Jump to content
man.kar

Vše co se nachází ve spodní části a není vidět ,foto

    Recommended Posts

    Posted (edited)

    Je dobré se podívat také na spodní část auta a uvědomit si na čem vlastně jezdíme . Na Karoqu se nám líbí že je lehký a tím i úsporný ale vše má své meze. Každý kdo používá předokolku a jezdí do terénu by si měl uvědomit že se opravdu šetřilo ale úplně na všem. Je to můj názor, nikomu nevyvracím že auto něco vydrží ale je tam to ale.   Některé podvozkové části jsou dosti zeslabené , pro úsporu váhy šla Škodovka do krajností. Posuďte sami.  2,5 mm a 2,9mm nosníky zadní nápravy zrovna rezervou nevyniká.

    P1070960.JPG

    P1070876.JPG

    P1070965.JPG

    Edited by man.kar
    • Upvote 1
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Samostatná jednotka je výfuk, nechápu proč jsou tři díly z jednoho kusu , při výměně nutno sundat zadní nápravu. Jedná se o 1,5 TSI s předním pohonem a manuál.

    Výfuk Karoq (1).jpeg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Všechny části výfuku jsou z magnetické nerez oceli kromě posledního dílu ten nemagnetuje. Sváry budou nejspíš časem korodovat,to je snad jediné co by mohlo snížit životnost výfukové soustavy.

      Bylo by dobré sem dát fotky po 1-2 letém provozu co to udělá za ten čas v soli po zimě.

    P1070919.JPG

    P1070917.JPG

    P1070918.JPG

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 27 minutami, man.kar napsal:

    Samostatná jednotka je výfuk, nechápu proč jsou tři díly z jednoho kusu , při výměně nutno sundat zadní nápravu. Jedná se o 1,5 TSI s předním pohonem a manuál.

    Výfuk Karoq (1).jpeg

    je tomu tak na všech autech, výměna se řeší uříznutím daného dílu a nahrazením smostatného dílu druhovýroby ... toto není nic nového

    • Like 1
    • Upvote 3

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Takto řešený výfuk měla už FI, prost výfuk se na auto namontuje v kuse a při výměně se doplňují spojky.

    Ad. tloušťka plechů, je otázka kolik mají jiná auta v této kategorii.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ono těch 2,5mm bude spočítáno na obvyklé zatížení dané kinematikou na silnici, chcete do terénu? Kupte si něco s rámem a nebo V3S...

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Stará Škodovka Favorit r.v.1990 má zadní nápravu  asi  ze 6mm profilu a váží asi 850kg a Karoq 1380kg, a má nápravu ze 4 mm profilu.

    P1070966.JPG

    P1070968.JPG

    P1070969.JPG

    P1070880.JPG

    Edited by man.kar
    • Upvote 1
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Do terénu bylo z mé strany varování!! 

    PS. 

    Jestli rozumně uvažujete ,tak na těch našich děravých silnicích to také není žádná lahoda ,taková díra 15cm hluboká při rychlosti 80 km udělá své.Další věc je koroze.Pokud nebude plech o síle 2,5 mm pravidelně ošetřován nátěrem tloušťka materiálu vezme za své, z 2,5 mm bude třeba jen 1,5 mm a to bych se začal opravdu bát.  Doporučuji nátěry zavčas než začne koroze ,pak se to nedá zastavit .

    Edited by man.kar

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A zase, bavíme se o vývoji z 80 let a vývoji z roku 2012, je ta ocel stejná? Možnosti simulací v 80. letech byly opravdu... To nejde porovnávat, vždyť materiálově jsou ty auta jinde

    • Upvote 3

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak ono u té nápravy jsou taky požadované nějaké vlastnosti, jako zkrut a podobné, není to tuhá náprava. Takže zas tam nejde dát klasický I profil. Navíc celá náprava je vpodstatě neodpružená hmotnost a všichni chtějí auto co nejkomfortnější, úsporné a další.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Co by mě osobně trápilo víc, je chybějící zakrytování podvozku, protože tam se dá ušetřit ještě dost paliva

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)
    Před hodinou, ka_r_los napsal:

    A zase, bavíme se o vývoji z 80 let a vývoji z roku 2012, je ta ocel stejná? Možnosti simulací v 80. letech byly opravdu... To nejde porovnávat, vždyť materiálově jsou ty auta jinde

    No materiál sice pokročil ale záleží kde ho škodovka nakupuje ,Poldovku rozkradli a sedláci z jihu? 

