Přejít na obsah

Koupě Scaly - jakou výbavu, motorizaci, atd...


Pavel Hádek

Doporučené příspěvky

Ohledně panoramy, je třeba rozlišovat to co má Scala, vlepené pevné sklo, které se nedá otvírat. To veraz nebude (resp. je to stejkné jako čelní sklo, to taky nevrže :-) ). Potom u vyšších modelů, kde se dá otvírat a je tam mechanizmis, tak může vydávat nějaké zvuky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak se auto zachová ve chvíli, kdy na dálnici mě předjede auto a zařadí se zpátky do mého pruhu metr přede mě?

Takových idiotů za cestu potkám docela dost.

Nechci, aby mi nějaký asistent dupnul díky tomu na brzdu, že dám čelo na volant.

Nejradši bych všechny tyhle asistenty vypnul, kromě mrtvého úhlu.

Ale jak dafr říká, že když je vypnutý front asistent, tak je vypnutý i tempomat, to mi moc radost nedělá.

@Martab Je nějak znatelně vyšší teplo v autě v létě díky té panoramě?

Editováno: , autor: cajky
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z těch asistentů jsem měl taky strach a připlatil jsem si kvůli nim multifunkční volant, abych je mohl rychle vypínat tlačítkem na volantu. Dopadlo to tak, že nic nevypínám a nemám s tím problém. Nejeto přes 3tis. a za tu dobu žádná nahodilá akce ze strany asistentů. Pokud mě na dálnici někde předjede jak píšeš, což se stává denně, zobrazí se jen ikona bez zvuk. signálu o dodržování bezpečné vzdálenosti. Nikdy se mně ještě nestalo, že by auto začalo samo brzdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zkušenost jen v Rapidu co máme v rodině, nějak nepociťuji problém, v létě když to stojí venku je tam tak či tak vedro a za jízdy klimatizace nemá problém to vychladit.

 

Ten ACC si ideálně vyzkoušej v nějaké předvádečce pokud je k tomu požnost, jsou lidi kterým to vyhovuje, jiným to vyhovovat nemusí.

 

@vormen ale ty máš klasický tempomat a "jen" FA, ne?

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, cajky napsal:

A jak se auto zachová ve chvíli, kdy na dálnici mě předjede auto a zařadí se zpátky do mého pruhu metr přede mě?

Takových idiotů za cestu potkám docela dost.

Nechci, aby mi nějaký asistent dupnul díky tomu na brzdu, že dám čelo na volant.

Nejradši bych všechny tyhle asistenty vypnul, kromě mrtvého úhlu.

Ale jak dafr říká, že když je vypnutý front asistent, tak je vypnutý i tempomat, to mi moc radost nedělá.

@Martab Je nějak znatelně vyšší teplo v autě v létě díky té panoramě?

Scalu mám 3 měsíce, najeto 3500 km. Fakt z toho neměj obavy. Právě v této situaci se ti auto s T nebezpečně přiblíží k tomu, kdo tě tak blbě předjel, kdežto AT zpomalí, nechá auto poodjet a pak přidá. A opravdu to není tak, že dupne necitlivě na brzdu, ale zapípá a začne podle potřeby brzdit (víc či míň), ale  s citem. Já mám ve Scale všechny asistenty a jediný, který občas vypnu je Lane assist. On je na dálnci a na širokých cestách fajn, ale na úzkých klikatých silničkách se má snahu přetahovat a já přehledné levé zatáčky projíždím přes půlku. No a v ten moment se chce trochu přetahovat. Ale zase si nemysli, že ti strhne volant. Když ho držíš oběma rukama, tak tě ani nepřetáhne. No ale po delší době je to otravné, tak někdy vypínám. Nebo třeba po opravách nebo rozšiřování krajnic silničáři zalévají spáry a on to někdy vidí jako čáru a snaží se tam vecpat. Tak tam taky vypínám. Ale nic jiného kromě SS nevypínám.

 

a když se vrátím k tomu brždění FA, tak je to tak zatím jsem měl možná jednu zkušenost a myslím, že to bylo tak,, že napřed pípnul a krátce ťuknul do brzdy, teprve kdybych nereagoval, tak asi začne prudce brzdit. Nebo má někdo podobnou zkušenost?

