Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ahoj,

právě jsem četl ve světě motorů dlouho očekávaný článek o rozborce rapida po 100 tisících.

Musím teda uznat, že až na zakarbonované ventily a v důsledku toho pokles výkonu o pár procent jsem mile překvapen.

za mě super.

Elektronická verze SM stojí 21,-Kč, tak to snad každej rapiďák obětuje ?

Posted

Ano, brzdy jdou v konstrastu s průserem u zadních SIII/Ko. I na CNG OIII jsem s původním obložením nad 100 tis. km a to auto reálně jezdí permanentně s 200kg navíc.

Posted

Tak to by si měli přečíst hlavně všichni ti, co haní tsíčko jako něco, co patří do sekačky. Jak dopadla spojka? Není kvůli dlouhým převodům ostrouhaná?

Posted

Že vydrží 1.0 TSI 100tis. km je ok, ale za mě ten jízdní projev, tři válce, dunění při přidání plynu, spojení s dlouhými převody, snížení výkonu při zapnuté klimatizaci je prostě neakceptovatelný! Měl jsem nedávno tu čest, ale.........:(

Mě bude zajímat spíš test a rozbor kdo jezdí těch 100tis.km třeba za 8-10let.

Ono jsou velký rozdíly v opotřebení v tom to najezdit za rok a za 10let, že?!

Posted (edited)

Pdfko už je tady :-(, vždyť to dneska přišlo do schránek a do obchodů, nechávejte tomu alespoň dva týdny odstup, vždyť chlapi v redakci SM nebudou mít co žrát...…..takový práce s tím, prachy si zaslouží.

Edited by will83
Posted

Mě by nejvíc zajímalo co s těma zakarbonovanejma ventilama. V článku se zmiňují, že to později zkusí odstranit - vyčistit. Já používám VIF, ale nejsem si vůbec jistej, jestli u přímovstřiku to má vůbec účinek.

Posted

Neboj , on ten SM se bude pořád kupovat, já ho společně po svém otci odebírám již skoro 60. let, ono nic srovnatelného u nás není. Taky tomu odpovídají prodejní čísla.

  • Pozitivní 3
Posted
Mě by nejvíc zajímalo co s těma zakarbonovanejma ventilama. V článku se zmiňují, že to později zkusí odstranit - vyčistit. Já používám VIF, ale nejsem si vůbec jistej, jestli u přímovstřiku to má vůbec účinek.
Nemá, benzín s VIFem se vstřikuje přímo do válce. Leda, že by měl VIF nějaký "čistící účinek" i v těch spalinách, co se rekuperují, ale to pochybuji.
Posted

Jsem hodně zvědavý na ten "čistící článek". Někteří používají VIF tak, že jím zalijí ventily, nechají odmočit a pak vysají zpět. Ale to vyžaduje určitou rozborku. Bohužel je to nepříjemná vlastnost všech přímovstřikovaných motorů, nečistí sací ventily...

Posted
V ‎17‎.‎06‎.‎2019 na 16:54, radlat napsal:

Tak to by si měli přečíst hlavně všichni ti, co haní tsíčko jako něco, co patří do sekačky. Jak dopadla spojka? Není kvůli dlouhým převodům ostrouhaná?

No, spojka se jim rozpadla po 50k km (cca) a údajně dostali v servisu jakousi modifikovanou a odolnější verzi. Moc by mě zajímalo, jestli se ta modifikovaná verze montovala i do nových vozů, jak u Rapida, tak i do Fabie se stejnou motorizací a pokud ano, tak od kdy...

Posted (edited)

Přesně tak, tažení karavanu bylo pouze na jednu cestu a zpět. Proto životnost spojky za mne ubohá. Brzdy a motor vypadají naopak velmi dobře. Snad mě neukamenujete, ale článek mi nepřijde úplně objektivní. Už nadpis "nepraskla ani žárovka" je zavádějící. Elektronika zlobila (ecall a komunikační jednotka škoda connect), mřížka ventilace také odešla, spojka životnost 50t. Celkový výsledek není tragédie, ale bez ztráty kytičky to nebylo. Mám sám podobný HW doma, výsledek je pro mě tak za 3, základní prvky ale vypadají celkem ok. Ale dovolím si poznámku, že kdyby stejné problémy řešili u korejské nebo třeba francouzské konkurence... To by bylo řeči kolem co se nepovedlo ?

