Přejít na obsah

V zátěži vynechává - nové svíčky, cívky a vstřikovače (aktualizace: motor umřel)


mandido

Doporučené příspěvky

Špatný olej, 507.00/504.00! 505.00 je lehkoběžný olej pro rotačky (O1 slavné TDi 66 a 81kw). Vůbec to není pro turbo přímovstřikový benzín se start/stop! Prostě blbej olej co neplní požadovanou normu a kdo zná projevy, ten jen podle fotky sání vidí v čem je problém. Horší je, že “self made” plácalové neví nic a lejou to co podle reklamy je “top”. Tohle je extrém a poučení pro příště, srát na reklamy, srát na hospodský básničky, řídit se tím co je uvedené v návodu k obsluze. Nejeden motor jsem zachraňoval kvůli špatnému oleji (naposled MX-5 co se kvůli oleji zapekla a zadřela) a všechny vypadají stejně. Sání plný přepáleného oleje, kroužky nepohyblivé, u všech to začalo zvýšenou spotřebou oleje, která jen rostla, dokud to nezačalo cinkat. Tak ještě jednou, olej pro 1.2TSi je jen a jedině normy VW 504.00/507.00. Jestli je na flašce napsáno jen jedno číslo z těchto dvou, není to kvalitní olej. Ale nějaký fake, protože 504.00 je norma pro benzín, 507.00 je norma pro naftu, ale složení mají identické.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pro QG0, ale motor je QG1 (nevím jak to teď VW značí) Jiné ložiska, jiné písty, jiné honování... Celý motor je uzpůsobený na horší olej a palivo (země mimo EU), ale zde jsme v EU a máme jiné motory (výkonnější, víc eko prvků atd). Proto je na všech autech uvedený proměnný interval a k němu je olej vyšší kvality. Olej s normou 502.00 jsem naposled použil do favorita. Ale do O3 s QG1 nikoliv.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, nechci se s tebou přít. Nicméně olej 5w40 VW 502.00 jsem použil už od první výměny. Vše probíhalo v autorizovaném servisu, kam jsem přinesl olej, oni následně zkontrolovali nastavení servisního intervalu a normu na oleji. Proběhl zápis do servisní knížky s tím, že záruka není dotčena. Takhle to probíhalo i při následných servisních prohlídkách, později jsem v tom pokračoval sám. Dále jsem se byl informovat v několika servisech na problém se spotřebou oleje a bylo mi řečeno, že mohou použít olej 5W40 a pokud jsem dobře hledal, tak ten se v normě VW 504 00 / 507 00 nevyskytuje. Stále se bavíme o první generaci motoru rodiny EA211, tzn. EURO 5.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další foto. Pohled do spalovacích komor. Zatím jsem nenašel žádné poškození, stěny válců nesou jen drobné rýhy, které jsou ve všech válcích stejné. Třetí válec, který selhal, je nejčistější, ale těžko říct jaký vliv měl olej, který tam natekl a nějakou dobu tam zůstal.

 

Doplnění: do třetího válce jsem provizorně našrouboval zdravou svíčku jen kvůli uzavření komory.

 

hlava.jpg

ventily.jpg

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně turbodmychadla se zeptám zkušenějších. Před kolem kompresoru je na sání napojená trubka vedoucí kamsi do motoru, vypadá to na nějaké odvětrání. Podle stavu trubky a "komory" kola kompresoru to vypadá, že se tam dostávalo hodně oleje. 

turbína.jpg

kompresor.jpg

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle fotek je hezky vidět, že proběhlo detonační hoření a vyhoření karbonu. Kterého je všude mraky, víc než u naft. K té HW úpravě motoru, křížové honování je QG0 a do toho patří jedině 502.00. Kruhové honování je QG1 a QG2, vyžaduje 504.00. Pokud ale hlava říká “on nemá pravdu”, pak tomu dávej tu ultra kvalitu pro nepřeplňované nepřímé benzíny a rotačky. Za pár výměn se stane to samé a znova. Ten olej v sání je pozůstatek detonací a zapečených kroužků (únik tlaku z válce). Tyhle dvě věci vedly k velkému přetlaku v motoru a strhávání oleje do míst, kde je tlak nižší (přes separátor do sání).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jandysss Takže mi chceš říct, že se daj koupit vložky nebo polomotory (whatever) s katalogovým označením odpovídajícím tomu, jestli se jedná o pevný, nebo proměnlivý interval výměny oleje? Chci důkaz. Zatím o tom nikde nebyla zmínka a jak teda vysvětlíš běžnou praxi, že se jde z LL na pevný, jen zásahem do SW?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[mention=94367]Jandysss[/mention] Takže mi chceš říct, že se daj koupit vložky nebo polomotory (whatever) s katalogovým označením odpovídajícím tomu, jestli se jedná o pevný, nebo proměnlivý interval výměny oleje? Chci důkaz. Zatím o tom nikde nebyla zmínka a jak teda vysvětlíš běžnou praxi, že se jde z LL na pevný, jen zásahem do SW?

