Přejít na obsah

Jaký motor do Karoqa


vladoRS

Doporučené příspěvky

On 3/8/2020 at 6:22 PM, Eurorealtor said:

Dobrý den,

 

rád bych slyšel názor majitelů Karoqů 1,5 TSI zdali nelitují koupě tohoto vozu v této motorizaci, především těch co potkala některá z výše zmíněných závad jako "klokání nemoc".

 

Stále váhám mezi koupí Octavie III 1,5 TSI / Octavie IV 1,5 TSI a Karoqu 1,5 TSI, který asi zvítězí v mé volbě. Rád bych benzínový agregát, ale Škoda toho momentálně moc nenabízí. 1,0 TSI je tříválec kterého se bojím, ale když to tak vezmu 1,5 TSI je vlastně "částečně dvouválec". Rád bych své nové auto vlastnil 10 a více let s nájezdem cca 20 až 30k km / rok, a proto hledám agregát na který bude spoleh. Na dlouhý interval výměny oleje nevěřím. Co by jste budoucím majitelům Karoqu dporučili? Pokud litujete motorizace, jaký další agregát by jste zvolili? Rád bych si nový vůz zadal do výroby již příští týden, dokud běží akce 125 let Škoda na Karoqa, ale po přečtení tohoto fora jsem opět trochu znejistil. Myslíte si že problém z cukáním byl již odstraněn. Děkuji předem za Vaše názory a rady. Věřím že to může v budoucnu pomoci při rozhodování i dalším lidem.

 

 

 

Tak třeba já bohužel lituji, jelikož projev motoru ve dvouválcovém režimu je strašný, dochází k dunění a nepřesléchnutelnému nízkofrekvenčnímu zvuku, hodně podobnému tomu, když se při jízdě nechají pootevřená zadní okna (viz. popis v samostatném příspěvku). A jelikož se tam dvouválcový režim cpe pořád, stačí ubrat plyn a do pár sekund je tam, tak radost z jízdy a nového auta (jinak moc fajn) je pryč. A to jsem si ho chtěl taky nechat dlouho. Každopádně mám ale pocit, že tento projev není u každého motoru, viz. zdejší názory nebo recenze na internetu (s hořkým úsměvem čtu/slyším, že jízda na 2 válce jde poznat pouze podle signalizace na displeji). Takže zřejmě loterie na konkrétní kus, bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoro rok jsem Karoqman … a abych řekl pravdu, po prvotním nadšení a 18000 km jsem postupně vystřízlivěl … a 1.5 TSI od koncernu už bych si v dalším autě nepořídil. Pořád mám tendence jej srovnávat s 1.2 TSI v předchozích yetiwagenech (ať již 77, nebo 81 kw). Klokanní nemoc byla víceméně vyléčena … ale ve srovnání s 1.2 je to línější na rozjezd, změna nastává až kolem dálničních 130, kdy motor ožívá a ještě ve 170 - 180 ochotně zrychluje … ale to v ČR stejně člověk nevyužije, tak se alespoň občas jedu projet do německa. Další výhoda tohoto motoru je, že při zatížení vozu, včetně přívěsného vozíku je spotřeba konstantní, dnes jsem třeba jel na stejné trase za 7 litrů s prázdným embéčkem i s embéčkem s přívěsným vozíkem naloženým 400 kg cementu. Tyhle trasy s naloženým vozíkem dával yeťák za 9 litrů, byl prostě na takovou zátěž slabý. Celkově je však tento přidušený motor pro mě zklamáním, nic moc rozjezdy, vlažná reakce na plynový pedál, věčné skákání do dvoutaktu (celkem neznatelné, občas o tom člověk ví jen dle maxidotu, ale občas provázeno vnímatelným zaškubnutím při přepnutí z dvoutaktu do čtyřtaktu a naopak, občas divný dunivý zvuk při dvoutaktu), při městském provozu je motor nenažraný. Karoq je jinak super a praktický wagen, ale za ty peníze jsem čekal, že bude sloužit jako předešlá embéčka. Motor a věčné výpadky škoda connectu mě však donutili změnit dosavadní pohled na embasoznačku. Možná, kdybych si býval byl koupil litrový motor, neměl bych sice vyhřívání čelního skla a neuvezl bez problému tunu nákladu, ale byl bych stále spokojený embéčkář. Ono bohužel aktuálně v nabídce ale jiná benzínová motorizace, pokud s tím člověk potřebuje odvézt nějaký těžší náklad, není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mi brali DSG, jednak pohodlnost, příplatek už u Karoqa není tak drastický (vzhledem k ceně) a na dálnici jsou podstatně nižší otáčky (rozdíl cca 500ot ve prospěch DSG) + s DSG funguje lépe ACC a další systémy. Ikdyž je to v rodině první automat, tak zatím si ho naši jen pochvalují a zvykli si velmi rychle :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám právě zkušenost automatem z USA, kde jsem jezdil s VW Atlasem (ano, tam to sice byl 3.0 benzín, ale i tak) a aktuálně jsem si půjčil na test právě Karoqa Sportline s DSG a docela dost mi vyhovuje, podle mě jezdí dobře a spotřeba je ok (6,8 l za 87km - mix kratší úsek dálnice a pak okrsky a město + auto jsem schválně vůbec nešetřil, ale ve městě vše podle značek) na to, že to auto není zajeté. To Atlas byl, ač s objemným motorem, o dost línější. Jinak tady právě skákání nulové, odezva na plyn ok, jen si s tím člověk prostě musí hrát a když ví, že pojede dynamičtěji, tak tam prostě hodí SPORT a nestalo se mi, že by byla nějaká prodleva v odezvě plynu. Minulý týden jsem testoval 1.5 TSI manuál v nové Octavii, tam ta spotřeba byla o něco málo nižší, ale zase jsem nezkoušel vůbec dálnici....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to by tak odpovídalo, naši jezdí 50-70% dálnice a zatím spotřeba se drží u nezajetého motoru mezi 6.5-7l. Pokud ti projev TSI s DSG vyhovuje, neváhal bych + ta výrazně delší převodovka je na přesuny na delší vzdálenosti super (v 90 něco kolem 1500ot), ale jakmile je potřeba přidat, DSG podřadí.

