Přejít na obsah

Divné zvuky motoru na volnoběh po zahřátí


Pavel PS

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Rád bych touto cestou poprosil o názor zkušenějších. To, že TSI dělají různé zvuky, vím, ale co jsem tak nastudoval, zejména se jedná o pazvuky hned po startu. S tím problém nemám.

Auto startuje a jede dle mého úplně normálně, nemám srovnání, ale nepřijde mi, že by v jízdním projevu bylo něco špatně. SS taky funguje. Po zahřátí motoru se z něj na volnoběh ozývá takové kovové klapání, takové „ťuk ťuk ťuk“, trochu jako šicí stroj. V autě to slyšet není, z venku ano. Vychází to odněkud od rozvodů. Pokud malinko zvýším otáčky, tak to ustane a ozve se to hned, jak klesnou zpět na volnoběh. Motor se nijak neklepe a jde pravidelně.  

Video přikládám (omlouvám se za kvalitu, ale názorné to je dostatečně)

Auto je 1.2 TSI 77 kW, výroba 04/2015 (chyba montáže přestavovače vačkového hřídele se na něj dle informace od autorizovaného servisu nevztahuje). Najeto 74 000 km. Olej tam byl měněný v 70 000 km a je tam originál Škoda/VW LL (VW 504.00, myslím 5-W30). Předchozí majitel prý měnil po 15 tis. neoriginální olej, ale nevím jaký.

Možná si dělám starosti zbytečně, ale ten zvuk mi nepřijde v zdravý (i když to může být mojí nezkušeností s těmito motory). Zatím co jsem se ptal, tak se názory liší, od „je to pro ty motory normální“, přes „asi je špatný olej“ až po „přestavovač je špatný“. Auto má ještě bazarovou záruku (Škoda Plus), tak bych chtěl případné problémy řešit v ní a chtěl bych být alespoň trochu argumentačně připravený.

Díky předem za názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Možná je už vyřešeno, ale mohu poskytnou své zkušenosti s motorem 1.2 TSI 77kw CJZA a 1.2 TSI 66kw CJZC.

 

CJZA - od novoty tichý a postupem času se popisovaný zvuk začal objevovat v oblasti přestavovače vačkové hřídele. Kvůli dálničním jízdám jsem začal dávat olej 5W40 (dle PP se teplota oleje pohybovala kolem 110°C), což zvuk pocitově velmi zhoršilo. Čím vyšší teplota motoru, tím výraznější. Motor s tímto najezdil 180k km a pak umřel kvůli jiné závadě.

 

CJZC - od novoty velmi tichý. Nyní najeto 22k km a stále panuje ticho. Olej dodává servis, páč je to v záruce a ani nevím jestli je to 0W30 nebo 5W30.

 

Případně se můžeme pobavit na téma oleje pro tento motor. Sice nejsem žádný tribolog, ale provoz CJZA ukázal, že certifikace oleje dle příslušné VW normy ještě není zárukou správné volby. Norma pouze určuje rámec produktů, ze kterých si uživatel musí vybrat ten nejvhodnější dle klimatických a provozních podmínek.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyřešeno ještě není a pořád nevím, jak a co mám vlastně řešit, Dokonce jestli to mám nebo nemám řešit dál. Byl jsem s tím u prodejce, resp. bazar mě odkázal na servis (auto ze Škoda Plus,takže autorizák, docela velký Pražský). A tam si to poslechli, že prý je to normální, že jde o stav techniky konstrukční stav (asi už se neříká "vlastnost"). Mě se to nezdálo, tak jsem je donutil najít auto se stejným motorem, najeto mělo asi 2x tolik co já. A ten dělal zvuky ještě horší. Takže resumé - buďte rád, že to máte tak tiché a TSI si holt žijí vlastním životem. Odmítli mi dát jakékoli potvrzení, že jsem tak s tím byl, stačil by mi i mail, ale prostě ne. 

 

Zkoušel jsem poslat dotaz na Škoda Auto, zda by nebyla možná nějaké technická konzultace. Totální nezájem (infolinka úplně k ničemu, ale několikerých zkušeností, bohužel).

