Přejít na obsah

Chyby P0130 a P0135


Mimoa

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Mám dotaz na chybu motoru a výkon auta Fabia I 1.4 MPI.

- Svítí kontrolka motoru

- Motor ztrácí výkon - na neutrál točí jen něco pod 5000, dnes jsem zkusil na 2ku natočit max - 4000 a začne škubat a padat otáčky.

- Diagnostika ukazuje chyby P0130 a P0135.

- Lambda před kat vyměněna - reset chyby - výkon beze změny, kontrolka po pár km opět.

- Měněny svíčky, nové cívky, nový vlnovec, čidlo teploty, vzduchový filtr čistý.

- Olej měněn 110 000, nyní 120 000 - příští týden měním - nemyslím si, že by to mělo vliv - změna nastala celkem skokově - během cca 50 km se zhoršovalo teď je to špatný, ale zdá se mi pořád stejně.

- Startuje napoprvé, jako vždy před chybou.

- Motor/ výfuk má  trochu hučivý/hlubší zvuk, jakoby trochu tuning, ale minimálně

- Vedení výfuku projdeno, nezjištěna netěsnost, ale projdu ještě jednou (jak správně kontrolovat netěsnost?)

- Je cítit dost benzín z výfuku, ale může to být jen dojem.

- Motor při volnoběhu drží stabilní otáčky (což nedělal, než jsem měnil cívky a svíce)

- Klapka sání v motoru normálně otevírá při stojícím autě - nevím, jak zkontrolovat, zda otvírá tak, jak má.

- Teplota motoru 90°C drží.

- Když nechám motor běžet na volnoběh nějakou chvíli, první průšlap je hlučnější, jakoby chtěl vystřerlit výfuk, nestřílí. Pak už zase normální zvuk.

Co si o tom myslíte? Co mám prověřit?

Děkuji.

Editováno: , autor: Mimoa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Tonda-B napsal:

Že nejde motor vytočit na neutrál přes 5000 je normální - je tak nastavený omezovač otáček.

Pokud motor jede v zatížení jen do 4000 otáček a pak už ne, je podezřelé palivové čerpadlo.

Prověř tedy tlak paliva.

 

Jak prověřím tlak paliva, je tam nějaký senzor?

Čerpadlo u fabie je v nádrži?

 

Jede sotva do 4000 na 2ku na 3ku nevím, ale 4,5 bych musel mít hodně dlouhou dráhu nebo kopec, abych se k tý hodnotě aspoň blížil.

Editováno: , autor: Mimoa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čerpadlo je v nádrži a ještě je možné, že nikdo v 60 tis. km nevyměnil palivový filtr.

Ale to ti ukáže měření tlaku paliva.

Auto k tomu účelu žádný senzor nemá.

Je třeba mít tlakoměr, hadičku a šroubení, kterým se připevní k palivové liště.

To obvykle nikdo doma nemá - takže servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 5. 2019 na 15:29, Mimoa napsal:

Koupím, proměřím, dám vědět.

 

Zítra by mě měl přijít manometr tak uvidíme. Mám teď odjeto asi dalších 150km a je to horší - nepčesáhnu 3000 ot - jezdím přes město na 2ku až 3ku - 30 40 kmh. Kolem těch 3000 přestane dávat výkon a začne cukat.

Příjde mi i palivovej filtr - je u Fabie umístěn taky tak debilně jako byl na felicii?

Editováno: , autor: Mimoa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, graun napsal:

Není možné, že bys měl přeskočený rozvodový řemen? Byl kontrolován?

 

Filtr mi doporučil maník v obchodě dle VIN.

Přeskočený? - To bych slyšel ne?

 

Dneska ráno a odpoledne ale zajímavá věc. Jezdím bez zadních sedadel - vozím matroš - a ráno jsem za sebou slyšel, jako bych měl otevřený 5. dveře nebo něco na kole, ale už jdem dojel do práce. A když jsem jel zpět - málem jsem na 1. nevyjel kopec, kterej dávám na 4-5. Na horizontu umřelo úplně - dojel jsem na neutrál pod kopec a jak jsem jel, slyšel jsem zas ten zvuk - asi jako když čerpadlo nemůže tlačit kapalinu a jen tak rozhání vodu - ucpaná kalovka v bahně. Takže je možný, že je to čerpadlo.

Máte nějaké doporučení, jak odpojit ty hadice od čerpadla tak, abych neurval ty výstupy z čerpadla?

 

Tlakoměr už mám na výdejním místě...jen se tam dostat.

Editováno: , autor: Mimoa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, graun napsal:

Nevím jak u tohoto motoru. Já to měřil na jednom motoru pomocí rychlospojky (na liště byl plnící ventil), na jiném zase pomocí T-kusu (součástí sady) a propojený vstup do rozvodu paliva. To bude i Tvůj případ. Zkus opět YT.

 

Na liště je ventilek. Mno takže ukazuje 3 bary stabilně i při vytočení a i při zhasnutí motoru. Ale předpokládám, že to čerpadlo nebo filtr nějak reguluje ten tlak. Takže může sice natlačit, ale nedává správné množství při jízdě...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Mimoa napsal:

 

Na liště je ventilek. Mno takže ukazuje 3 bary stabilně i při vytočení a i při zhasnutí motoru. Ale předpokládám, že to čerpadlo nebo filtr nějak reguluje ten tlak. Takže může sice natlačit, ale nedává správné množství při jízdě...?

 

Tak mi dnes přišlo čerpadlo... bohužel nefunkční, takže zase nevím. Zítra vyměním palivový filtr. Vstřiky jsem dnes zkoušel - těsní, vstřikují - ač nevím, jestli správně - takhle - auto chytlo a drželo brumlavý volnoběh i při vytažených vstřicích (chvilku samozřejmě, vstřiky cca 3cm od děr).

Takže: když je na manometru po spuštění klíče 3bar - je čerpadlo v cajku? a drží i po zhasnutí motoru i jednotky?

 

Jak by se projevoval ucpaný výfuk/katík? Dělala by takovouto paseku i špatná (odpojená) sonda před/za? - Auto jede tak 10 na jedna sotva, dnes jsem musel dojet pár metrů přes startér. Už ho nechám být, dokud nebude zas trochu v cajku.

Editováno: , autor: Mimoa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, graun napsal:

Podle popisu bych řekl, že paliv.čerpadlem to nebude. Budeš muset pátrat jinde. Ty vstřikovače by měly jít vidět v diagnostice - časy otevření.
Co se týče katalyzátoru, to zjistíš na ME.

 

Čerpadlem to není, vyměněno, problém přetrvává. Dneska zkusím povolit sondu - tak zjistím, jestli je průchozí výfuk.

Včera jsme zjistili, že je tam řemen a ten rozvod je posunutej - Dírky se nepotkávají - spravím to doma sám?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych to nechal na servisu. Jde to dělat "ze země", ale budeš se u toho trápit (PP kolo dolů, sundat kryty, řemeny, povolit řemenici,...).
A potom, že tam máš řetěz...zřejmě nemáš ten motor v popisu.
Myslím si, že ten posun je kámen úrazu všech problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 5. 2019 na 19:32, Pawouk napsal:

Děláš v tom bordel - to ani nevíš, jaký máš motor v autě? To pak ty opravy vypadají. Napiš kód motoru a já to přesunu do odpovídajícího tématu/sekce.

 

Dal jsem to do servisu, zítra by se na to měli mrknout, tak jsem zvědav.

Typ motoru BKY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...