man.kar Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 (edited) Je dobré se podívat také na spodní část auta a uvědomit si na čem vlastně jezdíme . Na Karoqu se nám líbí že je lehký a tím i úsporný ale vše má své meze. Každý kdo používá předokolku a jezdí do terénu by si měl uvědomit že se opravdu šetřilo ale úplně na všem. Je to můj názor, nikomu nevyvracím že auto něco vydrží ale je tam to ale. Některé podvozkové části jsou dosti zeslabené , pro úsporu váhy šla Škodovka do krajností. Posuďte sami. 2,5 mm a 2,9mm nosníky zadní nápravy zrovna rezervou nevyniká. Edited June 25, 2019 by man.kar 1 1 Quote
man.kar Posted June 25, 2019 Author Posted June 25, 2019 Samostatná jednotka je výfuk, nechápu proč jsou tři díly z jednoho kusu , při výměně nutno sundat zadní nápravu. Jedná se o 1,5 TSI s předním pohonem a manuál. Quote
man.kar Posted June 25, 2019 Author Posted June 25, 2019 Všechny části výfuku jsou z magnetické nerez oceli kromě posledního dílu ten nemagnetuje. Sváry budou nejspíš časem korodovat,to je snad jediné co by mohlo snížit životnost výfukové soustavy. Bylo by dobré sem dát fotky po 1-2 letém provozu co to udělá za ten čas v soli po zimě. Quote
Malta Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 před 27 minutami, man.kar napsal: Samostatná jednotka je výfuk, nechápu proč jsou tři díly z jednoho kusu , při výměně nutno sundat zadní nápravu. Jedná se o 1,5 TSI s předním pohonem a manuál. je tomu tak na všech autech, výměna se řeší uříznutím daného dílu a nahrazením smostatného dílu druhovýroby ... toto není nic nového 1 3 Quote
Martab Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Takto řešený výfuk měla už FI, prost výfuk se na auto namontuje v kuse a při výměně se doplňují spojky. Ad. tloušťka plechů, je otázka kolik mají jiná auta v této kategorii. Quote
ka_r_los Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 ono těch 2,5mm bude spočítáno na obvyklé zatížení dané kinematikou na silnici, chcete do terénu? Kupte si něco s rámem a nebo V3S... 1 Quote
man.kar Posted June 25, 2019 Author Posted June 25, 2019 (edited) Stará Škodovka Favorit r.v.1990 má zadní nápravu asi ze 6mm profilu a váží asi 850kg a Karoq 1380kg, a má nápravu ze 4 mm profilu. Edited June 25, 2019 by man.kar 1 1 Quote
man.kar Posted June 25, 2019 Author Posted June 25, 2019 (edited) Do terénu bylo z mé strany varování!! PS. Jestli rozumně uvažujete ,tak na těch našich děravých silnicích to také není žádná lahoda ,taková díra 15cm hluboká při rychlosti 80 km udělá své.Další věc je koroze.Pokud nebude plech o síle 2,5 mm pravidelně ošetřován nátěrem tloušťka materiálu vezme za své, z 2,5 mm bude třeba jen 1,5 mm a to bych se začal opravdu bát. Doporučuji nátěry zavčas než začne koroze ,pak se to nedá zastavit . Edited June 25, 2019 by man.kar 1 1 Quote
ka_r_los Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 A zase, bavíme se o vývoji z 80 let a vývoji z roku 2012, je ta ocel stejná? Možnosti simulací v 80. letech byly opravdu... To nejde porovnávat, vždyť materiálově jsou ty auta jinde 5 Quote
Martab Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Tak ono u té nápravy jsou taky požadované nějaké vlastnosti, jako zkrut a podobné, není to tuhá náprava. Takže zas tam nejde dát klasický I profil. Navíc celá náprava je vpodstatě neodpružená hmotnost a všichni chtějí auto co nejkomfortnější, úsporné a další. 1 Quote
ka_r_los Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Co by mě osobně trápilo víc, je chybějící zakrytování podvozku, protože tam se dá ušetřit ještě dost paliva Quote
man.kar Posted June 25, 2019 Author Posted June 25, 2019 (edited) Smazáno pro nepochopení! Edited October 17, 2019 by man.kar 1 2 Quote
Martab Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Tak pravidelně konzervovat a natírat platilo i u toho Favoritu Spíš to bylo myšlené tak, že by to chtělo srovnat na stejných místech i s jinými modely (například lehčími, CitiGo/Fabia/Scala), nebo i konkurencí (třeba Kadjar, Qashqai a další) zda jsou na tom podobně na stejných místech, nebo je u nich něco zásadně jinak Quote
Joker 85 Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 před 3 hodinami, man.kar napsal: No materiál sice pokročil ale záleží kde ho škodovka nakupuje ,Poldovku rozkradli a sedláci z jihu? Koukám že to zde všichni berou jako útok na Škodovku ,to se pletete ,jsem Škodovák déle než mnoho z Vás tady včetně Pawouka , jste ve věku mého syna Pane.. Chci jen některým majitelům ukázat že se musí i o toto auto starat a pravidelně konzervovat a natírat , pokud chce mít auto déle než 5 let. To je vše. Nikdo to nebere jako útok na škodovku. Jen všeobecně Ocel.... Jak je vůbec možné, že tak tenoučké profily, jaké jsou použité v dnešních vozech. Člověk by chápal, kdyby viděl pořádnou masivní traverzu, ale ty všelijak zohýbané plechové díly? V moderních automobilů, značku ŠKODA samozřejmě nevyjímaje, dnes už převažují díly z takzvané vysokopevnostní oceli. Jsou