Přejít na obsah

Motor swap za bi-tdi


Eska-monter

Doporučené příspěvky

Ahojte,

mam otazku ktorou naseriem polovicu fora, ale budem musiet byt majitelom superba. V zasade je jasne 4x4 dsg tdi, co najvyssia vybava.

Zvazujem vsak swap motora za 2.0bitdi z passatu.

Otazne je co k tomu vsetko bude potrebne, ci staci vymenit turbo a jednotku (nemyslim), alebo cely motor (to myslim skor a nevadi).

Potom je otazka ci kedze motor pojde prec, tak ci nestaci kupit 110kw verziu (alebo inu slabu co bude po facelifte s 4x4 dsg).

tych, ktori su pohorseni mi je luto, ale skuste mi prosim niekto odpovedat, diky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Slovensku lze legálně vyměnit motor za jiný typ? Dost pochybuji. DSG, co budeš mít v Superbu, je stejná, jako se používá u BITDI? A pokud jde o výměnu jednotlivých dílů - na to rovnou zapomeň, ten motor není stejný. Viz příručka:

 

SSP-547_The_2_0-l_176-kW_TDI_Biturbo_Engine_from_the_EA288_Diesel_Engine_Family.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak chce, tak aktuálne na mihocar.cz majú tento motor spolu s prevodovkou za parádanych 7500€ :D Keďže je ale ten motor iba 4x4, tak by musel mať základ 4x4 inak prestavať s 4x2 na 4x4 tak to si kúpi druhé auto za tú prestavbu.

 

Inak pri prvotnom pohľade pod kapotu ten motor vypadá rovnako ako 140kw verzia,  ale ak sa to napichne na STK tak skončil. 


Ako píše Aleš radšej arteona rovno kúpiť ako riešiť prestavbu.

 

Skôr by som to videl na konverziu z jedno na dvojté preplňovanie ako riešiť výmenu celého motora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pawouk nie, legalne to nejde, ale to ma rusi najmenej. Mozno sa povenujem papieru od importera, ale to sa mi asi nebude chciet. Na STK som fyzicky nebol 15rokov, a nehodlam to nejako menit. 

Technicky je proces zapisu uplne rovnaky ako v CR. Ak ziskas prehlasenie importera, zapises aj tretiu napravu.

Ci je DSG rovnaka zatial neviem, v najhorsom sa vymeni tiez.


@marfan Predpokladam cenu do 5tisic komplet, Mihocar je oproti Polsku dost predrazeny. Ale zatial som dokladny resers nerobil, som v teoretickej rovine, ci to vobec technicky ide. Zaklad bude 4x4, to je jasne.

 

@Aleš_BX za motorom su uz len drobnosti, za par eur. To ma nerusi. 

 

 

 

Editováno: , autor: Eska-monter
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to jasné z Polska celého Arteona a jen přendat motor, DSG, upravit front na panelu přístrojů, aby šel dát do Superba3, přendat celou elektriku a hurá...

:D:D:D

 

Bratr Rus náš vzor...on to udělal taky tak:

https://www.drive2.ru/l/476007446918201557/

a

https://www.drive2.ru/l/468838081349288260/

 

Stejně to Slovensko je "svobodný stát" a pak se divíme našemu premiérovi, že si chce dělat co chce....

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba má možnost mít "levného" supa bouchlého na předek a k tomu " levného" arteona bouchleho na zadek a poskládá si z toho hybrida...proti gustu...Ale zajímavá myšlenka, jsem zvědav jak to dopadne.

 

Ferdo, aneb jak to bylo v trhala fialky... "na Moravě se máme dobře, ale na Slovensku se mají ještě líp"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, ak by som v tomto pripade mohol mat slobodnu volbu, tak som uplne inde, ako v koncerne, nic v zlom. A neriesim ako prezit 4 roky, ked zo sukromnych aut som zvyknuty na vykon 350ps+. 
Problem je, ze to MUSI byt Superb. Ale aby som nekecal, este to moze byt Mercedes C, BMW 3, Audi A4. Musi to byt 2.0 t-diesel. Kolesa profil 45 a vyssi. A dalsie chobotiny. Musi sa to kupit oficialne cez dilera a nove, nemoze to byt ani predvadzacka.

