Přejít na obsah

snowiik

Doporučené příspěvky

  • o 4 roky později...

Ahojte, mám Citigo CNG.. a potřebuju letní gumy.

 

Teď mám 165/70/R14.

Když dám 185/55/R15 tak spotřeba vzroste?

Případně design disku...

Třeba na Toyota Prius se dávají malé disky, které jsou vnořené spíše dovnitř, takže bez podložek a zakryté... nejsou moc pěkné, ale úspora tam je prej až 1L/100km oproti větším ALU, které jsou zase pěkné.

Pak otázka, co kvalita jízdy.

Napište svoje zkušenosti.

Editováno: , autor: MartinZZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal jsem na Škoda E-PILOT, což jsou teda elektrické citiga, a zaujal mě ten rozměr...

Vypadají velké, ale asi to budou 15" a ten disk nevypadá bůh ví jak úsporně.

 

Například elektrický VW e-UP používá 165/65 R15 + ty disky jsou značně uzavřené (mimochodem ráfek 5.5J).
Tenhle rozměr není pro CNG v techničáku a je +5% větší v obvodu, což by zvedlo maximálku.

 

 

2019-04-03-citigo-e-pilot-hero.7e5772d874110260c87e7d628eed2c64.fill-1920x500.jpg

4532634_frankfurt-2013-v0.jpg

Editováno: , autor: MartinZZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že má kolo větší průměr nijak zázračně maximální rychlost nezvedne, jen to změní odchylku tachometru (spíš naopak to sníží pružnost a další věci). A upřímně, mezi pneu 165 a 175 bych nečekal nějaký zázračný rozdíl. Větší rozdíl udělá výběr pneu (stejný rozměr pneu může mít různý valivý odpor).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHA, tak Škoda Citigo E-Pilot používá 16ky !!!

https://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/kompletni-sady-kol--11/kolo-z-lehke-slitiny-–-scorpius-6-0j-x-16“-1st071496h-8z8x/0/1/24/43/1001

 

To jsem z toho jelen, že ty kola jsou tak obří.

Doporučený rozměr mají: 185/50 R16

Bude mít určitě podstatně horší komfort.

 

Editováno: , autor: MartinZZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš mě přijde, že to moc neřeší...

Měl jsem 185/55 R14 u Twinga (75 koní) a rozdíl v akceleraci a celkově byl více než znatelný (tzn. horší) než oproti původním 155/65 R14, ke kterým jsem se vrátil.

A měl jsem na tom nové pneu Dunlop BlueResponse, takže ty kecy, že záleží hlavně na pneu jsou taky blbost.

 

No buď koupím rozměr co tam je teď 165/70 R14, akorát nějaké úsporné letní pneu.

Nebo lehké disky 15" 5.5J (6.7 kg, což je prakticky srovnatelné ne-li horší než plecháče) a pneu jako má VW e-UP, tzn. 165/65 R15, a ty sice nejsou ve velkém techničáku, ale to jebu... dávat tam 185/55 R15 je úplný nesmysl, když tohle auto má oproti Twingu +300 Kg a 68 koní... to pojede ještě hůř potom.

 

 

 

Editováno: , autor: MartinZZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

ahoj, za par dni jedu pro citigo iv a  prekvapilo mne ze nejsou zimni komplety/ dle prodejce a musel jsem vzit jen gumy a to dost drahe, takh zebudu dokupovat... jaka kola/ pneu na citigo iv mate? ja objednal u prodejce hankook na rozmer 185/50 R16 cena pres2000 kolo a to je levnejsi alternativa. pritom na citigo jdou koupit orig komplety levnejsi. na webu kataalog prisl. neaktualizovany v eshopu skody nic a prodejce v olmiku mi nabizel na iv kola co jsou na benzinak. 

 

dikY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, dovolím si oživit téma rozměrů pneumatik. Koupil jsem Citigo na zimních pneu 175/65 R14 na orig. alu discích. Poohlížím se na léto pořídit druhou sadu kompletů kol rozměrů 185/55 R15 nebo 185/50 R16 (v TP mám zapsané dokonce 17" 195/40 :o))).  V patnáckách se mi líbí orig. CONAN (černá/leštěná) nebo AURIGA (černé). V šestnáckách pak SERPENS (černá/leštěná). Auto mám v červené tornádo.