až šestkrát pevnější než z běžné hlubokotažné oceli a čtyřikrát lepší než z oceli se zvýšenou pevností. Díky tomu je možné dosáhnout při výrobě úspory cca 50-70 kg oceli na každé karoserii, přestože současně neustále rostou nároky na zvyšování celkové pevnosti, tedy především zvyšování bezpečnosti lidské posádky. A snižování hmotnosti, spotřeby paliva, a tedy i CO2, je jedním z klíčových témat dnešní doby. Jak vzniká za tepla tvářený díl? Do oceli se kromě jiných přísad přidá také bór (proto se někdy říká bórové oceli). Před vylisováním se nástřih ohřeje ve speciálních pecích na cca 920 °C. Ocel, tvárná skoro jako guma, se vloží do lisu. Nářadí je speciálně chlazeno a během několika vteřin dojde k ochlazení lisovaného dílu na téměř pokojovou teplotu a tím dojde k vytvrzení na vysokou pevnost. Otvory a ořezy jsou následně pak prováděny laserem, protože takto pevná ocel jde jen obtížně stříhat. 2 Quote
man.kar Posted June 26, 2019 Author Posted June 26, 2019 (edited) Chci tomu také věřit že jsou všechny materiály lepší než v 80 letech a na vysoké úrovni ,jinak bych si toto auto nekoupil ,dal jsem za něho skoro 700 tis. Také jsem auto vybíral podle pohotovostní hmotnosti .Jsem od fochu a dovedu srovnávat co by mohlo být jinak .Jsem s autem spokojený až na některé drobnosti které by moli být lépe provedeny . Bral bych třeba možnost výběru za příplatek ,pozinkované díly podvozku s komaxitovou barvou , nebo jinou kvalitní povrchovou úpravu.Chci mít auto déle než 5 let. Edited June 26, 2019 by man.kar Quote
Kuchar7 Posted June 26, 2019 Posted June 26, 2019 Automobilky zase chtějí prodávat nové a vyměňovat díly na starých. A služební auto starší 5 let nikoho neohromí, takže taková životnost "vyhovuje", bohužel. Quote
decathlon Posted July 2, 2019 Posted July 2, 2019 V 25. 6. 2019 na 20:20, man.kar napsal: No materiál sice pokročil ale záleží kde ho škodovka nakupuje ,Poldovku rozkradli a sedláci z jihu? Koukám že to zde všichni berou jako útok na Škodovku ,to se pletete ,jsem Škodovák déle než mnoho z Vás tady včetně Pawouka , jste ve věku mého syna Pane.. Chci jen některým majitelům ukázat že se musí i o toto auto starat a pravidelně konzervovat a natírat , pokud chce mít auto déle než 5 let. To je vše. Dnes se auta nevyrabí, aby vydržela dlouho. Fabriky musí vyrábět a prodejci prodávat a tak je to se vším, nejen s auty. 1 Quote
15degren Posted August 28, 2019 Posted August 28, 2019 Narvat do auta vlečku a říkat tomu SUV je silná káva... Quote
man.kar Posted February 28, 2020 Author Posted February 28, 2020 V 25. 6. 2019 na 16:13, man.kar napsal: Všechny části výfuku jsou z magnetické nerez oceli kromě posledního dílu ten nemagnetuje. Sváry budou nejspíš časem korodovat,to je snad jediné co by mohlo snížit životnost výfukové soustavy. Bylo by dobré sem dát fotky po 1-2 letém provozu co to udělá za ten čas v soli po zimě. Najde se odvážlivec a ukáže nám na fotkách jak vypadá výfuk po dvou zimách, i když letos se zima nekoná...? Děkuji předem za snahu, každý tu možnost nemá, najet na jámu nebo na zvedák ale snad se někdo najde. Quote
Joker 85 Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 (edited) A k čemu to bude dobrý? Každý má odlišné podmínky a používání. Vypovídající hodnota bude minimální. Edited February 28, 2020 by Joker 85 1 Quote
man.kar Posted February 28, 2020 Author Posted February 28, 2020 (edited) Kolego je to třeba test z čeho je ten výfuk vlastně udělanej. A jestli to má cenu nějak ošetřit . Třeba test Rapidu po 100 tisících má výfuk rezavej jak lišku. Edited February 28, 2020 by man.kar Quote
headerTDI Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 Ano ale všechno povrchová rez, vesměs jenom liška. Quote
man.kar Posted February 29, 2020 Author Posted February 29, 2020 Bral bych zažloutlé ale ne rezavé, jinak zde jsem našel něco o kvalitě výfukového vedení. https://www.dpf-cat.cz/vyfuky-pletence-svody-montazni-material Quote
headerTDI Posted February 29, 2020 Posted February 29, 2020 To je úplně jedno i kdyby to bylo tyrkysové. Neslyšel jsem o nikom, kdo by řešil výfuk u moderních aut do deseti let stáří. To není jak Favorit kde se dával s technickou nový.. To je jako hate na rezavé prvky podvozku, nápravy.. Je to rezavý za měsíc a i za deset let furt stejně... Quote
man.kar Posted February 29, 2020 Author Posted February 29, 2020 No to je přesně co na autě nesnesu,..... loni jsem prodal 20 let starou Opla Vectru s původním výfukem, koupil jsem ji 7 měsíců starou od Němce, jen zadní díl ztratil první vrstvu. Výfuk byl celý pohliníkovaný ,sváry jednou za rok ošetřeny spojky nakonzervovány. Fáčko mám taky, ale na LPG ,ten trpí zevnitř drží taky . Karoqa zatím ošetřuji jen sváry ,zimu nemám rád tak odpočívá pod plachtou. Kamarád má Forda Escorta , po dvou zimách začátek hloubkové koroze. Podvozek budu ošetřovat v létě , jsem po dvou těžkých operacích a snad se z toho rychle dostanu. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.