Jump to content

Motor swap za bi-tdi


Recommended Posts

Před sedmi lety jsem řešil něco podobného. Potkal se mi u mého tehdejšího auta pro zábavu motor a chtěl jsem toho využít a dát tam něco jiného, silnějšího. Technicky to bylo docela jednoduché, už měl i můj mechanik plán a rozjednané díly. Nakonec to bouchlo právě na pojišťovně. Někde bych ta vyjádření asi i dohledal. Ve zkratce Uniqa, Allianz i ČP chtěly novou homologaci vozu pro provoz na veřejných komunikacích. I to jsem začal s TÜV řešit, ale bylo to tolik papírování, že jsem se na to nakonec vykašlal a do auta šel stejný motor, jako tam byl. Ono třeba jen udělat dokumentaci pro schválení není sranda. A to se bavíme o době před několika lety, dnes, když jsou auta homologována jako celek, si to vůbec neumím představit. 

 

Nicméně této přestavbě na BiTDi Superb hodně fandím, je to odvážný krok. Obávám se ale, že to je taky jednou nohou v průseru a před případným prodejem by se vše muselo vrátit zpět, protože auto nikdo ani nepřehlásí, nemůže totiž projít ani evidenční kontrolou.

Link to post
Share on other sites

To souhlasím, pokud člověk přijde rovnou s tím, že chce dělat přestavbu, nic jiného se ani dozvědět nemůže. Jde to proti všem standardním procesům. Jen proboha nedělejme z auta s vyměněným motorem nebezpečného zabijáka. Nesnáším tunery s "prasklým" výfukem, HIDy a já nevím jakým dalším balastem, ale tohle je neškodný počin.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ony asi úřady to vidí jinak, ale myslím že swap za BiTDI je stále "čistší" a bezpečnější úprava než spousta TDI bez DPF a s chipem kdy to kouří jak menší obec v tuhých mrazech a vzhledem ke stáří a vůlím většinou má podvozek problém zvládat standardní výkon, než tyto úpravy... Všechny tyto právní věci jsou problém majitele v podstatě...

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Což o to, úprava to je super, rozhodně za ní - po technické stránce a vůbec nápadu - patří všechny palce nahoru. Druhá strana mince je legalita a z ní vyplývající souvislosti. Protože auto je fakticky nehomologované, tím pádem nepojistitelné a nepřeveditelné na dalšího majitele. Můžeme si o tom myslet cokoli, ale fakt to prostě je. Kde není žalobce, není soudce, takže při drobných pojistných událostech se na to pravděpodobně nepřijde, ale na evidenční kontrole, STK, popř. při větší havárii je to tutovka. A mít auto bez POV bych při případné bouračce s nějakým zraněním fakt mít nechtěl. 

 

Nicméně to je věc majitele, určitě o tom ví a pokud je s tím v pohodě, tak nechť mu auto dělá jen radost. Ale myslím, že by to v tomto vlákně mělo zaznít, protože to může lecckoho namotivovat k všelijakému bastlení, třeba i bez potřebného finančního a znalostního zázemí. Jakého 20ti letého kluka by třeba nelákalo dát do své OII s 1,4 něco silného, třeba z Audi A3.... a pak by se třeba hodně divil 

Link to post
Share on other sites

Když už odhlédneme od legislativy a jsme už u těch záměn, tak osobně by se mi líbila záměna 2.0TSI za řadový přeplňovaný pětiválec AUDI EA855evo. 294kw, 480Nm..... Škoda, že si ho Audi škudlí pro sebe...

Níže je test, jak to někdo v Německu prohodil do Oktávky.

https://www.autoforum.cz/tuning/firma-nacpala-do-skody-octavia-motor-2-5-tfsi-a-4x4-vysledkem-je-rodinna-raketa/

Edited by Martin Bednář
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...