Und3rko Posted July 15, 2019 Posted July 15, 2019 Ahojte. V poslednej dobe (2 mesiace dozadu) mi začala niekedy prevodovka robiť praskajúci zvuk pri preradení z polohy P na polohu R. Ten zvuk je dosť nepríjemý. Pri preraďovaní z P do R aj cítim odpor v prevodovke keď sa snažím preradiť a po preradení to praskne. Ešte som zaznamenal že ked zastanem s autom a zaradím P tak po pustení brzdy sa auto rozkolíše dozadu a potom niečo v podvozku o seba narazí čo je aj cítiť a počuť a vtedy auto zastane alebo ho vráti dopredu. Neviete čo to môže byť? Ďakujem za každú radu. Octavia 3FL 1,5 ročné auto. 1 Quote
Martab Posted July 15, 2019 Posted July 15, 2019 Auto s automatem by se rozhodně nemělo nechávat stát s P tak, aby ho držela převodovka, používej ruční brzdu a měli by to být OK. Quote
Und3rko Posted July 15, 2019 Author Posted July 15, 2019 Takže neni to v stave aby som to riešil so servisom? Ďakujem Quote
Martab Posted July 15, 2019 Posted July 15, 2019 Pokud to bude dělat i přes používání ruční brzdy, tak servis. Ale prokládám, že nyní to dělá kvůli tomu, že auto visí na P a proto to vydává ten zvuk. Quote
Und3rko Posted July 15, 2019 Author Posted July 15, 2019 A ako to riešiť potom v zime keď bude napr -10? Nezamrzne ručná? Ďakujem pekne za info. Quote
Martab Posted July 15, 2019 Posted July 15, 2019 (edited) Pokud tam není nějaký technický problém, tak nezamrzne. EDIT: To co ti vydává ten zvuk je předpokládám toto: Edited July 15, 2019 by Martab Quote
michal.vrbka Posted July 15, 2019 Posted July 15, 2019 Možná dotaz obecně, protože budu mít automat. Po zaparkován tedy zatáhnout ručku a pak hodit "P"? Quote
Jaro9999 Posted July 15, 2019 Posted July 15, 2019 Keď parkujem na napr. nie celkom rovných plochách, dám najprv "N", auto si samo nájde "parkovaciu" polohu. Potom dám "P" a zatiahnem ručnú. Tá mi nezamrzla ani pri -20°C. Quote
Martab Posted July 15, 2019 Posted July 15, 2019 Ano, pokud je to na rovině, ručka být vyloženě nemusí (ale stejně bych ji použil, je to pro převodovku lepší, kdyby cokoli, aspoň to pak nevisí na té západce). Ale jinak správný postup je - N, ruční, nechat auto sednout a pak až P. 1 Quote
misocko Posted July 15, 2019 Posted July 15, 2019 to fakt? preco si neprecitate manual predtym nez nieco pokazite? u automatu sa pri presunutim paky do polhy P mechanicky zablokuje prevodovka (zapadne zapadka do ozubenia). skratka sa dost tvrdo zablokuje cely prevodovy system. Niekto tu v pohode necha vysiet cele auto na jednom zube a este nasponovane? idealny postup po zastaveni na kopci: zastavim, stojim na brzde presuniem paku do N zabrzdim rucnu uvolnim brzdu nech si auto sadne na rucnu brzdu stlacim brzdu (aby som mohol presunut paku do P) presuniem paku do P pustim brzdu samozrejme na rovine len zatiahnem rucku a dam do P, potom pustim brzdu a idem prec. Quote
Pytlák Posted July 16, 2019 Posted July 16, 2019 (edited) A co pouziti systemu Auto hold? Tam se snad parkovaci brzda pouzije (zajisti) automaticky. Nebo ne? V navodu je uvedeno: "Pokud je vozidlo zajištěné systémem a dojde k otevření dveří řidiče nebo vypnutí zapalování, zajistí vozidlo proti nechtěnému pohybu parkovací brzda. V takovém případě zhasne kontrolní světlo (zelene P v krouzku) v panelu přístrojů a rozsvítí se kontrolní světlo (cervene P v krouzku)." Mam Karoqa, ale predpokladam, ze obsluha automatu a zasady pouziti budou stejne. Nebo ne? Edited July 16, 2019 by Pytlák Quote
Martab Posted July 16, 2019 Posted July 16, 2019 Karoq má elektrickou ruční brzdu, OIII má manuální ruční brzdu, takže je tam zásadní rozdíl. 1 Quote
Und3rko Posted July 16, 2019 Author Posted July 16, 2019 (edited) Martab díky moc za info ??? Každopádne mi ide o to či sa niečo nepokazilo alebo nebolo už pokazené. Misicko asi si manuá nečítal ty lebo nič také tam nieje písané. Ale tiež dík za vysvetlenie postupu. oprava, som slepý a až teraz kukam že to tam je ???♂️ Edited July 17, 2019 by Und3rko Pridane fotky Quote
olexaV Posted July 16, 2019 Posted July 16, 2019 (edited) ale myslím že octávia nemusí mít autohold, u karoqa to je jednodušší právě díky autoholdu, protože ten brzdí automaticky. ale možná se pletu - octávia má snad ruční brzdu koukám než dopíšu tak je pozdě :o) Edited July 16, 2019 by olexaV Quote
Martab Posted July 16, 2019 Posted July 16, 2019 Můžeš se na to v servise zeptat, ale jediný způsob jak to zkontrolovat je to rozebrat (aspoň mne nenapadá jak to jinak zkontrolovat). Quote
The_DoctoR Posted July 20, 2019 Posted July 20, 2019 Me ten cvakajici zvuk (jedno cvaknuti celkem hlasite) dela, kdyz prerazuju z D/S na zpatecku. To je bezne, nebo se tam mezitim nez se preradi uvolnuje nejaka ta zapadka, ktera to cvaknuti dela? O3 FL najeto 4tis Quote
Martab Posted July 20, 2019 Posted July 20, 2019 Mezi D/S a R západka není, mechanická blokace je jen u polohy P. Quote
misocko Posted August 1, 2019 Posted August 1, 2019 mam 1,6 TDI a ziadne cvaknutie medzi DS a R necitim a to som schopny to v malej rychlosti presunut bez zastavenia. Citis aj nejake trhnutie autom? Quote
LEdit Posted January 21, 2020 Posted January 21, 2020 Rada k nezaplacení. Ruční brzda se má používat při každém parkování, ať je to automat nebo manuál. U automatu o způsobu zabezpečení se rozepisovat nebudu, ale ruční brzda za všech okolností v běžném provozu je nutná, jinak se převodovka postupně ničí, vzniká v ní mechanické pnutí váhou auta. Co je nejhorší, když do stojícího auta vám někdo drcne při parkování, to je součet vah a ještě rychlosti. Zde to může být zcela fatální. U manuálu je to zcela obdobně jen s tím, že se nejvíc namáha pnutim spojka a setrvačník, hlavně dvouhmotový, a další díly napojené na převodovku, zas při nárazu může dojít k fatálnímu poškození. Doporučení : Ruční brzda : doparkujete, stojíme na brzdě, zatáhnout ruční brzdu, zařadíme 1, vypnout zapalování, pustíme brzdu Elektrická brzda : doparkujete, stojíme na brzdě, zařadíme P, vypnout zapalování, el. ručka se sama zatáhne, pustíme brzdu Léta praxe a zkušeností. 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.