 

Chci se Váš zeptat, jaké máte zkušenosti s orig. alu 15" nebo 16" v porovnání se 14" v oblasti jízdního komfortu, dynamiky nebo spotřeby. Je to nějak zásadně znát? Jen pro info mám slabší verzi 44 kw.

 

Taky mě zajímá, jestli má CITIGO "slavné" snímače tlaku v pneumatikách (ve ventilku), popř. jestli se dá jejich absence nějak obejít nebo jestli se dá jezdit i bez nich stylem, aby na Vás pořád něco na přístrojovce "nekřičelo". Na mém druhém autě se bez nainstalovaných snímačů nelze dostat do palubního počítače a celá grafika přístrojovky na Vás "křičí" červeně, tím Vás výrobce nutí pořídit snímače i na druhou sadu kol :o(

 

Díky za názory škodováci.

15 alu CONAN.jpeg

15 alu AURIGA černé.jpeg

16 alu SERPENS 1ST071496G-FL8-2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citigo nema aktivni snimace tlaku v pneumatikach, je to pouze z cidel ABS. A kdyz vymenis kola a nemas stesti, tak pouze vymazes nasnimane hodnoty zmacknutim prisluseneho tlacitka po zapnuti zapalovani.

 

Ja mam srovnani mezi 165/70 R14 zimnimi apusy a mezi letnimi 185/50 R16 serpensy ci 195/40 R17 Polygony. V zatackach zcela jiste poznam, zdali jedu na uzkych 14" nebo sirokych 16" ci 17". Vylozene na sirokych gumach mam pocit, ze to auto v zatackach sedi jako pribite. Jako motokara.

 

S dynamikou uz je to diskutabilnejsi. Pri rozjezdech na krizovatkach zadny rozdil v dynamice nepoznam, prestoze tam zcela objektivne byt musi. Fyzika je fyzika. A tu mam potvrzenou na par usecich na D1 a vim treba, ze na letnich 17" se mi auto na danem useku na puvodni tempomatovou rychlost nevrati, aniz bych nepodradil. Na zimnich 14" (ano, jsou zaroven i uzsi) se na puvodni tempomatovou rychlost vratim. Dale treba na zimnich 14" ujedu na cca 240km o cca 20km vice na nadrz.. Jezdim ten usek v tom danem smeru 1x tydne uz 4 roky a troufam si tvrdit, ze korelaci mezi velikosti disku a dojezdem subjektivne vidim. A to jezdim na CNG, ktere ma sice kratsi staly prevodovy stupen, zato mensi kroutaka ke vsemu o skoro 100kg tezsi nez 44kW benzin, ktery  to ma vsechno naopak (delsi prevodovy stupen, vyssi kroutak, mensi hmotnost) a je mozne, ze ten rozdil tam bude jeste mensi.

 

Vazil jsem neobute 14" apusy, je to neco kolem 8kg. Vazil jsem neobute polygony a bylo to pres 10kg. Ty dva kg rotujici hmoty navic jdou zcela jiste meritelne poznat jak na dynamice, tak na spotrebe.

 

 

 

Ano, jsou tu experti, kteri tvrdi, ze subjektivne poznaji i tu dynamiku na krizovatce. Ja tak dobry nejsem. Mnohem lepsi pocit mam, kdyz auto dobre vypada, nez kdyz usetrim 10 haleru na 100 kilometru. Pokud nejsi supercitlivy senzibil a netrvas na nejlepsi dynamice a spotrebe, tak se netrap rozmerem a kup kola, ktera se Ti libi :-) Vubec se neboj 17" Polygonu. Z origo kol vypadaji podle me na Citigu nejlepe :-)

 

Jinak zimni 14" mam v rozmeru 165/70 proto, ze se mi zda, ze kopec k chalupe na nich vyjedu lepe nez na rozmeru 175/65. A navic obcas nasazuji retezy. Kdybych jezdil po Pze, tak i na zimu si koupim hezci kola, nez jsou 14" Apusy :-)

Editováno: , autor: Šutrák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šutrák: Díky za info. To, že nemá CITIGO aktivní snímače měření tlaku v pneu si mě uklidnil. Už jich mám doma na dvou sadách kol a při ceně 800 Kč/kus (origo 1500,-) a životnosti baterky 5 až 7 let, je to fakt výhra. 

