Jump to content
Rada007

Špatné tlumení nerovností a možné příčiny

Recommended Posts

Zdravím, máte někdo zkušenost s univerzálními pneumatikami na Fabii III, případně na jiné Škodovce?

 

Aktuálně mám Škodu Fabia třetí generace po faceliftu (rok výroby 2019). S autem jsem spokojený až na jeden nedostatek, zato ale dost nepříjemný. Vozidlo velmi špatně tlumí nerovnosti, každý (i malý) výmol autem třese (příčně i podélně) a cítím přejetí doslova každého kamínku. Na vozidle jsou 15“ disky s univerzálními pneumatikami (obojí originál z výroby). Může být jízdní nekomfort způsobený použitými pneumatikami? Jiné pneumatiky jsem na vozidle neměl, proto to bohužel nemohu porovnat.

 

Tlak v pneumatikách už jsem kontroloval – ve všech je 2,2 baru.

 

Také mě napadlo, že se to možná ještě trochu rozhýbe až se auto zajede. Aktuálně mám najeto něco přes 1 200 km. Pokud by to ještě mělo povolit, jak dlouho by to ještě mělo trvat? V návodu jsem o tomto zmínku nenašel, našel jsem jen rady jak zajíždět motor.

 

Kontaktoval jsem už i Škodovku. Operátor mi odepsal, že příčin může být mnoho a že mám navštívit značkový servis. Chystám se tam objednat, pravděpodobnost  výrobní vady ale považuji za poměrně nepravděpodobnou, proto by mě zajímalo, jestli má někdo podobnou zkušenost.

 

Samozřejmě je mi jasné, že univerzální pneumatiky jsou kompromisem (v zimě nejsou tak dobré jako zimní a v létě nejsou tak dobré jako letní), zatím jsem ale neslyšel/nečetl, že by výrazně narušovali jízdní komfort a že by si s nimi měl člověk připadat v autě jako v motokáře.

 

Sportovní tlumiče jsem neobjednával a dost pochybuji, že by mi je tam omylem dali.

 

Díky za jakékoliv informace.

 

Rada007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohodlnejsi pneu nez 15 nejsou...

Jestli Ti tam nenechali prepravni podlozky z vyroby, nebyl bys prvni...maji to deinstalovat pri prodeji, mohli zapomenout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jsi ještě neseděl v rapidu na 16", když jsem bylv servisu s reklamací geometrie tak tlaky byly na max hodnotách pro plné obsazení, po snížení tlaku na poloviční zatížení se komfort zlepšil, nicméně pneumatiky Dunlop jsou stejně hlučné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo ty tlaky v pneu při prodeji nového auta jsem měl přes 3 atm, ačkoliv tam mělo být 2.3 vpředu a 2.2 atm vzadu. Prostě auto stálo 3 měsíce na venkovním skladu, než jsem ho odkoupil jako skladovku a tak ho pravděpodobně preventivně přehustili a pak se na kvalitní předprodejní servis vykašlali.  A ty přepravní podložky vložené  a zapomenuté mezi tlumicí péra, tak to bych se taky nedivil, dnes ta úroveň autorizáků jde rapidně dolů. Zkus nakouknout na ten podvozek jestli je tam nemáš. Všeobecně o servisech mluvím z vlastní zkušenosti, samozřejmě je to servis od servisu, ale to abys hledal jehlu v kupce sena.

Jinak pochybuji, že vlastní celoroční (univerzální) pneumatiky by měly podstatný vliv na tzv. tvrdost a komfort. To by jsi tam musel mít nějaké extrémní nízkoprofilové pneu, které ale stejně na Fabii III nejsou povolené, a tak je z výroby určitě nemáš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, taky doporučuji zkontroloval přední nápravu, jestli tam nemáš zapomenuté blokovací díly.

Tyto blokovací díly mají zabránit propružení a tím také poškození vozidla najíždějícího na přepravní návěs nebo železniční vagón.

Blokovací díly musí být před předáním vozidla bezpodmínečně odstraněny! Štítek zavěšený na vnitřním zpětném zrcátku na to důrazně upozorňuje.

zajisteni.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, ben06 napsal:

to jsi ještě neseděl v rapidu na 16", když jsem bylv servisu s reklamací geometrie tak tlaky byly na max hodnotách pro plné obsazení, po snížení tlaku na poloviční zatížení se komfort zlepšil, nicméně pneumatiky Dunlop jsou stejně hlučné.

