádal, tak dnes přišla odpověď od vedoucího servisu:

"Bohužel jsme fotky neuložili do archivu a už je nemáme.

 Doporučím Vám se s reklamací obrátit na jiný autorizovaný servis Škoda. Tuto možnost ze zákona máte.

 Děkuji za pochopení."

 

Že by snad něco tajili??? kol1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nakonec jsem vše řešil přes "Péče o zákazníka", kde jsme se asi po 14-ti dnech, než si vše prověřili od problémového servisu (Český Krumlov - CB AUTO), dopracovali k tomu, že vše poškozené vymění na účet Škoda Auto. Včera jsem si dovezl opravený vůz (z jiného servisu), kde vyměnili oba kotouče, destičky, vodící čepy s držákem třmenů.

Takže s přístupem z Ml.Boleslavy jsem spokojen a jsem rád, že jsem se nenechal odbýt verdiktem ze servisu v Českém Krumlově, který to ani na mou žádost do Ml.Boleslavy nechtěl poslat k vyjádření!

 

Příčina závady nebyla stanovena, resp. nechtěli přiznat mou jedinou domněnku, že chyba nastala již ve výrobě. Tvrdili, že by se zatuhnutí vodícího čepu projevilo dřív, nikoliv po 2,5letech provozu, což je možná pravda, ale já mám čisté svědomí, že ve stažení manžety prsty nemám, takže asi spadla sama :-)

Editováno: , autor: pavlikVB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...