Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Prosím o radu. Mám motor CGPB, 44 kW, rok výroby 2013.
Auto nemá plný výkon – pomaleji zrychluje a těžko překonává rychlost 120 km/h.

Často (hlavně studený motor) nastartuje až napodruhé nebo při dlouhém startování, dříve chytil vždy napoprvé.
Má divný zvuk – ve vyšších otáčkách je motor hlučný jako by byl děravý výfuk, při snižování otáček se ozývá „drnčení“.
Svítí kontrolka motoru (systém kontroly výfukových plynů), diag. hlásí 10976 a 10980 - chyba čidla pozice vačkové hřídele, nevěrohodný signál.
Při samovolném snižování otáček (na neutrál) se otáčky zhoupnou někdy až na cca 600 ot/min.


Svíčky byly vyměněny, byla výměna 1 zapalovacího modulu (+ kontrola tlaků) - vynechával 1 válec.
Amatérsky jsem čistil škrticí klapku, bez následného nastavení-kalibrace - to se teď dorovnává samo, v diag. se občas objeví 6319 - Throttle Position Correlation.

EDIT: Výměna čidla vačky bez efektu.

 

Je možné/pravděpodobné, že je přeskočený řetěz?

Edited by THajek
Posted

Mimojiné bych detailně prověřil olejové čerpadlo. Moje přidřené taky dělalo větší hluk s více otáčkami, rychlost nad 100 byla na sílu. Tipoval jsem ložisko alternátoru, ale byla to jiná část pomocných pohonů - o.č.

Posted

Proč se nezaměříš na to čidlo vačky?Je přece taky zmíněné.
Ten opotřebovaný rozvodový řetěz má vliv na výkon motoru, proto bych začal jeho kontrolou (mají na to přípravek). Může být i přeskočený. Pokud je ok, tak pak to čidlo.

Posted (edited)

Kdyby byl přeskočený řetěz, vadí to (čemu?), když se s tím jezdí?

(pár dní, než bude volný servis)

Edited by THajek
Posted

Asi to ještě vydrží, když s tím jezdíš dlouho. Nemá to však výkon a spíše se to bude zhoršovat. Určitě bych s tím jezdil opatrně a moc to nevytáčel.

  • 3 weeks later...
Posted

Tak je to vyřešeno - byl přeskočený rozvodový řetěz.

Výměna komplet rozvodů to spravila a auto jezdí jako nové. I starty jsou teď tiché, klidné, řetěz není slyšet.

Posted

Četl jsem na fórech, že se s tím jezdit dá, takže mě to už nepřekvapilo.

Prý byl přeskočený. A podle toho, jak to (ne)jelo, tak bych tomu i věřil. Bylo to prostě rozhozený.

Vytahaný řetěz je znát hlavně při startu, za jízdy už je napnutý a jede to normálně.

Posted

tak to jsi měl štěstí, protože podle popisu to bylo max. o zub, kdyby to bylo o více, mohli se ti také potkat ventily s pístama a to by se sakra prodražilo ... mimochodem, kolik je najeto? Ptám se víceméně ze zvědavosti, kolik ty "dnešní" řetězy vydrží, neboť na jedničkové Fábii mám stále původní ;) ... 390 000 km :punk:

Posted

Najeto je 110 000 km. V servisu říkali, že je to "náhoda", prostě asi nějaká shoda více nešťastných okolností, nevím. Běžně u těchto modelů problém s rozvody nemají.

Je možné, že jsem tomu pomohl sám - špatným stylem jízdy, možná jsem někdy nechal v kopci nebo na heveru nešťastně zařazenu rychlost, možná jsem postupoval špatně při výměně oleje... Kdoví.

Napadá mě otázka - když se mění olej, tak ten starý vyteče i z napínáku rozv. řetězu a při prvním startu je tudíž řetěz volný, než se olej natáhne všude a napínák napne řetěz, že? Takže hrozí přeskočení řetězu? Jak tedy vlastně správně měnit olej, aby se toto riziko minimalizovalo?

Posted

ano po výměně oleje, než natáhne čerpadlo olej a naženeho do pístku napínáku, tak je slyšet jak řetěz rachotí, ale už jsem těch výměn oleje udělal jak na Fábči HTP, tak Roomovi HTP hooodně a nestalo se. Co vím stává se to za jiných okolností.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...