Přejít na obsah

Vše co se nachází ve spodní části a není vidět ,foto


man.kar

Doporučené příspěvky

Je dobré se podívat také na spodní část auta a uvědomit si na čem vlastně jezdíme . Na Karoqu se nám líbí že je lehký a tím i úsporný ale vše má své meze. Každý kdo používá předokolku a jezdí do terénu by si měl uvědomit že se opravdu šetřilo ale úplně na všem. Je to můj názor, nikomu nevyvracím že auto něco vydrží ale je tam to ale.   Některé podvozkové části jsou dosti zeslabené , pro úsporu váhy šla Škodovka do krajností. Posuďte sami.  2,5 mm a 2,9mm nosníky zadní nápravy zrovna rezervou nevyniká.

P1070960.JPG

P1070876.JPG

P1070965.JPG

Editováno: , autor: man.kar
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny části výfuku jsou z magnetické nerez oceli kromě posledního dílu ten nemagnetuje. Sváry budou nejspíš časem korodovat,to je snad jediné co by mohlo snížit životnost výfukové soustavy.

  Bylo by dobré sem dát fotky po 1-2 letém provozu co to udělá za ten čas v soli po zimě.

P1070919.JPG

P1070917.JPG

P1070918.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, man.kar napsal:

Samostatná jednotka je výfuk, nechápu proč jsou tři díly z jednoho kusu , při výměně nutno sundat zadní nápravu. Jedná se o 1,5 TSI s předním pohonem a manuál.

Výfuk Karoq (1).jpeg

je tomu tak na všech autech, výměna se řeší uříznutím daného dílu a nahrazením smostatného dílu druhovýroby ... toto není nic nového

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do terénu bylo z mé strany varování!! 

PS. 

Jestli rozumně uvažujete ,tak na těch našich děravých silnicích to také není žádná lahoda ,taková díra 15cm hluboká při rychlosti 80 km udělá své.Další věc je koroze.Pokud nebude plech o síle 2,5 mm pravidelně ošetřován nátěrem tloušťka materiálu vezme za své, z 2,5 mm bude třeba jen 1,5 mm a to bych se začal opravdu bát.  Doporučuji nátěry zavčas než začne koroze ,pak se to nedá zastavit .

Editováno: , autor: man.kar
  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono u té nápravy jsou taky požadované nějaké vlastnosti, jako zkrut a podobné, není to tuhá náprava. Takže zas tam nejde dát klasický I profil. Navíc celá náprava je vpodstatě neodpružená hmotnost a všichni chtějí auto co nejkomfortnější, úsporné a další.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pravidelně konzervovat a natírat platilo i u toho Favoritu :)

Spíš to bylo myšlené tak, že by to chtělo srovnat na stejných místech i s jinými modely (například lehčími, CitiGo/Fabia/Scala), nebo i konkurencí (třeba Kadjar, Q
ashqai a další) zda jsou na tom podobně na stejných místech, nebo je u nich něco zásadně jinak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, man.kar napsal:

No materiál sice pokročil ale záleží kde ho škodovka nakupuje ,Poldovku rozkradli a sedláci z jihu? 

 Koukám že to zde všichni berou jako útok na Škodovku ,to se pletete ,jsem Škodovák déle než mnoho z Vás tady včetně Pawouka , jste  ve věku mého syna Pane..

Chci jen některým majitelům ukázat že se musí i o toto auto starat a pravidelně konzervovat a natírat , pokud chce mít auto déle než 5 let. To je vše.

Nikdo to nebere jako útok na škodovku. Jen všeobecně Ocel.... 

Jak je vůbec možné, že tak tenoučké profily, jaké jsou použité v dnešních vozech. Člověk by chápal, kdyby viděl pořádnou masivní traverzu, ale ty všelijak zohýbané plechové díly?

