Jump to content
janik299

Problémy s motorom

Recommended Posts

Zdravím Vás..

 

Prischla mi do rodiny jedna Octavia II Scout,2.0 TDi s motorkom BMM,103 kW s DPF,vyrobená,myslím v 2006-tom,dovoz z DE,potom chvíľu stála komusi na Slovensku,až kým som si ju nedopratal do baraku.

 

Chvíľku som na nej polietal (2000 km?) a počkala si na mňa (ale aj predomnou majiteľ menil v Škode kľukovku a všetko okolo):

 

-výmena žhavičov (lebo dva boli v prdeli)

-výmena prasknutej hlavy (lebo sa chladiaca kvapalina chcela do valcov tlačiť)

-výmena provozných kvapalín a filtrov,

-pretesnenie vstrekov,a nejaká elektronika v motore (lebo nič som nevidel iného na palubnom,len...Motor!Do dílny!)

-výmena alternátora,klimakompresora,jeho remenice,napínacej kladky a remeňa (lebo vrzgot jak k...t)

-čistenie DPF,výmena diferenčného tlakového senzora (ohlásila sa kontrolka DPF a regenerovať jazdou sa ho nepodarilo)

 

Potom jazda,najprv všetko v klidku...tristo kilometrov-kontrolka dpf,regenerácia neúspešná-núdzový režim,

no,bol som nútený pokračovať v jazde do roboty,do Ríše,tam som zavadzal na ceste asi 3000 km,kým som sa domov dotiahol,čo už...potom:

 

-repas turba (lebo prasknutá hlava-zanesené,zalepené turbo,výmena oleja,filtra)

 

...potom jazda spiatky do roboty,auto išlo krásne,tichučko,ako nové-paráda!!

  Pred Olomoucom na dál-nici kontrolka ESP..reku čo zas..

  Na Vysočine opäť večné svetlo DPF-regenerácia nič(po 100 km od rozsvietenia,upravené otáčky,2000-2500ot/min,4 alebo 5 kvalt)-núdzový režim

 

Scenár,ako prvý krát...nadránom,v cieli,som Vag-om vymazal chyby a prepísal (znížil),hodnoty zanesenia filtra..potom motor v pohode na nejakých 100 km (čistá palubovka,po prejdení cca 10 km,kontrolka DPF,za prejdených 100 km,opäť núdzový režim a tak dokola)

 

Mal som podozrenie na EGR systém,ale VAG ho nehlásila a mechanik tvrdil po kontrole,že EGR funguje...reku,no dobre.

 

Za týždeň som sa vybral domov,na otočku,dohodnutá výmena DPF,nahodili sme novú náhradu,pritom vymenili aj senzor teploty výfukových plynov za DPF,VAG ho napísala po výmene,ako vadný,ale až na druhý deň,lebo v nedeľu to bolo v tým senzorom v prdeli,znova výmena dif-tlak snímača DPF.

 

A znova...motor zas v klidku,krásny,tichý chod a po prejdení istej vzdialenosti kontrolka DPF-regenerácia nič a núdzový režim.

 

Zamerali sme sa znova na EGR ventil a čo sa nezistilo...že ventil neotvára vtedy,kedy má..prečo??

Našiel poškodenú kabeláž od RJ až ku EGR a škrtiacej klapke,a vymenil ju..výsledok??

 

Nič..

 

Tak sme tipovali,že by mohla byť v prdeli RJ motora,alebo niečo so softom RJ,ťažko povedať..

EGR bude skúšať druhý,ale ten starý pri teste v akčných členoch sa zdá byť v poriadku.

 

Ja mám to auto celkom rád,niektorí to pochopia,aj keď ho pomaly vôbec nevidím v poslednej dobe...

Preto by som sa Vás chcel spýtať...Neviete,čo by tomu ešte tak mohlo byť??

Keby ste mi náhodou chceli nadávať,že som k...t,čo som to do baraku dopratal,tak Vás ubezpečujem,že je mi to jasné.

 

 

Dík,za unuváciu pri čítani a prípadné odpovede..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém vyriešený,chyba bola v poškodenej kabeláži a hlavne v zaoxidovanom e-boxe,po vyčistení a vysušení matrice plošných spojov a prípojných kontaktov sa chyby stratili,dpf sa zregenerovalo do nuly a už sa na palubke nič nezobrazilo,aj po prejdení asi 300 km(za iných okolností by bol motor už dávno v núdzaku)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...