Jump to content
molo5

Výměna oleje a filtru HALDEX Octavia 1

Recommended Posts

Pěkně blbej přístup, skoro pro hadího muže...

S tim blbym pristupem mas pravdu, a pokud bych nevedel ze tam ten filtr je, asi bych ho nenasel. Olej se tam strikne z tuby zespod a pak se rychle dotahne skrutka ... Jinak se to myslim doporucuje mčenit po 30tis, filter myslim po 60

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pěkně blbej přístup, skoro pro hadího muže...

S tim blbym pristupem mas pravdu, a pokud bych nevedel ze tam ten filtr je, asi bych ho nenasel. Olej se tam strikne z tuby zespod a pak se rychle dotahne skrutka ... Jinak se to myslim doporucuje mčenit po 30tis, filter myslim po 60

Olej po 30t, u nafty je výměna filtru po 100t u benalu těch 60t - takhle jsem to četl v příručce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co meleš za nesmysly.Filtr se týká haldexu a tomu je jedno jestli je spřažen s B nebo D motorem.je tam 60.000km

Share this post


Link to post
Share on other sites
S tim blbym pristupem mas pravdu, a pokud bych nevedel ze tam ten filtr je, asi bych ho nenasel. Olej se tam strikne z tuby zespod a pak se rychle dotahne skrutka ... Jinak se to myslim doporucuje mčenit po 30tis, filter myslim po 60

Olej po 30t, u nafty je výměna filtru po 100t u benalu těch 60t - takhle jsem to četl v příručce.

jo, co to meleš! 100 tisíc nevydrží žádnej filtr! a u Haldexu se mění po 30 olej a v 60 filtr, asi tak jo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Cosby: Já uznávám, že toho víš o mnoho víc než já - a respektuju to.

To Komárek: Nemá cenu to snad ani komentovat - promiň, ale víš o tom hovno - ještě větší než já fuck

Vycházel jsem z přiložených dokumentů.

post-2779-1196692192_thumb.jpg

post-2779-1196692207_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim hosi,kurva ted jsem se mrknul na servisku a ten olej v mojem haldexu uz jede 40000km mohl by to byt big problem? :feve: Samo jdu asi brzo vymenit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
S tim blbym pristupem mas pravdu, a pokud bych nevedel ze tam ten filtr je, asi bych ho nenasel. Olej se tam strikne z tuby zespod a pak se rychle dotahne skrutka ... Jinak se to myslim doporucuje mčenit po 30tis, filter myslim po 60

Včera som bol meniť v Škodovke po 30tis. olej do Haldexu, vymenili mi ho zospodu ako pišeš, no pri plnení sa mi to moc nepáčilo, lebo určite kým tam zakrútili späť ten vypúštací šrób, tak vytieklo na zem, dovolím si napísať, že dobré pol deci. A to pri takom malom množstve je veťa, ako tam ide. Dnes som bol v dobrom neorigo servise na laserovej geometrii a tam mi povedal mechanik, ktorý mal prednedávnom rozobratý (kôli zlému čerpadlu) celý haldex na inej O1 pomaly do šróbika a ukázal mi že ako aj motor alebo prevodovka má aj Haldex zo spodu (spomínaný) výpustný otvor a hore nalievací otvor.

Pítam sa , či máte niekto s tým skúsenosti, lebo by som bol nerád, keby sa mi mal pokaziť haldex, kôli tomu, že tam nieje dostatok potrebného oleja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemá nik skúsenosti s výmenou oleja v haldexe ako som písal vyššie?

Edited by DavidSK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nemá nik skúsenosti s výmenou oleja v haldexe ako som písal vyššie?

cau haldex nema vrchni nalevaci otvor musis ze spodu tak jak ti to delal,akorat nebyl asi moc sikovny,vrchni nalevaci otvor ma diferak stejne jak na prevodovce

Share this post


Link to post
Share on other sites
S haldexem jsou jen samé starosti navíc

To bys neveril. kam se s haldexem na okte 4x4 vysplhas.. V lete jsem na tom vyjel nahoru po sjezdovce, chlapi jenom cumeli. Je to fakt super i na blate nebo snehu. Navic u 6 kvalt. okty 4x4 funguje EDS (el. uzavierka) na obou napravach - pribrzdi odlehcene kolo, a tim pres diferak prenese kroutak na druhou stranu.

