Jump to content
flek

Prediktivní tempomat

Recommended Posts

Nový Superb jako první má prediktivní tempomat ... zjistí max povolenou rychlost podle map a značek nasnímaných přes kameru a pak si umí i přibrzdit před ostřejší zatáčkou.

 

Je to velmi zajímavá funkce, která má být od roku 2021 povinná ve všech nových autech (vypínaní bude možné jen před dlouhé podržení tlačítka po každém startu).

 

Zajímá mě pár detailů o tom, jaké jsou možnosti nastavení. Ideální by byla možnost nastavení offsetu (např. jezdi 5km/h nad limitem) ... to ale těžko půjde.

 

Vím, že v Superbu je toto vypnutelné ... resp. zaplé jen pokud je zapnutý tempomat. Je ale možné pořád používat stávající adaptivní tempomat? Tzn. můžu si nastavit rychlost 90km/h a můj sup zpomalí když před sebou uvidí auto ale jinak pojede 90 i když jede v zóně 70km/h?

 

Resp. je někde k sehnání manuál k novému Superbu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zajímavé otázky když S III FL ještě nikdo v podstatě nemá fyzicky... a když, tak natolik krátce, že to ani nemohl zjistit....  to je spíš otázka na zahraniční novináře kteří s tím už jezdili.... jsou na youtube i videa z testů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Touareg ma tento prediktivny tempomat a tam to vypnut nejde, tzn ak ides na tempomate, rychlost udrzuje podla mapovych podkladov a znaciek automaticky.

 

Aspon dle testov, ktore som videl.

Ze by to mal S3 inak, si nemyslim....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud to je jako v arteonu, prediktivni funkci lze zcela vypnut a mit tim pouze "hloupy" adaptivni tempomat.

Na ten offset si nejsem zcela jisty, podivej se na YouTube na videa z Arteonu, tam to bude videt.

 

BTW: Povinne bude pouze akusticke upozorneni ze nekdo prekrocil rychlost, ktere ale pujde vypnout. V CR si to nedokazu predstavit, protoze znaceni je tady dost spatne a pipalo by to co chvili :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, pokud to nebude snadno deaktivovatelne, vsechny tyto kroky nas postupne nenapadne vedou k roli pouhych pasazeru ve vlastnich  minibusech, navic on-line smirovanych - pres zabudouvanou sim jednotka permanentne posila data do SA. Adaptivni tempomat navic nikdy nenahradi plynulou predvidatelnou jizdu s brzdenim motorem, to neustale relativne prudke zpomalovani pres brzdy jde na nervy. Alespon me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrzuji z Arteonu, predikce rychlosti lze vypnout v infotaimentu a bohužel tolerance nastavit nelze. Tuto funkci v arteonu nepoužívám, rychlosti dodržuje přesně. Úprava rychlosti v závislosti na profilu trasy fajn, ale nepoužívám, někdy hodně sebevědomě vletí do zatáčky  a na kruháč. Za mě k ničemu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

uplne bych to nezatracoval, co jednomu nevyhovuje, jinemu muze vyhovovat...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam cerstvou zkusrnost s evropskou vyspelou zemi, kde velice casto chybi ukonceni dopravnich omezeni, zkratka 50 a konec se pozna podle toho, ze mistni uz na to slapou. Jsou zvykli. Jak tady si poradi tato generace tempomatu, netusim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nijak.

 

Dogmaticka jizda podle znacek je nebezpecna a vysledek bude jediny. Kvanta zombie slepe spolehajici na kvaziinteligentni asistenty jezdici podle nepresnych a nesmyslnych dat. Pokud to auto zaslapne na 50km/h kvuli znacce 300 m pred prvnim barakem ve vesnici a jeste 300m za ni pojede 50 km/h (protoze znacka), tak snad prestanu ridit.

 

Napr. v Italii je takovy model nepouzitelny uplne, protoze tam devadesatka na normalni silnici prakticky neni a je tam i mimo obec casto padesatka.

 

Technologie mam rad, ale toto (bez moznosti nastaveni toleranci) je zasadni k.o. pri rozhodovani o nakupu auta. Ve Fabii jsme meli v roce 2005 ESP a pokud to slo, bral jsem vzdycky maximum bezpecnostni vybavy. Pokud to ma byt povinne, tak je to nejhorsi zprava za poslednich 50 let. Protoze to bude vypinat jenom cast lidi a ostatni tak budou jezdit.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No určitě tam negativa jsou. Navíc je to (EU směrnice ISA) první krok. Později (10 let, až se to ověří) se fakt plánuje, že trvale to vypnout nepůjde (zrychlit nad limit půjde jen opakovaným šlápnutím na plyn a auto v tomto módu bude pípat jako když nemáte zaplé pásy).

 

ISA bude fungovat (povinně od r. 2022) ne jako tempomat, ale jako omezovač ... tzn na plný plyn vám to v obci pojede 50. Myslím, že plynulosti to pomůže, protože lidi nepojedou 40 (pro jistotu) a nebudou furt koukat na budíky. Navíc pak přestanou vydělávat měřící kamery ... tak pro ty se starším autem bez těchle systémů by to mohlo mít i výhody. Vypnout to půjde podržením tlačítka ... musí se opakovat po každém startu.

