Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ahoj, ráda bych se zeptala, jestli následující chování spojky u 1.4 MPI je normální. Vlastně doufám, že je to závada, protože mne to dost štve. Jde o to, že v dolní třetině nebo čtvrtině chodu pružina spojky vždy téměř přestane klást odpor (přestane mi zvedat nohu). Nemluvím o záběru spojky, jenom o síle, kterou se pedál snaží vrátit nahoru, i na vypnutém motoru. Problém je to proto, že je pak těžší pustit spojku zcela plynule a kontrolovaně, když pružina dole skoro netlačí, a pak se najednou v třetině chodu odspoda jakoby probere a vykopne mi nohu nahoru. Výsledkem je cuknutí, a to mi vadí. S rok novou, ostře zabírající spojkou je to ještě horší. U žádného jiného auta jsem se s tím nepotkala (ani u šrotového Golfu 3). Auto má najeto 285 000 km. Dělá to od začátku co auto mám (dva roky). Jinak ale vše na spojce chodí hladce, nemám pocit, že by někdo něco vázlo, drhlo, apod.

 

Umím se představit, že je to tak navrženo schválně, aby se předešlo neúplnému vyšlapávání spojky a tím poškození převodovky. V tom případě bych se chtěla zeptat někoho, kdo zná detailně konstrukci spojkového pedálu, válců a spojky, v které součásti se realizuje tenhle nerovnoměrný odpor pedálu a jestli by šlo ji nahradit nějakou z jiné motorizace nebo modelu, která to nedělá. Díky.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...