Edited by matomoto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možno to znie neuveritelne, ja som vyšiel po zjazdovke v zime ( asi 60cm snehu ) pred dvoma rokmi, bolo to večer, dobre utlačená, upravená zjazdovka ratrakom, vonku -10 C, bol super tvrdý povrch. To som mal ešte O1 4x4 66 Kw. Vybrali sme sa tam dvaja, druhé auto, dlhá VW Caravele 2.5 TDI syncro, tá však bola moc tažká, tak vyšiel len nejakých 100 m a zaboril sa. Ja v pohode celých 1200 m. (Zuberec - Janovky). No na tej staršej octavke mám viac extrémnych výjazdov, len na foto a kamere nemám nič, len ja a pár svedkov.

Octavia 4x4 je velmi dobre riešená štvorkolka, ľahká, ten Haldex nemá chyby, len niekedy by to chcelo ešte väčšiu svetlú výšku, ako má aj O2 Scout :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
S tim blbym pristupem mas pravdu, a pokud bych nevedel ze tam ten filtr je, asi bych ho nenasel. Olej se tam strikne z tuby zespod a pak se rychle dotahne skrutka ... Jinak se to myslim doporucuje mčenit po 30tis, filter myslim po 60

Olej po 30t, u nafty je výměna filtru po 100t u benalu těch 60t - takhle jsem to četl v příručce.

čeká mě výměna oleje v haldexu, už mám vše objednáno u SEBA, ale kde je výpušťák na haldex ??? měl by to být jen speciální klíč šroub ne ? ale kde přesně je ? jinak předpokládám, že to je dobré dělat na teplém ( zahřátém ) motoru - haldexu. a riziko zavzduśnění je ? děkuji za případný instalační materál :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teplota oleje musí být 20....40 °C.

– Vyšroubovat kontrolní šroub převodovky -šipka-.

Hladina oleje je v pořádku, dosahuje-li hladina oleje spodního okraje kontrolního otvoru nebo je-li maximálně 3 mm pod jeho spodním okrajem.

– Zašroubovat šroub -šipka-.

– Jestliže není hladina oleje v pořádku, je nutno jej vyměnit

Haldex.bmp

1-nalejvací otvor

2-kontrolní otvor

Share this post


Link to post
Share on other sites

je na to potřeba nějaký spešl klíč ? + jak postupovat abych to nezavzdušnil ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klíč speciální není, je to obyčejný imbus, ale chlapi nevím kde mám hledat ten filtr, výpustný a napustný šroub je jasný. Nějaká fotka toho filtru kde ho najdu by byla myslím na místě. Při výměně je možnost vzniku zavzdušnění ? Kolik oleje mám koupit, kolik se vejde do haldexu ?

Edited by tomasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klíč speciální není, je to obyčejný imbus, ale chlapi nevím kde mám hledat ten filtr, výpustný a napustný šroub je jasný. Nějaká fotka toho filtru kde ho najdu by byla myslím na místě.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klíč speciální není, je to obyčejný imbus, ale chlapi nevím kde mám hledat ten filtr, výpustný a napustný šroub je jasný. Nějaká fotka toho filtru kde ho najdu by byla myslím na místě. Při výměně je možnost vzniku zavzdušnění ? Kolik oleje mám koupit, kolik se vejde do haldexu ?

olej se prodává přímo origo náplň, kontaktuj Seba - pak ju tam natlačíš celou, je to tuším cca 0,2 - 0,3 deci....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přídávám foto haldexu, třeba někdo zaškrtne kde se to nachází...jo a tu oranž šipku neřeste, jinou fotku nemám ;)

post-13704-1241948817_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...