Přejít na obsah

Fabia III pátý kvalt přes zuby - prosím o pomoc ostatní s 1.0MPI


octavia_66_tdi

Doporučené příspěvky

Napadl me jedine ten olej, ktery pro jistotu chci omrknout nez budu plasit reklamaci.

Nevite zda by se dala sdilet dilenska prirucka na tak novy model nebo stahnout.

Kdyz radim pomalu nebo rychle nema vliv synchron tu hridel proste nezastavi.

Od te doby co jsem koupil a zjistil zavadu davam meziplyn, ale samozrejme chci mit auto v poradku, jak ma byt.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, McMatej napsal:

A nebo naopak, je to "moc" nové, ještě fest, neoběhané, tak se kola mezi sebou více unášejí. Třeba to časem sedne. ...

tak 29t km už není "moc" nové

 

na kontrolu oleje bych kašlal vzhledem k záruce, nech to na servis ... uvidí, že už se zátkou "někdo" díval a pak se s nimi hádej ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by tam byl špatný, nebo jiný převodový olej, tak by to řadilo buď normálně beze změny, nebo  celkově blbě a né jen v tom jednom zmiňovaném případu. Zkus kontaktovat emailovým dotazem pana Sixtu viz. http://www.prevodovky-sixta.cz/

Specializuje se na škodovácké převodovky a občas mi i na nějaké mé dotazy odpověděl, i když jak kdy. Za optání nic nedáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spoiler

 

No abych řekl pravdu těším se na to.

Oslovil jsem dva známé ze značkového servisu.  Postoj byl skoro obdobný , vyřazovat kvalt panebože , to se už nedělá. 

Říkal: Jednou jsem řešil podobný případ, ale Škoda reklamaci nechtěla řešit, že prý to řadí normálně při přeřazení, tak vlastně není problém. Jak to ve finále dopadlo už nevěděl.

Druhý mi napsal obdobné, myslí si, že dokud nebude problém s řazením např z 4 na 5 tak nedokáže prosadit, prý ať jezdím, že by se také mohlo stát,že mě to nechají zaplatit, že to má moc málo najeto. Pochopil jsem z toho, že jsem to já užíváním poškodil. ?

 

Takže příští týden jdu jinam a budu to řešit. Normální to určitě není a u auta za 200 to určitě nenechám být.

Jinak s Ivanem Sixtou jsem mluvil a  kroutil hlavou, že nemůžu za jízdy  z neutrálu řadit rychlost. Je to dobrej paradox.  Bežně to dělá mraky lidí a auta jezdí !!

Zkoušel jsem pracovní Octavii II benzín , má najeto 305000 a ve stovce  udrží  synchrony trojka, čtyřka i pětka!!

 

Takže pokud mi někdo bude tvrdit, že je to normální jen ať jde do pr****

 

Škodofka teď funguje úplně na baterky.  Dřív se dalo přes infolinku i emailem dotázat odborníka.

Dnes tam sedí pipina, co neví absolutně nic a jen odkazuje na autorizovaný servis.

Ale co si budem povídat, každý servis je jiný ale vesměs  se ze záručními závadami moc nechtějí zabývat, páč to je moc práce to řešit a moc z toho nekape..

 

 

Za dílesnské příručky díky, bomba..

Editováno: , autor: octavia_66_tdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, octavia_66_tdi napsal:
  Zobrazit skrytý obsah

 

Jinak s Ivanem Sixtou jsem mluvil a  kroutil hlavou, že nemůžu za jízdy  z neutrálu řadit rychlost. Je to dobrej paradox.  Bežně to dělá mraky lidí a auta jezdí !!

Abych to tvrzení dobře pochopil... takže ti Sixta odpověděl, že by jsi to správně neměl dělat? 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano rikal to, zrejme je zastance stale zarazeneho kvaltu.

Za druhe nevedel ze tato prevodovka z fabie je pouzita ve fabii , mluvil o citigo, coz vim, ze je stejna.

