Jump to content
MarkuRS

Nepříjemné vibrace

    Recommended Posts

    Neměl by někdo tip co udělat s autem, které při cca 130kmh+ relativně vibruje? Vzhledem k tomu že většinu času trávím na dalnících, docela mě to štve i s ohledem že auto má najeto 20tisíc km. 

     

    Moje poznatky:

    - na různých površích se to chová jinak, někdy je to relativně neznatelné, někdy se klepe celé stínítko, a e to cítit v celém autě

    - při akceleraci mi přijde že je to lepší než když udržuju stálou rychlost

    - problém se začal objevovat ihned po přezutí na letní pneu

     

    Co jsem zkoušel pro nápravu:

    - 2x převážená kola

    - geometrie v pořádku

    - kola nahuštěná na 2,6 (nizkoprofilová kola)

    - různě proházená kola, ale výsledek vždy cca stejný

     

    Auto+Pneu:

    - OIII RS245

    - Pneu P-Zero

     

    Vše nahrává tomu že je něco s pneu - napadá mě že auto stálo několik měsíců na místě na těchto pneu, nemohou být nějak protlačená? 

     

    Nějaké nápady kromě nových pneu?

    Díky za tipy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Napadá mě článek ve Světě Motorů 17/2019 "Servisy špatně vyvažují kola".

     

    Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk

     

     

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jojo, tohle číslo SM mám doma. Ale kola jsou podle 2 pneuservisů vyvážené dobře.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zřejmě špatně ojetá kola. Na pilu nebo nepravidelné sjetí je asi brzy, ale zřejmě to je příčina, mmch. už se tu podobné nevysvětlitelné vibrace řešily. Jestli změna nastala ihned po přezutí, tak to asi např. homokinetický kloub nebude. Leda zkusit nechat pneu zbrousit, teda pokud to někde dělají.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To same jsem resil se zimaky. Dvakrát prevazene v ruznych pneuservisech a porad se tam kolem 140km/h objevovaly citelne vibrace.

    Pak mi znamej poradil Auto Jarov, kde maji top vyvazovacku, ktera umi simulovat i jizdni odpory do nejakych 130 km/h.

    Nakonec bylo potreba u dvou kol pootocit pneu na disku a vsechny kola znovu prevazit. A je po problemu.

     

    Ale nebylo to tak jednoduchy. Kluk co to delal, tak s tou vyvazovackou moc neumel.

    Musel mu pak prijit radit mistr, aby to bylo OK.

     

    Takze k dokonalemu vyvazeni je potreba dobrej stroj a nekoho kdo s nim umi...

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×