Přejít na obsah

Koupě Scaly - jakou výbavu, motorizaci, atd...


Pavel Hádek

Doporučené příspěvky

Ahoj tak jsem zjistoval nekde davaji slevu i 14 procent pro soukromou osobu na auto do vyroby. Zajimalo by mne ale zda prodejci davaji i slevy na skladove vozy ktere jsou na webu - https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/ . Pokud ano tak na jak velkou slevu v procentech se da dostat ? Primarne mi jde o Kodiaq a Superb.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Ahoj všem.

 

Přemýšlím momentálně nad nákupem Scala 1.5TSI v Monte Carlo (na 18") a automatu.

 

Momentálně jezdím Passatem B8, 2018 v high-line a spoustou příplatkovky - tzn. skoro plná palba. Měl jsem štěstí a měl jsem tohohle zlaťouše skoro zadarmo (operák za 5k bez DPH měsíčně), tak nebylo o čem.

 

Teď ho mám vracet a mám dilema.. rozhoduju se mezi Scalou viz výše a funglovkou Passat 2.0 TDI 110kw s DSG opět v high-line. Zatímco nabídku na Scalu mám někde kolem 620tis s DPH, na Passata něco málo přes 800tis bez DPH.

 

A teď k tomu dotazu... pročítal jsem si celé toto vlákno a dost to působí, že Scala není zrovna spolehlivá co se kvality týče. Je to tak? Stojí to za úsporu 200k? Upřímně 800 se mi za auto dávat nechce, navíc mám před hypotékou a prachy na akontaci se víc než hodí.. ale zas je to auto o min 1 třídu výše, kvalitou zpracování neporovnatelné (kvalita materiálů, ten důraz na detail - třeba vedení pásů u zadních sedaček tak, aby nikdy nevadily při sklápění a všechny tyhle detaily..) a jestli je i mnohem spolehlivější.. začíná to pro mě být oříšek.

 

Jezdím kombinaci dlouhých i krátkých tras, úplně bych tady neřešil rozdíl benzín/nafta. Jde mi spíš o to, jak byste se vy v podobné situaci rozhodli. Cena za Passat je víc než pěkná, na druhou stranu furt je to 200k navíc..

 

Vím, že ten dotaz je extrémně subjektivní, že ta auta jsou extrémně neporovnatelná a tak.. stejně bych byl rád, kdybyste mi dali svůj názor :) - jde mi především o tu spolehlivost.. nehodlám vysolit 600k a pak stát co 2 měsíce v servisu.. 

 

Moc díky předem!

Editováno: , autor: pluribuswiggum
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Scalu a passat teda zrovanavat ani nemozes. Su to diametralne odlisne auta. Scala nema jazdynmi vlastnostami ani na ine auta v tom segmente, kde je zaradena nieto na passat. Radsej by som sa pozrel po vypredaji o3 na skodaplus strankach, kde mas multilink v zaklade, nie jednoduchu buchajucu napravu a vychytane muchy. Ta o3 sa skor tomu passatu priblizi. A ked ches ist z passata do scaly, tak to budes si myslim sklamany dost. Ja som to pocitil pri prechode s "obycajnej" astry, ze ten komfort poskytnuty scalou nie je na tej urovni. jazdne vlastnosti, pohodlie za volantom-(volant sa da menej vytiahnut ako na starej astre a tym najst optimalnu polohu), posed a tiez male odkladacie priestory na dverach (max 1,5l flasa, ale i to iba fakt niektore uzke) v strede len 0,5l flasa a detska vzadu tiez len 0,5l. Proste detskam bezne kupovane zdrave flase nevlozis nikam vzadu, len do szadnej strany sedacky. Su to malickosti, no naseru, ked kupis 0,75l mineralku a nevies si ju dat do stredu (skusenost s 1.jazdy domov z predajne).I ked tie odkladacie miesta budu asi vychadzat so spolocnych zakladov a mozno taky rozdiel voci passatu nebude, no fakt to pohodlie nebudes mat zrovnatelne.  Na druhu stranku, myslim, ze uz dost veci vychytali z tych prvotnych vad, co sme tu absolvovali podaktory. Spotreba, motor tiez budu dobre, tam nespokojny isto nebudes. No za 620t mozes mat fakt auto na lepsej urovni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pluribuswiggum Máme doma Arteona, Superba 3 i Scalu. Rozdíly jsem čekal větší a i na 1000km trasu je Scala pohodlná. Ok vzadu není multilink ani nemá DCC, ale je to malá Octavia tak to lze čekat.