     Koukám že to zde všichni berou jako útok na Škodovku ,to se pletete ,jsem Škodovák déle než mnoho z Vás tady včetně Pawouka , jste  ve věku mého syna Pane..

    Chci jen některým majitelům ukázat že se musí i o toto auto starat a pravidelně konzervovat a natírat , pokud chce mít auto déle než 5 let. To je vše.

    Edited by man.kar
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak pravidelně konzervovat a natírat platilo i u toho Favoritu :)

    Spíš to bylo myšlené tak, že by to chtělo srovnat na stejných místech i s jinými modely (například lehčími, CitiGo/Fabia/Scala), nebo i konkurencí (třeba Kadjar, Q
    ashqai a další) zda jsou na tom podobně na stejných místech, nebo je u nich něco zásadně jinak

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 3 hodinami, man.kar napsal:

    No materiál sice pokročil ale záleží kde ho škodovka nakupuje ,Poldovku rozkradli a sedláci z jihu? 

     Koukám že to zde všichni berou jako útok na Škodovku ,to se pletete ,jsem Škodovák déle než mnoho z Vás tady včetně Pawouka , jste  ve věku mého syna Pane..

    Chci jen některým majitelům ukázat že se musí i o toto auto starat a pravidelně konzervovat a natírat , pokud chce mít auto déle než 5 let. To je vše.

    Nikdo to nebere jako útok na škodovku. Jen všeobecně Ocel.... 

    Jak je vůbec možné, že tak tenoučké profily, jaké jsou použité v dnešních vozech. Člověk by chápal, kdyby viděl pořádnou masivní traverzu, ale ty všelijak zohýbané plechové díly?

    V moderních automobilů, značku ŠKODA samozřejmě nevyjímaje, dnes už převažují díly z takzvané vysokopevnostní oceli. Jsou až šestkrát pevnější než z běžné hlubokotažné oceli a čtyřikrát lepší než z oceli se zvýšenou pevností. Díky tomu je možné dosáhnout při výrobě úspory cca 50-70 kg oceli na každé karoserii, přestože současně neustále rostou nároky na zvyšování celkové pevnosti, tedy především zvyšování bezpečnosti lidské posádky. A snižování hmotnosti, spotřeby paliva, a tedy i CO2, je jedním z klíčových témat dnešní doby.

     

    Jak vzniká za tepla tvářený díl? Do oceli se kromě jiných přísad přidá také bór (proto se někdy říká bórové oceli). Před vylisováním se nástřih ohřeje ve speciálních pecích na cca 920 °C. Ocel, tvárná skoro jako guma, se vloží do lisu. Nářadí je speciálně chlazeno a během několika vteřin dojde k ochlazení lisovaného dílu na téměř pokojovou teplotu a tím dojde k vytvrzení na vysokou pevnost. Otvory a ořezy jsou následně pak prováděny laserem, protože takto pevná ocel jde jen obtížně stříhat.

    • Upvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Chci tomu také věřit že jsou všechny materiály lepší než v 80 letech a na vysoké úrovni ,jinak bych si toto auto nekoupil ,dal jsem za něho skoro 700  tis.  Také jsem auto vybíral podle pohotovostní  hmotnosti .Jsem  od fochu a dovedu srovnávat co by mohlo být jinak .Jsem s autem spokojený až na některé drobnosti které by moli být lépe provedeny .

    Bral bych třeba možnost výběru za příplatek ,pozinkované díly podvozku s komaxitovou  barvou , nebo jinou kvalitní povrchovou úpravu.Chci mít auto déle než 5 let.

    Edited by man.kar

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Automobilky zase chtějí prodávat nové a vyměňovat díly na starých.

    A služební auto starší 5 let nikoho neohromí, takže taková životnost "vyhovuje", bohužel.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    V 25. 6. 2019 na 20:20, man.kar napsal:

    No materiál sice pokročil ale záleží kde ho škodovka nakupuje ,Poldovku rozkradli a sedláci z jihu? 

     Koukám že to zde všichni berou jako útok na Škodovku ,to se pletete ,jsem Škodovák déle než mnoho z Vás tady včetně Pawouka , jste  ve věku mého syna Pane..

    Chci jen některým majitelům ukázat že se musí i o toto auto starat a pravidelně konzervovat a natírat , pokud chce mít auto déle než 5 let. To je vše.

    Dnes se auta nevyrabí, aby vydržela dlouho. Fabriky musí vyrábět a prodejci prodávat a tak je to se vším, nejen s auty.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×