Přejít na obsah

Měřené hodnoty turbo netáhne


Hori

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

dnes jsem přes VCDS naměřil hodnoty turba. Dole pod příspěvkem je link na video a dále obrázek grafu.

 

Octavia II 1.9 TDI PD, 77KW ,BXE, 2007

Dá se podle tohoto usoudit, zda-li turbo tlačí dostatečně nebo jestli musím turbo vyměnit?

Mám totiž jeden problém. 1,2 a 3-tí rychlostí stupeň táhne jak má (měřeno se stejnou octavií,která je ok).

Dám ale příklad:

Jedu po rovině 120 km/h na 5-tý stupeň. Auto na plyn reaguje trochu lenivě, při přidání plynu. Jakmile je přede mnou kopec cca 12% a já do něj vjedu, rychlost začne i s plynem na podlaze klesat. Jakmile klesne na 100 km/h, musím podřadit na 4-řku a jakmile přidám plyn rychlost nestoupá, nýbrž se  jen drží kolem 100km/h. Až kopec vyjedu auto zase reaguje na rovince na 5tku lenivě.

 

Zkoušel jsem maximální rychlost (225x50R17) 150km/h - rovina (měření GPS), (195x65R15) 171km/h - rovina (měření GPS). Víc auto nechce jet. Kontroloval jsem výfuk, žádná díra není. Auto při přerazení 1-2 2-3 3-4 dělá při puštění plynu a zamáčknutí spojky "tunerské" POUUU.... 

 

Ví někdo kde může být problém? Mám koupit rovnou nové turbo a raději rovnou se všemi hadicemi k turbu? 

Bohužel žiji 3000km od ČR a nemám zde takové možnosti abych navštívil dobrého mechanika, tak se obracím na Vás.

 

Děkuji za rady :)

 

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=8errYgeF9Cw

 

 

2145943665_Turbograf.thumb.png.006e18134719ca05b842c7d0871db9c1.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To pouuu tzv. Ufouknutí mě dělá taky a co jsem četl na netu, dělá to u více 1.9 tdi bxe a dozvěděl jsem se, že to má dělat egr ventil kvůli toho, že je mechanický a nestíhá se zavřít tak rychle, jako elektrický. Ale zase je levný. :) servisak z autorizaku nic špatného na jízdě neshledal, takže bych řekl, že to fakt je normální. 

 

Já zatím teda více jak nějakých 170 dle gps ani nejel, takže ti neřeknu, jestli ta má jede rychleji. :/ a na 4 když předjíždíš třeba, tak to bez problémů jede a jde do otáček? A co nafta a její kvalita? 

 

Ještě k tomu fouknutí, tvému poouu. Když jen ubereš plyn a nezmáčkneš spojku, tak to neudělá že? Jen se na vteřinu zastaví otáčky na stejné hodnotě a pak začnou klesat. Alespoň tak jsem to vypozoroval u sebe a řekl bych, že to má opravdu spojitost s tím egr a přetlakem. Ale dělá to jen při prudkém přidání plynu a přeřazení. Při normální klidné jízdě by to dělat nemělo. 

 

Napadlo mě taky, koukal jsi na korekce vstřikovacích dávek? Není nějaký vstrik chycený, nebo neukapava? Jde to zjistit z rychlosti vstřikovačů. Dle softwaru by to mělo být skupina 019 nebo 020. podfouklý vstřik (čas -110 až -136ms), špatné gumičky (-90 až -110), luxusní vstřik (-40 až -90), dobrý vstřik (+40 až -40), hustá nafta (+40 až +80), drhnoucí vstřik (+80 až +110) a zadřený vstřik (+110 až limit +135) toto mě poradil mechanik z autorizovaného servisu a mě to pomohlo. 

 

Já měl - 118ms nechal 2 přetěsnit a motor má úplně jiný výkon. Předtím mě to hodilo i chybu turba a nouzový režim a do kopce zhruba 20% mě to sotva vytahlo 110 na 4. 

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju moc za odpověď na korekci vstčikovacích dávek se dnes podívám a přidám screeny :) Teď jsem dělal zkušební jízdu na EGR a TURBO. Kvalita nafty... tu nedokážu posoudit, protože žiju na Islandu a tankuju pořád na jedné benzince (ze 2) :-D.  Když jen uberu plyn tak to pou udělá minimálně, ani to nejde skoro zaslechnout, takže máš pravdu. Když předjíždím na 4 tak to do otáček jde pomalu. Natočím i další video jak to auto jede pod plným plynem na všechny převodové stupně. Můžeš zhodnotit. Jen mi dej chvíli čas, než to vše udělám :)

 

Editováno: , autor: Hori
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidávám grafy z logu VCDS (kanál 2 a 11) při jízdě při mírném kopci cca 1500ot-3000ot motoru: Doufejm, že se mi ten testo podařil :) Teď jdu změřit vstřikovaní + video jak auto tahne.

