Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Zdravím.

Máme čerstvě FIII 2016, 1.0MPI 44kw, naj 29tis.

 

 

Už se mi to stalo jednou a dnes jsem vypozoroval:

 

Rozjedu se po rovince, či mírného kopce cca 100km/h   nechám auto plachtit, pak při zařazení 5 stupně z neutrálu jde převodovka přes zuby. Nejsem si jistý, jestli je to pokaždé, ale soustředil jsem se a spojku při testu vyšlápl až o podlahu a bylo to tam také.


Nevíte o nějaké technické radě, zda to někde někdo už neřešil, nebo někdo z vás?

 

 

Edited by octavia_66_tdi
Posted (edited)

Tak mi to dnes po zjištění nedalo a jel jsem zkoušet.  

Pokaždé to udělá když se jede více jak 90km/hodinu,  plachtí se na volnoběh na neutrál, pak spojka, za pět a chrrrr .?

Pokud dám dostatečný meziplyn jak ve vejtřasce, je to  OK.

 

Prosím všechny co mají 1.0MPi , aby vyzkoušeli.  

Z kopce nebo rovina min 100km/h , otáčky na volnoběhu a zařadit 5st, zda to bude v pořádku.

Do 85 synchron  stíhá v pohodě.

 

Díky 

Edited by octavia_66_tdi
Posted

nemám MPI, sorry za OT, ale niekto ešte používa plachtenie?? zaradím najvyšší stupeň a idem. dávkujem plyn postupne ako potrebujem, no voľnobeh mám len keď niekde stojím

Posted

Běžně, téměř každý den z kopce.  Pod kopcem jsem krásně rozjetý 120 nechám ještě trochu klesnout rychlost 5 a jedu dál.

Spíš hodně brzdím motorem, ale situace bez kvaltu jsou taky dost.

 

Posted

Auto mas od nova? nabehanych 29 tkm... robi to od zaciatku?

 

Tiez su situacie kedy necham auto plachtit... Napr idem do zakruty, ktora sa da bezpecne prejst povedzme 80km/h, za zakrutou hned dole kopec, necham auto na neutrali zist dolu kopec dole mam rychlost 100km/h dole zaradim 5q a nasledne dalsi kopec hore. Na cervenu napr. brzdim motorom zo zaradenim kvaltom.

Posted (edited)

Nemám od nova, máme MPI pár dní, najeto do 300km a dnes jsem na to přišel.

Plachtění s kopce není žádný problém, někdy s kvaltem, někdy bez, podle situace jestli někdo jede před mnou či ne. 

TO bych vynechal není to auto nad 3,5tuny, kde musí být stále kvalt.

 

 

Jde o ten problém, že synchron nedokáže ubrzdit hřídel. 

Vím že MQ100 převodovky jsou poddimenzované, ale že by Škoda pustila do světa toto, to se mi nezdá.

 

 

Edited by octavia_66_tdi
Posted

no nevím, ale tento styl jízdy prostě nepoužívám a řekl bych že to ani testovat nebudu. Prostě zařadím 5q a jedu, z kopce do kopce.

Posted

Asi tak, nema to zmysel. Navyse na volnobeh to zle maze, nechladi sa katalizator a vyfukove zvody, pomalsie cirkuluje voda. 

 

Nieje ziaden dovod vyradovat a pchat tam 5 bez medzi plynu. Tak ze ak to potrebujes pouzi medzi plyn. Ale mudrejsie bude to nevyuzivat. Ved ten 1liter ma aj tak malu spotrebu. 

Posted (edited)

Jj to je dobra rada. Nech si tam v ◇ synchron a radeji to nepouzivej ?.

 

Nezajima me jestli to nekdo pouziva nebo ne, to auto musi fungovat jako kterekoliv jine.

Zajima me jestli to nekomu delalo, nebo dela.

Zbytek se vyresi, je to v zaruce..

 

Edited by octavia_66_tdi
Posted
před 3 hodinami, octavia_66_tdi napsal:

Jj to je dobra rada. Nech si tam v ◇ synchron a radeji to nepouzivej ?.

 

Nezajima me jestli to nekdo pouziva nebo ne, to auto musi fungovat jako kterekoliv jine.

Zajima me jestli to nekomu delalo, nebo dela.

Zbytek se vyresi, je to v zaruce..

