Jump to content
Sign in to follow this  
PajaSS

škubání motoru při 2000ot/min

Recommended Posts

Posted (edited)

Měl bych dotaz, mám sice Rapida 1.6TDI CR, ale snad jsou motory stejné a proto to zkouším tady, protože v rapid sekci je docela mrtvo.

 Docela mě v poslední době děsí jev, který nastává po zahřátí motoru. Nejvíc je to hlavně cítit při zařazeném 3. a 4. rychl. stupni.

Jde o to, že při otáčkách motoru, které se v tu chvíli pohybují okolo 2 000ot/min (+/-), motor nehezky škube. Nepřirovnal bych k to k nedostatku dodávaného paliva nebo přicpanému filtru, protože škubání je stejnoměrné a pravidelné a nejvíce se projevuje na rovince nebo mírném klesání, kdy motor není úplně v zátěži.

Věci, o kterých vím jsou, že se začíná ozývat ložisko spojky (snad to nebude převodovka) (při sešlápnutí spojky cvakání ztichne) a hlavně mě začíná trochu děsit zvuk, který motor vydává při akceleraci (jak za tepla, tak za studena) - jakoby takové cvrlikání nebo klepání něčeho kovového, čehož frekvence se mění zároveň s otáčkami motoru.

 

Auto jsem projel diagnostikou a neukázalo to žádné chyby. Jak mě, tak mechanikovi. Měření vstřiků zastudena proběhlo též jen pomocí diagnostiky, ale výchylka byla 0,1, takže vstřiky by teoreticky měly být ok. Turbo má při akceleraci tlak cca 1.2bar (podle online diagnostiky) a nevydává žádné houkání ani pískání a EGR nevykazuje žádné chyby (jen při akceleraci/ubrání plynu chvíli trvá, než se dorovná rozdíl mezi přikázanou a reálnou hodnotou polohy). Hlavní poznatek této závady je, že při zapnutí klimatizace, se tento problém trochu zmírní a škubání není tak zřetelné.

 

Nesetkal se s tím někdo z Vás? 

Edited by PajaSS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska jsem si to natočil jak z motoru, tak i pomocí online diagnostiky. Nemůžu si pomoct, ale na záběru s Torque, je na pozadí slyšet "houkání"....slyším správně, že je to turbo? Nebo se mi to zdá. Každopádně mi zvuk toho motoru nepřijde zdravý. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

není to náhodou CAYx motor ? Protože tady jsi ve verzi 1.6 TDI diametrálně odlišné od předchozí generace...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, skvělé, k čemu je rozdělení fora na jednotlivé modely? Není 1.6 TDI jako 1.6 TDI. Přesunuto do odpovídající sekce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hm myslel jsem si to. Máš tam DG SW. Dej tam 9972 vyndej ucpávku a budeš asi spokojen... To cukání je pravděpodobně projev opotřebovaných vstřikovačů, které nezvládají vyšší tlaky které po nich SW 9978 chce.

Na druhou stranu, když tam SW necháš, nejspíš dostaneš ze škodovky všechny nové vstřikovače a možná egr s pumpou, aby tě toho cukání zbavily...

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to si budu muset najít někoho, kdo mi tam ten původní SW nahraje a tu ucpávku najde a vytáhne. Předpokládám, že ve Škodovce mi to nikdo neudělá a zase nechci opravu stejného stylu, že cena opravy mě vyjde stejně, jako cena stejného ojetého rapida.

Po kom se podívat, že by to aspoň zkusil? Nebo není tady na fóru někdo z okolí Zlína, kdo by to zvládl za úplatu?

 

Jinak ty procentuální výchylky (viz. video) u EGR jsou normální? Že EGRu déle trvá, než vyrovná svoji polohu? Nebo už je zanesený a vrací se pomaleji než má? Jen, že bych ho zkusil aspoň vyčistit, než koupím nový.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Můžeš to zkusit dát do autorizáku, jestli EGR zlobí tak uplatni záruku na podporu důvěry a dostaneš EGR na 95% nový zadarmo i s prací SW si nech přehrát až potom co ti vymění EGR.

Jinak ucpávka je u váhy vzduchu. Demontuješ airbox sundáš box z hadice a ucpávka je vsunuta vně sacího potrubí (pozor, před vyndáním ucpávky, musíš nechat přehrát SW jinak ti to bude padat do nouzáku). SW ti přehraje kdokoli kdo dělá standardní chiptuning. V Praze motorpower chtěl naposled 1000 Kč, žádej verzi 9972. To je vše...

