Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dobrý den, 

Mam Fabii II r. 2013 1,6 tdi 66kw

Práva směrová světla furt svítí. Pokud zapnu výstražná světla blika jen leva polovina auta a prava strana stale sviti. I po vypnuti motoru a vyndani klicku ze zapalovani. Nereaguji ani na dalkove ovladani. Na palubovce kontrolka P odboceni blika rychle. Musela jsem odpojit baterku aby se nevybila prez noc. Pojistky jsou v pořádku i po vymene stale sviti p strana smerovek. 

Muze to byt relém na prerusovani blinkru? Nebo ridici jednotkou?

 

Diky za odpověď. 

Posted

To vypadá na problém v hlavní řídící jednotce. A já nevím jestli jsou blinkry spínané relátkem, nebo tranzistorem. Tak buďto je proražený tranzistor, nebo slepené relé. V obou případech je to v té ŘJ. Šikovný elektronik by to nejspíš opravil za nějakou stovku, v servisu asi vymění celou ŘJ za několik tisíc.

Posted

To ne.

Mohly by být taky někde proklepané a spojené dráty. Ale to je malá pravděpodobnost. To když se stane, tak se většinou něco spojí s kostrou a je to zkrat. Pálila by se pojistka. Ještě by se dala udělat zkouška, že když se vytáhne pojistka 49 (15A), tak by to mělo zhasnout. To by bylo potvrzení, že jsou žárovky napájeny správnou cestou, jen je chyba v ŘJ, že svítí trvale. Chyba o které jsem psal výše.

Při odstavení, místo odpojování baterky by mělo stačit jen vytažení té pojistky.

Posted

Kdysi jsem si vyfotil svou vlastní ŘJ. Je z r. 2011, tak to asi nebude moc rozdíl. A podle spočítání pinů by to měla být součástka se šipkou. VN5E025A

Není běžně dostupná, ale našel jsem ji tady. https://www.aliexpress.com/item/32837905773.html

Bli.thumb.jpg.6813a48440cd10fb7be645a7efbd80d2.jpg

Šikovný elektronik amatér by si s tím mohl poradit. Ale ode mně jsou to jen úvahy od stolu. Kdyby to byl můj problém, určitě bych do toho šel i s rizikem, že se to nemusí povést. Může být taky vadná součástka, která je ještě před touhle. Ale vzhledem k tomu rychlému blikání kontrolky, tak to vyhodnocuje jako by to nesvítilo vůbec, tak to taky napovídá na vadu té co odhaduji. Ale jak píšu je to jen odhad.

Zajímá mě jak tohle řeší servis. Typuju výměnu celé ŘJ, (možná repas) a včetně nastavování všeho - záležitost několika tisíc.

Ono asi nic jiného nezbyde. I to vytažení ŘJ z podpalubovky není jen tak.

Posted

Nevím, ale žádné výkonné odpory v okolí nevidím. Mám tušení, že proudový snímač bude součástí toho švábu. Není to jen výkonný tranzistor, ale je označován jako IO.

Posted (edited)

To teda nevím, jak by páčky mohly zapříčinit proražení výstupního tranzistoru - MOSFETu. Já bych spíš hledal příčinu někde u těch žárovek a vedení k nim. Cenu v servisu jsem tak trochu odhadl správně. Vadná součástka je na tom "Alikovi" za 181 Kč + poštovné. Protože jak jsem pochopil, tak doprava zdarma by byla od 10 kusů.

Edited by jipol57

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...