 

Můj mechanik, se kterým jsem řešil Fabii, tak jemu se to taky úplně nezdá, ale neví memá s tím motorm zkušenosti. Poslouchal to a domnívá se, že by to mohlo dělat zdvihátko ventilu na válci u přestavovače, že od rozvodů nic neslyší. 

 

Na co Ti ten motor umřel jestli se mohu zeptat? Mělo/mohlo to mít souvislost s tím zvukem? Mš to teplotu nepíše (měls ji dokódovanou?). Ale nymslím se, že to u mě na ni závisí. Dělá to vždy když se to zahřejě, ať je to klidná nebo svižnější jízda. 

 

Určitě budu rád, když se o tom pobavíme, protože to auto jsme si koupili pro rodinu a já pro radost (pro mě první octavia, vlastně splněná sen), a tak bych nerad něco zanedbal. Musí vydržet dlouhu. Na podzim, po roce, tam chci vyměnit olej a přejít na pevný interval, takže hustší. Třeba to pomůže, pořád mi přijde, že ten zvuk má s olejem/tlakem oleje souvistlost...

Editováno: , autor: Pavel PS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 6. 2019 na 22:47, Pavel PS napsal:

Odmítli mi dát jakékoli potvrzení, že jsem tak s tím byl, stačil by mi i mail, ale prostě ne.

jak jde o peníze, tak se na čestné slovo dělat nedá. Pokud máš jakékoliv pochybnosti, tak trvej na sepsání reklamačního protokolu a pak se k tomu budou muset oficiálně vyjádřit. Případně to pro klid duše dej do servisu za svoje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi já nevidím důvod proč by ti nikdo nedal papíry? Když přijedeš k nám dostaneš a musíš dostat vždy papíry o návštěvě autorizaku. Velice divné ale určitě bych to neplatil , pokud klepou písty jako skoro pokaždé tak si vem že jeden píst stojí 7tisic a ojnice kolem 9tisic a to chceš platit? To je nesmysl. Kam jezdíš do servisu? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, díky za reakce, pokusím se reagovat. Teď v těch vedrech mi přijde, že to ten zvuk dělá méně, než v zimě a na jaře.

 

Marčas: myslíš, že to jsou písty? Co znamená, že klepou písty? Nebyl bys tak ochotný a nepopsal mi ten problém více, prosím?

 

Wittmann, Marčas: Auto kupováno na Jarově, tam také udělán servis (v rozsahu doporučených úkonů 60 000km).. Řekli, že když to nevemou na dílnu a nerozeberou, tak žádný papír nedají, že nemůžou... A technik i mistr se vyjádřili, že dle projevu toho motoru nevidí k takovémuto úkonu důvod, že jim to přijde zcela normální a že tudíž není co na záruku řešit... Alespoň v mém případě se Jarov od počátku chová dost zláštně, mírně řečeno... (nemám s autorizáky moc zkušenosti a ty co mám mě opravdu nepřesvědčují v tom, je navštěvovat).

 

Martab: čelt jsem, jako asi všechna témata k tomu motoru zde a i jinde. Mě to žádné chyby nepíše, ani se mi nezdá, že by to mělo problémy jízdně, naopak si ten motor jízdně hodně užívám. Jen ten zvuk na volnoběh...

 

czbob: prosím, pokub by se ti to povedlo, nahraj to. Díky moc

Editováno: , autor: Pavel PS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Pavel PS napsal:

A technik i mistr se vyjádřili, že dle projevu toho motoru nevidí k takovémuto úkonu důvod, že jim to přijde zcela normální a že tudíž není co na záruku řešit...