Jednoduše, v EU trhu není možnost zakoupit motor s jiným honováním. Dle ETKY mají motory pro QG0 index AX, BX, CX atd. a motory pro QG1 a QG2 mají jen A,B,C... Takže tak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

17 minutes ago, mandido said:

...Olej není zase tak drahý, můžu přejít na "americký" interval 8000 km. 

Zbytečné. Znám mnho lidí, kteří jezdí 1,2TSI z FII na pevný interval (tehdy od 2010 to snad byla default option) a naprosto bez problému. Nevím, zda se u tebe nejedná o nějaký zapeklitější problém, pokud dobře chápu, motor máš vyměněný, ovšem za nějakou velice zvláštní specifikaci/sérii. Pevný interval, VW502.00, měnit před 15 tkm s filtrem a musí to fungovat, na tom není co zkazit. Klidně i nějaký levnější - Total, Mobil1 a mnoho dalších, pokud je averze k L.M. Já osobně jedu už jen L.M. Top Tec - v 1,4 a dříve nekoncernovém litru (jen s nutností plnit API SJ). Naprostá spokojenost. A mám zadokumentované na foto, že tento olej servis lije i do Ferrari F430, nebo jiného mid-engine V12. A to je jiná pohádka, pokud jde o konstrukci motoru, litrový výkon, chlazení,...

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřeším interval! Řeším kvalitu oleje! V EU jediný pevný interval je QI4 a ten je 15tkm/rok a platí pouze u vozů na CNG! Zbytek je QI6 a ten vyžaduje jiné složení oleje. Ať se mění klidně po 6tkm, to už nikomu neberu. Ale ať se dodržuje specifikace podle štítku! Co dělají kreténi v autorizáku je jedna věc, co je v manuálu k vozu a na webu výrobce je druhá věc. Nevěřím slovům “technika”, protože tomu autu nemusí vůbec rozumět. Schválně se serviskou zajít do šáde a že se stalo tohle s tím, že vozidlo jezdilo na 502.00. A pokus o kulanci povede k hlášce “vozidlo bylo provozováno v rozporu s doporučením výrobce - vina majitele”. Nehádejte se, co je na štítku v kufru, to je platné. Né doměnky a dedukce! Měňte si olej třeba týdně, vaše věc. Ale dodržet pevnou a neměnnou specifikaci, pak ty auta budou jezdit a fungovat. 91a33226dd1991716839ca4d1e3f3f42.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ Jendyssssss

Sorry ale tady te asi nikdo nechape, vytahujes veci co se tu uz resili, vsichni te vyvadi z omylu a Ty opakujes svou a pak k ilustraci vlozis obrazek kterej vyvraci tve vlastni tvrzeni. V tomto tematu je rec o CJZA motoru, ten ma zjevne i podle fotek krizove honovani, coz mimochodem vubec nic nemeni na tom co je napsany v serviskach k tomu autu, prijde tam na pevnej interval VW 502.00 a to ze tvuj prilozeny obrazek ilustruje od MR 2017 jen QI16 a QI14 je sice pekny ale tady je rec o MR 2013-15 CJZA ! a to shodou nahod ta tabulka hovori proti tvym vlastnim slovum. Ano pozdejsi motory mely VW 504 a 507 normy oleju, ale toto hje motor z roku 2013.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

