Jump to content

svítící kontrolky: tlak v pneu, ABS, ESC, servořízení


Recommended Posts

Ahoj,

 

dostal jsem se do trošku prekérní situace. Dovoluju si sem proto napsat a moc vás požádat o radu.

 

Jsem teď na delší dobu v Mnichově a mám tu svojí Octavii III Combi 2,0 TDI, ročník 2016, najeto cca 64 000 km. Bez jakýchkoliv poruch a havárií v minulosti.

O víkendu jsem jel cca 40 km k jezeru za město a po cestě zpátky mi těsně před Mnichovem na dálnici (při rychlosti cca 150 km/h) z ničeho nic začala svítit kontrolka tlaku v pneumatikách a objevila se chyba "závada v pneumatikách", zastavil jsem, kola zkontroloval - všechno v pohodě a jel jsem dál. Následně se rozsvítila i kontrolka ABS a kontrolka ESC a na hlavním displeji se zobrazila chyba "porucha v ABS/ESC". Už jsem byl kousek od domova a tak jsem to dojel, přičemž se mi ale po cestě ještě nakonec rozsvítila 4. kontrolka - servořízení (pouze oranžově) a oslabil se posilovač řízení, do toho přestal fungovat ještě start-stop systém a parkovací senzory. Auto jsem zaparkoval a nechal být. Chyby ale stále přetrvávají a tak mi nezbývá, než to nějak řešit. Bohužel maj ale teď ve všech škoda servisech v městě plno a proto píšu s pár dotazy:

 

1) chápu, že bude potřeba diagnostika ze servisu, ale přesto, nevíte, jaké poruše by tato kombinace mohla napovídat? Auto stálo před tímhle incidentem dost na sluníčku (byly tu hrozný vedra - 35-38 stupňů, tak jestli to nějak nemohlo být zapříčiněno i tím?). A ještě jsem zapomněl poznamenat, že kontrolka tlaku v pneumatikách nejdříve minutu bliká a potom svítí, takže jsem se dočetl, že by mělo jít o závadu v systému kontroly tlaku v pneu (ne tedy k změně tlaku v pneumatice, jako by tomu bylo při stále svítící kontrolce)

2) upřímně bych dal auto nejradši do servisu v Česku, myslíte, že by s těmito svítícími kontrolkami a vypadlými funkcemi bylo i tak možné dojet 400 km do Prahy?

3) případně nemáte shodou náhod kontakt na nějaký dobrý škoda servis v Mnichově? Zatím mě tak trochu všude odmítali, že nemaj volno.

 

Rozsvícené kontrolky posílám v příloze (kontrolka motoru při nastartování normálně zhasne)

Předem moc děkuju všem za odpověď.

 

David

 

IMG_3650.jpeg

IMG_3653.jpeg

Edited by Dejvlauer
Link to post
Share on other sites

Ahoj, 

naposledy mi vyjeli všechny kontrolky co zmiňuješ, když jsem odpojil baterii. U servořízení stačilo nastavit dorazi tzv. otačit volant plně doleva a plně do prava. Tím se vyřešili i parkovací senzory.

ABS, ESP a tlak v pneu zmizlo po pár km. Tohle vypadá ale na trošičku jiný problém ale kdyby se aspoň to servořízení rozhejbalo tak lepší než než ztuhlej volant

 

šťastnou cestu!

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
V 3. 7. 2019 na 16:07, Dejvlauer napsal:

Ahoj,

 

dostal jsem se do trošku prekérní situace. Dovoluju si sem proto napsat a moc vás požádat o radu.

 

Jsem teď na delší dobu v Mnichově a mám tu svojí Octavii III Combi 2,0 TDI, ročník 2016, najeto cca 64 000 km. Bez jakýchkoliv poruch a havárií v minulosti.

O víkendu jsem jel cca 40 km k jezeru za město a po cestě zpátky mi těsně před Mnichovem na dálnici (při rychlosti cca 150 km/h) z ničeho nic začala svítit kontrolka tlaku v pneumatikách a objevila se chyba "závada v pneumatikách", zastavil jsem, kola zkontroloval - všechno v pohodě a jel jsem dál. Následně se rozsvítila i kontrolka ABS a kontrolka ESC a na hlavním displeji se zobrazila chyba "porucha v ABS/ESC". Už jsem byl kousek od domova a tak jsem to dojel, přičemž se mi ale po cestě ještě nakonec rozsvítila 4. kontrolka - servořízení (pouze oranžově) a oslabil se posilovač řízení, do toho přestal fungovat ještě start-stop systém a parkovací senzory. Auto jsem zaparkoval a nechal být. Chyby ale stále přetrvávají a tak mi nezbývá, než to nějak řešit. Bohužel maj ale teď ve všech škoda servisech v městě plno a proto píšu s pár dotazy:

 

1) chápu, že bude potřeba diagnostika ze servisu, ale přesto, nevíte, jaké poruše by tato kombinace mohla napovídat? Auto stálo před tímhle incidentem dost na sluníčku (byly tu hrozný vedra - 35-38 stupňů, tak jestli to nějak nemohlo být zapříčiněno i tím?). A ještě jsem zapomněl poznamenat, že kontrolka tlaku v pneumatikách nejdříve minutu bliká a potom svítí, takže jsem se dočetl, že by mělo jít o závadu v systému kontroly tlaku v pneu (ne tedy k změně tlaku v pneumatice, jako by tomu bylo při stále svítící kontrolce)

2) upřímně bych dal auto nejradši do servisu v Česku, myslíte, že by s těmito svítícími kontrolkami a vypadlými funkcemi bylo i tak možné dojet 400 km do Prahy?

3) případně nemáte shodou náhod kontakt na nějaký dobrý škoda servis v Mnichově? Zatím mě tak trochu všude odmítali, že nemaj volno.

 

Rozsvícené kontrolky posílám v příloze (kontrolka motoru při nastartování normálně zhasne)

Předem moc děkuju všem za odpověď.

 

David

 

IMG_3650.jpeg

IMG_3653.jpeg

Prosimtě momentálně se mi děje to samé, můžu vědět jak jsi to vyřešil čím to bylo? Díky.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...