Jump to content

Recommended Posts

Posted

Po rýchlej jazde/jazde vo vysokých otáčkach sa odporúča nechať dochladiť turbo a nevypnúť hneď motor.
Čítal som však, že niektoré automobily (neviem či to bolo v koncerne VW) už majú chladenie turba urobené tak, že aj po vypnutí motora sa turbo dochladí. Má niečo podobné aj S3?

Posted

Vodní čerpadlo ano, nevím, od kterého MR u jakého modelu; ale je třeba myslet hlavně na olej. Stáním na volnoběh se především zamezí přepalování oleje mazajícího dohíhající turbo (obmění se). Tam el. čerpadlo nepomůže.

  • Pozitivní 1
Posted

Podľa mňa ak ideš 2-3km už kľudnou jazdou tak to stačí. 

 

To dochladzovanie je tuším len ak je turbo chladené vodou. Superb má všetky turba v diesloch chladené olejom. 

Aj tak si myslím, že je potrebné aby sa točila vrtuľka turba aby to aj tak nezapieklo alebo sa neohla hriadelka. 

Posted

No myslím, že zrovna TDi 140Kw DFHA má turbo chlazené vodou, alespoň v DP to tak je, na autě jsem se na to nedíval. Dochlazování je určitě vhodné, alespoň minutku nechám motor s turbem nebo bez brblat po dojezdu na volnoběh. U S2FL 2.0tdi CFFB jsem to také dělal a po 140tis.km než šel na prodej byly hadice od turba suché bez náznaku byť filmu od oleje, ten měním po 10tis.km. Takže tuším že dochlazování má něco do sebe.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...