Rapida jsem měl na chvíli půjčeného (několik dní před převzetím Fabie), tlak v pneu jsem nekontroloval, nicméně jízdní komfort mi přišel o řád vyšší.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, Kuchar7 napsal:

Jo, taky doporučuji zkontroloval přední nápravu, jestli tam nemáš zapomenuté blokovací díly.

Tyto blokovací díly mají zabránit propružení a tím také poškození vozidla najíždějícího na přepravní návěs nebo železniční vagón.

Blokovací díly musí být před předáním vozidla bezpodmínečně odstraněny! Štítek zavěšený na vnitřním zpětném zrcátku na to důrazně upozorňuje.

zajisteni.jpg

 

Díky! Poslal jsi mi mnohem více informací, než operátor infolinky Škodovky.

 

Bohužel jsem tam žádné podobné podložky nenašel a to jsem je hledal docela dlouho. Takže se přece jenom budu muset objednat do toho servisu☹️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkoušels se projet jinou Fabií na R15 a porovnat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel jsem jen Fabií I a ta podle mě byla výrazně komfortnější (byla tedy s dieslem, nevím, jak moc velký vliv to může mít).

 

Nikdo kolem bohužel nemá Fabii III po faceliftu. Mohl bych porovnat jedině s Fabií III před faceliftem (ta by ale neměla být výrazně odlišná), tu půjčuje třeba jedna "carsharingová" firma. Nevím, jaké tam mají disky, určitě ale nebudou menší (15" je u Fabky minimum).

Share this post


Link to post
Share on other sites

FI je po letech měkčí než FIII. U FIII taky záleží na motoru, ale před a po FL se podvozkově neliší. Minimální velikost kol pro FIII je R14 (motory 44-70kW) a R15 (motory nad 70kW). Jinak FL Fábku má přece každý prodejce škodovky a není problém se projet předváděčkou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 minutami, Martab napsal:

FI je po letech měkčí než FIII. U FIII taky záleží na motoru, ale před a po FL se podvozkově neliší. Minimální velikost kol pro FIII je R14 (motory 44-70kW) a R15 (motory nad 70kW). Jinak FL Fábku má přece každý prodejce škodovky a není problém se projet předváděčkou.

 

Po kolika km/letech by mohla "změknout"?

 

V ceníku i konfigurátoru jsem našel nejmenší disky 15", tím nechci tvrdit, že to nejde objednat, jen uvádím, proč jsem si myslel, že 15" je minimum (do TP jsem se na to zatím nedíval).

 

Ta "carsharingová" firma má verzi 70 kW. Auto mám od prodejce, který je teď pro mě dost daleko a jiného dealera se mi nechce obtěžovat jen abych měl porovnání. Ta 70 kW před facelfitem by pro srovnání měla stačit. Mohl bych si samozřejmě vzít auto z půjčovny, myslím ale, že cca půl hodina jízdy "sharovanou" Fabií bude stačit a vyjde výrazně levněji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

on asi nemyslel, že změkne po X km či letech. To se maximálně unaví pružiny a tlumiče. Ta F1 je prostě podvozkově měkčí, já mám na juniorovi 13" kola, ale to už jsme někde jinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, nebylo to myšleno únavou, ale ve smyslu "adekvátně k době vzniku". Rozhodně bych nepočítal s tím, že to nějak výrazně změkne časem. Upřímně jsem přecházel z FI na FIII a když jsem četl recenze, jak je prý měkká a naklání se (FIII), měl jsem mírné obavy. Ale když jsem začal s FIII jezdit (začínal jsme na zimních R15) tak jsem byl trochu zaskočen "tvrdostí" oproti FI. Ale že by podvozek FIII byl nekomfortní to zase říci nemohu, jen ve srovnání s FI a proti očekávání z testů jsem byl mírně "zaskočen".

