Přejít na obsah

Koupě Scaly - jakou výbavu, motorizaci, atd...


Pavel Hádek

Doporučené příspěvky

Všetko máš na webe škodovky. :)

https://webapps.skoda-auto.sk/Cenniky-a-katalogy/#Scala

Máš tam technické údaje, kde je uvedené, že Scala 1.5TSI má 50l nádrž a spotrebu od 4,9-9,0l na 100km, čiže ak dobre rátam, 50l vieš spotrebovať za 550 - 1000km... v závislosti od tvojho jazdného štýlu. Nejaké reálne spotreby užívateľov si vieš pozrieť tu na fóre: https://forum.skodahome.cz/topic/149405-va%C5%A1e-spot%C5%99eba/

 

Montecarlo nie je najvyšší výbavový stupeň, pár prvkov, ktoré by si dostal v Stylke, budeš musieť v Montecarle priplatiť. Na druhú stranu niektoré prvky z Monetcarla si do Style výbavy nedokážeš priplatiť. Opäť odporúčam pozrieť na webe škodovky cenníky (link vyššie) pre klasickú Scalu (Active, Ambition, Style) a pre Montecarlo. Máš v nich všetko pekne rozpísané, ktorá výbava čo obsahuje a za čo už si musíš priplatiť - nie je to vôbec zložité dohľadávanie.

 

Ak budeš Scalu kupovať v Čechách, pozeraj české cenníky na českom webe, pretože slovenský a český trh má odlišné výbavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na dojezd/spotřebu je dobré se dívat na:
1.6 TDI: https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1746-Scala.html?fueltype=1&powerunit=2

1.5 TSI: https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1746-Scala.html?fueltype=2&power_s=120&powerunit=2

1.0 TSI: https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1746-Scala.html?fueltype=2&power_e=115&powerunit=2

což dává dojezdy v průměru 865km u TDI, 851km u litrového TSI a 796km u 1.5 TSI, jak jde vidět, ty čísla jsou velmi podobné (až se mi nechce věřit, že jsi s TDI ve Scale najel 1200km běžně, to by znamenalo něco kolem 4.1l/100 a to bys musel vyjet tu nádrž až do dna... To je i pod udávanou spotřebou výrobce :D )

MonteCarlo je stejná "výbava" jako Style nebo Ambition, je to prostě výbavový stupeň, není to separátní model.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Chtěl bych se zeptat, zda jde ještě změnit právě objednaná konfigurace nové Scaly? Jedná se o firemní auto na op. leasing. Táta, kterému auto na honem ve firmě objednali, teď marodí a než mohl konfiguraci ovlivnit, tak mu jej prostě objednali. Auto pak chce po 3 letech odkoupit na důchod. Pokud by k tomu byl prostor, tak bychom rádi změnili některé položky příplatkové výbavy a příslušenství spíše s výsledným ponížením ceny. Model, barvu, stupeň výbavy ani motorizaci bychom samozřejmě neměnili (Scala Style, 1.5tsi, man.). Jasně, že se táta může zeptat ve firmě / leasingovce, to také uděláme. Jen jestli zde někdo zkušený může poradit zda je ještě nějaký prostor pro tyto korekce a v jaké lhůtě lze ještě co změnit. Ať se případně leasingovkou / prodejcem nenecháme odbýt, protože tuším, že zpětně se s tím už nikdo krom nás nebude chtít už zdržovat. Dík a na novou Scalu se tak jako tak těšíme 👍 (jen ta uvedená lhůta pro dodání 10 až 14 týdnů 😕 🙄 ☹️ 🤔 😂 🤪)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, zkusíme se o tom ještě v Porschi pobavit vč. sledování, kdy bude auto zaplánováno do výroby. Jde o drobnosti - jiná kola stejného průměru a mírně levnější, zvážit nějaký "zvýšený podvozek", vyhodit ostřikovače předních světel a změnit barvu ambient. osvětlení. Dík za info :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tom1 zvyseny podvozok podla mna nema zmysel. Ak nejazdis vyslovene rozbity teren a tam teda scala nepatri s tym beznym podvozkom prolem nemas. Ja s nou jazdim na ryby a v pohode i rozbitejsia cesta ak idem logicky a prisposobiom rychlost. Prejdem to iste co s vitarou, len o polovicu nizsou rychlostou a jasne, ze ked je sneh a nejaky ten vyjazd na nasyp, tak problem nie je. To uz skor krytku podvozku by som dal. Neviem ci benzin ma kryty motor, u mna TDI ma prakticky vsetko podstatne zakryte, takze si to odnese maximalne to krytie ak to prezeniem.