 

(měřění hodnot ot. motoru, specifikovaná hodnota z datového pole, skutečná hodnota ze senzoru a EGR) - 3-ti rychlostní stupeň

 

2064711803_EGR3.thumb.jpg.dfdc390f8836ba8aef5330c520e4df4c.jpg

(měřění hodnot ot. motoru, specifikovaná hodnota z datového pole, skutečná hodnota ze senzoru a EGR) - 4-ti rychlostní stupeň

329563362_EGR4.thumb.jpg.adf901543b49bf11867f4cd85d5a2311.jpg

(měřění hodnot ot. motoru, žadaná hodnota tlaku, skutečná hodnota tlaku na výstupu z turba) - 3-ti rychlostní stupeň

716998953_Turbo3.thumb.jpg.2793c40349b63aa3a2dad3c3a8b2ab11.jpg

(měřění hodnot ot. motoru, žadaná hodnota tlaku, skutečná hodnota tlaku na výstupu z turba) - 4-ti rychlostní stupeň

887145988_Turbo4.thumb.jpg.64505afca208f4b94e2d4e632481dfb4.jpg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a poslední věc, zkusil jsem naměřit pár hodnot při teplém motoru. Snad jsem to do toho grafu dal dobře a i dobře naměřil. Vše je naměřeno jízdou 1,2,3,4 do 4000ot plný plyn:

 

13-Odchylka vstřikovaného množství

891247528_LOG-01-013-odchylkavstrikovanehomnozstvi.thumb.jpg.13649740658b4066db1370877e738571.jpg

 

18-Stav vstřikovačů

1256285696_LOG-01-018-stavvstrikovacu.thumb.jpg.bea45f94014d87bbd69cd40fa63357db.jpg

23-Odchylka času

1117574760_LOG-01-023-odchylkacasuvstriku.thumb.jpg.0a6cda40c8c0a91df7d9b470766fedec.jpg

13,18,23 - dohromady

LOG-01-013-018-023.thumb.jpg.3bb0e7ecbda79d056e054cdd50d6254b.jpg

 

Screenshot VCDS 13,18,23 volnoběh

164868303_Poznmka.thumb.png.f1e9fa860bd32dc54cdbb94515c3c014.png

 

Odkaz na stáhnutí měřených hodnot VCDS 13,18,23

https://uloz.to/!bKZHWDEPziiA/bxe-merene-hodnoty-13-18-23-rar

 

Snad to pomůže. Samozřejmě pokud jsem něco udělal špatně což je na 100% možné :D Tak to napravím, když mi dáte návod jak to přesně udělat.

Děkuji

Editováno: , autor: Hori
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měřil jsi vše na 1,2,3,4 ale blbě ti to jede akorát na 5. Nemá to ani takový správný zvuk na tu 5. Zkusil bych to změřit i na 5. Proč jsi to vlastně na 5. RS nezměřil hned? :/ je fakt, že plnící tlak turba lítá nahoru dolů, ale nedokážu říci, že to tak je špatně. Podle mě, kdyby to bylo turbo, nejede to ani na ostatní rychlosti. Takže tím bych turbo vyloučil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto nejede jak má ani na 4-řku .... na 5tku se jen tak tak dostanu nad 2500 ot... Můžu to ještě poměřit ale lépe řečeno z těch grafů by mělo být zřetelné, že čím větší převodový stupeň, tím jede auto hůř a hůř... Co si teda myslíš? Vypadá, že vystřikovače jsou ok, protože jsem vyčetl na DP.cz, že tyto hodnoty jsou ok a v toleranci. 

Kde je tedy problém? Vím,že je to takhle těžké ale co ventil N75? a EGR? asi může být chyba všude...

Podle tebe turbo mohu vyloučit?  

Editováno: , autor: Hori
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vstřiky jsou ok. Napadl mě také ten N75 ventil, ale ten ovládá podtlak. Bratranci odešel a projevovalo se to hlavně tak, že auto jelo a najednou spadlo do nouzaku když třeba prudce přidal plyn. Na to mu pomohlo vyměnit N75. Já myslim, že turbo je ok. Na ten 4RS mě to moc pomalé nepřijde. Ale ta 5 je očividně zdechlá. Možná by nebylo na škodu zavolat do autorizaku a zeptat se jich. Často jim tam lidé volají a když si aspoň dokážou diagnostikovat auto, snaží se poradit. Mě opravdu nenapadá nic ☹️ ten N75 zase není tak drahý jak třeba egr, nebo jiné věci. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petře, 

díky za zprávu. Nevíš kde ten N75 najdu ? mám tu kamaráda,který má stejný motor, tak bych si ten ventil mohl půjčit a zkusit to s tím jeho projet jestli bude nějaká změna. Ten autorizák mě napadl ale říkám si jestli mi poradí.. Samozřejmě díky moc :) Kdybych náhodou postoupil někam hned to sem napíšu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na netu jsem našel, že je vedle turba někde, krabička 3x3x5cm s konektorem a 3 dírama. 

 

 

Toto jsem našel ještě :


ahoj je přímo na te čelní stěně,když otevřeš kapotu,jako by pod sklem,jsou tam dva podobné a vedou k nim podtlakkové hadičky,z toho co hledáš jde podtlaková na banku u turba takk jdi třeba po ni a bezpečně ho najdeš 

 

Další citace : je pověšený na přepážce hnedka na vrchu.výměna velice jednoduchá.měl by mít bílou hlavičku.budou tam dva,ten druhý má černou - je pro egr,jak už tu někdo zmínil

 

Ještě ti píšu sz

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to vyzkousel a nic... Je to porad stejny. A jeste jeden poznatek. Pokud jedu pilu na 3 pak uberu a preradim na 2 to houpne do 3500ot a najednou slysim ze tam neco tak cca 600ot nez to klesne pod 2800 cinka... Nevim jestli to nema neco spolecneho :) jinak musim stejne pidit dal. Asi je na rade EGR..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...