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, rapid sice najeto 250 tisíc nemá (podmínka té jejich záruky), ale obávám se, že je to dýl, než 24 měsíců od provedení tohoto úkonu (další jejich podmínka, viz. Web škody). Nebo mám to zkusit i tak? Rapid je z roku 2013. Jinak tu ucpávku nechám na servisákovi, který si případně povolá i chiptunera, který udělá zbytek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud to máš přes 24 měsíců tak to nemá smysl zkoušet, určitě to neprojde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvidíme, volal jsem s původním majitelem, aby pohledal ten papír, co k tomu dostal. Při koupi jsem ho nedostal, tak uvidíme. Každopádně co jsem našel, tak na tyto motory byla "svolávačka" až někdy v 9. měsíci 2017, takže by to ještě 2 roky být nemuselo. Nebo dá se to nějak udělat i bez toho papíru? Přeci jen to musí mít u sebe v záznamech ne? Pardon za tak blbé dotazy, ale nejsem v tomto ještě tam moc zkušený, takže nevím jak toto funguje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak že to nebude tak jednoduché jsem čekal, ale že se mnou tak jednoduše vymetou, to už ne. Úprava byla provedena opravdu na konci září 2017. Takže by to šlo, ale ve Zlínské škodovce to na mě první zkusili tak, že se to musí udělat v tom servise, kde byla provedena úprava. Tak jsem se nedal a oznámil, že jsem druhý majitel a nepojedu kvůli tomu do Prahy. Budiž, pochopili. Ale ve výsledku jsme se dopátrali tomu, že pokud nic nesvítí na palubovce, oni nemají co opravovat a tudíž není nikde žádná závada. No, tak říkám, super, takže opravovat budete až auto v nouzovém režimu, krásné. A ve výsledku jsem se dozvěděl, že to tam musím dát na servis s požadavkem na "záruku", ale nikde není jistota, že mi to uznají a budu to muset zaplatit nebo budou zjišťovat nakolik je to chyba úpravy SW a udělá se jen nějaká sleva. Ale pokud nic nesvítí, tak by z tama jen vymontovali vstřiky, čerpadlo a egr a poslali to na analýzu (kterou bych pochopitelně musel zaplatit). No ve zkratce bych tam klidně nechal dvacku s verdiktem, že to není chybou SW a je to treba špatnou naftou. Takže příští týden to jde na přehrání SW a následný chip, vyměnit napínací kladku, vyměnit akcelerační silentblok a palivový filtr. No a pak se uvidí. Případně kdyby měl někdo tip, kde levněji sehnat nový egr, budu rád. Nechám si ho vyměnit, zrovna nechám zrepasovat turbo a vyčistit DPFko... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hm to je pěkně shit servis. Ale pokud analýza vyjde špatně platí jí škodovka. Jedno auto jsem protáhl Havexem v holešovicích na cukání motoru za studena, nic nesvítilo. Jo auto jsem měl 14 dní v servisu, protože  nejdříve dle diagnostiky zjistili jeden vadný vstřik, vyměnily ale motor stále neměl perfektně hladký běh (většina servisů by to ale už neřešila) oni znovu komunikovali se škodovkou ta si vyžádala test všech vstřiků (týden zdržení) po testech zjistili všechny nějakou chybu (ne vždy stejnou) vstřiky pak vyměnili všechny, celkem fakturu za 120 tisíc proplácela škodovka servisu, takže ve finale je to i blbost toho servisu že do toho nechtěji jít, nebo to jsou prostě neschopný packalové (to spíš) protože když otestuješ VDO vstřiky na 2000 barů které po nich chce DG SW, tak i kdyby ty vstřiky měli najeto jen 80 tisíc, tak ti v tom testu občas selžou a to už ti diagnostika na stolici hodí jako že neprošli. Jestli má tvoje auto přes 100K km tak se neboj že by ti prošli vstřiky testem na stolici :-).

 

O 3 měsíce déle mi ještě na náklady škodovky vyměnily EGR ventil

 

Škodovka nemá problém v rámci záruky tyhle opravy dělat (vymění ti zdarma cokoli z palivového systému nebo emisního když to bude vadné a ono pravděpodobně bude). Je s tím asi trochu byrokracie, řešit to je vyloženě odpor a lenost toho servisu. Otázka se nabízí jestli si chceš nechat opravovat auto v servise, kde jsou líný zvednout telefon za pravděpodobně 120 hadrů.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

vím, že k tomuto problému to nepatří, ale podobná zkušenost ze ZL kraje. U tehdy nové O1 mi škubal při ustálené rychlosti a otáčkách, diagnostika nic, dle servisu vše OK a svedli to na mé špatné palivo, které si při třetí návštěvě vzali na jejich rozbor a kupodivu bylo taky OK. Posléze akce pokus - omyl, vstřiky - svíčky stav stejný. Zkrátím to, další návštěva výměna egr na pokyn ŠA a byl to on. Několik prom*daných dnů dovolené, přístup k reklamaci :blea teď mě bude čekat akce vrzající Sanden :o u rapida.

 

Doplňující info: dnes volal AS, reklamace kupodivu dopadla po drobné rozepři dobře, za 2 týdny jsem objednán na výměnu kompresoru a proplach, navíc začalo hučet palivové čerpadlo, rovněž uznáno ŠA na záruku.

Edited by ben06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomněl jsem sem napsat, jak to vlastně dopadlo. Nuže, zajel jsem k mechanikovi, nechal si vyměnit zavěšení motoru zároveň se vzduchovým a palivovým filtrem. Po výměně na auto čekal klučina s diagnostikou, který přehrál ŘJ na původní SW, vytáhli usměrňovač vzduchu ze sání a jako bonus dostal Rapid cca 94kW. Nevím sice co na to řekne po čase turbo, ale můžu říct, že auto nepoznávám. Spotřeba se citelně zmenšila, reakce auta jsou okamžité a jakékoli pazvuky, klepání a třepání za jízdy jsou pryč. Ale uvidí se časem, zatím jsem od přehrání najel cca 2tkm, takže je to na oslavy předčasné.

 

Ale jen mě docela pobavilo, když z toho chiptunera vypadlo, že se s těmito motory z "Dieselgate aféry" v poslední době roztrhl pytel a jsem za poslední měsíc asi patnáctý, co chce přehrát ŘJ, protože se auto chová divně a odmítá normálně fungovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...