Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Zdravím,

někdy v lednu jsem byl v autorizáku se špatným řazením. Špatně se mi řadila jednička při rozjezdu, buďto jsem ji tam musel natlačit, nebo vyšlápnout spojku a pk tam vlezla. Podobné jsem to měl i se dvojkou. Vše mi zkontrolovali, olej byl prý ok a seřídili mi řazení.

Od začátku týdne mám ale stejný problém, včera to bylo nejhorší. 

První věc byla, že jsem zacouval na parkovaní a zpátečka mi už nešla vyřadit, musel jsem několikrát sešlápnout a pak vylezla. Vzápětí na to jsem zkusil řazení jednotlivých stupnů, na čež jednička, dvojka šly špatně a čtyřka až po několika vyřazeních a sešlápnutích. Dojel jsem domu a řazení bylo úplně v pohodě. Akorát dnes ráno, auto stálo, klesly otáčky a zpátečka šla několikrát přes zuby. Vím, že nemá synchron, ale když auto stojí, tak by to nemělo jít přes zuby přece. Před chvili jsem zkousel davat zpatecku po nastartovani - zuby. Nechal jsem chvili seslaplou spojku, zkusil dat zpatecku a stejne sla lehce pres zuby, az po dalsim seslapnuti sla v pohode. Jakmile pustim spojku, jako kdyby se to kolo v prevodovce opet roztocilo a pri dalsim zarazeni zpatecky opet zuby. To se mi stává nejčastěji, potim to špatné řazení jedničky.

Jsem objednaný do servisu, nicméně by mě zajímalo, jestli má nebo měl někdo stejný problém. A v případě, že by byla v háji převodovka, na kolik vyjde oprava? 

1.2 TSI, 2015, 7mi stupňová převodovka včetně zpátečky.

Díky

Edited by Baryy
Oprava
Posted

7mi stupňová, to máš DSG? (automat) Do FIII se dával manuál jen 5q (66kW) nebo 6q(81kW) u 1.2 TSI. Řazení zpátečky může být způsobeno tímto:

image.thumb.png.44bd9388e96cbe61b3c73132aa769151.pngimage.thumb.png.45c886e0a65c6f6be99be56c636be9a1.png

 

A ano, když pustíš spojku, tak se v převodovce roztočí hřídel od motoru, ikdyž nemáš zařazenou rychlost, tedy zuby se vůči sobě pohnou.

Posted

Nene, psal jsem včetne zpátečky, takže jak píšeš 6 stupnu a 81kW. 

Aha a to najdu kde ty fotky? A muzu to resit reklamaci i v pripade, ze uz mam auto po zaruce? 

Tak jeste zjistit proc jde spatne ta jednicka..

Posted

Bohužel jak je to s opravou po záruce nevím. Lidé co měli problém s řazením zpětného chodu většinou měli problém i s 1RS. Dokonce v protokolu který mají technici k testování je dáno, že se má několikrát střídavě řadit R/1RS a pozorovat i počítání zubů na 1RS.

Posted (edited)

No uvidim co mi povi 17. v servisu.. Posledne to jen postelovali a byl docela klid, i kdyz teda ne 100%. Necham si rovnou zkontrolovat prevodovku, at mam jistotu.. Ale kdyby bylo neco se samotnou prevodovkou, tak si myslim, ze by mi ty stupne vyskakovaly a delaly si co chteji. Ted mam jen obcas problem zaradit na rozjezd a zpatecku coz by mohlo pomoct lepsi serizeni a kontrola oleje.. No uvidime.

Edited by Baryy
Posted (edited)

Taky může (ale spíš pak prokluzuje, nebo nejde řadit vůbec). V určité sérii převodovek MQ200 se projevovalo prosakování oleje do spojky, ale to většinou prokluzovala.

Edited by Martab
Posted (edited)

Je pravda, ze prokluzovani jsem vubec nezaznamenal a takovy problem s razenim to neni.. No jsem zvedavy, spis pocitam s variantou “auto je v poradku, vse nam slo zaradit bez problemu”.

Edited by Baryy
Posted
před 1 hodinou, Martab napsal:

Taky může (ale spíš pak prokluzuje, nebo nejde řadit vůbec). V určité sérii převodovek MQ200 se projevovalo prosakování oleje do spojky, ale to většinou prokluzovala.

Mam MQ250 a prosakoval taky

Posted

Ahoj, u mě čtvrtý stupeň nejede dořadit a spátečka ta zase nejde zařadit. U zpátečký mě to tak nebolí buď popojedu do předu a nebo dvakrát sešlápnu spojku a pak tam skočí ne ale vždy někdy zase pomalu pouštím spojkou dokud tam neskončí. U čtvrtého stupně je to horší to je fakt k popukáni to se mi tam podaří zařadit až tak na potřetí a za jizdy to tam dávat nebo tlačit je opravdu síla. Mám 1.2 TSI 2015 25 000 km. V servisu to měli jeden den a projevilo se to jen u zpátečký prý je to normální ale nemělo by to být tak časté jako u mého auta.

  • 5 months later...
Posted

Tak po delší době jsem s tim byl opet v servisu.. Pry jim prislo nejake doporuceni od Skodovky, ze se ma ta zpatecka drzet chvili stlacena a pak az zaradit.. Na vsechno, co spatne funguje, se vyda doporuceni a mluvi se o tom jako o vlastnosti vozu.. 

Nicmene nektere stupne jdou stale spatne radit. Myslite, ze by mohla trochu pomoci predcasna vymena oleje v prevodovce? Mam manualni 6q a najeto 84.000.. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...