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, Martab napsal:

Ano, nebylo to myšleno únavou, ale ve smyslu "adekvátně k době vzniku". Rozhodně bych nepočítal s tím, že to nějak výrazně změkne časem. Upřímně jsem přecházel z FI na FIII a když jsem četl recenze, jak je prý měkká a naklání se (FIII), měl jsem mírné obavy. Ale když jsem začal s FIII jezdit (začínal jsme na zimních R15) tak jsem byl trochu zaskočen "tvrdostí" oproti FI. Ale že by podvozek FIII byl nekomfortní to zase říci nemohu, jen ve srovnání s FI a proti očekávání z testů jsem byl mírně "zaskočen".

Aha, to jsem to pochopil jinak🤭 V zatáčkách auto sedí docela dobře, přijde mi trochu přetáčivé, to je ale asi dané batohem navíc (kombi verze) a pravděpodobně i těmi univerzálními pneu.

 

Původně jsem to sem nechtěl psát, protože jsem odpůrce konspiračních teorií, ale mám čím dál větší podezření, že Škoda chce Fabii zlikvidovat nebo alespoň minimalizovat její produkci na úplné minimum. Extrémně tvrdý podvozek, zcela nevhodný pro naše silnice, tedy může být záměr a nikoliv vada u jednoho kusu/jedné série a ani chyba servisní přípravy.

 

Nejdřív zařízli 81 kW se šestistupňovým manuálem, což údajně byla docela oblíbená kombinace. Před chvílí jsem se dozvěděl, že nově je dostupná jen motorizace 70 kW (jen s pětikvaltem) a 44 kW (tento motor je jen pro hatchback a jen v některých výbavách). V některých (spíš možná i ve většině) verzích a výbavách je tedy dostupný jen jeden jediný motor.

 

Údajně je to jen dočasné, ale jak dlouho bude dočasné (Sovětská vojska u nás také byla dočasně) a jestli časem obnoví nabídku v celé šíři, to je otázka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do mé teorie o spiknutí proti Fabii ale nesedí třeba to, že Fabia III (zvlášť ta po FL) je podle mě nejhezčí Fabie, kterou kdy Škoda vyrobila a podle mě jedno z nejhezčích aut od Škodovky vůbec (víc se mi líbí jen Scala).

 

Vtipně teď působí široký výběr motorů. Na stránkách chybí jakákoliv informace k tomuto omezení nabídky a i odpověď z infolinky byla hodně nekonkrétní (dočasně může být měsíc i 40 let).

 

Jinak ještě k tomu, co mě trápí víc, než aktuálně omezená nabídka. Prodejci už jsem napsal e-mail a popsal jsem mu, co auto dělá (respektive nedělá). Příští týden napíšu, jak jsem dopadl.

Motory.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jsem na to zvědavý jak dopadneš v tom servisu. Jak si to tady sumíruju, ty všechny příspěvky, tak mě napadá, že tam nemusí být žádná závada, ale jestli si neměl subjektivně  "VELKÁ" očekávání, co se týče komfortu Fabie III. Já jsem to zažil, když si známý někdy cca před 40-ti roky pořídil tehdy ze západního Německa Mercedes a stále ho vychvaloval, jak je oproti mé tehdejší Škoda 120 L  jízdně komfortnější. Takže jsem se těšil až mě sveze a jak si tu jízdu užiju. No a řeknu vám, jelo to a tzv. pérovalo to dobře, ale má očekávání byla vyšší a tak jsem celkově byl  z té předváděcí jízdy zklamaný. Taky to tak můžeš mít. Zkus si projet, nebo se jen svézt v jiné Fabii III ať máš porovnání a nejsi v servisu za otravu. A to přirovnání nemyslím zle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsou zase konspirační teorie... V září vstupuje v platnost zase nová změna emisních norem a způsobu měření spotřeby a emisí. Všechny ostatní modely komcernu již využívají nové evoluce motorů (MPI EVO 59kW a TSI 85kW), MPI 44kW i TSI 70kW zůstávají. Fábie které se nyní objednávají do výroby budou dodány až někdy kolem listopadu/prosince s TSI. Tedy je možné také uplně stejně "konspiračně teoretizovat" o tom, že jen dojde k obměně pohonných jednotek.

