Přejít na obsah

Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW - 100 000 km


Maxim-cz

Doporučené příspěvky

Odpovědi k otázkám Karbon na pístu - A co ty černé písty?, ty stojí za to si přečíst několikrát za sebou. Zamlčuje zásadní fakta, ale není v tom sám, stejný problémy řeší všichni s benzínovým přímovstřikem ...

 

Mechanismus vzniku tvorby karbonu na ventilech a pístech je obdobný, exponované díly při nízké zátěži motoru nedosahují takzvané samočistící teploty ...

První věc je uživatel, který je k tomu veden samotným výrobcem vozidla - buď s manuální převodovkou dostává od rádce řazení pokyny přeřadit na vyšší stupeň a "drtit" tak podtočený motor, a nebo s DSG, kde to podtáčení řídí inteligentní převodovka sama ...

No a pak přichází k řeči samotné řízení motoru, i kdyby člověk chtěl motor výrazně zatížit a docílit samočistící teploty na inkriminovaných dílech po delší dobu, nelze takto jezdit stále (přitom ani vysoké otáčky motoru nedávají záruku, že dokonalá tvorba směsi a její spalování nebude ničím narušováno), takže ten hlavní strůjce problému - recirkulace spalin - se opět pomalu a postupně postará o to, že i sebevíc proháněný sériový benzínový přímovstřik bude mít s karbonem na sacích ventilech, pístech, svíčkách i v oleji s přibývajícími kilometry velký problém ...

Bohužel výrobci GDI/ TSI a všech dalších podobných s chudou směsí asi nemaj k omezení NOx jiný "mocnější" nástroj než to EGR ...

 

Kdyby u toho litru nepoužili na pístech skládané stírací kroužky rovnou na lince, možná by se vyjadřovali nyní jinak a v testu byly k vidění zajímavé fotky. Posuzovat detergenci zmíněných olejů tak, že jsou si podobné, to je opravdu diplomaticky řečené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Při testech vifu zase říkají že na zanášení by mělo mít vliv jak máte čisté vstřikovače a nato Vif funguje. Tak nějak věřím těm akreditovaným laboratořím ?. Asi to zamezuje nějak usazování bordelu z recirkulace a odvětrání klikovky. Jen si říkám jestli to nějak pomůže škrtící klapce, asi spíš ne.

 

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím chlapi, líbí se mi že jsou ještě nadšenci a chce se jim rozebrat celé auto do šroubku. ....Jen mi dělá starosti ten nešťastný výfuk který vypadá jako že má za sebou 15 let provozu. Nějaká povrchová úprava by se hodila, třeba pohliníkování ,jak to bylo dřív. Jinak klobouk dolů vše ostatní OK.

IMG_20200225_185611.jpg

Editováno: , autor: man.kar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...