 

Máš pravdu to ta převodovka MQ100 musí umět z neutrálu zařadit 5-ku (stejně jako všechny jiné převodovky). To tzv. plachtění  stále běžně používá většina starších řidičů, nevím proč by neměli a nemohli. Tohle  konstrukce motoru a převodovky musí zvládnout, jinak patří do kombajnu a né do auta. Běžně v mém 1.0 Mpi tak kolem 90 km/hod  pod kopcem z Olomouce při vjezdu do Přerova řadím z neutrálu na 5-ku a vše v pohodě. Z větší rychlosti jsem to zatím nepotřeboval. Pokud to ta převodovka z principu nebude umět, tak je to projekční šunt a Škodovka to neměla do výroby dávat. Ale spíše se mi to jeví jako nějaká provozní závada. Každopádně reklamuj v záruce a ozvi se, jak jsi dopadl. 

  • Pozitivní 1
Posted (edited)

Zvladne a na 150tis vymenis synchron na 5 stupni to sa oplati. 

Ked ovsem zvladne zvysok tie piliny z koliesok. 

Edited by atlan
  • Negativní 1
Posted

Tiež tak niekedy jazdím a synchron som nemenil , teda na Felicii čo je podobná prevodovka ... ale mám len 300tis km ešte , možno to príde

Posted

Také tak jezdím, jezdil jsem tak s HTP (k dnešnímu dni před 260tis najeto), jezdím tak s 1.2 TSI 81kW a jezdil jsme tak i s půjčeným CitiGo s 1.0 MPI 44kW a ani jedno nemělo problém, že by škrtalo zuby. Používám to na místním sjezdu z dálnice, je to z kopce, tak navrchu vyřadím, auto udrží 130 a před sjezdem zařadím nejvyšší rychlost (na tacho 125-130 dle větru) a jak už jsem psal, bez problémů i u CitoGo.

Jinak nevím proč by se měl špatně chladit katalyzátor a další, jednak dnes mají čerpadla proměnný výkon, druhak motor na volnoběh vyprodukuje tepla 00nic a nikdo se zde nebaví o jízdách po okruhu kde by se využíval výkon na 100%.

  • Pozitivní 3
Posted

Martab má naprostou pravdu ohledně toho katalyzátoru aj. věcí  viz příspěvek od  Atlan. Lidi proboha používejte obyčejné logické uvažování a nepřebírejte jen tzv.  "rozumy" z některých internetových automotowebů apod.  Většina těch webů je solidních, ale  u některých  to za moc nestojí. No a pak ty webové diskuse pod čarou , to je opravdu "Luxus" to číst, kam ty lidi na ty "fundované" odpovědi chodí.  Ještě, že tady to má nějakou úroveň a určitou odbornost.

Posted

Pánové uvidíme kdo z vás  brzy vyzkouší několikrát např. v rychlosti 100 , 110 do 120 víc bych neřešil nepotřeboval. 

Každopádně budu dávat meziplyn, pokud bych nadále jel, ale chci vědět zda ostatní  MQ100 máte v pořádku, abych to mohl reklamovat.

 

Dnes ještě vyzkouším z 4 na 5 při vyšší rychlosti např 120.

 

Felicii jsem vlastnil a nic jsem nepozoroval.

Díky všem co píšou k věci.

 

 

Posted

tak jsem to nakonec testnul 2x na dvou místech, poprvé jsem to rozjel 120, vyřadil a pak si dobrzdil na 100 a zařadil pětku a v pohodě. Na druhém místě, více z kopce to rozjel na 120 a jeliož auto z kopce nezpomalilo, tak jsem po vyřazení po chvilce řadil při stejné rychlosti a v pohodě, tedy žádné škrtání zubů se nekonalo, aktuálně najeto 57 067km.

Tudíž normální chování to není a pokud jak píšeš máš záruku, tak reklamuj

Posted (edited)

Skoro bych na 100% řekl, že synchrony na 5. stupni jsou v pr......li?. Vše co tady octavia_66_tdi k tomu řekl, tak tomu nasvědčuje. Moc bych to auto dál nezkoušel a rychle na opravu převodovky. Nebo se tě to vysype a zašprajcuje v převodovce a pak to bude celkově velká oprava.

Edited by DušanV
Posted

A nebo naopak, je to "moc" nové, ještě fest, neoběhané, tak se kola mezi sebou více unášejí. Třeba to časem sedne. Možná zkontrolovat olej.

 

Řadit pomaleji, aby synchrony měly víc času roztočit kola, nepomohlo by to?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...