Přejít na obsah

motor občas nestartuje - vadné čerpadlo?


Tomastr1

Doporučené příspěvky

Občas se mi stane, že nejde nastartovat motor. Normálně přijedu, za pár dní chci odjet a nenastartuju - motor ani neškytne. Auto mám 6 let, stalo se to asi 5x a teď po měsíci podruhé. Většinou vyplácám baterku, dobiju ji, zkontroluju vše co se dá, klapka funguje, chyba na diagnostice VCDS žádná. Koukal jsem i na palivový filtr, nafta tam je, čerpadlo dává. Pak se nějak podařilo nastartovat. Teď nedávno znovu, to samé, až pomohl soused, nastříkal do sání nějaký sprej na start a auto chytlo. Dovezeno do servisu, po týdnu se k tomu dostali, auto chytlo normálně, udělali diagnostiku a včera volali, že jediné co zjistili, že čerpadlo dává malý tlak. Je možné, aby to bylo tímto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar,stalo sa mi to samé,po prvýkrat ale,večer som došiel s autom domov,a ráno som už nenaštartoval..Doteraz auto štartovalo za každých okolností a čase hneď na brnk..

Diagnostika neukázala žiadnu závadu,podávacie čerpadlo naftu dáva,síce nie je to bohvieaký tlak,ale dáva,palivák vymenený asi dva dni,vymenil som aj tandemové čerpadlo u motora..skúšali sme aj striekať deodorant do sania,motor mal snahu chytiť...podľa všetkeho,trysky nedávajú naftu,merali sme ich,cievky ok,šli aj signály do nich,porovnávali sme medzi dvoma autami,len sa nám nezdala jedna vec a to tá,že sa z prepadu z palivového filtra tlačila nafta smerom do motora,nie naopak,možno tá regulácia navrchu palivového filtra,čo je naspodu viečka je v keli alebo čo,neviem..

zajtra to skúsime ešte prehodiť z druhej octavie,uvidíme...ale aj tak je to ešte neisté,mohla by to byť aj elektronika imobilizéra alebo chyba RJ motora,ťažko povedať,vdcs nič nehovorí,tak riešime mechanické diely...dám vedieť,či sa podarilo alebo nie..

 

 

Editováno: , autor: janik299
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, janik299 napsal:

 

Dnes sme vymenili veko palivového filtra,kontrola napájania žhavenia bez chyby,tandemové čerpadlo v poriadku,nafta z prepadu šla..

Kontrola poistiek napájania RJ v poriadku,multirelé v e-boxe v pohode..

Motor aj tak nenaskočil,diagnostiku sme dnes neskúšali...

 

Už ostáva len overiť,či vstreky naozaj fungujú,alebo otestovať riadiacu jednotku..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar...bol u toho autoelektrikár,pomeral akčne členy,testol RJ a prkotiny,všetko ok...nakoniec auto po dlhom točení chytilo a už chytá zas ako predtým...tak to vyzerá,ako keby spadla nafta a je to dosť možné,lebo stálo v kopci,čumákom navrch a v nádrži toho moc nebolo...a ešte k tomu ten vadný ventil v palivovom filtri...tak mi to ani inak nepríde,zvlášť keď na nič neprišli...

Vravel ten borec,že je dosť problém aj odvzdušniť tú palivovú sústavu,lebo tandem nejak silno netlačí,tak neviem...že v takom prípade,keď sa to stane znova,tak len točiť motor štartérom...

 

Skús to potočiť,možno sa chytí...

Editováno: , autor: janik299
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Toto napsal jeden týpek tak snad to někomu pomůže objasnit situaci:

 

Mě udělala Octa BKD dvakrát to samý. Pátral jsem kde se dalo, diagnostika čistá. Přesně jak jste psali - točit, točit až se chytne. Celý problém mi vysvětlil jeden mechanik následovně:
Příčinou jsou 2 poruchy, které nastaly zároveň. První je chyba v utěsnění jednoho vstřiku v hlavě válců a druhá je nefunkční zpětný ventil v tělese palivového filtru.
Celá porucha pak nastane právě tehdy, když se motor zastaví s válcem se špatně těsnícím vstřikem v kompresi (pravděpodobnost tak 25%) a zároveň má zpětný ventil zrovna chuť netěsnit. Pak se stlačený vzduch z válce - 0.5l natlakováno na 16BARů dostane do palivového okruhu mezi vstřiky a tandemovým čerpadlem (to je to hliníkové z boku bloku motoru), vytlačí všechnu naftu z tohoto čerpadla a ve finále zavzdušní částečně i palivový filtr.
Tzv. odvzdušněni pomocí otočení klíčem do polohy I (pustí malé podávací čerpadlo v nádrži na 3 sekundy) s tím nemá šanci nic dělat. Odvzdušní se to pak až při dlouhém startování, kdy tohle čerpadlo jede trvale.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...