Za treti rikal ze tato prevodovka se neopravuje ale meni, ale on ze pry nejake dily ze slovenska ma. 

 

 

Nechal sem si zjistit z etky rozkreslenou rychlostku a nic co by nasvedcovalo vymenu kus za kus. 

 

Vim ze to je kapacita a pracoval ve vyvoji, proto me rozhovor zarazil.

 

 

Editováno: , autor: octavia_66_tdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to zírám, co  Sixta Ti říkal: Asi zrovna neměl den, ale na druhou stranu Škodováci samy sebe navzájem nepodrazí, to je jako u doktorů v nemocnici, ti taky stojí při sobě. Takže určitě nebude tvrdit, že MQ100 je nedodělek.  A to tvrzení těch známých v servisu, no to je taky kapitola sama pro sebe.

Nedej se a otravuj je, dokud to půjde. Lidi co nevydrží a sklapnou, tak Ty mají v servisech rádi........ Držím Ti palce a ať to pro tebe dopadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@octavia_66_tdi

Ahoj, u mne 4 roky stará FIII MPI, 44 kW, r.v. 2015, najeto 35 tisíc km.

Převodovka funguje parádně včetně jejích synchronů (už i od novoty) a nikdy nic nešlo přes zuby - akorát nesynchronizovanou zpátečku s přímým ozubením je žádoucí řadit úplně v klidu, ale to je pochopitelný,

Měl bych asi ještě dodat, že jezdím na pohodu a že jsem zvyklý tam vždycky nechat ten požadovaný kvalt úplně nenásilně "vklouznout". Jinak řečeno, jak jde ta šaltrpáka přes neutrál (třeba 3-4, nebo 4-5 apod.), tak z té středové polohy v neutrálu to tam na cílový kvalt nikdy nervu na sílu, ale jen velmi lehkým bočním tlakem na řadicí páku té převodovce říkám, co tam chci dát - a až si to synchron srovná, tak tam kvalt vklouzne jak po másle. Skoro jako by si ta převodovka, až je na to připravena, po té šaltrpáce sama chňapla a sama dokončila přeřazení - taková rozumná dělba práce mezi řidičem a jeho strojem :-)

To "vklouznutí kvaltu" trvá typicky tak půl vteřiny až řekněme vteřinu - to mj. i podle toho, jak moc jsem se zrovna trefil s otáčkama motoru (vzhledem k řazené rychlosti a k rychlosti auta). A dělám to tak i při tom řazení z neutrálu na pětku (nebo na čtverku, trojku atd.), tedy po ukončení toho delšího "neutrálového plachtění". Ale je fakt, že ty synchrony by to pobraly i kdybych s plynem nic nedělal a nechal volnoběžné otáčky... Jenže to tak normálně (bez nějakého zvláštního testovacího důvodu) nedělávám - brání mi v tom cit pro motor (a spojku a převodovku).

 

P.S.

Omluva za dlouhý příspěvek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem se přistihl, že při řazení z neutrálu do kvaltu tak nějak přirozeně lechtám aji plyn jako bych se normálně lehounce pomalu rozjížděl z nuly. Do doby kdy jsem si tady přečetl toto téma jsem to tak nějak nevnímal ?

Ale dneska to bylo že jsem vyřadil do blížící se pomalu jedoucí kolony abych byl připravenej aji zastavit, ale když kolona opět zrychlila tak jsem zařadil rovnou za 4. Takhle to podle mě dělávám aji když se blížím na světla, která vidím už z dálky a když padne zelená tak podle toho jak jsem blízko kolony a jakou mám rychlost tak v jízdě dávám 2-4. Táhlý kopce kdy by se dalo vyřadit na každodenní cestě ale nemám, tady vždy nechávám zařazeno.

V tématu o Scale jsem se dočetl, že třeba DSG v eco módu často vyřazuje do neutrálu, tam by mě zajímalo jestli se dá vypozorovat zda převodovka řadí s meziplynem nebo ne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...