Teda neviem kde zijes, ale isto do hor nebudes brat scalu miesto tereniaku a na take bezne cesty, chata, rybacky je to ok. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějakých 12 mm je naprosto zanedbatelných, něco naložíš, plná nádrž a ty plasty stejně orveš a pokud to má nízkoprofilové široké gumy tak to v "terénu" nemá co dělat. Na takové služby mám jako 3. auto hlavně médii poplivaného juniora na 155-80/13", který pole, louku a les dá na pohodu a oproti echt fabiím je vyšší 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, tom01 napsal:

...... Dík a na novou Scalu se tak jako tak těšíme 👍 (jen ta uvedená lhůta pro dodání 10 až 14 týdnů 😕 🙄 ☹️ 🤔 😂 🤪)

10 až 14 dní dodací lhůta je naprosto luxusní, ať už v rámci ŠA, tak i všeobecně. V únoru jsem poptával Golfa s dodáním v listopadu! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ben06 Taky máme v rodině starší Fabii (1,4MPI 44kW, AZE, Comfort) a nemůžu na ní dopustit na ježdění kolem komína, na chatu, pro dřevo, výlety se psem i v zimě na běžky na ty zmrazkový rolety na Kvildě atd. Hlavně jednoduchá a levná údržba - ta bude sloužit do roztrhání:-D Ale to jsme OT. Scala je u táty nástupcem Rapidu (1,0TSI 81kW, DKR, Style+) a toho Rapida odkupuji já (má najeto za 3 roky směšné kilometry, vím jak se s tím zacházelo a pohlídali jsme si správnou údržbu - mj. olej max 15.000km atd. a hlavně je k odkupu za celkem zajímavý peníz). Ale to jsme zase OT. Pak je v rodině ještě OII FL Combi s jedním z posledních 1.9TDI - taky super na dlouhé cesty. Zas OT :-DD Prostě Škodovkáři a srdcaři :-DD

 

Scala bude proti Rapidu v lecčem skok vpřed, ale pro staršího člověka (táta) zas v lecčems krok zpět co do uživatelské přívětivosti (samé displeje, asistenty atd. - už v Rapidu s pár věcmi trochu bojoval). Trochu máme u Scaly obavu o servisní náklady v budoucnu a drahé opravy, tak uvažujeme příplatkovou výbavu spíš zkrouhnout.

 

No a konečně k tomu zvýšenému podvozku - na žádném z našich výše uvedených aut nic takového taky není a ani nám to nechybělo (snad s výjimkou té Oktávky - ta když je na dovolenou naložená, tak celá leze po zemi jak lemra, což je znát hlavně v zimě na horách). Oni ve firmě nakonfigurují fičůry jako Virtual cockpit, elektrické dveře kufru atd. Ostřiky světel jsme kdysi měli na Feldě - člověk si chtěl ostříknout okna a měl od světel oblemcaný celý auto :-). Ale z příslušenství komplet zimní sadu kol neobjednají, to radši budou furt na jedny disky co jaro a podzim rasit furt sem a tam letní a zimní gumy...

 

Ten zvýšený podvozek nejspíš zkusíme zrušit. Zkusíme pak ještě v konfiguraci osekat pár zbytečných fičůr (a potenciálních kurvítek) a doplnit spíš praktičtější věci. Prostor na to ještě (snad) máme :-)

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já po pravdě na Scalu čekal a nakonec vzal domů k O1 Tour+ a F1 Junior skladového Rapida Style+ z "výprodeje". Nejsem zklamán, zvláště když sleduju neustálý porod Scaly. Teď vážně, odradila mě nutnost koupit i fičůry a v budoucnu jistě i kurvítka co já jako stará škola opravdu nechci, raději bych si dokonfiguroval i očesanou verzi dle svých priorit a nešetřil bych. Nedávno jsem s velkým "údivem" četl rozhovor s hlavounem ŠA, který "překvapil" s budoucím návratem jednodušších verzí modelů škodovek. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme trochu mnuli bradu a nakonec jen kosmetické změny. Jiná barva ambient. osvětlení, jiný design kol téhož průměru. Ten zvýšený podvozek žádá firma, tak holt to bude Csalo-Kamzíq 😂.

 

Teď jen vydržet dodací lhůtu🤔. Těšíme se, oproti Rapidu 1.0 to bude prostě o pěknej kus dál 👍

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tom01, ahoj, oproti Rapidu jsou daleko lepší sedadla, potěší měkčené plasty na palubce i trochu lepší volant. Ostatní věci mě moc nepotěšíly v půjčené Scale - hodně věcí vrže na palubce, na které zatlačím, nepovedlo se ovládání aut. klimatizace přes menu(kam chceš větrat) a rejd je mizerný jako u Rapidu(holt to není Golf platforma). Naštěstí jako celek působí Scala hodnotněj, to je pravda a kufr neurazí.. Na druhou stranu nad důchod bych bral raději Kamiq nebo Captur II (nepřímý vstřik 1.0 TCe) - ty záda a kolena se nám jednou ozvou všem :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamiq na důchod? A proč? Vždyť interiér je vlastně úplně stejný. Možná vzadu je víc místa na hlavou. Nebo, že by o jeden dva centimetry vyšší podvozek tak zlepšil třeba nastupování? Bych se zasmál :) Za mě jsou to se scalou skoro stejná auta, co se liší jen trochu jinou kastlí. Takže roli spíš bude hrát design a co se komu víc líbí. Vlastnosti mi přijdou v podstatě totožné.

