Jump to content

Recommended Posts

Hmm.... najeto  celkově 45 km a už tomu dáváš až 5000 ot/min, no mělo by to v pohodě vydržet, ale přeci jen je to na začátek záběhu celkem dost.  Jinak HTP i v té nejslabší verzi má větší točivý moment než jakékoliv nové 1.0 MPI , takže to je taky znát a hlavně podstatné asi bude, že to HTP-éčko je určitě zajeté a ty to srovnáváš s úplně syrovým motorem.  Výrobci aut dneska sice tvrdí, že záběh motoru skoro není potřeba, ale 100 % to asi tak nebude. Každý nový motor se potřebuje tak nějak "usadit".

Holt trochu toho motoristického citu je potřeba, ale přiměřeně, ať z toho nemáš línou mrchu.  Jinak mě se pocitově MPI solidně sbíralo už tak od 1500 ot/min, samozřejmě musíš mít zařazenou odpovídající rychlost.  Jezdil jsem dříve i ty HTP-éčka a tak pocitově srovnávám dynamiku jízdy mého současného MPI 55 kW s úrovní  HTP 44 kW. Ale jízda není jen o té dynamice, ale i spotřebě, zvukovém vjemu, plynulosti jízdy, výdrži techniky  atd., atd.. Tam má MPI  pravděpodobně navrch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to víš, najížděl sem na dálnici a modlil se, aby mě ten kamion nesešrotoval :D budu na to hodný do cca 500 km, pak přejdu na běžný styl jízdy. Přeci jen není to moje, musí to vydržet a sám mám zkušenost že motor, co dostává za uši jezdí lépe, než zajížděné mrchy, co se bojí otáček :)) ale tohle nemá cenu nad 5 tis. posílat vůbec. Uvidíme až si to trochu sedne, dám pak vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No nevím, mám najeto necelých 5.000km a v neděli při cestě z chalupy, dálnice 165km/h otáčky lehce přes 5tisíc a právě tady se mi zdá že má motor stále dost tahu, určitě by dále zrychloval, ale mě se nechtělo.

Edited by Petr AMF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Petr AMF Ale ty máš 55kW verzi, ta není uměle přiškrcena. 44kW verze má "spodek a střed" shodný s 55kW verzí, ale právě ve vysokých otáčkách je SW uškrcena na 44kW

 

55kW:

image.thumb.png.c7e59725bc0204b598f73a837adf2c9b.png

 

44kW:

image.thumb.png.5347711f856b682af9961630b43fb545.png

 

Skoro do 4500ot jsou ty průběhy stejné, dále u silnější verze výkon dále stoupá, kdežto 44kW už jen udržuje výkon a vadne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 10 minutami, Petr AMF napsal:

No nevím, mám najeto necelých 5.000km a v neděli při cestě z chalupy, dálnice 165km/h otáčky lehce přes 5tisíc a právě tady se mi zdá že má motor stále dost tahu, určitě by dále zrychloval, ale mě se nechtělo.

Uz mas neco najeto.... Mas 44kw verzi? taky doufam, ze se trochu rozjezdi. Uz mam najeto 100km, spotreba zatim 5.8, ale i u ty cekam ze spadne, dnes 16km do práce 5.2.... v pátek smer morava od mlady boleslavi 3 lidi a naklad, uvidime jak si s tim poradi. Jinak me překvapila active vybava. Uz v zakladu ma vse co člověk potřebuje. A dojezdy oken jsou prijemna zmena🙂

IMG_20190708_090318.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najeto 680 km.
Nějaké plusy... Auto se rozhodně rozjezdilo, oproti první jízdě kdy bylo od spodu fakt letargický, ve třech lidech celkem nebyl problém držet se kamionu i s klimou ve velkém dešti ( silnice 38 ). Spotřeba je fakt dobrá, cestu tam jsem jel ještě lážoplážo, 4.9 l/100. Cestu zpět sem už jel nadoraz :) 5.2l/100... kdybych podobným stylem jel s HTP, Spotřebu mám o 2l vyšší. Opět musím pochválit výbavu active, nic mi v tom vlastně nechybí a to ani po přesednutí z lepších výbav. Človek si pak uvědomí, že ostatní věci jsou naprosto zbytečný kraviny :D Ale přiznávám, jsem fakt skromnej člověk.
Nějaké minusy... Oproti silným tsi to má opravdu silně plavný podvozek, hodně uskakuje zadní náprava na nerovnostech, při přímém směru to zase skoro uspává jak se to kolíbe :D 
Výkon motoru je opravdu na hraně, stačí na udržení kamionu, když sem v tomto obsazení v čas nepodřadil, kamion mi do kopce při výjezdu z vesnice i ujížděl.
Hodně ale opravdu hodně mě štvalo umření motoru od 4.5 tis výš... do 5tis to ještě tak nějak jde, pak to má efekt opačného v-tecu, je cítit, jak je to auto zaříznuté, což je opravdu smutné, když firma musí zaříznout litrový atmosferický třívalcový motor, aby zákazník náhodou nedostal něco lepšího bez příplatku :) 
Shrnutí... motor je rozhodně lepší než htp, však je novější. Výkonem na tom rozhodně lépe není.  Lidem klidných povah musí naprosto dostačovat :) 
 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 6 hodinami, thepromise napsal:


Hodně ale opravdu hodně mě štvalo umření motoru od 4.5 tis výš... do 5tis to ještě tak nějak jde, pak to má efekt opačného v-tecu, je cítit, jak je to auto zaříznuté, což je opravdu smutné, když firma musí zaříznout litrový atmosferický třívalcový motor, aby zákazník náhodou nedostal něco lepšího bez příplatku :) 
 

Fabrika nemusela, ale chtěla abychom si za pár nul a jedniček v řídící jednotce motoru a za 11 kW navíc zaplatili u silnějšího Mpi až 20.000,- Kč, a aby taky asi byla tzv. větší pestrost motorové nabídky. Zajímavá filozofie?