tak to je přece poměrně očekávatelné stanovisko. Zvlášť pokud jsi to nereklamoval - oni tě přece k tomu ponoukat nebudou, jsou to obchodnící.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jejich postup byl takový: přijeďte, podíváme se, poslechneme a poté se domluvíme s bazerem, zda se jedná o reklamaci a v tom případě se domluvíme na dalším postupu. Přijel jsem, řekli, že nevidí problém, tzn. nebylo možno řešit reklamaci přes bazar. To že to chci reklamovat, bylo zcela zřejmé. Fakt nevím, jak postupovat jinak. Pokud jim to tam nechám při tomhle stanovisku, tak to rozeberou, řeknou problém není, my vám to říkali už předem, a zaplatím práci. Bohužel pochybuju, že by to rozebrali a řekli, že je to špatné, a že to opraví, když se k tomu od počátku staví, jako že je to v pořádku.  Nebo si to nechají 30 dní u sebe stát a pak mi to dají aniž by na to šáhli s tím, že zvuky ok a dle diagnostiky žádné chyby. Možná jsem byl měkej, ale opravdu nebyl prostor řešit to jinak, řešil bych to.

 

Takže se teď snažím sehnat nějaké informace, které by mi potvrdily, že ty zvuky značí problém, ideálně co to je, co by to mohlo být, TPI, prostě něco konkrétního s čím na ně argumentovat, abych to mohl řešit opětovně. 

Editováno: , autor: Pavel PS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Pavel PS napsal:

To že to chci reklamovat, bylo zcela zřejmé. Fakt nevím, jak postupovat jinak.

Bezesporu to zřejmé bylo, ale pokud se nesepíše reklamační protokol, tak je to reklamace na čestné slovo, respektive o žádnou reklamaci se nejedná - a věř, že v tomhle se bazar vyzná velmi dobře. Sousta lidí už takhle "proflákala" záruční dobu, aby se pak dozvěděla "a proč jste s tím nepřijeli, když to blblo?"

Zajel bych s tím do jiného servisu, že máš podezření, že je něco špatně a ať se k tomu vyjádří. Zaplatíš ta to 1000 až 2000 tis., ale budeš mít klid.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska zase ten motor poslouchal a zdá se mi, že ten zvuk zmizel, nebo je výrazně slabší. Zkusím sem nahrát dnešní nahrávku. Asi to bude závislostí na teplotě okolí, v zimě to bylo výrazně více slyšitelné... Což teď ale trochu komplikuje posudek v jiném autorizovaném servise... Schválně, co řeknete na ten zvuk teď? Editováno: , autor: Pavel PS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě. Ani nevím jistě, zda je to problém, nebo jen kosmetika.

 

Prodejce přišel s tím, že to vezme na reklamaci, ale navrhuje pouze načtení diagnostiky a rovnou tvrdí, že stejně nic nenajde a zaplatím si úkony jako neuznanou reklamaci. Ale myslím, že z diagnostiky opravdu nic nezjistí - auto nehlásí žádné chyby, ani na STK nic nevyčetli.

 

Konzultoval jsem to v jiném autorizáku a samozřemě jen dle popisu a videa, auto ty zvuky teď v teple dělá výrazně méně až skoro ne. Taky nedokázali říct, co by to mohlo být a nevymysleli jsme jak by to měli diagnostikovat (kromě metody pokus - omyl: postupná výměna všeho možného, hydroštelů, vysokotlakého čerpadla, vstřiků, jen napojení na diagnostiku taky nevěří, že by to něco přineslo). Ale jsou toho názoru, že to má najeto málo na nějaký závažný problém, a že by čekali, pokud se to začně projevovat více...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, potíže mého motoru nemají souvislost se zde probíraným zvukem. Až budu mít osazený "nový" motor CJZA, dám Vám vědět, jak se projevuje. Oproti mrtvému agregátu plánuji nasadit olej 0W40. Jinak teplotu oleje mi ukazuje maxidot, který je v kombinaci s jednoduchým infotainmentem Bolero. Jen jsem si musel v nastavení auta přes infotainment zvolit, které ukazatele můžu na maxidotu vidět. Jen pozor na to, že to teplotní čidlo není v místě největšího teplotního namáhání oleje, takže brát zobrazovanou hodnotu spíše jako orientační. Nerad to říkám a někdo se mnou nebude souhlasit, ale má celkem drahá zkušenost je, že tento motor je prostě spotřební zboží. Nemá ani solidní základ (polomotor), celkově je optimalizovaný na podobnou životnost komponent a co nejnižší výrobní náklady. Proto když začne odcházet jedna věc, další to mají také za pár. Říkají, že ta auta nemáme tak poslouchat a sledovat jejich chování s vysvětlením, že jsou to moderní stroje splňující všelijaké emisní normy. Ale spíše mám pocit, že málokdo ví, co se s tím autem vlastně děje a proto je to "vlastnost".