 

Ty  17" Polygony vypadají dost dobře, ale při profilu pneu 40 už musí dost trpět jízdní komfort. Spíš to vidím na 15", max.16".  Jinak nějaké to deci spotřeby navíc neřeším. Spíš mi trochu vadí mega dlouhé převody u 44 Kw verze, které se ještě umocní větším průměrem kola, pokud se budu držet továrních rozměrů pneu u větších kol (auto bude většinou jezdit max. 5 km denně kolem komína). Když vezmu jako výchozí můj rozměr zimních pneu 175/65 R14 (průměr kola 583 mm), tak u pneu 185/55 R15 je to sice zanedbatelných +2mm (585 mm), u rozměru 185/50 R16 je to už +8mm (591 mm), u sedmnáctek 195/40 je to + 5mm (588 mm). Já bych spíš uvítal jít s průměrem pneu do mínusu, aby se mi "zkrátil" stálý převod, ale to bych musel snížit profilové číslo nebo šířku pneu proti továrním rozměrům. Kdyby chtěl někdo vyměnit převodovku z krátké 55 Kw za dlouhou 44 Kw verzi, vážně bych o tom uvažoval :o)

 

Jinak se mi ještě zamlouvají tyto šestnácky SCORPIUS

 

16 alu SCORPIUS.jpeg

Editováno: , autor: Mr.Black
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jizdni komfort na 17" po Pze na vymolech, o kterych nevis, je horsi. Ano, do auta se ozyva vice ran. Ale ze by jsi musel citit kazde muší lejno, to ne. Zato v zatackach je to rozdil propastny. Na okreskach a po opravene D1 rozdil nepoznas. Do hry pak jeste vstupuje cena gum. Pro 17" v normalni kvalite je to proste drahe. Na druhou stranu, ja na Goodyer Efficientgrip Performance, ktera me zasilenou bocnici a trochu ochrani rafek pred obrubniky (vyzkousen) jsem najel cca 50tis. Tim, jak je to siroka guma a jak je CG lehke, se ta cena vrati :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šutrák: S tou výměnou převodovky to byl spíš jen takový povzdech :-(  Štve mě, že k vůli slavné unii, a jejím nesmyslným výmyslům odtržených od reality, jsou automobilky nuceny pro úsporu každého gramu CO2, navrhovat řešení, které jdou proti řidičské praxi, příjemnému pocitu z jízdy a v konečném důsledku i proti naší planetě. Na co mi je, když u auta primárně určeného do městského provozu můžu jet na vytočenou trojku 140 km/h!!!, když v každodenním provozu musím při snížení rychlosti pod 40 km/h (což se v městském provozu děje celkem běžně), v mírném kopci, podřazovat z trojky na dvojku, protože nechci trápit motor po 2 tis. otáček, kde se evidentně (vzhledem k větším vibracím a dunění) necítí dobře. Odpověď ekohujerů zní jasně, dlouhým stálým převodem ušetřím v laboratorních podmínkách v průměru 2 dc/100 km proti převodovce s kratším převodem. To, že to v běžné praxi neplatí, ba naopak, neb nuceným podřazením v městském provozu se výrazně zvýší aktuální spotřeba, to už nikoho z těchto chytrolínu nezajímá. Hlavně, že na papíře šetří naši planetu...

Ale zpět k tématu. Pokud, nemáš větší problém se sníženým komfortem se 17" po Praze, jsou pro mě, a naše Valašské kopečky, na léto jasnou volbou 16". Po zhlédnutí foto aut s vybranými alu se mi, ale hlavně mé manželce, které bude dělat CITOGO společníka do práce, začínají nejvíce zamlouvat SERPENSy.

Editováno: , autor: Mr.Black
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...