Jump to content

Recommended Posts

Mam na tri dny pujcenou Scalu 1.0 TSI 85kW v manualu v zakladni Style vybave. Ac bylo primarni otestovani jizdy na 18” kolech, pisu sem neco k motoru. V bodech:

 

Motor:

- ve dvou lidech, s lehce nalozenym kufrem Scala jela vskutku slusne

- lehke duneni trivalce ucitite pri startu/na jednicce pri rozjezdu, jinak se motor chova tise a kultuvovane

- duneni muzete slyset, pokud pouzivate “radce” razeni, ktery napr. pri jizde do lehkeho kopce radi pouzit o stupen vyssi rychlost a ma tendenci motor pridusovat. Idelane ridit se citem a sluchem :)

- aby auto vic zrychlilo treba pri predjizdeni, je idealni vic podradit, jinak plyn musi dost na podlahu a motor oziva kousek pred 2000 otackama

- na klidnou, nenarocnou jizdu myslim idealni motor, spotreba viz. screeny

 

Dalsi postrehy v obecném vlaknu. 

 

Nize screeny spotreby. Oboji vetsinu cesty dalnice 120-130, jinak okresky s AC na polovine cesty. Horsi spotreba ovlivnena kolonami na dalnici. Velmi slusne myslim. 

 

 

 

 

10C78FBB-8590-48E7-8340-CA90A3DACD55.jpeg

1D9FFE4F-121D-41C7-A504-000EF0E289C4.jpeg

B97B305D-A04C-48BF-821B-80C89CDCF265.jpeg

Edited by Michal Tvrdík
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Toto je motorová sekce, takže se věnuj motoru a ne tomu, kam se vejde/nevejde nějaká lahev, anebo jaký je podvozek. A to samozřejmě platí i pro případné další diskutéry. 

Link to post
Share on other sites

Také jsem jel ve dvou v litru a v pohodě. Jak na tom asi bude s vibracemi slabší verze bez setrvačníku, u 85 to šlo, jen projev tříválcového motoru je patrný. 

Edited by Jan R.
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • 3 months later...

Hoši, jak je to s tou dvouhmotou? Příští týden si vyzvedávám novou Scalku 85kw a teď různě čtu, jak snadno odejde dvouhmota.

Jde mi hlavně o brzdění motorem. Je mi jasný, že brzdit čtyrkou skoro do zastavení je nesmysl, ale fakt je špatný mít tam hozenou trojku při jízdě z kopce? To když pojedu z hor, tak si můžu rovnou zavolat pohřebák, protože několik km klesání se budu bát dat tam kvalt kvůli dvouhmotě a místo toho utavim brzdy. 

Můžete mi tedy dát nějakou radu jak s tímhle motůrkem jezdit? Neposlouchat rádce řazení, řídit se citem a sluchem. A dál?

Link to post
Share on other sites

Tak hlavně trochu citu se spojkou a nepodtáčet motor do vibrací. Je to TSI, dopřej mu otáčky. Pak bude vše v pohodě.

Proč by jako měla vadit plynulá jízda z kopce na životnost setrvačníku?

Link to post
Share on other sites

Tak ja mam 85KW a presedlal som s Felicie. Je pravda, ze brzdenie motorom je ine ako na starom aute ale je to podla mna lepsie a hned si sam najdes sposob. Trochu motorom trochu brzdy a ides . Ja s kopca idem na 3 ke a zatial som nepocitil nic co by asi motoru vadilo. Na 4 ke auto ide pekne rychlo s kopca. Ale budes spokojny sam si najdes sposob jazdy tie motory by uz preda len mali byt overene :) 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, Kuchar7 napsal:

Tak hlavně trochu citu se spojkou a nepodtáčet motor do vibrací. Je to TSI, dopřej mu otáčky. Pak bude vše v pohodě.

Proč by jako měla vadit plynulá jízda z kopce na životnost setrvačníku?

To mě právě nejvíc překvapilo, nevím. Ani si v podstatě nedovedu představit normální jízdu s tím, pokud by to člověk měl takhle praktikovat.

před 6 hodinami, ben06 napsal:

Tím motorem toho až tak moc neubrzdíš, příprav se na úplnė jiný styl jízdy. Moje návyky po 35 letech za volantem škodovky šly do háje.

Tak poslední tři roky jezdím s 1,2 htp, bude to i přesto velký rozdíl?

Link to post
Share on other sites

Oproti HTP je to velký rozdíl, dvouhmoty se neboj, pokud nebudeš dlouhodobě trápit motor v nízkých otáčkách, tak se jí nic nestane. Nejvíce jí vadí 1500ot. a plný plyn. Ale to obecně vadí všem 3válcům a pokud jsi byl schopný fungovat s HTP, tak to TSI bude uplně v pohodě :)

Link to post
Share on other sites

Tak to jsi mě uklidnil. Podtáčení motoru u mne nehrozí. Ale třeba tchýně na tom htpčku docela silně trápila motor podtáčením a teď má najeto 225 tisíc a v podtstě nic s ním nebylo (ťuk ťuk). Ale to je jako se vším, někdo se stará sebelíp a kiksne mu za chvíli, někdo na to kašle a jede bez problému.

Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, Wazi napsal:

To mě právě nejvíc překvapilo, nevím. Ani si v podstatě nedovedu představit normální jízdu s tím, pokud by to člověk měl takhle praktikovat.

Tak poslední tři roky jezdím s 1,2 htp, bude to i přesto velký rozdíl?

Ano, chvíli mi trvalo, než jsem si na TSI zvykl. Oba motory se od volnoběhu nezvedají ochotně, ale TSI k tomu přidává výrazný turbokopanec. Brzdění motorem je u TSI mnohem slabší (minimálně bez GPF to tak je). Těšit se můžeš na mnohem lepší dynamiku a nižší spotřebu. Pozitivní je, že už jsi určitě zvyklý to nedusit někde hluboko pod 2 tisíce ot. Ještě jsem si ze začátku zvykal na prodlevu turba, ale to už nevnímám.

Edited by Twisted
Link to post
Share on other sites

Na ten "turbokopanec" jsem zvědav. Asi jsem si měl auto projet předem, ale vzhledem k dnešní situaci a tomu, že jezdím s HTP, takže si říkám, že si jenom můžu polepšit, jsem to neřešil. Dostal jsem zajímavou cenu na skladovku, tak jsem to bral...

Ještě jsem měl jeden dotaz - u domu parkuju v mírném kopečku. Nevadí autu třeba z hlediska zajíždění motoru ze začátku, že bude hned po nastartování v trochu větším záběru? S HTPčkem se tu rozjíždím na cca 2500 ot. normálně. Můžu parkovat i podél domu v rovině a třeba v zimě i kvůli námraze tak určitě parkovat budu, ale jen mne zajímalo, zda se to může nějak podepsat negativně na motoru. Díky

Link to post
Share on other sites

Měl jsem HTP 40 a 51kW a TSi 63 a teď 70kW. Při přechodu z HTP (51) na TSi(63) jsem naznal, že jezdit s HTP bylo jako jezdit s aurem bez motoru, takovej to byl rozdíl.  No a teď ten litr 70 jede ještě líp než 63, takže ta 85kW bude raketa a vůbec to nemusíš řešit.  A ten kopeček nebude problém, Scala má lepší převod než litr v Rapidu a oproti HTP to nebude ani třeba tolik točit.   

Link to post
Share on other sites

Mě ten trubo kopanec nepřijde zase tak výrazný, měl jsem 1.6thp před tímto autem a chovalo se to podobně. Před tím to byl disel 2.2 a tam to bylo hodně znát, ale tyhle benzíny to není skoro poznat.

Link to post
Share on other sites

No jsem na to hodně zvědavý... Nejsem žádný závodník a v podstatě mi htpčko ve většině případů stačilo, ale samozřejmě jsou situace, kdy člověk potřebuje akcelerovat a ono nic.... :-(

Link to post
Share on other sites

Tak už mám za sebou prvních 40 km! 

Pěkně jsem si vyzkoušel jak zabírá spojka po vyjeti ze salonu v koloně na dálnici. Ten turbokopanec celkem v pohodě. Šestku jsem za celou cestu ani nezaradil. 

No trochu fail se mi stal u nás ve městě, kde se do kulaťáku najizdi z mírného kopečku. Měl jsem tam dvojku a motor mi přesně po najetí na kruhák zhasnul. Jsem rád, že ten co jel za mnou nebyl moc rozjetý. Takže docela krizovka hned první jízdu.. Příště si na to dám bacha a lupnu tam jedničku. 

Link to post
Share on other sites

Stalo se mi něco podobného a ještě jsem pak začal zmatkovat a mačkat startovací tlačítko, takže jsem tam vytuhnul než mi došlo, že stačí sešlápnout spojku a auto znovu naskočí. Trapas :D

Šestka je vyloženě dálniční. Jinde ji ani nedávám. Turbokopanec je v poho, je fakt malý a jen když to člověk opravdu sešlápne na podlahu. Jinak jde vždy naprosto plynule.

Osobně jsem se motoru bál, ale po skoro 20 000 km musím říct, že je úplně v pohodě. Jak jsem si zvykl na to jak jsou udělané převody, tak se mi jezdí opravdu moc dobře :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak další poznatek - občas jsem za studena po rozjezdu pociťoval mírné cuknutí, ale dneska jsem se rozjížděl už se zahřátým motorem a cuknutí tam bylo zase. Stává se to taky někomu? Mám ale zatím nějakých 300 km.