 

Ohledně podvozku to chce prostě zkusit, očekávání jsou jedna věc, realita druhá. A jak píše @Joker 85 záleží i na pneu, dnes mají některé vysoké zatížení a zesílenou bočnici, což snižuje komfort.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

konspiračních teorií jsem tady četl mraky, ale nevíme nic konkrétního k jeho autu a zejména pneu, jen pouze, že má univerzální což mi nic neříká :D a začal bych u jejich tlaku včetně kontroly manometru pokud má tedy vlastní. U O1 jsem si našel tlak, který mě komfortně vyhovuje v rozsahu dle výrobce, u rapida ho ještě "hledám" ke svému pozadí :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Joker 85 napsal:

@Rada007 jaký máš na těch univerzálních pneumatikách INDEX NOSNOSTI? 

Pneumatiky jsou Dunlop SP SPORT 01 A/S 185/60 R15. Index nosnosti je 88 H. Před chvílí jsem hledal pneu se stejnými rozměry a index 88 H je celkem běžný, ještě jsem našel 88 H, těch bylo ale o něco méně.

Za indexem nosnosti mám ještě napsáno "EXTRA LOAD", ale netuším co přesně to má znamenat.

 

Také moc netuším, co přesně znamená v názvu SPORT. Jestli jde o to, aby byl název pneu atraktivnější a nebo jestli má skutečně mít nějaké sportovní vlastnosti (což by mělo vliv a mohlo by to vysvětlit tvrdost, kterou řeším). Zkusím ještě zapátrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, DušanV napsal:

No jsem na to zvědavý jak dopadneš v tom servisu. Jak si to tady sumíruju, ty všechny příspěvky, tak mě napadá, že tam nemusí být žádná závada, ale jestli si neměl subjektivně  "VELKÁ" očekávání, co se týče komfortu Fabie III. Já jsem to zažil, když si známý někdy cca před 40-ti roky pořídil tehdy ze západního Německa Mercedes a stále ho vychvaloval, jak je oproti mé tehdejší Škoda 120 L  jízdně komfortnější. Takže jsem se těšil až mě sveze a jak si tu jízdu užiju. No a řeknu vám, jelo to a tzv. pérovalo to dobře, ale má očekávání byla vyšší a tak jsem celkově byl  z té předváděcí jízdy zklamaný. Taky to tak můžeš mít. Zkus si projet, nebo se jen svézt v jiné Fabii III ať máš porovnání a nejsi v servisu za otravu. A to přirovnání nemyslím zle. 

Je mi jasné, že to není Superb ani BMW nebo jiná prémiovka, nicméně přiznávám, že jsem očekával, že bude auto jezdit komfortněji, než stejný model o dvě generace starší, který má nalítáno přes 200 tis. km. Podle toho, co tady čtu, je ale měkčí a tedy komfortnější Fabia I.

 

Zkusím tu Fabii III, kterou tady půjčuje jedna nejmenovaná "carsharingová" firma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rada007Zesílené pneumatiky nebo EXTRA LOAD (XL) jsou určeny pro těžké nákladní vozy nebo vozy vybavené výkonným motorem. Zesílené pneumatiky mají tužší bočnice než standardní pneumatiky značené "SL" (Standard Load). Tuhé bočnice umožňují snášet vyšší zátěž, tlak a namáhání.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 14 minutami, Rada007 napsal:

Pneumatiky jsou Dunlop SP SPORT 01 A/S 185/60 R15. Index nosnosti je 88 H. Před chvílí jsem hledal pneu se stejnými rozměry a index 88 H je celkem běžný, ještě jsem našel 88 H, těch bylo ale o něco méně.

Za indexem nosnosti mám ještě napsáno "EXTRA LOAD", ale netuším co přesně to má znamenat.

 

Také moc netuším, co přesně znamená v názvu SPORT. Jestli jde o to, aby byl název pneu atraktivnější a nebo jestli má skutečně mít nějaké sportovní vlastnosti (což by mělo vliv a mohlo by to vysvětlit tvrdost, kterou řeším). Zkusím ještě zapátrat.

https://www.oponeo.cz/clanek/zesilene-pneumatiky-silne-a-slabe-stranky

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám na rapidu stejnou značku v rozměru 215/45 r16, nad názvem Sport bych se nepozastavoval, taky cítím každý kamínek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Držte se tématu =  Špatné tlumení nerovností a možné příčiny. Nic jiného sem nepatří. Výběr Fabií si řešte přes SZ, nebo někde jinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...