Přejít na obsah

Mpi vs Htp


thepromise

Doporučené příspěvky

Hmm.... najeto  celkově 45 km a už tomu dáváš až 5000 ot/min, no mělo by to v pohodě vydržet, ale přeci jen je to na začátek záběhu celkem dost.  Jinak HTP i v té nejslabší verzi má větší točivý moment než jakékoliv nové 1.0 MPI , takže to je taky znát a hlavně podstatné asi bude, že to HTP-éčko je určitě zajeté a ty to srovnáváš s úplně syrovým motorem.  Výrobci aut dneska sice tvrdí, že záběh motoru skoro není potřeba, ale 100 % to asi tak nebude. Každý nový motor se potřebuje tak nějak "usadit".

Holt trochu toho motoristického citu je potřeba, ale přiměřeně, ať z toho nemáš línou mrchu.  Jinak mě se pocitově MPI solidně sbíralo už tak od 1500 ot/min, samozřejmě musíš mít zařazenou odpovídající rychlost.  Jezdil jsem dříve i ty HTP-éčka a tak pocitově srovnávám dynamiku jízdy mého současného MPI 55 kW s úrovní  HTP 44 kW. Ale jízda není jen o té dynamice, ale i spotřebě, zvukovém vjemu, plynulosti jízdy, výdrži techniky  atd., atd.. Tam má MPI  pravděpodobně navrch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to víš, najížděl sem na dálnici a modlil se, aby mě ten kamion nesešrotoval :D budu na to hodný do cca 500 km, pak přejdu na běžný styl jízdy. Přeci jen není to moje, musí to vydržet a sám mám zkušenost že motor, co dostává za uši jezdí lépe, než zajížděné mrchy, co se bojí otáček :)) ale tohle nemá cenu nad 5 tis. posílat vůbec. Uvidíme až si to trochu sedne, dám pak vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Petr AMF Ale ty máš 55kW verzi, ta není uměle přiškrcena. 44kW verze má "spodek a střed" shodný s 55kW verzí, ale právě ve vysokých otáčkách je SW uškrcena na 44kW

 

55kW:

image.thumb.png.c7e59725bc0204b598f73a837adf2c9b.png

 

44kW:

image.thumb.png.5347711f856b682af9961630b43fb545.png

 

Skoro do 4500ot jsou ty průběhy stejné, dále u silnější verze výkon dále stoupá, kdežto 44kW už jen udržuje výkon a vadne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Petr AMF napsal:

No nevím, mám najeto necelých 5.000km a v neděli při cestě z chalupy, dálnice 165km/h otáčky lehce přes 5tisíc a právě tady se mi zdá že má motor stále dost tahu, určitě by dále zrychloval, ale mě se nechtělo.

Uz mas neco najeto.... Mas 44kw verzi? taky doufam, ze se trochu rozjezdi. Uz mam najeto 100km, spotreba zatim 5.8, ale i u ty cekam ze spadne, dnes 16km do práce 5.2.... v pátek smer morava od mlady boleslavi 3 lidi a naklad, uvidime jak si s tim poradi. Jinak me překvapila active vybava. Uz v zakladu ma vse co člověk potřebuje. A dojezdy oken jsou prijemna zmena?

IMG_20190708_090318.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najeto 680 km.
Nějaké plusy... Auto se rozhodně rozjezdilo, oproti první jízdě kdy bylo od spodu fakt letargický, ve třech lidech celkem nebyl problém držet se kamionu i s klimou ve velkém dešti ( silnice 38 ). Spotřeba je fakt dobrá, cestu tam jsem jel ještě lážoplážo, 4.9 l/100. Cestu zpět sem už jel nadoraz :) 5.2l/100... kdybych podobným stylem jel s HTP, Spotřebu mám o 2l vyšší. Opět musím pochválit výbavu active, nic mi v tom vlastně nechybí a to ani po přesednutí z lepších výbav. Človek si pak uvědomí, že ostatní věci jsou naprosto zbytečný kraviny :D Ale přiznávám, jsem fakt skromnej člověk.
Nějaké minusy... Oproti silným tsi to má opravdu silně plavný podvozek, hodně uskakuje zadní náprava na nerovnostech, při přímém směru to zase skoro uspává jak se to kolíbe :D 
Výkon motoru je opravdu na hraně, stačí na udržení kamionu, když sem v tomto obsazení v čas nepodřadil, kamion mi do kopce při výjezdu z vesnice i ujížděl.
Hodně ale opravdu hodně mě štvalo umření motoru od 4.5 tis výš... do 5tis to ještě tak nějak jde, pak to má efekt opačného v-tecu, je cítit, jak je to auto zaříznuté, což je opravdu smutné, když firma musí zaříznout litrový atmosferický třívalcový motor, aby zákazník náhodou nedostal něco lepšího bez příplatku :) 
Shrnutí... motor je rozhodně lepší než htp, však je novější. Výkonem na tom rozhodně lépe není.  Lidem klidných povah musí naprosto dostačovat :) 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, thepromise napsal:


Hodně ale opravdu hodně mě štvalo umření motoru od 4.5 tis výš... do 5tis to ještě tak nějak jde, pak to má efekt opačného v-tecu, je cítit, jak je to auto zaříznuté, což je opravdu smutné, když firma musí zaříznout litrový atmosferický třívalcový motor, aby zákazník náhodou nedostal něco lepšího bez příplatku :) 
 

Fabrika nemusela, ale chtěla abychom si za pár nul a jedniček v řídící jednotce motoru a za 11 kW navíc zaplatili u silnějšího Mpi až 20.000,- Kč, a aby taky asi byla tzv. větší pestrost motorové nabídky. Zajímavá filozofie?

Snad ten Mpi se do budoucna udrží, třeba i v té nové  Mpi EVO 59 kW a uvidíme ho i ve Fabii IV. Chtělo by to někde vyčíst jak se ten motor projevuje v praxi, když je již co by základ v Seatu Ibiza a VW Polo.
 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, DušanV napsal:

Fabrika nemusela, ale chtěla abychom si za pár nul a jedniček v řídící jednotce motoru a za 11 kW navíc zaplatili u silnějšího Mpi až 20.000,- Kč, a aby taky asi byla tzv. větší pestrost motorové nabídky. Zajímavá filozofie?

Snad ten Mpi se do budoucna udrží, třeba i v té nové  Mpi EVO 59 kW a uvidíme ho i ve Fabii IV. Chtělo by to někde vyčíst jak se ten motor projevuje v praxi, když je již co by základ v Seatu Ibiza a VW Polo.
 

Když bude do konce roku evo v nabídce, objednám si ho a porovnám :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes při cestě z Chrudimi pokořena hranice 1000km, to je za týden slušná porce:) ted už to tak přibývat nebude.
Zkoušena vmax na hradecké dálnici 165kmh a zrychlení ve dvou z 0-100... 18s :D mám i video :) 
další poznatek, při zařazené 5tce, se z 50ti krásně rozjedu z vesnice na 90 bez jakýkoliv náznaku protestů.. to s htp nejde. Kamarád jezdící RS fábií se smál, mě to tak hrozné nepřišlo.
V testování pokračuji :))
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkně tomu dáváš pokouřit, jen co je pravda, ale když to auto nemáš na furt jako já (pravděpodobně auto na dožití), tak proč ne. Já mám zatím necelých 5000 km a musím přiznat, že maximálku jsem zatím nezkoušel. Ale chystám se po dovolené na první výměnu oleje v motoru (soukromě doma, na těch 30.00 km , nebo 2 roky při první výměně se nedá vůbec přemýšlet) aby motor vydržel.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, thepromise napsal:

.... další poznatek, při zařazené 5tce, se z 50ti krásně rozjedu z vesnice na 90 bez jakýkoliv náznaku protestů.. to s htp nejde. Kamarád jezdící RS fábií se smál, mě to tak hrozné nepřišlo.
V testování pokračuji :))
 

jj, aj mně dcera říká, že nemám manuální převodovku, ale poloautomat :D, že si s pětkou vystačím jak v obci, tak mimo obec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na první pohled článek mimo: https://www.auto.cz/volkswagen-ma-novou-manualni-prevodovku-debutuje-v-passatu-vyrabi-ji-seat-a-pouzije-i-skoda-130129

ale

Citovat

O výrobu nové převodovky se postará Seat, který i pro další značky koncernu bude schopný vyrábět až 450.000 šestistupňových manuálních převodovek ročně. O výrobu se postarají jeho závody El Prat de Llobregat (Španělsko) a Córdoba (Argentina). Spolu se zahájením výroby MQ281 byla produkce manuálu MQ200 z El Prat de Llobregat kompletně přesunuta do Vrchlabí, do závodu Škoda. Tam se uvolnila kapacita po převodovce MQ 100/SQ, kterou už nebude využívat trio Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up!, kvůli přechodu na čistě elektrický pohon. Naopak německý závod Kassel Volkswagenu se koncentruje na produkci dvouspojkových převodovek DSG.

Tak že by i MPI ve Fabii přešlo na MQ200 a MQ100 by byla nahrazena?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...