Jump to content
Sakal77

Levá kolo je více vysunuté

    Recommended Posts

    Posted (edited)

    Ahoj. Při výměně brzdových kotoučů a destiček u jedničkové Fabie Kombi (Fabia I Kombi, 1.2 HTP, 47kw) jsem přišel na jednu nepříjemnou věc. na pravém kole jsem vyměnil kotouč i destičky bez problémuI
    Bohužel ale na levém kole jsem za boha nemohl nasadit zpátky brzdový třmen s novými destičkami. Po bližším zkoumání, kde je problém, jsem zjistil, že levý střed kola je o pár milimetrů více "jakoby" vysunutý dál od podélné osy auta, tudíž vzdálenost mezi tou pevnou částí brzdy a kotoučem je větší, než na pravém kole. Díky tomu s novými destičkami (které jsou tlustší, než ty staré ojeté) již třmen nasadit nejde.

    Na přiložené fotografii (foto 0624) je tato rozteč znázorněná žlutou šipkou. Záběr je seshora.

    Na pravé straně (foto 0623) takový ten věneček není, od pohledu je vidět, že vzdálenost je menší.

    Díly byly objednány dle VIN.

     

    Nemáte, prosím, radu? Nevíte, co to mám za specialitu?

    Děkuji předem.

     

    PS: Omluvte mé neodborné výrazy při popisu technických detailů.

     

     

    DSC_0624.JPG

    DSC_0623.JPG

    Edited by Sakal77

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zatím to vypadá, jako by náboj byl málo zasunutý/zalisovaný do těhlice. Pátrání pokračuje...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Ahoj. Je to jak říkáš - málo zalisovaný náboj, tohle je nezbytně nutný dát do pořádku, je dobře že jsi na to přišel! Správně to má být zalisované až po ten pojistný kroužek, tak jako to máš na druhé straně. Takhle to trčet nesmí, je možné že to časem vyjelo.  Teď Ti to drží poloosa (+ předtím i ten třmen), že to nevyjede úplně ven. A taky ještěže tak, protože jinak by ti už dávno ulítlo kolo i s nábojem. Dost mě šokuje, jak to je špinavý, asi si s tím jezdil pěkně dlouho a nevěděl o tom. :/

     

    Napravit se to dá buď tak, že to tam dolisuješ až po ten kroužek (má ty zobáčky a za ty to tam drží za okraj), resp. spíš někoho necháš dolisovat - je na to potřeba přípravek. Bez toho přípravku to nedáš, ani to nezkoušej, musí se to lisovat za vnitřní kroužek, jinak náboj zmrvíš.

    Až to bude správně dolisované, pak to buď bude OK nebo to za nějakou dobu zase vyjede, uvidíš. Kdyby to tam nedrželo, tak pak varianta 2 - nový náboj.

     

    Máš auto bez ABS, viď? To by totiž muselo hlásit chybu s takhle vysunutým nábojem. Jestli se necejtíš v kramflecích, někomu to dej, tohle není prdel. Hoď starý destičky, dojeď opatrně k servismanovi a ten posoudí.

    Edited by Honza K.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nedělej paniku, dobře to není, ale kolo rozhodně neupadne, ložisko se určitě nevysune z díry ven. Z druhé strany těhlice je homokloub a ten je tak velký, že dírou pro ložisko neprojde. Ložisko drži v díře třecí silou, kdyby nedrželo tak by byl axiální pohyb na ložisku vidět - čistý kroužek.

     

    Asi by bylo lepší to celé rozebrat, protože normálně je mezi homokloubem a těhlicí dost málo místa (pár mm, je aby se mohl kloub točit), což neodpovídá tomu, jaká část kouká na straně u náboje, takže asi někdo "imrovizoval" a aby matici ložiska mohl utáhnout a nedotkl se mu kloub těhlice, musel dát na rýhovanou hřídel kloubu nějakou podložku. A když už to bude rozebrané, vyměnit i ložisko.

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Díky za rady/názory. Nejspíše tedy stejně servis, protože jak jsem i jinde četl, vytahovat a znovu lisovat náboj z/do těhlice v tomhle zrezlém stavu nemusí být sranda ani s přípravkem. Auto jsem nedávno koupil, takže jsem na to přišel prakticky hned po koupi (a STK).

    Jak dlouho s tím jezdil předchozí majitel, netuším...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×