Edited by JirikTU
  • Pozitivní 1
Posted

A v čem je prosím tě neobjektivní? Auto šlo z ruky do ruky, s vlastním by každý zacházel asi úplně jinak a ty závady jsou tragédie? Ano ta spojka je problém, mě chvíli trvalo si zvyknout, v mém bydlišti je vše zkopce a do kopce, proto jsem tažné pod vlivem článku panicky zavrhl, ale mám doma zatím další dvě auta s koulí. Korejci či frantíci mají jistě svoje specifika a mě vlastně vůbec nezajímají, fakt jsou tak dokonalí?

Posted (edited)

Závady vypsané v článku prostě podle mne nejsou na nadpis: nepraskla ani žárovka . Máš jiný názor, respektuji to ?. Sám něco podobného doma, důvod pomlouvat auto nemám. Sám jsem psal že bych ho hodnotil za 3 - tedy dobře. Poznámka o konkurenci byla myšlena v kontextu, jestli by takový nadpis dostala při stejném výsledku i konkurence. Opět můj názor. Řešit zde konkurenci nechci, každé auto má jistě své a toto téma není o konkurenci. 

Edited by JirikTU
Posted

Je to jen článek, který zavane čas, kdo ví jak dopadne jednou "nástupce". Já nemám čas konkurenci sledovat, proto ji nekomentuju. Myslím, že se k autu vyjádřilo x asi nezávislých lidí a mohli mu klidně v hodnocení naložit, že by je někdo až tak "ovlivnil"? Sám na rapidu mám rozjednanou reklamaci, nevím jak dopadnu a asi by se našli lidi co by ani nic neřešili, protože jsou k autu slepí a hluší.

  • Pozitivní 1
Posted
V 18. 6. 2019 na 9:23, rkonf napsal:
V 18. 6. 2019 na 7:23, Maxim-cz napsal:
Mě by nejvíc zajímalo co s těma zakarbonovanejma ventilama. V článku se zmiňují, že to později zkusí odstranit - vyčistit. Já používám VIF, ale nejsem si vůbec jistej, jestli u přímovstřiku to má vůbec účinek.

Nemá, benzín s VIFem se vstřikuje přímo do válce. Leda, že by měl VIF nějaký "čistící účinek" i v těch spalinách, co se rekuperují, ale to pochybuji.

VIF na ten sajrajt na sacích ventilech nemá vliv, a podle mě ani to zázračný aditivum G 001 780 M3 s normama VW 50753 A+B (B je ta "silnější") od VAGu, který si nechaj vyrábět od někoho v USA na to vliv mít nebude ...

Svíčky po 60tkm tedy jeden velkej hnus, ani se nedivím, že je nesfotili více ...

 

Něco málo z netu

VW actually released a fuel additive to run through every 10k, to combat build-up. They don't want us (the dealerships) doing carbon cleans, so they came out with the additive. It's designed to dwell in vapor form, during valve overlap, and "wash" the carbon off. I have seen a couple of internal papers on it that are very promising. I'm using it every 5k in my R, just to see for myself. Part number for the additive is G-001-780-M3.
https://forums.mwerks.com/showthread.php?7244859-Carbon-build-up-in-new-golf-r

 

5cc8c5s-1920.thumb.jpg.e93345163be1e08c9d425dd412cebafc.jpg8ecc8c5s-1920.thumb.jpg.d70d4ef1260ce3558c2ddf870524d23e.jpg6f4c8c5s-960.thumb.jpg.6a8a5d98ecdf843e96f49f8718fd8f33.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...