Řeči o odskakování podvozku neberu vážně, pokud s jakýmkoliv autem někdo jezdí po silnici s dírami, odskakuje i nový S-class s active body control.

Být Tebou, neřeším 200 tis a jdu do passatu, je to rozdíl třídy👍

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@xtrack na dialnici sa s odskakovanim nestretnes. odskakuje to na okreskach pri prejazde zakrutami, kde nie je dobry povrch. A zazit to, ze ide oproti auto a odskoci ti na nerovnosti zadok v zakrute, teda neprajem nikomu. Ja som mal po 1. zazitku dost velky sok z toho.

Mal som o3 ako nahradne vozidlo 3tyzdne. A scala teda nema jazdne vlastnosti a komfort o3ky. Obe zrovnavane auta 1.6tdi a style vybava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@csabac Upřímně nevím co si myslet o tom co píšeš, OIII odskakuje mnohem víc než Scala, ona taky OIII má vzadu jen vlečku, multilink mají jen 4x4 nebo motory nad 110kW (110kW mají stále vlečku).

 

Upřímně bych ale souhlasil s @xtrack pokud tě těch 200tis "nebolí" jdi do Pasata, je to prostě uplně něco jiného než Scala. Možná spíš než po Scale bych se díval po minulém Golfu s 1.5 TSI, protože ten už i 1.5 TSI má miltilink a celkově proti Scale je Golf docela jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab ja som bol v tom, ze o3ma multilink. musim pozriet kazdopadne zadok neposkaoval na tej istej trase, kde scale bola nervozna pri nizsich rychlostiach. 

Kazdopadne konecne rozhodnutie je na nom. No aby nebol sklamany, ked presadne z passata do scaly za peniaz, ktory tam uvadzal.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My jsme si u Scaly připlatili za ten sportovní nastavitelný podvozek a abych řekl pravdu, nejdřív mi to přišlo jako zbytečně vyhozené peníze, ale čím více s tím jezdím, tím jsem raději že jsme si za to připlatili. Nevím jak to mají ostatní ale rozdíl mezi normálním a sportovním nastavením na tomhle podvozku je docela velký. při normálním cestování to poznat není, ale jakmile vjedete na klikaté silnice a hlavně na hrbolaté silnice tak rozdíl je obrovský, obvzlášť rozdíl je právě u odskakování zadní nápravy. V normálním modu musím často jet klidně o třetinu pomaleji než ve sportovním. Ale jak říkám, zezačátku mi tam takový rozdíl nepřišel to až teď později po nějakých 10k km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stacil by obycajny watov priamovod na tu zadnu napravu a zachovala by aa jednoduchost, nizka hmotnost a markantne by sa zlebsili jazdne vlastnosti zadnej napravy. Okrem toho to auto je lahke a aj tym je nachylnejsie na odskakovania nez tazsia o3. Kludne by som za to aj doplatil ako volitelna vybava