Carpolicy nepusti. 

Audi A4 je vyslovene hnusne, davno som nevidel auto, ktore tak krici, ze je proste "costovo ocuttovane".

Takze ostalo C a 3.
Ked si date do kontiguratora C, 3, zistite, ze sa u vybavenych modelov vybavou hybete okolo 70tisic eur, a to v aute bude mat stale 170-190ps. Sudruhovia totiz mysleli nielen na objem motora, ale aj na maximalny vykon. 

Dalsia vec je, ze uz to potom su "luxusne" auta a teda je na vas pozerane ako zhyralca, co velke firmy neodpustaju.

Superb nestve vobec nikoho, ved je to len proste Skoda. 

Arteon v ponuke nie je (ten by bol riesenim) Kodiaq tiez nie. Aj ked 176kw v Kodiaqu je zase skor primerane, ako nadstandardne a to este musime odhliadnut od toho, ze Kodiaq je jednoducho jedno z najskaredsich novych aut. Sorry ak to niekoho uraza.

 

V minulosti som to riesil tak, ze som viacmenej sluzobne "mimo firmy" jazdil sukromnymi autami, ale rocne to dobrodruzstvo stoji 10k, a clovek furt nema veci, nieco zabuda v druhom aute, takze som sa poucil.

 

Je to tak velka operacia, ze sa mi do nej nechce, ale predpokladam, ze ak nevymyslim nejaky iny hack systemu, tak mi nic ine nezostane.

 

 

Editováno: , autor: Eska-monter
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Aleš_BX dlho som rozmyslal, co odpisat, ale myslim, ze pre Teba je najvacsim trestom, ked Ta ludia ignoruju.

 

Chvastat sa tym, ze som zviazany pravidlami velkej firmy mi pride ako chvastat sa ze som sice v base na Pankraci, ale mam tam velku LCD telku a masaz 3x tyzdenne. Takze bud kludny, na niekoho s vyssim IQ to urcite ako chvastanie neposobi, skor ako volanie o pomoc, pripadne ine riesenie ako to, nad ktorym premyslam. 

Bud tak dobry, a nechaj toto vlakno odpocivat v pokoji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To auto je jeste navic sluzebni? Doufam ze jeste navic na operak..

To bych se do toho nepoustel vubec (u operaku dokonce ani nesmis ....), nechal to akorat chipnout a vykaslal se na nejakou vymenu celeho motoru, ktera skonci akorat zbytecne utracenyma penezma.

 

Jak pise @DavidSK, vem 200kW benzin, nech to chipnout pripadne upravit APR stagema a mas vystarano.

Editováno: , autor: M_ike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Eska-monter napsal:

....

Je to tak velka operacia, ze sa mi do nej nechce, ale predpokladam, ze ak nevymyslim nejaky iny hack systemu, tak mi nic ine nezostane.

 

 

 

No proste mas tazky zivot. BMW 3-ka nova ja brutalna. Len je to vic to jo. Musis zjednat zlavu v BMW vedia ist dole aj 30% len sa im musi chciet a treba ich otravovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Eska-monter, nedávno si řešil na svojí

"o3 pred fl, 2.0tdi 110kw dsg.

A teď řešíš další ropu.... 

Si první koho znám kdo má soukromé auto jak píšeš 350+ps a řeší služební auto takovým způsobem. 

Zná dost kluků co mají soukromá s 500ps a víc a nikoho by proto nenapadlo řešit služební auto kvůli nízkému výkonu protože si ho užijí ve svým.... 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, Eska-monter napsal:

kaslite na to pani, ubera sa to inym smerom, ako som chcel.

diky.

 

No to chapem, ze si chcel asi pocut ako sa to da, ale to je take absurdne, ze tu vsetci akurat vypenili. 

