Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ahojte.

V poslednej dobe (2 mesiace dozadu) mi začala niekedy prevodovka robiť praskajúci zvuk pri preradení z polohy P na polohu R. 

Ten zvuk je dosť nepríjemý. 

Pri preraďovaní z P do R aj cítim odpor v prevodovke keď sa snažím preradiť a po preradení to praskne.

Ešte som zaznamenal že ked zastanem s autom a zaradím P tak po pustení brzdy sa auto rozkolíše dozadu a potom niečo v podvozku o seba narazí čo je aj cítiť a počuť a vtedy auto zastane alebo ho vráti dopredu.

 

Neviete čo to môže byť?

Ďakujem za každú radu.

 

Octavia 3FL 1,5 ročné auto.

  • Líbí se mi 1
Posted

Pokud to bude dělat i přes používání ruční brzdy, tak servis. Ale prokládám, že nyní to dělá kvůli tomu, že auto visí na P a proto to vydává ten zvuk.

Posted (edited)

Pokud tam není nějaký technický problém, tak nezamrzne.

 

EDIT: To co ti vydává ten zvuk je předpokládám toto:

post-128-1264523926.jpg

Edited by Martab
Posted

Keď parkujem na napr. nie celkom rovných plochách, dám najprv "N", auto si samo nájde "parkovaciu" polohu. Potom dám "P" a zatiahnem ručnú. Tá mi nezamrzla ani pri -20°C.

Posted

Ano, pokud je to na rovině, ručka být vyloženě nemusí (ale stejně bych ji použil, je to pro převodovku lepší, kdyby cokoli, aspoň to pak nevisí na té západce). Ale jinak správný postup je - N, ruční, nechat auto sednout a pak až P.

  • Líbí se mi 1
Posted

to fakt? preco si neprecitate manual predtym nez nieco pokazite?

u automatu sa pri presunutim paky do polhy P mechanicky zablokuje prevodovka (zapadne zapadka do ozubenia). skratka sa dost tvrdo zablokuje cely prevodovy system. Niekto tu v pohode necha vysiet cele auto na jednom zube a este nasponovane?

 

idealny postup po zastaveni na kopci:

zastavim, stojim na brzde

presuniem paku do N

zabrzdim rucnu

uvolnim brzdu nech si auto sadne na rucnu brzdu

stlacim brzdu (aby som mohol presunut paku do P)

presuniem paku do P

pustim brzdu

 

samozrejme na rovine len zatiahnem rucku a dam do P, potom pustim brzdu a idem prec.

 

Posted (edited)

A co pouziti systemu Auto hold? Tam se snad parkovaci brzda pouzije (zajisti) automaticky. Nebo ne? 

V navodu je uvedeno: "Pokud je vozidlo zajištěné systémem a dojde k otevření dveří řidiče nebo vypnutí zapalování, zajistí vozidlo proti nechtěnému pohybu parkovací brzda. V takovém případě zhasne kontrolní světlo  (zelene P v krouzku) v panelu přístrojů a rozsvítí se kontrolní světlo  (cervene P v krouzku)."

Mam Karoqa, ale predpokladam, ze obsluha automatu a zasady pouziti budou stejne.  Nebo ne?

Edited by Pytlák
Posted (edited)

Martab díky moc za info ???

Každopádne mi ide o to či sa niečo nepokazilo alebo nebolo už pokazené.

 

Misicko asi si manuá nečítal ty lebo nič také tam nieje písané.

Ale tiež dík za vysvetlenie postupu.

 

oprava, som slepý a až teraz kukam že to tam je ???‍♂️

377CFF45-373A-4FE9-9186-C67E82550943.png

E9BA937A-6846-44FF-A2BB-7FC346BD1045.png

Edited by Und3rko
Pridane fotky
Posted (edited)

ale myslím že octávia nemusí mít autohold, u karoqa to je jednodušší právě díky autoholdu, protože ten brzdí automaticky. ale možná se pletu - octávia má snad ruční brzdu

koukám než dopíšu tak je pozdě :o)

Edited by olexaV
Posted

Me ten cvakajici zvuk (jedno cvaknuti celkem hlasite) dela, kdyz prerazuju z D/S na zpatecku. To je bezne, nebo se tam mezitim nez se preradi uvolnuje nejaka ta zapadka, ktera to cvaknuti dela?

O3 FL najeto 4tis

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
Posted

Rada k nezaplacení.

 

Ruční brzda se má používat při každém parkování, ať je to automat nebo manuál.

 

U automatu o způsobu zabezpečení se rozepisovat nebudu, ale ruční brzda za všech okolností v běžném provozu je nutná, jinak se převodovka postupně ničí, vzniká v ní mechanické pnutí váhou auta. Co je nejhorší, když do stojícího auta vám někdo drcne při parkování, to je součet vah a ještě rychlosti. Zde to může být zcela fatální. 

 

U manuálu je to zcela obdobně jen s tím, že se nejvíc namáha pnutim spojka a setrvačník, hlavně dvouhmotový, a další díly napojené na převodovku, zas při nárazu může dojít k fatálnímu poškození. 

 

Doporučení :

Ruční brzda : doparkujete, stojíme na brzdě, zatáhnout ruční brzdu, zařadíme 1,  vypnout zapalování, pustíme brzdu

 

Elektrická brzda : doparkujete, stojíme na brzdě,  zařadíme P,  vypnout zapalování, el. ručka se sama zatáhne, pustíme brzdu

 

Léta praxe a zkušeností.

  • Pozitivní 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...