V moderních automobilů, značku ŠKODA samozřejmě nevyjímaje, dnes už převažují díly z takzvané vysokopevnostní oceli. Jsou až šestkrát pevnější než z běžné hlubokotažné oceli a čtyřikrát lepší než z oceli se zvýšenou pevností. Díky tomu je možné dosáhnout při výrobě úspory cca 50-70 kg oceli na každé karoserii, přestože současně neustále rostou nároky na zvyšování celkové pevnosti, tedy především zvyšování bezpečnosti lidské posádky. A snižování hmotnosti, spotřeby paliva, a tedy i CO2, je jedním z klíčových témat dnešní doby.

 

Jak vzniká za tepla tvářený díl? Do oceli se kromě jiných přísad přidá také bór (proto se někdy říká bórové oceli). Před vylisováním se nástřih ohřeje ve speciálních pecích na cca 920 °C. Ocel, tvárná skoro jako guma, se vloží do lisu. Nářadí je speciálně chlazeno a během několika vteřin dojde k ochlazení lisovaného dílu na téměř pokojovou teplotu a tím dojde k vytvrzení na vysokou pevnost. Otvory a ořezy jsou následně pak prováděny laserem, protože takto pevná ocel jde jen obtížně stříhat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci tomu také věřit že jsou všechny materiály lepší než v 80 letech a na vysoké úrovni ,jinak bych si toto auto nekoupil ,dal jsem za něho skoro 700  tis.  Také jsem auto vybíral podle pohotovostní  hmotnosti .Jsem  od fochu a dovedu srovnávat co by mohlo být jinak .Jsem s autem spokojený až na některé drobnosti které by moli být lépe provedeny .

Bral bych třeba možnost výběru za příplatek ,pozinkované díly podvozku s komaxitovou  barvou , nebo jinou kvalitní povrchovou úpravu.Chci mít auto déle než 5 let.

Editováno: , autor: man.kar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 6. 2019 na 20:20, man.kar napsal:

No materiál sice pokročil ale záleží kde ho škodovka nakupuje ,Poldovku rozkradli a sedláci z jihu? 

 Koukám že to zde všichni berou jako útok na Škodovku ,to se pletete ,jsem Škodovák déle než mnoho z Vás tady včetně Pawouka , jste  ve věku mého syna Pane..

Chci jen některým majitelům ukázat že se musí i o toto auto starat a pravidelně konzervovat a natírat , pokud chce mít auto déle než 5 let. To je vše.

Dnes se auta nevyrabí, aby vydržela dlouho. Fabriky musí vyrábět a prodejci prodávat a tak je to se vším, nejen s auty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...
V 25. 6. 2019 na 16:13, man.kar napsal:

Všechny části výfuku jsou z magnetické nerez oceli kromě posledního dílu ten nemagnetuje. Sváry budou nejspíš časem korodovat,to je snad jediné co by mohlo snížit životnost výfukové soustavy.

  Bylo by dobré sem dát fotky po 1-2 letém provozu co to udělá za ten čas v soli po zimě.

P1070919.JPG

P1070917.JPG

P1070918.JPG

Najde se odvážlivec a ukáže nám na fotkách jak vypadá výfuk po dvou zimách, i když letos se zima nekoná...?

Děkuji předem za snahu, každý tu možnost nemá, najet na jámu nebo na zvedák ale snad se někdo najde.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je úplně jedno i kdyby to bylo tyrkysové. 

Neslyšel jsem o nikom, kdo by řešil výfuk u moderních aut do deseti let stáří. To není jak Favorit kde se dával s technickou nový..

To je jako hate na rezavé prvky podvozku, nápravy.. Je to rezavý za měsíc a i za deset let furt stejně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je přesně co na autě nesnesu,..... loni jsem prodal 20 let starou Opla Vectru s původním výfukem, koupil jsem ji 7 měsíců starou od Němce, jen zadní díl ztratil první vrstvu. Výfuk byl celý pohliníkovaný ,sváry jednou za rok ošetřeny spojky nakonzervovány.

Fáčko mám taky, ale na LPG ,ten trpí zevnitř  drží taky .       Karoqa zatím ošetřuji jen sváry ,zimu nemám rád tak odpočívá pod plachtou.    Kamarád má Forda Escorta , po dvou zimách začátek hloubkové koroze.

Podvozek budu ošetřovat v létě , jsem po dvou těžkých operacích a snad se z toho rychle dostanu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...