 

Tady: https://forum.skodahome.cz/topic/150856-karoq-15-tsi-dsg-style/?tab=comments#comment-2455239

jsem dával průběh otáček vs. rychlostní stupeň u Karoqu.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl DSG půjčeného na pár cest a při jízdě v kopcovitém terénu jsem nebyl úplně nadšen, nebylo to tak hrozný, ale občas to znatelně zařvalo nebo poskočilo (to jsem jel jen na normalni rezim). Nakonec jsem koupil manual, protože mě ani manželce řazení vlastně nevadí a radši jsme získali za stejnou cenu lepší výbavu. Na druhou stranu, co jsem jel s DSG po Praze tak když se to dá do S tak mi přijde že to táhne výrazně lépe než na manuál u mě. Zatím auto zajíždím, má kolem 2000km, ale ve městě je ta spotřeba značná ať už se snažím šetřit nebo ne, krátká cesta po Praze včetně zácpy klidně jde na 9-14 litrů. Na dálnici (Pha-Drážďany-Pha) kolem 6.9, celková kombinovana pak 7.5 - ale předpokládám že se to ještě trochu usadí níže. Nevím jak s DSG ale na ten benzín mi přijde že to neumí jet opravdu pomalu (tak 5-10kmh), když vyjíždím z areálu kde se musím opatrně vyhýbat ostatním parkujícím tak to má takové klokanové chování které jsem u jiných aut nezažil. (P.S. a to už mám ten novější motor DPC*)

Editováno: , autor: lukas_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 48 minutami, Kelso napsal:

1,5 TSI lepsie pracuje s DSG mi pride, pri dsg nepocituje clovek to skakanie ako maju niektori pri manualnej prevodovke.

Moje první zkušenost s motorem 1,5 TSI, 110 kW s manuální převodovkou byla v létě 2019, kdy jsem měl půjčenou Škodu Octávii combi Style s nájezdem 420 km.

Cesta do Chorvatska a zpět. Celkem 2.000 km. Jízda ve čtyřech + zavazadla. Když jsem jel tam, tak s respektem a maximální rychlostí 140 km/hod. Spotřeba 4,8 lt/100 km.

Zpátky řídila manželka. Jízda přes den, zapnutá klimatizace. Při 170 km/hod. jsem jí musel taktně upozornit na rychlost. Spotřeba 5,2 lt/100 km. Bezvadný 6 rychlostní stupeň.

Takže, když jsme letos v březnu kupovali nového Karoqa, volba byla jasná. Zatím máme najeto 2.500 km. Dlouhodobá spotřeba 6,9 lt/100 km. Palivo Verva 100.

Ve spotřebě nemohu srovnávat nízké auto a SUV. Ale snad ještě půjde trochu dolů.

Roční nájezd cca 7.000 km ( 4 tis. v létě, 3 tis. v zimě ). Cesta do práce 3,5 km tam, 3,5 km zpátky. Něco dovolená, něco ve městě. Teplota oleje je na spotřebu auta velmi důležitá.

Zatím velká spokojenost. Automatickou převodovku nechci. Jsem konzervativní.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, lukas_k napsal:

Já jsem měl DSG půjčeného na pár cest a při jízdě v kopcovitém terénu jsem nebyl úplně nadšen, nebylo to tak hrozný, ale občas to znatelně zařvalo nebo poskočilo (to jsem jel jen na normalni rezim).

