Jump to content
Sign in to follow this  
Shadowan

Octavia 1.9 TDI 66 kW automatická prevodovka - spotreba

Recommended Posts

Zdravím vás všetkých, hľadám nejaké postrehy a skúsenosti s turbodieslovou jednotkovou oktávkou s automatickou prevodovkou.

Manželke som kúpil na rozjazd Octaviu I. 2002 ročník, motor TDI 1.9 66kW. 

Je tam automatická prevodovka. Všetko sa zdá, že funguje v pohode, bolo to aj na kontrole u (dvorného) technika, prebehol to cez diagnostiku, chyby opravil. 

Na kompjúteri ale ukazuje priemernú spotrebu cez 10 l na 100 km... To by asi nemalo byť normálne pri tomto motore, či?

Výkon neviem porovnať, zdá sa mi, že ide normálne, ale som zvyknutý na silnejšie motory, tak nemám páru.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Kuba Machura
      Ahoj.
      Otázka asi k novým majitelům aut.
      Jaká je prosím spotřeba v techničáku? Máte tam hodnoty podle starých norem (NEDC) nebo už podle nových (WLTP)? U WLTP je vždy nějaké rozmezí - třeba 5,3-6,5 l/100 km a u NEDC 5,1 l/100 km.
      Čekám na Kamiqa, se kterým budu jezdit i na služebky a zajímalo by mě, jak to je u nových aut, která musela projít i novým homologačním cyklem.
      Děkuji ;-)
    • By stukafan
      Ahoj všichni, jsem tu nový, tak bych Vás rád pozdravil. Nedávno  jsem koupil  Supa II, 1,8 TSI s DSG. RV 2012. Všechno prima, jen mě trochu udivuje spotřeba, kterou mi auto uvádí. Na stejné trase při stejném stylu jízdy mi jednou počítač ukazuje průměrnou spotřebu 8,5, jindy za stejných podmínek třeba 15 - úsek je dlouhý ca. 40 kilometrů, takže asi dost dlouhý na vypovídající vzorek.
      Přijde mi, že jsou to tak trochu nesmyslná čísla - nesetkali jste se s tím také? Zkusil jsem počítač vynulovat, ale na věci to nic nezměnilo..
      V čem může být obtíž?
      Díky
      Tomáš
    • By Michal Tvrdík
      Měl jsem teď tři dny na test motorizaci 1.5 TSI v automatu, tak mohu napsat nějaké shrnutí a porovnání se silnější litrovou verzí v manuálu. Jednapětku v automatu jsem již měl při předváděčce, ale tam lze tězko udělat nějaký hlubší závěr. Pro ty, kteří chtějí vědět hned verdikt - ten motor se do Scaly hodí a jsem rád, že mám auto objednané právě s ním. A neskákal :)
      S přítelkyní jsme si udělali výlet do Krušných hor, takže se projelo město (Praha), mimoměsto, dálnice i horské serpentiny. Takže všehochuť, 2 lidi v autě a lehce naložený kufr.
       
      Za mě je super ochota zrychlovat, předjíždení do kopce nedělá Scale problémy a zrychluje velmi ochotně (situace - Němec se plazí místo 90ky sedmdesát a ve dvoupruhovém stoupání nepochopitelně zrychlí na 90, takže Scala velmi rychle na 110 a šup před něj). V tomto případě (a obecně když víc přitlačíte na plyn) tam z D6 hodila Scala D4 a auto velmi slušně zrychlovalo. Jelikož měla Scala volbu režimů, většina trasy byla absolvována v Dčku (Normal) a sem tam jsem zkusil i Eco a Sport.

