Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Pěkný večer všem,

 

tento tip třeba někomu zachrání bezesné noci a klení nad blikajícími kontrolkami ve Fabii 1. Vše je většinou závislé na venkovní teplotě díky teplotní dilataci.


Typické projevy závady (nemusí být současně):

---------------------------------------------------
- Pověstná náhodně blikající kontrolka hladiny kapaliny v závislosti na venkovní teplotě (u mne blikala rok, hlavně když bylo teplo)
- Náhodně padající ručička palivoměru, došel benzín, i když je plná nádrž (spadla tak pětkrát před pár měsíci)
- Náhodné zprávy o nefunkčním imobilizéru (stalo se dvakrát před měsícem)

 

S časem a teplotou v létě se četnost poruch zvyšovala. Hlavně když se ohřála na sluníčku víc palubní deska.

 

Story: proč to nakonec nefungovalo?

-----------------------------------------

Předem: Hlavu jsem brousil dvakrát, nádobku na kapalinu měnil pětkrát. Docela dost peněz a nepomohlo. Vítejte v klubu...

 

Kde byl problém: Přišel jsem na to úplnou náhodou. Jel jsem od známých v horku a po přejetí mého oblíbeného kopce zase ječící ikonka chladiva. "Už na to kašlu" říkám si, to je furt dokola. Zastavil jsem abych se porozhlédl po okolí a po návratu do svého miláčka pustil motor. Ujel jsem sotva dvacet metrů a zase chladivo, no a k tomu došel benzín a spadla ručička palivoměru, to je zase den. Auto mělo ale plnou nádrž. Kabely? nepravděpodobné. Konektory? I po 15 letech jsou jak nové. Kontroloval jsem je snad stokrát. Co když je ale někde v autě místo kde je to vše pěkně vedle sebe?

 

Řešení: Každý drát má konec a začátek. U Fabie 1 vše končí na precizních zapouzdřených konektorech zamknutých na jednotlivých čidlech, které pokud neupadne drát, přežijí auto. Bohužel ten druhý konec je u většiny vodičů protažen přes solidní spojovací svorkovnici a zakončen poněkud těžkým svazkem s konektorem v přístrojové desce. Konektor vypadá robustně, horší je to již s jeho uchycením na vlastním plošném spoji tachometru. Celou váhu roky vibrujícího svazku drátů nesou jen jemné piny, které jsou do desky pouze lehce pájeny.

 

Jak problém ověřit ? Mě pomohlo po odpojení autobaterky, následně odpojit hlavní dlouhý konektor na tachometru zezadu a pak jej připojit. Prasklé spoje se díky zámku na konektoru na nějaký čas přitáhnou a zase to chvíli funguje, u mne tak dva týdny než jsem vlítl do prohlubně na silnici a rázem se konektor pohnul.

 

Aby toho nebylo dost, nakonec před měsícem přestal reagovat imobilizér. Pájený spoj pinů konektoru odcházel několik let pěkně jeden za druhým z obou stran konektoru. Nakonec bylo vlasově odtržených 9 pinů.

 

Po opravě auto konečně po dvou letech jezdí jak má. Nedoporučuji ale opravu v žádném případě nadšencům s trafopájkou v ruce. Vše přenechte odborníkům.

 

Edited by Pepernicka
  • Pozitivní 1
  • 2 weeks later...
Posted

Ahoj všem, podařilo se mi dneska dostat z foťáku ještě pár fotek. Vyklepané piny lze opravit i bez demontáže ciferníku, nemusí se díky tomu rozebírat a kalibrovat ručičky a dělat podobné vylomeniny ohrožující funkčnost a přesnost přístrojovky. Jedinou podmínkou je zásah někoho kdo tomu rozumí a nezničí půlku obvodu kolem a všechny plasty. Udělal jsem před pájením i detail vyklepaných pinů. Auto jezdí již dva týdny naprosto v pohodě bez blikající kontrolky chladicí kapaliny, padající ručičky palivoměru, imobilizéru a dalších hlášek. První obrázek je opraveno, druhý poškozené spoje.

fabia1_1_oprava.jpg

fabia1_2_oprava.jpg

  • Pozitivní 1
  • 2 months later...
Posted

Ahoj, tak mohu po dvou měsících cestování a tak 2000 km najetých, že oprava opravdu zafungovala. Pokud máte starší Fabii a řešíte podobné problémy, zkuste napřed prohlédnout tuto část elektriky, možná to ušetří hromadu peněz.

  • 1 year later...
  • 1 month later...
Posted

Ďakujem za radu, s týmto problémom (kontrolka vody, palivomer) bojujem možno 4 roky, pred dvoma rokmi som vyčítal, že je to v budíkoch. Vedeli by ste mi s tým pomôcť? 

  • 5 months later...
Posted

Ta oprava je triviální, chce to jen jisté ruce, pořádnou mikropájku a lupu. plasty se dají chránit. Není na tom nic složitého. Jen se hlavně uzemnit a sundat věci co dělají statický náboj. Hlavně ne trafopájku. Už to nezlobilo dva roky zatím.

  • 4 months later...
Posted

Ahojte, vyskytol sa mi na Fabii 1.4MPI tento istý problém, svieti chladiaca kvapalina, ručička paliva padne na nulu a čo je najhoršie pridáva sa k tomu imobilizer a nejde naštartovať, keď  vytiahnem konektory z palubovky a dám späť tak to istý čas funguje. Našiel by sa niekto čo to vie prepajkovať ?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...