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Přeji aby Ti ten motor dobře sloužil!

 

Mám konečně ofiko vyjádření ze servisu - závada nezjištěna, ale myslím, že pouze načetli diagnostiku. Jinak naprosto nezájem to řešit nebo se mnou probírat možné zdroje toho zvuku. Mimochodem: není to ofiko vyjádření k reklamaci, to mi dle servisu dá bazar, ale ten mě vždy odkazuje přímo na servis, a přitom je to jedna firma, už nemám sílu to s nima řešit.

 

Nyní to cvakání není tak časté, někdy to chvilku cvaká a chvilku necvaká, střídá se to po řádově 5 - 10 s a dokonce se mi párkrát stalo, že to necvakalo vůbec - to pak má ten motor moc hezký zvuk. Nedokážu říct za jakých podmínek je to lepší a kdy horší. Zkusím teď přejít na olej 5W-40 (VW 502.00 a pevný interval) s tím, že motor před tím propláchneme. Na netu jsem našel ještě dvě teoretické příčiny: kousek uvolněného karbonu se zasekl hydroštelu a pak rýha na písním čepu (Technická servisní konference- Jaro 2017). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím, dej vědět, jestli bude mít olej s vyšší viskozitou nějaký vliv na zvukový projev tvého motoru. Já nyní laboruji s Mobil FS 0W40 a jsem z toho docela rozpačitý. Naplnil jsem motor dávkou na proplach, najel cca 500 km a za horka vypustil a musím říct, že takhle nízkou viskozitu jsem ještě neviděl. Teklo to jak voda. 5W40 Synthoil od Liqui Moly se v porovnání s tímto táhnul jak med. A protože v novém motoru je jeden zvuk trochu podezřelý, tak mě bude zajímat právě tvá zkušenost. Moc se mi nechce testovat 5W40 a pak se zase vracet k 0W40, řekl jsem si, že s viskozitou oleje půjdu jen směrem nahoru a to podle postupného vývoje spotřeby oleje.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak mám asi týden v autě olej Castrol EDGE 5W-40 (pevný interval a výměna po 1 roce / 15 000 km). Výměna v neautorizovaném servisu u pána, se kterým jsem řešil hodně zajímavých věcí na Fábce a věřím mu. Před tím udělán proplach motoru - mechanik neříkal, že by ten původní olej byl ve špatném nebo dobrém stavu. Každopádně ten zvuk slyšel taky, ale není si jistý co to je. Bavili jsme se o té rýze na čepu a prostě nevíme.

S autem jezdíme spíše méně, takže poznatky sem určitě přídám, ale bude to trochu trvat, prozatím:

Ten zvuk tam je, ale zdá se mi, že je o hodně tišší a není pořád, ale chvilku jo, pak chvilku ne a takto se to střídá, třeba po asi 5  - 10 s. Jen za zahřátého motoru, při studeném to neslyším. Ale zdá se opravdu o hodně tišší a asi, kdybych ho nehledal, tak bych si ho nevšiml, resp. nevadil by mi a neřešil bych ho. I dnes ráno, když byl 1 °C se to takto chovalo, před tím to cvakalo pořád. Ale budu to sledovat a dám vědět, z této krátké doby bych zatím nechtěl dělat závěry.

