Přejít na obsah

1.0 TSI 85 kW


Michal T.

Doporučené příspěvky

Mam na tri dny pujcenou Scalu 1.0 TSI 85kW v manualu v zakladni Style vybave. Ac bylo primarni otestovani jizdy na 18” kolech, pisu sem neco k motoru. V bodech:

 

Motor:

- ve dvou lidech, s lehce nalozenym kufrem Scala jela vskutku slusne

- lehke duneni trivalce ucitite pri startu/na jednicce pri rozjezdu, jinak se motor chova tise a kultuvovane

- duneni muzete slyset, pokud pouzivate “radce” razeni, ktery napr. pri jizde do lehkeho kopce radi pouzit o stupen vyssi rychlost a ma tendenci motor pridusovat. Idelane ridit se citem a sluchem :)

- aby auto vic zrychlilo treba pri predjizdeni, je idealni vic podradit, jinak plyn musi dost na podlahu a motor oziva kousek pred 2000 otackama

- na klidnou, nenarocnou jizdu myslim idealni motor, spotreba viz. screeny

 

Dalsi postrehy v obecném vlaknu. 

 

Nize screeny spotreby. Oboji vetsinu cesty dalnice 120-130, jinak okresky s AC na polovine cesty. Horsi spotreba ovlivnena kolonami na dalnici. Velmi slusne myslim. 

 

 

 

 

10C78FBB-8590-48E7-8340-CA90A3DACD55.jpeg

1D9FFE4F-121D-41C7-A504-000EF0E289C4.jpeg

B97B305D-A04C-48BF-821B-80C89CDCF265.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Hoši, jak je to s tou dvouhmotou? Příští týden si vyzvedávám novou Scalku 85kw a teď různě čtu, jak snadno odejde dvouhmota.

Jde mi hlavně o brzdění motorem. Je mi jasný, že brzdit čtyrkou skoro do zastavení je nesmysl, ale fakt je špatný mít tam hozenou trojku při jízdě z kopce? To když pojedu z hor, tak si můžu rovnou zavolat pohřebák, protože několik km klesání se budu bát dat tam kvalt kvůli dvouhmotě a místo toho utavim brzdy. 

Můžete mi tedy dát nějakou radu jak s tímhle motůrkem jezdit? Neposlouchat rádce řazení, řídit se citem a sluchem. A dál?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja mam 85KW a presedlal som s Felicie. Je pravda, ze brzdenie motorom je ine ako na starom aute ale je to podla mna lepsie a hned si sam najdes sposob. Trochu motorom trochu brzdy a ides . Ja s kopca idem na 3 ke a zatial som nepocitil nic co by asi motoru vadilo. Na 4 ke auto ide pekne rychlo s kopca. Ale budes spokojny sam si najdes sposob jazdy tie motory by uz preda len mali byt overene :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Kuchar7 napsal:

Tak hlavně trochu citu se spojkou a nepodtáčet motor do vibrací. Je to TSI, dopřej mu otáčky. Pak bude vše v pohodě.

Proč by jako měla vadit plynulá jízda z kopce na životnost setrvačníku?

To mě právě nejvíc překvapilo, nevím. Ani si v podstatě nedovedu představit normální jízdu s tím, pokud by to člověk měl takhle praktikovat.

před 6 hodinami, ben06 napsal:

Tím motorem toho až tak moc neubrzdíš, příprav se na úplnė jiný styl jízdy. Moje návyky po 35 letech za volantem škodovky šly do háje.

Tak poslední tři roky jezdím s 1,2 htp, bude to i přesto velký rozdíl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oproti HTP je to velký rozdíl, dvouhmoty se neboj, pokud nebudeš dlouhodobě trápit motor v nízkých otáčkách, tak se jí nic nestane. Nejvíce jí vadí 1500ot. a plný plyn. Ale to obecně vadí všem 3válcům a pokud jsi byl schopný fungovat s HTP, tak to TSI bude uplně v pohodě :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsi mě uklidnil. Podtáčení motoru u mne nehrozí. Ale třeba tchýně na tom htpčku docela silně trápila motor podtáčením a teď má najeto 225 tisíc a v podtstě nic s ním nebylo (ťuk ťuk). Ale to je jako se vším, někdo se stará sebelíp a kiksne mu za chvíli, někdo na to kašle a jede bez problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Wazi napsal:

To mě právě nejvíc překvapilo, nevím. Ani si v podstatě nedovedu představit normální jízdu s tím, pokud by to člověk měl takhle praktikovat.