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptodejce sam nevedel pomaly co povedat k autu. Predvadzacku som di vypozixat vobec nevedel v tej dobe. Bol som rad, ze som si 5min posedel v aute a presiel tie kriteria, ktore som mal. A take drobnosti ako vyhrev, naprava a ine, ze nie je napr permanentne stieranie zadneho skla, vyhrev zadneho okna samostatne, male odkladacie schranky si pocas tych 5min ani neuvedomis.a to som kontroloval i to, ci ma krytku motora zospodu1,6 tdi a ine. Proste nekontrolujes veci, co su pre teba samozrejme z 20r a 10r starych aut. Uprimne. Ani ma nenapadlo, ze to moze byt inak a ze to moderne auto nema. A skusobnu jazdu som s 1,6tdi absolvoval az v CR. Obatoval som 1den a 900km tam a spat do MB. Absolvoval som 15min skusobnu jazdu s predsjcom, kde som hlavne skusal motor a drobnosti teda za twn cas sa stihnut nedaju. Je ine ist scalu skusat teraz a bolo to ine minuly rok, ked len zacinala. A kryticky som aj k inym znackam, lebo niektore uplne jednoduche no funkcne veci bud nemaju, alebo ako astra, zopar ubudlo v novej generacii. Tema je scala a vybava a mozno ak to niekto cita, kto chce kupit scalu si uvedomi par veco a vyskusa to kym ma moznost pred kupou. Napr. svokor si poradit nedal a v pondelok mu pride superb

 Tak snad budr bezproblemov a nebudrme chodit fo servisu spolu :)

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ale jen tvůj problém, když kupuješ auto jak housku na krámě a teď jen opakovaně otravuješ toto technické forum svými nezvládnutými emocemi. Co bylo před 10 či 20 lety samozřejmost? Prober se člověče, čo bolo to bolo a už se dej dohromady. 

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, uvažujeme nad Scalou 1.5tsi (manuál) výbava youbileum 125+. Zatiaľ sme dvaja, väčšinou sa pohybujeme v meste, ale máme aj dlhé presuny po diaľnici cca 2x z mesiac 400km. Tak si hovorím, že by to mohla byť taká rozumná voľba. Samozrejme o scale som si už, čo to, prečítal (sledujem fórum od začiatku roka). Skúšali sme aj konkurenciu a zatiaľ stále váhame medzi scalou a hyundai i30. Scala mi príde celkovo praktickejšia.. u i30ky zasa prekvapil podvozok ako žehlí tie naše cesty. Scalu máme vyskúšanú zatiaľ len v 1.0tsi 85kw, keďže tých 1.5 tsi je akosi nedostatok. Trojvalec mi nesadol, najviac mi vadil prejav vo vyšších otáčkach, inak výkonovo postačujúce. Mimochodom tiež sa prejavili zvuky od stĺpika.

Čo je pre mňa nepochopiteľné, nechápem prečo sa nedá deaktivovať u Scaly cez jedno tlačítko lane assist, to mi príde celkom otravné. Ale celkovo beriem scalu ako "budget car", takže neočakávam kvality octavie alebo superba. Skôr chcem dostať za svoje peniaze maximum.

 

Chcem sa opýtať, aký máte max. dojazd resp. koľko litrov paliva viete natankovať? Je tých 50litrov reálnych? Stretol som sa akurát s tým u i30, že z 50l bolo zrazu využiteľných len 42l(8litrov pre chladenie čerpadla), tak preto sa pýtam.

Stačia základne led svetlá alebo odporúčate si priplatiť za full led? Zaujíma ma hlavne výkon stretávacích svetiel. Diaľkové pri dnešnej premávke nemám ani kde pomaly zapnúť.

Oplatilo by sa ešte za niečo vo výbave 125+ priplatiť?

 

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jAm21 LA vypnes na volante tlacidlom. 2 stlacenia. Full led neodporucam, mam ich a myslim si, ze zakladne su lepsie, nakolko nemas nivelaciu hore dole od naklonu vozidla. Velmi sa sklapaju pri zjazde z kopca, ci naskoceni napravy. Dohladaj si test kamiqa na u2be, kde sice u surodenca scaly, ale krasne vidiet rozdiel svetiel. Lacnejsie svietia dalej i preto, ze maju parabolicky rozptyl svetla a pri full led mas uplne ostry prechod svetla a tmy. Regulerne vidiet ciaru, chyba prechod, postupne ubudania svetla. Skus vyskusat, ked zmenia xas, ze bude skorsie tma. Dohodni si jazdu mimo mesta, medzimesto a uvidis.