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cajky Za mě celkově vítězí adaptivní tempomat. Střídám služební (klasický) a soukromé auto (adaptivní) a napíšu zkušenosti:

 

Klasický:

+ funguje i pokud je "radar" zakrytý sněhem

- pokud před vámi začne brzdit auto, pokud nezareagujete, vesele vás tempomat bude tlačit do zadku před vámi jedoucího auta = musíte být furt ve střehu

 

Adaptivní:

+ pokud před vámi začně brzdit auto, "nemusíte se o nic starat" a auto si drží vzdálenost

+ když vás brzdí auto, jakmile hodíte blinkr pro předjetí a trošku vyjedete z pruhu, AT začne hned zrychlovat

+ když se chystáte předjet a chcete mezi autem před váma menší mezeru a vyšší rychlost pro předjetí, plynem "přetlačíte" tempomat

+ když se před vás někdo "vetře" na nebezpečnou vzdáenost, auto nedá tvrdé brzdy, ale citlivě zpomalí, aby se mezi váma vytvořila opět bezpečná vzdálenost

- v zimě může nastat situace, že "radar" nemá výhled a jste bez tempomatu

- pokud v pruhu nalevo od vás jede někdo pomaleji (levo a středoproudaři na dálnici), auto si řídí rychlost podle něj (jde ale přetlačit plynovým pedálem)

 

Klasika funguje dobře pokud před váma nic nejede. Adaptivní vám dovolí si "trochu" odpočinout - což se může hodit na delší trasy.

Osobně tempomat zapínám hlavně na dálnici, v městě/vesnici když není provoz a jede se plynule bez neustálého střídání brzdy/plynu.

 

Z asistentů vypínám pouze vedení v pruhu - buď na klikatých okreskách, nebo na dálnici, kde není výrazné přechodné žluté značení.

 

 

Editováno: , autor: Michal T.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po přečtení všeho už se zase přikláním spíše k tomu adaptivnímu :)

 

A všechny ty asistenty, když se vypnou, zůstanou vypnuté, dokud se nezapnou nebo jako u start stop se musí na každou jízdu?

 

S tou navigací věděl by někdo? Jsem závislý na navigaci waze, teď ji používám na telefonu v držáku v mřížce v Rapidu.

Což ve Scale vzhledem k umístění určitě nepůjde. Proto mě zajímá, ať koupím jakoukoli Scalu Style, půjde propojit telefon s displejem, abych měl waze na displeji nebo potřebuje mít i Scala Style něco dokoupeného? Jak se to případně jmenuje?

 

 

Editováno: , autor: cajky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No moje scala je sice stará 3 měsíce, jak jsem psal, ale byla v salonu od loňského dubna a má smartlink bezdrátový (STYLE). Akorát mám smůlu, protože můj Huawei se bezdrátově nepřipojí (pouze přes BT handsfree) . Potřebuješ k tomu telefon, který má myslím 5Ghz wifi, je to někde v jiném vlákně. Ale v pohodě si telefon připojím kabelem a přes Android auto vidím Waze na displeji auta a tam ho taky ovládám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cajky Jak pise @vormen, bezdratovy Smartlink pro me byla “must have” funkce. A je to super, zadny motajici se kabel kolem radicky. Prijdu do auta, mobil v kapse, zapnu zapalovani a za chvili uz mi na displeji samo nabehne CarPlay. A Siri zahlasi, at vypnu StartStop a ze se maji vsichni pripoutat :)

 

Pokud auto kupujes na delsi dobu, ver, ze te kabely v nastupujici bezdratove dobe budou casem obtezovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tomíno S. Neuzkousel jsem to. Ale byla situace, kdy sluzebak jel na tempomat (FA ma ve vybave taky), auto prede mnou to zapichlo na kruhaci a ja docela razantne sel po brzde (v tu chvili by podle me uz rval FA). 
Na dalnici mel ale treba FA rychlejsi reakci nez ja v situaci, kdy v zuzeni pravy pruh narazove zpomalil z 80-90 tak na 20-30, pac nejaky chytrak se rozhodl poustet auta ze STOPky na pripojovaku. Ale netusim jestli jsem tam mel zaply tempomat nebo ne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...