61d88e5a77c10eca775d648f2465997f.jpg prosím o vysvětlení. O3 s motory do MR16. Ano pro pevný interval platí 502.00, ale co je na štítku? Vy mě dokažte, že to konkrétní vozidlo má od výroby QI4. To samé jako u mne, QG1 přenastavený na QG2 s dodrženou původní specifikací a motor je po 300tkm čistej (hlavně sání). Byť mám na něm +60kw +130Nm. Ale mám naftu, ta není tak náchylná na vrstvu usazenin. Ale benzín je a to se hádat můžete jak chcete. Až budete mít tolik školení a tolik papírů a certifikací, pak pochopíte, proč se do tohoto motoru leje low saps olej. A ne mid saps který je určený pro sirnaté paliva (a zase, jsou mimo EU).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jinak, mám nyní motor z nějaké předprodukční série, neznám první náplň atd., nicméně stále nese označení CJZA a bez problémů si rozumí s původní řídící jednotkou. Co můžu zkazit pokud přejdu na low saps olej pod normou VW 504 00? Pokud budu dávat olej se sníženým obsahem síry, fosforu a sulfátového popela, můžu tomu ublížit když budu měnit řekněme do 15 000? Auto má "jen" katalyzátor, žádný filtr pevných částic. Třeba nyní dávám Mobil 1 FS 0W40 (502 00) a ten má dle specifikace 1.34% sulfátového popela a viskozitu 12,9 mm2/s při 100°C. Když přejdu třeba na Mobil 1 ESP 5W30 (504 00), který má 0,8% sulfátového popela a ještě nižní viskozitu při 100°C (11,8 mm2/s), je toto opravdu zásadní rozdíl v obsahu popela (nebo celkově SAPS), který rozhodne o životnosti motoru? Děkuji.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jandysss Nikdo ti nic nemusí dokazovat, z výroby jely do ČR všechny EA211 s QI6, nicméně to funguje takto - přijedeš do autorizovaného servisu s tím, že chceš přejít z QI6 na pevný interval výměny 15 000 km/1 rok, oni provedou změnu kódování a systém jim určí, jaký olej mají do motoru nalít. A jakýpak olej to je? Že by VW 502 00? Tak to prostě bylo a je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@mandido Čatější výměna LL oleje uškodit nemůže, právě naopak. Akorát to pozná tvoje peněženka. Jak jsem psal, naprosto normální motor bez nějakých excesů, pokud jde o olej (na to jsou jiné VAG motory). Myslím si, že množství SAPS zde není až tak podstatné, to řeší lidi s filtry DPF. Jiné vlastnosti jsou dány jiným složením stabilizátorů a aditiv. Olej, co má vydžet 30 tkm/2 roky, tak musí mít jinou alkalickou rezervu, od které se odvíjí degradace řady aditiv. Taky jsou tam jiný aditiva na střih. Jezdit nutno (jako u většiny motorů) hezky v otáčkách, ne podtáčení podle našeptávadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Delši dobu se tu nic nedělo, už jsou venku písty ? Jak vypadají pístní kroužky ? Anižbych uměl rusky tak už v úvodu tématu v těch videích se na kroužky u těch motorů dost upozorňuje, může zalepení karbonem nebo snad prasknutí kroužku a podobné problémy být příčinou tohoto selhání ? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Vím, že u větších 1,4, které jsou mimochodem velmi podobné tomuto motoru, byla jistá série s vysokou spotřebou oleje - skoro mě napadá, zda-li se tato závada nemohla objevit i zde. Vysvětlovalo by to to upálení svíčky, žraní oleje jako blázen a stále se opakující se chybu zapalování. Dá se o tom polemizovat, ale stav hlavy, resp. prostoru kolem ventilů pro třetí válec, kde je spousta mastných černých usazenin, by vypovídala o spotřebě oleje skrze vodítka. Aspoň si to teda tak myslím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tady tak pročítám, asi tak před rokem jsem zažil stejnou věc, i když na trochu větším TSi motoru - ve vyšší zátěži se roztřásl motor, začaly vynechávat zápaly, okamžitá spotřeba vyletěla nahoru.. nakonec se ukázalo, že bylo v háji turbo, olej přes něj vesele (i když mírně) tekl do sání a na dřících ventilů (asi tam, kde se nějak nějak prudce měnila teplota) brutálně karbonoval. Pohybem ventilů se karbon natlačil až do vodících pouzder a ty vydřel tak, že ventily lítaly radiálně v řádu jednotek milimetrů. Asi jediné, co v tu chvíli "těsnilo" kanály v hlavě byly ty labyrinty na vršku ventilů.

Nakonec se krom turba měnila i hlava, tj. generálka motoru a spousta radostí kolem toho.

 

Jinak vidím, že třetí svíčka je palčivým problémem všech TSi motorů.

Editováno: , autor: Tomas F
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...