To co si cakal na zaciatku, ze ...naseres pulku kralovstvi... sa stalo skutocnostou.

Mal si ist s tymto problemom za nejakym odbornikom v tvojom okoli, do nejakeho servisu. 

Ten ti povie, ze je to sialenost, ale mozno by to vedel...

 

Drzim palce. A daj vediet ako dopadnes. Mozno sa ti to podari. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslim si, ze by se Eskamonter chvastal. Kdo si korporat nevyzkousel, tak radu veci pochopit ani nemuze. A kdyz nechce koncernova auta, at je v soukromi nema. Je to jenom jeho vec a urazet se, to je trapne. Byl bych rad, kdyz by pak zaznel finalni vysledek, protoze tahle operace je natolik nakladna, slozita a oficialne neproveditelna, ze by me to snad taky lakalo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sú firmy ktoré sa zaoberajú zvyšovaním výkonu áut. Chiptunning riadiacej jednotky je len jedna z mála vecí, ďalej su tam vymeny turba a ďalších súčiastok atď.... sú to tzv. úrovne prerábky (stage 1, 2,3). skús popozerať po týchto firmách, spýtať sa čo by ti s tým dokázali urobiť a pomôcť. Tu na fóre pokiaľ s tým niekto nerobil tak bude len nadávať, ale to je všade tak, ľudia keď nevedia poradiť alebo pomôcť, tak aspoň frflu. Ja som si nechal chipnut moje auto ale tá firma robí aj úpravy motora. Ak chceš tak správa nech nerobím reklamu

Editováno: , autor: janci47
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@maxalera nie je to tak jednoduche. Zlavu ma firma dohodnutu, na nadnarodnej urovni, nepohnes s tym ani o cent. 
Dostanes budget, zoznam 4och aut, a vyber si. Ked prekrocis budget, doplacas si. Co v pripade 3er, c-klasse je asi 20tisic aby si mal vybavu a to este stale nemas motor, lebo ten musi mat 170-190ps max.
Po tom, co som u "odbornikov" patral ci je zamenitelne turbo na octavii zo 110kw na 132 kw a nikto s istotou nevedel, som bol prvy, ktory to riskol a siel do toho. Takze pytat sa ich moju otazku ktorou som zacal by bola fatalna strata casu. 
(Motivoval ma jeden tunajsi clen @motorpower za co mu patri vdaka.)

@Joker 85 ano, riesim dalsi naftak, lebo to musi byt naftak. Myslel som, ze to bolo jasne od zaciatku topicu. Aj keby mi na octavii odhnila zadna naprava a vypadol motor cez palubnu dosku, tak to stale bude musiet byt naftak.

V octavii sa vysypane turbo nahradilo RSovym, soft odladeny. Ta zmena stala za to. 
Ja si nechcem vykon uzivat, ked chcem, vezmem si v sobotu sukromne auto, ale nebudem to prehadzovat 2x denne. To je nezmysel, ktory ta za tyzden prestane bavit a proste jazdis jednym. Druhe, tretie, stvrte proste stoji v garazi a prasi sa na nich. Thats reality. Preto chcem mat dailycar najlepsi, aky sa (v ramci velmi okliestenych moznosti) da.

Ja nemam potrebu si vykon na Superbe uzivat, ja mam potrebu jazdit svizne a nenapadne v beznej premavke. Tvojim znamym je zjavne fuk, cim jazdis denne, mne fakt nie. A to, ze sa v sobotu 2 hodiny preveziem pre radost neriesi to, ze idem 2x800 km so 150/190ps. To je ten rozdiel chapania veci.

 

@bojler plus to vnimam ako svoju internu rebeliu, ktoru moze poznat len niekto, kto v korporate nejako preziva :)

 

@janci47 to je jasne, ale tu uz existuje vyskusane a odladene riesenie, ktore ma naviac dalsi potencial zvysovania vykonu. Ziadna dymivost, servisovatelne v koncernovom autoservise a podobne. Na prvy, druhy aj treti pohlad volnym okom nezistitelne.