Editováno: , autor: boonno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Firma dala na výběr ze 2 možností buď Scala nebo F III tour combi (tedy jen 1,0 tsi 70kW, pětikvalt). Takže výběr byl jednoduchý 😂. Následně nás překvapilo, co vše do specifikace Scaly napěchovali. Misto očekávané ambition 1,0tsi je to rovnou 1,5tsi style se spoustou příplatků... O Kamiqu natož nějakém Renaultu nelze ani uvažovat. Nehledě na to, že Kamiq má citelně menší kufr.

 

Ono jako ideální by se jevila F IV combi 1,5TSi manuál, ale to je utopie (jednak časově to bude někdy nejdřív ta rok a v manuálu bude jen 1,0TSi 81kW). Takže s volbou Scaly začíná převládat docela spokojenost 🙂.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

F4 je tak isto male auto ako scala, ktore sa hra na nieco viac cim je. Proste podvozok nepusti. Myslim si akurat, ze bude jazdit lepsie ako scala, nakolko ma kratsi razvor a nie je ta platforma tak natiahnuta. Som ale zvedavy na to vyladenie 1,5TSI, kedze moj nazor je ten, ze v scale ten podvozok nestiha ani 1,6TDI nie to este 1,5TSI. A F4 combi si viem vyslovene predstavit ako combi. Combi chap auto s priestorom na premiestnovanie z bodu A do bodu B s tym, ze zvladne dovolenku pre 4 clenov bez sviznejsich prejazdov mimo dialnice. ST beriem ako plnohodnotne combi s ktorym sa da aj jazdit, ked je clovek sam a nemusi sa bat, ze mu uleti zadok a sedi na ceste.. A tu je i scala o kategoriu slabsa podvozkom, tak od F4 teda zazraky necakam.

Akurat F4 ako mensi brat dostal i aktivnu lamelovu mriezku a ine drobnosti, co by mohli byt aj v scale. Asi nieco nechavaju aj na facelift :D

Ale co som zvedavy su sedanky. Vcra som vo videu postrehol poznamku, ze su identicke so scalou. Tak hadam sa uz nebudu sklapat same .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám teď 1.0TSi po 1.6TDi. A překvapil mě celkově jiný pocit z auta. Ta 1.6TDi jela celkem slušně a fakt za málo. Ale byla v tom autě celkově špatně odhlučněná a auto bylo dost těžkopádné na předek. Celkově bych řekl, že byl měkčeji naladěný podvozek a dost si zaklekával v zatáčkách. 1.0TSi ještě nemám zajeté, předpokládám, že po ujetí nějakého 1k km se bude lépe sbírat v nižších otáčkách. Podvozek je tužší, ale za to se s autem dají krásně řezat zatáčky. Furt musím čučet na otáčkoměr, protože tem motor není vůbec slyšet, ať se jedná o nějaké vibrace z nižších otáček nebo vytočení. Pocitově to bohužel zatím tolik nejede, takže se to hodí spíš pro klidnější jízdu. Ale celkově mě překvapil posun z Rapidu 1.0TSi. Hlavně řazení je o dost příjemnější. Ta 1.5TSi musí být v tom autě super. A asi bych se narozdíl od původní 1.0TSi u této EVO verze nebál podtáčení u DSG. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne taky ten motor 1.0 TSI překvapil. Na to, že je to jen tříválec jede hodně slušně a není téměř slyšet. Nicméně pro svoji Scalu mám objednaný 1.5 TSI. Jsem na to hodně zvědavej, protože jsem měl možnost se kdysi svézt s O3 s 1.4 a jelo to hodně dobře. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mám manuální, nikdy jsem automatickou neměl a problém nemám, můj kompresor má magnetickou spojku i regulační ventil, takže se dá teplota slušně regulovat. Z automatu na manuál bych ale přecházet nechtěl, jak si člověk zvykne na lepší, zpátky se vracet nedává smysl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to o zvyku. Cca 10r fungujem na auromatickej a manual by som nechcel uz. Skoda ma klimu fajn a reguluje fakt vyborne. Takze ak nastavis 1 teplotu, nemusis riesit vobec. Sem tam iba intenzitu prestavim, kedze aj pri automatickej sa da vybrat s 3-4 intenzit pre regulaciu klimy.  A podla nastavenia, potom automaticka ma iny nabeh. Viac intenzivny-agresivny, ze rychlo vychladit v lete. Alebo pri nizsej intenzite, zacat chladit rychlejsie, ale nie max a postupne pre mna prijemnejsim sposobom bez velkych prechodov, vyregulovat teplotu na nasravenu hodnotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě je to o zvyku. Mám první automatickou a k manuálu bych se už nikdy nevrátil, žije cca celý rok svým životem na nastavenou teplotu. Popisovat jak jsem si nedávno sedl do mého druhého auta s manuálem a točil pořád knoflíky už nebudu 😀 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...