Přejít na obsah

Dolití jiného oleje


kvantum.nuly

Doporučené příspěvky

Ahojte, mám takový malý problém. Jsem na dovolené a na autě se mi rozsvítila kontrolka pro nedostatek oleje, podle měrky to je opravdu za hranicí minima. Nevím ale jaký olej tam nyní je, podle manuálu by tam měl být olej podle normy vw50800, ale kdo ví. Za dva měsíce mě čeká servisní prohlídka. Stane se něco, pokud nyní koupím nějaký olej na doloží a doplním? Nejlépe samozřejmě podle dané normy. Díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

strana mauálu 207.

 

Pokud si přejete zjistit, jaký typ motorového oleje můžete doplnit do Vašehovozidla, obraťte se na odborný servis.

Pokud nemáte tento olej k dispozici, je možné doplnit i jiné oleje.

Abyste nepo-škodili motor, je možné doplnit, až do nejbližší výměny oleje, pouze jednorázověmax. 0,5 l oleje následujících specifikací: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00,ACEA A3/ACEA B4 nebo API SN, (API SM).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Pawouk napsal:

Skoro litr pod ryskou, kontrolka ovšem v zatáčkách neproblikávala ani v tomto případě, ani nikdy jindy.

 Tos docela riskoval, když měls litr pod ryskou. Kolik Tě tam v tom motoru potom zbylo oleje, 50% ? Jsem myslel, že Moderátoři jsou víc zodpovědní k motoru!?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po bitvě je každý generál. Chce poradit co tam nalít ne to že zanedbal přípravu. Taky jsem u Favorita skoro nikdy nekontroloval olej "zlatej motor" a jezdí dodnes. Ale před pár lety jsem se vrátil z Chorvatska s HTPčkem a dolil víc jak 1l oleje. Náplň jsou 3l! Tak tam nalej něco co má 508 00 a hlavně se cestou koukni na měrku aby to nezačalo brát olej jako mě. Nejvíc oleje to bere na dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik máš najeto?

před 9 minutami, Karel z HK napsal:

Po bitvě je každý generál. Chce poradit co tam nalít ne to že zanedbal přípravu.

Na to, kromě návštěvy škodováckého servisu, stačí otevřít manuál od auta a nemusí čekat, až mu někdo něco nakuká na internetu...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, kvantum.nuly napsal:

Ahojte, mám takový malý problém. Jsem na dovolené a na autě se mi rozsvítila kontrolka pro nedostatek oleje, podle měrky to je opravdu za hranicí minima. Nevím ale jaký olej tam nyní je, podle manuálu by tam měl být olej podle normy vw50800, ale kdo ví. Za dva měsíce mě čeká servisní prohlídka. Stane se něco, pokud nyní koupím nějaký olej na doloží a doplním? Nejlépe samozřejmě podle dané normy. Díky za radu.

Podle normy VW 508.00 jsem pochopil, že máš benziňáka, takže pokud nemáš motor s filtrem pevných částic, což by byl u Fabie III jen motor 1.0 Tsi ať už 70kw nebo 81 kw na autě vyrobeném od září 2018, tak dolití oleje nemusíš moc řešit. I olej staré normy 501.00 Ti při dolití  do motoru bez filtru OPF nic neudělá (osobně vyzkoušeno sousedem na cestě z Chorvatska, půjčil si a nalil u rodiny z Felicie celý 1 litr). Ostatní normy 502.00 a 504.00 jakbysmet. Moc ty oleje tady řešíme, základ je aby oleje nebylo málo, nebo zase moc.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, DušanV napsal:

Podle normy VW 508.00 jsem pochopil, že máš benziňáka, takže pokud nemáš motor s filtrem pevných částic, což by byl u Fabie III jen motor 1.0 Tsi ať už 70kw nebo 81 kw na autě vyrobeném od září 2018, tak dolití oleje nemusíš moc řešit. I olej staré normy 501.00 Ti při dolití  do motoru bez filtru OPF nic neudělá (osobně vyzkoušeno sousedem na cestě z Chorvatska, půjčil si a nalil u rodiny z Felicie celý 1 litr). Ostatní normy 502.00 a 504.00 jakbysmet. Moc ty oleje tady řešíme, základ je aby oleje nebylo málo, nebo zase moc.

No především je to aji v tématu motoru 1.0 tsi, tak ani nemusím přemýšlet nad normou 508.00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvonáplň do 1.0 TSI ať už 70 nebo 81kW a ať už s GPF nebo bez je vždy olej normy VW508.00 s viskozitou 0w20. Pokud se povede sehnat přímo tento (výrobce je jedno), zvolil bych na dolití jej. Jinak lze použít kterýkoli z výše uvedených: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00,ACEA A3/ACEA B4 nebo API SN, (API SM) ale max 0.5l (vzhledem k tomu že píšeš 2 měsíce do servisní prohlídky, předpokládám FIII před FL a tedy bez GPF).