Tak poslední tři roky jezdím s 1,2 htp, bude to i přesto velký rozdíl?

Ano, chvíli mi trvalo, než jsem si na TSI zvykl. Oba motory se od volnoběhu nezvedají ochotně, ale TSI k tomu přidává výrazný turbokopanec. Brzdění motorem je u TSI mnohem slabší (minimálně bez GPF to tak je). Těšit se můžeš na mnohem lepší dynamiku a nižší spotřebu. Pozitivní je, že už jsi určitě zvyklý to nedusit někde hluboko pod 2 tisíce ot. Ještě jsem si ze začátku zvykal na prodlevu turba, ale to už nevnímám.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ten "turbokopanec" jsem zvědav. Asi jsem si měl auto projet předem, ale vzhledem k dnešní situaci a tomu, že jezdím s HTP, takže si říkám, že si jenom můžu polepšit, jsem to neřešil. Dostal jsem zajímavou cenu na skladovku, tak jsem to bral...

Ještě jsem měl jeden dotaz - u domu parkuju v mírném kopečku. Nevadí autu třeba z hlediska zajíždění motoru ze začátku, že bude hned po nastartování v trochu větším záběru? S HTPčkem se tu rozjíždím na cca 2500 ot. normálně. Můžu parkovat i podél domu v rovině a třeba v zimě i kvůli námraze tak určitě parkovat budu, ale jen mne zajímalo, zda se to může nějak podepsat negativně na motoru. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem HTP 40 a 51kW a TSi 63 a teď 70kW. Při přechodu z HTP (51) na TSi(63) jsem naznal, že jezdit s HTP bylo jako jezdit s aurem bez motoru, takovej to byl rozdíl.  No a teď ten litr 70 jede ještě líp než 63, takže ta 85kW bude raketa a vůbec to nemusíš řešit.  A ten kopeček nebude problém, Scala má lepší převod než litr v Rapidu a oproti HTP to nebude ani třeba tolik točit.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mám za sebou prvních 40 km! 

Pěkně jsem si vyzkoušel jak zabírá spojka po vyjeti ze salonu v koloně na dálnici. Ten turbokopanec celkem v pohodě. Šestku jsem za celou cestu ani nezaradil. 

No trochu fail se mi stal u nás ve městě, kde se do kulaťáku najizdi z mírného kopečku. Měl jsem tam dvojku a motor mi přesně po najetí na kruhák zhasnul. Jsem rád, že ten co jel za mnou nebyl moc rozjetý. Takže docela krizovka hned první jízdu.. Příště si na to dám bacha a lupnu tam jedničku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stalo se mi něco podobného a ještě jsem pak začal zmatkovat a mačkat startovací tlačítko, takže jsem tam vytuhnul než mi došlo, že stačí sešlápnout spojku a auto znovu naskočí. Trapas :D

Šestka je vyloženě dálniční. Jinde ji ani nedávám. Turbokopanec je v poho, je fakt malý a jen když to člověk opravdu sešlápne na podlahu. Jinak jde vždy naprosto plynule.

Osobně jsem se motoru bál, ale po skoro 20 000 km musím říct, že je úplně v pohodě. Jak jsem si zvykl na to jak jsou udělané převody, tak se mi jezdí opravdu moc dobře :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak další poznatek - občas jsem za studena po rozjezdu pociťoval mírné cuknutí, ale dneska jsem se rozjížděl už se zahřátým motorem a cuknutí tam bylo zase. Stává se to taky někomu? Mám ale zatím nějakých 300 km.

Editováno: , autor: Wazi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozjížděj se bez plynu, přidej až potom, nebude tam takový propad. A do 1000km je ten motor divně línej, vysoká spotřeba. Ale to si sedne, jako by se tam něco přepnulo a pak ještě po 3000km už je jako vyměněný. Ale možná je to tím, že mu dávám od té doby řádně zabrat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na 1.0 TSI 85 kW

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...