Snad ten Mpi se do budoucna udrží, třeba i v té nové  Mpi EVO 59 kW a uvidíme ho i ve Fabii IV. Chtělo by to někde vyčíst jak se ten motor projevuje v praxi, když je již co by základ v Seatu Ibiza a VW Polo.
 

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 12 minutami, DušanV napsal:

Fabrika nemusela, ale chtěla abychom si za pár nul a jedniček v řídící jednotce motoru a za 11 kW navíc zaplatili u silnějšího Mpi až 20.000,- Kč, a aby taky asi byla tzv. větší pestrost motorové nabídky. Zajímavá filozofie?

Snad ten Mpi se do budoucna udrží, třeba i v té nové  Mpi EVO 59 kW a uvidíme ho i ve Fabii IV. Chtělo by to někde vyčíst jak se ten motor projevuje v praxi, když je již co by základ v Seatu Ibiza a VW Polo.
 

Když bude do konce roku evo v nabídce, objednám si ho a porovnám :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dnes při cestě z Chrudimi pokořena hranice 1000km, to je za týden slušná porce:) ted už to tak přibývat nebude.
Zkoušena vmax na hradecké dálnici 165kmh a zrychlení ve dvou z 0-100... 18s :D mám i video :) 
další poznatek, při zařazené 5tce, se z 50ti krásně rozjedu z vesnice na 90 bez jakýkoliv náznaku protestů.. to s htp nejde. Kamarád jezdící RS fábií se smál, mě to tak hrozné nepřišlo.
V testování pokračuji :))
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pěkně tomu dáváš pokouřit, jen co je pravda, ale když to auto nemáš na furt jako já (pravděpodobně auto na dožití), tak proč ne. Já mám zatím necelých 5000 km a musím přiznat, že maximálku jsem zatím nezkoušel. Ale chystám se po dovolené na první výměnu oleje v motoru (soukromě doma, na těch 30.00 km , nebo 2 roky při první výměně se nedá vůbec přemýšlet) aby motor vydržel.

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 49 minutami, thepromise napsal:

.... další poznatek, při zařazené 5tce, se z 50ti krásně rozjedu z vesnice na 90 bez jakýkoliv náznaku protestů.. to s htp nejde. Kamarád jezdící RS fábií se smál, mě to tak hrozné nepřišlo.
V testování pokračuji :))
 

jj, aj mně dcera říká, že nemám manuální převodovku, ale poloautomat :D, že si s pětkou vystačím jak v obci, tak mimo obec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo to je fakt, ta 5-tka opravdu i v obci při 50-sátce v pohodě táhne, ale zatím v záběhu ji raději moc nepoužívám, ať z toho motoru není líný "VELBLOUD".😏

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolik to MPI točí v obci při 50km/h na 5RS, 1500ot.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No jedna věc je že to ten motor třeba nějak "pobere" ,ale druha věc je jestli je ideálni jezdit s takto podtočeným motorem.

Edited by bitttpower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na první pohled článek mimo: https://www.auto.cz/volkswagen-ma-novou-manualni-prevodovku-debutuje-v-passatu-vyrabi-ji-seat-a-pouzije-i-skoda-130129

ale

Citovat

O výrobu nové převodovky se postará Seat, který i pro další značky koncernu bude schopný vyrábět až 450.000 šestistupňových manuálních převodovek ročně. O výrobu se postarají jeho závody El Prat de Llobregat (Španělsko) a Córdoba (Argentina). Spolu se zahájením výroby MQ281 byla produkce manuálu MQ200 z El Prat de Llobregat kompletně přesunuta do Vrchlabí, do závodu Škoda. Tam se uvolnila kapacita po převodovce MQ 100/SQ, kterou už nebude využívat trio Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up!, kvůli přechodu na čistě elektrický pohon. Naopak německý závod Kassel Volkswagenu se koncentruje na produkci dvouspojkových převodovek DSG.

Tak že by i MPI ve Fabii přešlo na MQ200 a MQ100 by byla nahrazena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jasne ze bude, v zari nam pada plan z 670 na 570 denne, stroje se pomalu předělávají na mq200, 1.0 mpi evo by mela mit mq200. Jen nevim, jestli jeste v soucasne fabii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thepromise Samozřemě, že příští generace bude mít MQ200, stejně jako další auta na MQB A0 tam jsem si jistý na 99%, já myslel současnou generaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano při 50km/h točí 1500 ot., což na lechtání po rovině úplně v pohodě a bez protestů

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to máte skoro jako benzínový 2.8 V6, co byl svého času v SI, ten si taky vystačil s pětkou od 50 do 220 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites



ano při 50km/h točí 1500 ot.,...


Takže stejně jako 1.2 TSI 81kW na 4RS

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ne, drobná korekce, dnes jsem se na to detailněji zaměřil, tady na maďarských rovinách, takže 1500 otáček odpovídá tacho 45km/h (reál 41km/h), tachometrových 50km/h je někde kolem 1600 a reálných 50km/h = tacho 54km/h je rovných 1750 otáček

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to odpovídá, že v MPI 55kW je 5RS zhruba stejně dlouhý jako u TSI 81kW 4RS (tam je reálných 50km/h cca 1600 a reálných 130 cca 4100ot.) 😁

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...