Ja mam sice tdi, no v pohode natankujem cez 50l, pri dojazde cca 40-50km. Neviem co ma 125+ vo vybave, ale ja by som priplatil bezdrotovy smartlink. Hlavne ak jazdis kratsie trasy prevazne.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V porovnani scaly a I30 z mijho pohladu: 

Sedacky, posed, volant a ovladacie prvky pre vodica ( az na male vynimky ) ma lepsie Scala. Je to novsie auto. 

Miesto v interieri + kufor ma vacsie Scala.

Podvozkovo je I30 uplne iny level. Nebucha, neskace, neplava na dialnici ako cln - tam je scala dost slaba.

1.5 tsi motor v skode je fajn. 1.4 Tgdi v I30 skoro porovnatelny. Skoda je vsak ovela uspornejsia.

Podla mna su LED svetla v scale super. Lepsie ako LED svetla v I30.

I30 je ovela tichsie auto.

Ako vybavu, by som urcite chcel bezklucove startovanie a key less Je to velmi komfortna funkcia.

Velmi by ma lakal ten adaptovny podvozok Scaly, ale neviem posudit prinos. 

Do 1.6 TDI v pohode natlacim pri suchej nadrzi aj 50 litrov nafty.

Dojazd mam skoro stale cez 1000 km na nadrz ( 1.6 TDI )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Bezdrôtový smartlink, bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie už je vo výbave 125+.

 

Video v ktorom porovnávali tie svetlá kamiqa som už videl, len som nevedel či môžem počítať s rovnakým svetelným výkonom aj pri scale. Tak to je potom celkom fajn.

Tá nádrž poteší, tankujem 95% prípadov plnú. Teraz mám 55l a tých 42l pri i30 mi príde ako vtip. Možno to je len detail, ale poteší. Pri scale sa mi pozdáva aj servisný interval 2roky/30000km. I30 to ma 1rok/15000km..viac peňazí a času.

Skúšobná jazda so scalou mi prišla taká normálna. Nemal som pocit, že by to auto v niečom extra vynikalo, ale ani naopak, že by prepadlo. Je pravdou, že stále nemáme vyskúšanú tu 1.5 tsi v scale, ale v golfe a leone mi prišiel ok.

 

Ďakujem za postrehy a info. Sám som zvedavý čo nakoniec rozhodne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny,

rozhoduji se pro koupi Scaly 1.5 tsi.  Nemůžu se rozhodnout zda jít do úplně nového auta nebo salónního kusu. Mám možnost přes autorizovaného prodejce koupě 1.5 TSI, DSG, s nabušenou výbavou - pakety Komfort, Navi, Extra, Zimní paket 2, sportovní podvozek, park. asistent, sedáky v kůži, 18 kola, el. nastavitelné sedadlo atd.....Auto je staré 1,5 roku, najeto necelých 1000km (auto prý stálo celou dobu na salónu, občas vytaženo na předváděčku) za cenu cca 530.000. Z čeho mám obavy a co může být později problém:

- nemožnost namontovat dodatečně tažné (z výroby není ani příprava, doposud jsem však tažné nepotřeboval, spíš jde o můj psychologický blok)

- nevím jak bylo s motorem při jízdách zacházeno (auto jsem krátce projel ale neobjevil jsem nic co by mně znepokojovalo)

- ověřoval jsem dostupnost služeb na Amundsenu a některé služby na něm nepůjdou s ohledem na datum výroby 

- jde pravděpodobně o vůz z první várky výroby, takže obavy z problémového kusu

 

U nového auta bych viděl jako výhodu:

- konfigurace přesně taková, jakou potřebuji bez zbytečností

- sám si auto zajedu

- dostupné všechny služby u infotainmentu

nevýhody: podstatně vyšší cena za chudší výbavu (do tak široké výbavy bych nešel, stačí mi pakety Extra, Navi, Komfort víc nepotřebuji), čekací doba ( bylo mi řečeno až  měsíců)

 

Jak byste se rozhodli? Je ta cena za předváděčku přiměřená? 

Díky za odpovědi

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...