Potvrzuju, že v kopcích se 1,5 TSI + DSG nechová úplně vzorově. U mě neskáče, spíš se mu na D "nechce" - do kopce raději jezdím na S nebo řadím pádly. V žádném případě se už nevrátím k manuálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pokud automat, tak bych rozhodně bral volbu jízdních režimů, ať má člověk volnost a možnost vypnout plachtění. Navíc ve "sportu" (Sport mód pohodu a převodovka klidně v D) se motor s DSG chová z mého pohledu velmi dobře a i v kopcích super (podřadí si v 90 na 6RS při tempomatu, při 130 i do docela prudkých kopců nechává 7RS).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kousek z jiného vlákna, máme Kodiaqa 1,5tsi s manuálem. Celý život jezdím s manuálem a jsem zvyklý. Jednou jsem jel s automatem a asi bych neměnil, ale žena trvala na manuálu. Kodiaqu by více slušelo DSG, cítím to tak. Máme najeto skoro 15 000km a jsme spokojeni s manuálem. Příplatek za DSG není tak velký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam Karoqa 1,5 TSI s automatem. 

Celkem 35 let jsem jezdil s manualem. A najel jsem s nim u mnoha aut mooooc kilometru. Od doby, co jsem pred lety zkusil v Kanade mesic ridit Jeep Grand Cherokee s automatem, jsem vedel, ze jednou chci automat. Poridil jsem si ho nyni do Karoqa a vubec nelituji a nemenil bych. Myslim si ze kombinace uvedeneho motoru a DSG prevodovky je pro Karoq a nase podminky idealni. Uznavam ale, ze je to vec nazoru.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednou nějaké přibližovadlo s automatem plánuji čistě z praktických důvodů ... za nějakých 10, 20 let až se budu sotva šourat a bez šermýřské kauflandovské hůlky nedám ani krok. Uvažoval jsem nad tím i u karoqa ... a díky bohu, že jsem DSG nevzal. Karoq je totiž embéčko bez duše ... prostě takové čistě německy dokonalé a nudné ... na jedné straně mu nic nelze vytknout, ale ani taky nic nenadchne. Zatím potřebuji přibližovadlo, ve kterém mohu relaxovat, ve smyslu interakce při řízení ... to mě automat nemůže poskytnout (možná by to ale eliminovalo občasné klokanní projevy) a zaplať pánbůh za to, že si to tam mohu kvrdlat ručně ... a taky za to, že u embasofirmy je relativně dobrá možnost konfigurace a každý si tam může nasázet, co mu vyhovuje ...

 

Bohužel až ta doba automatu přijde ... půjde koupit jen elektrická tříkolka, automat bude povinný, autonomní asistenty potlačí řidiče a na radost z jízdy se bude jen vzpomínat ... a v té době než řídit, si snad raději pořídím bílou hůlku, rukavice a nějakou uniformu a budu oblbovat babky na lavičce před důchoďákem zážitky z bojů u Stalingradu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na tom, co člověk od Karoqa očekává. Pro mě to je ideální denní dopravní prostředek z bodu A do B. Vše funguje jak má, není to přehnaně velké na parkování ve městě, zároveň ale prostorné a docela pohodlné. Jinak to samozřejmě není auto, ze kterého by si člověk sedl na zadek a dýchaly na něj emoce. Ale je to dobrý stroj, který slouží. 

 

Právě kvůli tomu je podle mě kombinace 1.5 TSI a DSG úplně ideální. Je to tiché, bez vibrací a s manuálem by to bylo takové ochuzené. Ten automat k charakteru auta skvěle pasuje. Já osobně mám jen auta s automatem od cca roku 2007 a už bych nikdy neměnil. DSG v Karoqu sice není ani zdaleka nejlepší automat, jaký jsem kdy měl, ale rozhodně neurazí a celkově se na jeho charakter dá snadno zvyknout. 

 

Co mě teda na Karoqu opravdu ale štve je ta mini nádrž, ale to výběr motoru nebo převodovky neovlivní. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolem 6,7l/100
https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1636-Karoq.html?fueltype=1&power_s=150&power_e=150&gearing=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/44-Seat/1526-Ateca.html?fueltype=1&power_s=150&power_e=150&gearing=1&powerunit=2

 

1.5 TSI DSG pro porovnání kolem 7,2l/100:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1636-Karoq.html?fueltype=2&power_s=150&power_e=150&gearing=2&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/en/overview/44-Seat/1526-Ateca.html?fueltype=2&power_s=150&power_e=150&gearing=2&exactmodel=1.5&powerunit=2

Bohužel, blbě se tam rozlišuje 4x4 a FWD, když jsme se ptali při pořizování, tak většino uprý rozdíl kolem 1l/100 (info od prodejců, docela se v tom shodovali).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...