Přejít na obsah

1.0 tsi chcipani/duseni pri rozjezdu


vatx32

Doporučené příspěvky

Ahoj, mam Rapida a s prichodem vyssich teplot resim az nebezpecne rozjizdeni. Tzn. Pri rozjezdu vytocim motor na cca 2000 a pri naslednem spustrni spojky motor podtocim az ter chcipne. Nestava se to vzdy, ale vetsinou kdyz neni vubec vhodne nekoho zdrzovat vytacenim jednicky v pasmu turbolagu. Vetsinou se to deje pri vyssich teplotach venku a zhartaem motoru. Mam jalovou nohu, nebo se to deje jeste nekomu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám také 81kw 2018. Už se mi párkrát také stalo, že mi auto chcíplo při rozjezdu. Stalo se to při vedrech, kdy klima jela naplno.

Se starou atmosférou se mi to nestává, ačkoliv úbytek výkonu s klimou byl znát.

Jak říká rkont, pod 2000 ot. s klimou to moc netáhne.

Editováno: , autor: LKk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky věřím, že je to vlastnost.

Je to akorát trošku nepříjemné při nutnosti rychle vyrazit. Onehdá při výjezdu s klimou do kopce z P+R Černý most se tomu vůbec nechtělo. Potřeboval jsem rychle vyjet kvůli provozu a pneu moc rádi nebyly :-). Při jemnějším rozjezdu to chcíplo. Asi mám jalové nohy na tento motor :-)

Editováno: , autor: LKk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rkonf Neumím délku posoudit, ale jestli "dlouhý" znamená, že se dá točit od nuly do aleuluja, tak ji dost dlouhou měl - 50 se dalo bez řvaní jezdit i na dvojku - teda než jsem zjistil, že tacho přeměřuje min. o +7 km/h do pozitivna. Krom toho si myslím, že na "utržení" od asfaltu má zpřevodování jen minimální vliv. Vliv nastane až potom, to ano.

Doytčný může zkusit něco utratit za nastavování spojky, reklamace (přes Škoda Auto). Taky jsem si zvpomněl - mají to fabie? - že dnes při povolení pedálu spjky poskočí otáčky nahoru - ochrana před podtočením, kor u dvouhmoty. Tak snad něco přidat tam.(?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, otáčky při pouštění spojky poskočí asi na 1100. Hydraulicky ovladaná spojka se štelovat nedá, jen odvzdušnit. Dvouhmota u Rapidu/Fabie není přítomna. Pokud si s 1.0 TSI 81 kW ještě nejel, tak věř, že zpřevodování má sakra vliv na rozjezd. Hoblování spojky se dost řeší a už ve výrobě i modifikovali přítlačák.

 

Ale tady nejde úplně o volnoběh. Jde o to, že při rychlejším rozjezdu a tedy rychlejším puštění spojky se zapnutým klima kompresorem "naplno", otáčky motoru rychle klesnou a chybí výkon (malý motor s velkým turbem). Chce to najít správnou polohu plynu a zároveň ideální prokluz spojky. Při hektičtějších situacích v provozu, to bývá obtížnější...

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neexistenci dvouhmoty vím, v 1.0 TSI jsem nejel a rozhodně by to výrobce měl řešit. Nejsme ve střevoděku, aby se musela klima vypínat při každém rozjezdu. (doby ->120tek a obligátní před/postartovní procedury) U mých poskakování v kolonách by tlačítko AC přestalo fungovat snad ještě dřív, než lamela spojky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.0 TSI s FAP je suveréně nejhorší TSI co jsem kdy měl... 

Jezdil jsem Fabii 1.2 TSI 2016
Fabii 1.2 TSI 2017 (obě 81kW)
Rapida 1.0 TSI 81kW (2018)
Rapida 1.0 TSI 81kW + FAP (filtr částic) (2019)

Tohle je s přehledem nejhorší možná varianta i když už ten 2018 byl hroznej. Kvalty neskutečně dlouhý, při rozjedu do kopce (1 nebo R) buď pálíte spojku nebo to chcípne, prostě to nemá sílu se rozjet, když už se to rozjede, tak krokem s pocitem, že zdechne. Řádit po rozjedu do mírného stoupání dvojku takřka nemyslitelné neboť otáčky padnou ihned na úroveň kdy se motor dusí a točit jedničku do 4-5 tis aby byl čas přeřadit a otáčky nespadly moc nízko... no, to člověk nechce. 

Včera poprvé chcípnutí z horka, auto v centru Prahy jezdilo jako na gumovém laně, příšerné rozjezdy příšerná odezva na plyn. Katastrofa. 

1.2 TSI u Fabie, byla ZLATÁ, tam jsem nemohl říct křivého slova. Výkonná, úsporná, hezky zpřevodovaná, ale tohle, to je opravdu zlý sen.

A jen tak mimochodem, ona kdyby ta klimatizace (mechanická), alespoň chladila, ale on jí má člověk na nejnižší teplotu, větrák na 2-3st. a v autě, že by bylo při 30°C chladno, to teda rozhodně není. 

Editováno: , autor: Pavel_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Pavel_cz napsal:

1.0 TSI s FAP je suveréně nejhorší TSI co jsem kdy měl... 

Jezdil jsem Fabii 1.2 TSI 2016
Fabii 1.2 TSI 2017 (obě 81kW)
Rapida 1.0 TSI 81kW (2018)
Rapida 1.0 TSI 81kW + FAP (filtr částic) (2019)

Tohle je s přehledem nejhorší možná varianta i když už ten 2018 byl hroznej. Kvalty neskutečně dlouhý, při rozjedu do kopce (1 nebo R) buď pálíte spojku nebo to chcípne, prostě to nemá sílu se rozjet, když už se to rozjede, tak krokem s pocitem, že zdechne. Řádit po rozjedu do mírného stoupání dvojku takřka nemyslitelné neboť otáčky padnou ihned na úroveň kdy se motor dusí a točit jedničku do 4-5 tis aby byl čas přeřadit a otáčky nespadly moc nízko... no, to člověk nechce. 

Včera poprvé chcípnutí z horka, auto v centru Prahy jezdilo jako na gumovém laně, příšerné rozjezdy příšerná odezva na plyn. Katastrofa. 

1.2 TSI u Fabie, byla ZLATÁ, tam jsem nemohl říct křivého slova. Výkonná, úsporná, hezky zpřevodovaná, ale tohle, to je opravdu zlý sen.

A jen tak mimochodem, ona kdyby ta klimatizace (mechanická), alespoň chladila, ale on jí má člověk na nejnižší teplotu, větrák na 2-3st. a v autě, že by bylo při 30°C chladno, to teda rozhodně není. 

Vsechno mohu jen potvrdit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...