Kadejake APR proste nenamontuju biturbo na sucasny motor, a dat tam turbo z "Liazky" je "prasarna". Ladit "ropu" bez toho, aby si kuchal DPF, EGR, daval rovnu ruru namiesto vyfuku, jazdil v oblakoch dymu a podobne nie je sranda. Nie je tam proste potencial. "Moje" riesenie je ciste. A ja mam ciste veci rad.

 

 

 

Editováno: , autor: Eska-monter
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže chceš dát motor 

2,0 Bi-TDI 176 kW s passatu do nového služebního superbu protože ti 140kw na cestování přijde málo. 

 

Chápu to správně? 

 

A záruku auta budeš řešit jak?

Nebo auto do servisu jezdit nebude když je služební ? 

 

STK  O. K. Taky nejezdím :kol-62:

 

Až tě někdo naboura tak co? Budeš platit jak mourovaty, protože ten motor tam nemá co dělat atd. 

 

Tvůj argument pro úpravu taky nechápu. 

A už vůbec nemluvím o cenové náročnosti to realizovat. 

 

Buď si nedokážeš na autě vyměnit ani kolo nebo si tady z nás děláš prdel. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Joker 85 ano. Chapes to spravne. Nemyslel som si, ze by to mohlo byt po tolkych prispevkoch nejasne, ze chcem naozaj dat motor 176kw bitdi z Passata do 110/140kw Superbu. Je ale rozumne, ze si sa uistil.

 

Zaruku nebudem riesit nijak. Skusal som reklamovat turbo, ktore piskalo o zivot, ale vraj je to ok. Skusal som si nechat aktualizovat jednotku kessy, neda sa. Takze nezvladaju zarucne, ani nezarucne opravy, ale mozno na Slovensku nemame kvalitne autorizaky.

 

Ked ma niekto nabural, tak sa mi nikto nepozeral na motor. Nikdy. A uz vobec nie pod plastovy kryt motora, ked sa dnes uz cislo motora ani nezapisuje.

Urban legends hovoria, ze sa pozeraju po pneumatikach, ale ani to sa mi este nestalo. Ano, ak das na Fabiu 20' kolesa, asi ich to mozgovym myslenim napadne skontrolovat, ci to mas v Tp.

Na tomto fore nehladam pochopenie, ale technicku radu, takze s tym, ze ma nechapes zit viem, a aj s tym, ze to stoji peniaze. Ber to tak, ze mam zadarmo auto na 4roky. Dat do neho nejake peniaze je stale tak 20%, co do toho dava ten, kto si ho kupuje za svoje.

Koleso si vymenit viem, ale motor nie. A vlastne nemenim ani to koleso.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co až se bude auto prodávat? Vždyť na něm legálně nepůjde udělat ani přepis. Co když se cokoli vysere na motoru, jak budeš ty nebo další majitel vysvětlovat v AS, že s VIN kódem fakt nepochodí? Udělat si projekt ze svého auta, to chápu, ale služební, pokud si ho neplánuješ nechat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já to pro jistotu opakoval protože se tomu nedá věřit :kol-52:

Jednak máš fakt super zaměstnavatele že ti koupi auto a je mu úplně volný že nebude auto jezdit na garanční servis atd. (Kup mu flašku). 

Nevím jaký máš ty zkušenosti s pojišťovnou ale když jsem měl já autonehodu a auto které mi projelo stopkou 130kou tak obě auta kontrolovala pojišťovna a soudní znalec hodně slušně takže v mém případě kdybych tam měl jiný motor by se zjistilo docela jednoduše a rychle když byl před autem venku :kol-77:

Jinak chápu že chce někdo silnější motor :scooter:

Ale v tvém případě to legálně nejde a i tak to bude sranda od 200 do 300 tisíc kvůli získání +35kw v superbu který je služební a jezdí pravděpodobně i do zahraničí :smich:to je prostě masakr :_icon_smich2:

 

 

 

Editováno: , autor: Joker 85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...