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem mi přijde směšné, že sám výrobce doporučuje do motoru, který je přímo z výroby plněn olejem VW508.00  na dolití max. 0,5 l i u té normy VW508.00, aby prý nedošlo k poškození motoru. Dobře beru ten půllitr u té normy 502.00 , kde údajně při použití  VW 502.00 by mohlo dojít k poškození filtru OPF, ale do 508.00 můžu dle doporučení výrobce dolít max 0,5 l té samé normy 508.00, jinak za nic neručíme, no to snad ne !!! ???

Normálně myslící  a technicky průměrně zdatný člověk si udělá dobrý obrázek o co té fabrice vlastně jde. Holt kšeft je kšeft.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To půl litru je tam i u normy 508.00 z toho důvodu, že manuál musí platit i po prvním servisu, a po prvním servisu tam může být VW502.00, pokud si nechá přepnout interval, nebo tam může být VW504.00 i VW508.00 dle toho co tam servis zrovna naleje. Proto je v manuálu 0.5l pro všechny specifikace. Resp. přesně je tam napsané "můžeš dolít kolik chceš oleje stejné specifikace, pokud nevíš jakou specifikaci v motoru máš, můžeš dolít 0.5l kteréhokoli z těchto bez rizika a je uplně jedno, co tam máš teď".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No celkem to má logiku to tvoje vysvětlení, ale opravdu nevím proč bych např. do doho oleje VW502.00 po přepnutí  na pevný interval nemohl např. dolít 1 litr oleje s normou 504.00 nebo 508.00 . Samozřejmě nebude to pravidlo a nebudu to slepě zneužívat a míchat , ale když např. v tom Chorvatsku zjistím, že je olej hluboko pod ryskou, tak se budu bát tam dolít ten 1 litr , když mi  i automobilka vyhrožuje poruchou?  Renomovaní tribotechnici tvrdí, že s mícháním olejů různých norem a specifikací nikdy nedojde k poruše motoru. A těm věřím stoprocentně, na rozdíl od některých internetových diskusí (tím nemyslím zdejší Fórum, to má obstojnou úroveň) a taky některých i autorizovaných servisů, které hledí většinou jen na zisk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ona automobilka netvrdí, že když tam doliješ 0.6l jiného oleje, že se to pokazí. Oni jen tvrdí, že když tam doliješ méně než 0.5l oleje, můžeš s tím vesele jezdit dokud tě nevyzve počítač auta k výměně oleje. Samozřejmě, že je lepší tam dolít "nějaký" olej, než jezdit se stavem oleje pod ryskou, kór v těchto situacích, když je člověk v cizině.

A v neposlední řadě, je to prostě manuál, tam to musí být napsané tak, aby automobilka byla z obliga "ikdyby se Země začala otáčet pozpátku"...

Spoiler

Stačí se podívat na další tvrzení v manuálu

"Motor má v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách určitou spotřebu oleje (až 0,5 l/1 000 km). Během prvních 5 000 km může být spotřebavyšší."

Motor co si veme 0.5l na 1000km už není dle mého uplně OK, ale manuál tvrdí, že je vše v pořádku (a toto je v manuálech nejen od ŠA, ale v určité formě to tam má každá automobilka (ostatně u jiných produktů to není jiné) a je to jen jejich vlastní "ochrana" a ochrana jejich peněz a zákazník, však víme...).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jste si všimli, že ze Škoda e-shopu zmizela kompletně nabídka originálních  VW motorových olejů ? Patrně by to mohlo být  z důvodu nemožnosti si na servisní výměnu oleje objednat olej z e-shopu přímo do autorizovaného servisu rovnou na jméno zákazníka, vyzvednout si ho a zaplatit těsně před přistavením vozu a ten olej s příslušným paragonem servisu  pak požadovat na tu výměnu. Ono taky ty oleje na e-shopu byly podstatně levnější , než ty samé dodávané přímo servisem. Smůla, byla by to dobrá lacinější varianta, ale Škodovka asi zareagovala po některých našich pokusech si  to tak zrealizovat. Jak říkám výše kšeft je kšeft, bohužel pro nás zákazníky.?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako obvykle dělaj co můžou aby se zbavili pozarucniho servisu. Však pravda po 4 letech už je auto ve šrotu tak pro s tím stracet čas ? :D

Jen by mě zajímalo jak to vymyslí u baterek budete muset co rok dolevat elektrolit  minimálně v ceně oleje v současné dobe ?? 

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...