--------------

A jen tak mimochodem: ze servisu Auto Jarov mi řekli, že ten zvuk dělá vysokotlaké čerpadlo. Když jsem jim namítl, že to je ale na opačné straně motoru, tak na to nereagovali a trvají si na svém, diskuze o možném zdroji bez odezvy, trvají si stále na svém. Dle vedoucího servisu mají k dispozici audio a videonáhrávky k diagnostice, ale technik, který auto přijímal, mi před tím tvrdil, že nic takového nemají... Jako reklamaci to nechtějí přijmout a vypsat reklamační protokol (zacyklil jsem se v komunikaci servis - bazar - servis - bazar...) a asi jsem byl málo důsledný - což je ale asi stejně jedno, na výsledku by to nic nezměnilo. Prostě ochota k řešení tu je, ochota k vyřešení nulová a ochota k diskuzi či individuálnímu přístupu naprosto žádná. Omlouvám se, ale to je moje zkušenost se servisem Jarova, zkušenost s jejich bazarem byla vlastně ještě horší.

Editováno: , autor: Pavel PS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať zkusí stetoskop - hydroštel = hlava, píst = místo někde na bloku. Hydroštel lze asi zkontrolovat snáze. Pokud si dobře pamatuju, tak hydroštely jsou nejhlučnejší, když jedou "naprázdno", tedy když v nich není tlak - což je případ chvíle po st. startu. Ale je možné, že vůle je taková, že viskozní olej je dotěsní a za tepla míň viskozní ne.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stetoskop můj mechanik použil a říkal, že dle něj to jde z hlavy, a že mu to přijde jako zdvihátko, ale jistý si tím nebyl. Od rozvodů, které jsem původně podezříval, to prý nejde. Rozebírat se nám to nechtělo, to až se to případně zhorší, prý by se kvůli zdvihátku neměl fatálně zničit motor (?). Co dělali na Jarově nevím, nechtějí říct, podle mě asi jen výpis chyb na diagnostice a toť vše. 

 

Každopádně předchozí majitel údajně používal 5W-40, potom tam ve škodovce nalili 5W-30, možná byl ten motor zvyklejší na ten hustší olej a řidčí mu úplně nesvědčil. Tak jsem si řekl, že půjdu postupně od nejjednoduššího; skusím jiný olej a uvidíme. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Píšu asi poslední vývoj, projev auta pořád stejný - někdy cvaká, někdy ne, ale jezdí dobře. Možná to není tišší, než to bylo před výměnou oleje, jak jsem uváděl nedávno, možná se mi to jen zdá, či je přání otcem myšlenky...

Komunikoval jsem s oddělením péče o zákazníky ŠA - nic mi neporadili, ale domluvili mi návštěvu autorizovaného servisu (samozřejmě opět Jarov), kde údajně auto napíchli a on-line to studovali z Boleslavi. Domnívám se, že továrna hlavně zkoumala tu rýhu v pístním čepu, o čemž jsem se zmiňoval infolince, že o té chybě prezentované na TK (jaro 2017) vím. Výsledek: prý tomu nic není, rýha v pístním čepu to není, propálený válec to není a vše je ok. Cvakání údajně způsobuje vysokotlaké čerpadlo a zvuk se přenáší něčím v motoru. Papír mám jen k převzetí auta do servisu, při výdeji nic nedali, že prý to nebudeme řešit. Pozitivní bylo, že nechtěli nic zaplatit, negativem je chybějící papír a opět jsem je nachytal u rozporuplných tvrzení.

Koupil jsem si jednoduchý stetoskop - je fakt, že to čerpadlo cvaká jako šicí stroj, ale nemyslím, že je to ten zvuk, který mi vadí, přijde mi, že to cvakání čerpadla je více pravidelné a ztrácí se v celkovém zvuku motoru, že to není tak výrazné. Na hlavě a víku ventilů jsou slyšet dost podivné zvuky, ale taky nemyslím, že to je to, co mě vadí, od bloku neslyším nic zajímavého, z rozvodů to hezky sviští. Ale v tomhle jsem laik :-)

Takže se pomalu smiřuji s tím, že to nechám být a budu doufat, že se nic nestane. Možná jsem plašil zbytečně... Čí spíše doufám, že jsem plašil zbytečně...

Editováno: , autor: Pavel PS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...