      ECO - dáte nohu z plynu a hned to řadí N, což při určité situaci může přijít vhod - nebrzdíte motorem. Otázka je, jestli to neustálé vyřazování (v praxi je velmi jemné a neucítíte ho) nezatěžuje spojku. Na můj vkus to má ale línější rozjezdy.
      Dodatek k ECU - zkoušel jsem dnes ve městě - ranní hustá doprava přes celou Prahu, líně jedoucí vozidla. Vypnut tedy Start-Stop a jízda v ECU. Fungovalo to dobře, na rovinkách dojíždění aut na neutral cajk. Zkoušeno v autě bez adapt. tempomatu a spotřeba 6l/100 km na městkou jízdu mi přišla OK.
       
      D (Normal) - AP řadí velmi rozumně, jsou ale sitauce, kdy si ale pádlem pod volantem podřadím o stupeň níže a motor je živější. AP v té situaci podřadí až když více šlápnete na plyn/nebo začnou rychleji klesat otáčky k tisícovce. Za mě s pádlama pro věšinu situací super volba. AP pak ve spojení s adaptivním tempomatem bude super volba na dalnice/popojížďky ve městě.
      Brždění motorem - pokud opakovaně víc šaháte na brzdy (táhlé klesání), motor to pozná a podřazuje si.

      Sport - do horských silniček super režim, výjezdy ze zatáček jsou zábavnější. Nicméně stalo se mi, že při sjezdu pod kopem do ostré zatáčky (bržděno motorem i brzdama) zůstala zařazena dost dlouho dvojka a motor "řval" - já bych už tam šoupnul vyšší stupeň, což jsem pak taky manuálně udělal.

      Přikládám i dva screeny se spotřebou. První cesta tam (= víc do kopců a víc zkoušení co ten motor umí): druhá cesta zpět, již trošku klidnější. Za mě spotřeba velmi slušná, kdo jezdí rovinnaté okresky 90kou, bude bez problému někde mezi 4-5 litry.
      Výhody oproti 1.0 TSI 85kW  - jistota v předjíždění, kultivovanost na volnoběh/nižší otáčky, zábavnost a ve výsledku myslím i podobná spotřeba.


    • By acesky
      Průměrná spotřeba 6,7 l/100 km
      Doba jízdy 43 minut
      Průměrná rychlost 65 km/h
      Ujetá vzdálenost 47 km
    • By dc34
      Zdravím zkušenější kolegy; rád bych se podělil o problém s 1,6 fsi a případně poprosil o radu. 
      Má OII 1.6 FSI, r. v. 2006, naj. 195 tis., jednoduše žere olej. Od její koupě mám najeto necelých 9tkm. Spotřeba oleje byla první dva tisíce km ca. litr na 1500km, pomalu se zvedala a ustálila se na ca. litr/800 km, což už je za hranou a samozřejmě i za normou. Tato spotřeba je ovšem v každodenním městském provozu, na dálnici mi oktávka sežere při vyšší zátěži i litr/400 km, což už mi přijde jako velký problém. 
       
      Auto nekouří nijak extrémně, viditelně kouří většinou ráno a při velké akceleraci, a taky při podřazení/brždění motorem. Voda se neztrácí a olej do ní neprosakuje, motor je (zvenku) relativně čistý. Motor táhne pěkně a ve srovnání s jinou 1.6fsi mi dokonce přijde živější. Tankuju vervu100, olej liju mobil x3000 5w-40.
       
      Poslední týden se mi navíc denně rozsvicuje MIL a diag hlásí chybu p0403, sporadicky p0404 - egr bude chtít vyčistit nebo vyměnit, to bude asi důsledkem spotřeby oleje. 
       
      A teď k vašim radám: můžete mi ze zkušeností pomoct trefit závadu? Lze nějak laicky určit, jestli jde třeba o kroužky, těsnění ventilů nebo vadný pcv? Nebo může jít ještě o něco jiného? 
       
      A kdyby šlo o pístní kroužky, na co všechno a kolik si ca. připravit? Jak dlouho taková oprava zhruba trvá? 
       
      Moc díky za odpovědi! 
×
×
  • Create New...