Edited by Wazi
Link to post
Share on other sites

Rozjížděj se bez plynu, přidej až potom, nebude tam takový propad. A do 1000km je ten motor divně línej, vysoká spotřeba. Ale to si sedne, jako by se tam něco přepnulo a pak ještě po 3000km už je jako vyměněný. Ale možná je to tím, že mu dávám od té doby řádně zabrat :)

Link to post
Share on other sites

to cukani ze startu je podle me zpusobene tim ze prvnich cca 30-60 sekund ma auto vyssi volnobezne otacky, proto to jakoby trosku zabere i kdyz neslapes na plyn...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By AdasmaN
      Dobrý den, 
      Chtěl bych se zeptat zda se někdo potýkal s tímto problémem případně jak ho řešil: 1.0 TSI 81kW (Rapid Spaceback, naj. 27tkm), při rozjezdu na první převodový stupeň a následném přeřazení na dvojku, ikdyz se pouští spojka sebevíc pomalu a plynule, je slyšet takové zachrastěni při přeřazení, je to celkem nepříjemné. Jedná se pouze o prevod z 1 na 2. Stupeň, ostatní převodové stupně jsou v tiché. Mohlo by se jednat o závadu nebo je to u trivalce normální? Díky 
    • By Jan R.
      Před koncem roku provedli srovnání litrových tříválců
       
      Podle výsledků z měření, konstrukce, pružného zrychllení, spotřeby
       
      1. FORD 1.0 Ecoboost 92kW
      2. Honda 1.0 VTEC 93kW
      3. Suzuki 1.0 82kW
      4. VW 1.0 81kW - nový filtr s katalyzátorem stojí 34370,-
      5. Fiat 1.0 88kW
      6. Opel 1.0 77kW
      7. Kia/Hyundai 1.0 88kW
      Dvouhmotový setrvačník má jen Ford a Fiat
       
      Je tomu věnován celý 60.stránkový časopis
       
    • By 18lubi81
      Zdravym vlastnim nové litrove tsi chcem sa spytat či aj u tohto motora je vodne chladenie turba a s automatickym elektrickym dochladzovanim po vypnuti motora  ako u 1,2tsi ? Lebo moc podrobnych technickych udajov o konkretnom motore neni iba tie zakladne .Dik za odpovede 
    • By m.rins
      Prodám tuto zajímavost: Škoda Fabia combi Elegance 2.0 MPi 85Kw/ 115k, palivo benzin, r.v. 9/2006, nový model po faceliftu, auto koupeno nové v ČR za téměř 600 000,-!, barva červená. M1 – 5míst (není ani nebylo vedené jako odpočtové tedy 4 místné provedení s přepážkou !!!).
      Nyní po STK+EM(platné do 9/2018) – bez výhrad. Brzdy ok(včetně ruční) pochválena souměrnost brzd, podvozek, čepy, nápravy,silenbloky ok, motor a převodovka suché a čísté - zcela bez úniku kapalin.

       
      Na Fabii velmi bohatá a neobvyklá výbava:
      ESP !!!, ABS, ASR, 4x airbag, XENONOVÉ světlomety + funkční ostřiky, TEMPOMAT, VYHŘÍVANÉ SEDAČKY, 4x el.okna + el a vyhř. zrcátka, PARKOVACÍ SENZORY, paket Dynamic (sportovní sedačky, 3.ramenný volant, malý kožený paket), orig. alu kola 15“, orig. CD rádio Symphony + 8x repro, Automatická KLIMATIZACE- funkční a těsná! (+ 2x chlazené schránky), mlhovky, DO centrál – sklopný klíč, tón skla + sunset (více tonovaná v zadní části, ne fólie), střešní nosič – hagusy, stavitelný volant+ obě sedačky, kliky a zrcátka z výroby v barvě, výsuvný kaslík pod rádiem, výklopná schránka pod předním sedadlem, variabilní natahovací síť za sedadly (orig. příslušenství), zámek zpátečky,

       
      Výborný živý, úsporný (mimo město klidně i 6l/100km) a bezproblémový motor (nemá EGR ventil a plno dalšího co se rádo porouchává u jiných motorů :- ). A jeden z posledních vhodných k přestavbě na LPG.
       Typ motoru AZL – Plní Euro 4 – naplatí se EKO.
      Najeto 177 tis.km, ROZVODY DĚLÁNY ve 147 tis.km(INA) v roce 2013,
      nedávno po servisní prohlídce, 2 roky staré tlumiče, nová aku.
      4x kotoučové brzdy. Větší přední brzdy průměr 288mm stejné jako má Fabia RS – vše orig. z výroby.
      Zcela bez koroze, žádné promáčkliny, důlky apod. Velmi pěkné auto. Nekuřák.
      Fabia s tímto motorem a výbavou je unikát, který již nebude klesat na ceně.
      Ručím za původ a najeté km!
      Cena: 95 000,-s orig. Alu 15“ nebo 89 000,-na 15“plech.discích. Při rychlém jednání dohoda možná. Tel.: 608 068 703
      !! BAZARY PROSÍM NEVOLAT ani nepsat – ano platí to i pro AAA Auto !! 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       



















































×
×
  • Create New...