 

Komu toto připadne jako sci-fi tak ať si to srovná se start-stopem ... těch rozdílů zas tak moc není.

 

Na druhé straně asi to půjde "hackovat". Když autu zamažete sensory tak vás těžko odmítne svézt.

Edited by flek
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty vyhlídky nad kontrolou vozidel jsou běsné...😡😤buďme rádi za místní "kódovače" kteří si s tím jisto jistě vždy poradí aniž by bylo auto legislativně "nezpůsobilé"👍😁

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

pánové, je třeba si uvědomit fakt, že do deseti let, možná mnohem dřív, bude auto v Evropě něco podobného, jako v padesátých nebo šedesátých letech, prostě nebude na něj mít jen tak někdo a ten kdo na něj bude mít, bude mít autonomní, tedy řídit sám nebude.... kamenujte mě, ale jednou si vzpomenete.... je to prostě děs, že má téměř každá rodina auto ne jedno, ale víc aut... to prostě nemůže ani jinak dopadnout....

Edited by Aleš_BX
  • Like 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aleši vše je mozně, co by ne🙂 Jen by pak asi půlka evropy chcípla hlady, protože ona půlka je závislá na výrobě komponet do automotive a samotných aut. Spíš si myslim že bude plně autonomní řízení a auta jako taková se zmenší rozměrově aby se jich vešlo víc na ulici. Samozřejmě vše bude eletrické a čez si pěkně omastí kapsu, tak kupujte akcie!😁

Omlouvám se za OT😐👎

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 9 hodinami, Aleš_BX napsal:

je to prostě děs, že má téměř každá rodina auto ne jedno, ale víc aut... to prostě nemůže ani jinak dopadnout....

 

Pokud bude dál marxismus na pochodu a tupé hlavy plácat podobné hlouposti, tak to dopadne mnohem hůř.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a tímto zdejší politologické okénko uzavírám - toto patří do hospody a ne do sekce "Elektrika".

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

takže, po 250 km se S III FL s prediktivním tempomatem můj subjektivní názor = Ano, je to bomba, za mne plná spokojenost

 

samo sebou jde prediktivita v kontainmentu vypnout, nicméně není důvod, je to přesně jak psal ferda25, který má zkušenost z Arteonu...

 

dokonce si myslím, že použití prediktivního tempomatu zaručuje, že se mnohem více dívám před sebe a né na maxidot, co jsem vlastně nacvakal páčkou ... tempomat krásně ukazuje kruháče a taky zpomaluje, křižovatky atp. ve městě... reaguje na přečtené značky perfektně, řekl bych že líp než u O III FL.... když chci jet rychleji, tak tempomat prostě přešlápnu plynem, a nebo mu páčkou přidám, když pak skončí omezená rychlost, sám se přepne např na 90 km/h a nemusím nic překlápávat páčkou.... železniční přejezd jsem zatím nezkoušel.... nicméně jeden poznatek při, podle mě Front Lane asistent daleko víc a agresivněji reaguje , má větší sílu do volantu a píše že mám jet uprostřed pruhu, když je nastaveno vedení v pruhu... napadlo mě to zda to trochu nesouvisí s progresivním řízením, ale i toto mi vyhovuje...

 

 

Edited by Aleš_BX

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 14. 7. 2019 na 9:54, bojler napsal:

..Kvanta zombie slepe spolehajici na kvaziinteligentni asistenty jezdici podle nepresnych a nesmyslnych dat. Technologie mam rad, ale toto (bez moznosti nastaveni toleranci) je zasadni k.o. pri rozhodovani o nakupu auta.  Pokud to ma byt povinne, tak je to nejhorsi zprava za poslednich 50 let.

Pod to bych se s dovolením podepsal :) Kromě BMW podporuje toleranci některá další značka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funguje predikcia u ACC iba pri aktivnej navigacii,alebo aj bez?Cez vikend som odjazdil nejake km na inom,koncernovom aute,ale zdalo sa mi,ze bez aktivnej navi a zadanom ciely to nefungovalo.Osobne sa  mi to paci,vedel by som si to realne predstavit aj u seba,Aj to strikne dodrziavanie limitov je mozne kliknutim do plusu uplne vpoho zvysit.Trochu smelo sa mi zdalo prejdenie niektorych kruhacov a zakrut,ale nic,co by bolo nejako kriticke a nebezpecne,skor pre spolusediacich nekomfortne.

 

Edited by Patrik1971

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by asi byla hloupost.

I jiní chytří asistenti, jako např. zobrazování rychlostních limitů berou tyto info z navi mapy, a není potřebné mít zrovna aktivní navigaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funguje i v součinností s navigací - např. odbočky apod., ale zdá se mi, že někdy i doporučení ohledně rychlosti v zatáčce s aktivní navigací doporučuje "lépe". Musel bych to vypozorovat. Vesnice, značky rychlosti apod. fungují samozřejmě bez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideální funkce pACC dle zkušeností je jen s Columbusem. Ten je opravdu mnohem přesnější, jak z hlediska polohy i z hlediska chyb ohledně dopravních značek oproti Amundsenovi. Můžete u Amundsena kalibrovat polohu jak chcete a stejně ideální stav není dosažitelný, max. přesnost je cca 5 metrů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...