Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ztrácí se mně někde mezi baterií (alternátorem) a světly (žárovky H7) napětí. Na baterii jsem v klidu (vynutý motor, připojená nabíječka) naměřil 12,5 V, na žárovce bylo 11 V. Na pravých i levých žárovkách je přibližně stejně, na dálkových bylo 10 V.

Málo mám i na spínači světel, na relé X-kontaktu .... Diagnostika píše nízké napětí baterie (sporadicky), občas se při zapnutých stěračích vypne tempomat. Všechno by to mohlo být z jedné příčiny, ale nikde na přístupných mistech jsem ubytek napětí nenaměřil nebo nějaký vyhřátý spoj neviděl.

Schémata zapojení mám, ale nějak se v ních neorientuju. Kde by mohl být nějaký vyhřátý spoj? Kudy jde elektrika z baterky do světel??

Posted

Zem je OK?

Pokles napětí na rozsvícené žárovce mně přijde normální (pokud je tedy baterka/dobíjení KO)

A čemu v těch schématech nerozumíš? Existuje k nim návod, jak je číst - dá se to najít pod "Skladba schémat zapojení"

To nahodilé vypínání tempomatu při stěračích s tím zřejmě souviset nebude - je to nějaký bug.

Posted

Zem je OK. Úbytek 1,5 V jsem měl i když jsem měřil úbytek napětí, tj. jeden hrot voltmetru na +12 V na baterce, druhý na plusovém konektoru žárovky.

 

"Skladba schémat zapojení" zkusím pohledat, dík za tip. Na schematech je mně "proti srsti" že tě na jednom listu "drát" skončí v obdélníčku s číslem např. 45, ale kde pokračuje???

Posted

Už mně bliklo, asi jen trochu, ale malý krok pro člověka ......... :-) Dole na stránce je "osa" s čísly...

 

Když selže vše, použijte návod.

Posted

To mně moc nepomůže. Vzhledem k tomu, že je tam větší ubytek napětí než by měl být bude i odpor vyšší, ale kde je to místo s vyšším odporem se nedovím.

Posted

Začal bych pořádným vyčištěním kontaktu ukostření baterie. Může být lehce zkorodovaný a na tom se to napětí lehce ztratí. Že je problém tady poznáš změřením napětí mezi kostrou a "-" pólem baterie při rozsvícení světel. Správně by jsi měl naměřit 0 V.

Posted

Wittmann: Úseky bych lokalizoval, ale musel bych vědět odkud kam vede. A to je teď můj problém. Co jsem tak vykoukal ze schematu, tak "tlustý černý" drát od pojistky č. 2 na baterce vede na špatně přístupné (nepřístupně) propojení za přístrojovou deskou. Z něj jde drát na X-relé a jiný drát spínací skříňku.... Tam už jsem měřil a naměřil málo (na baterce a pojistce na baterce bylo dost), ale ještě jsem nevěděl, že je to zapojené takto přímo. Asi to bude chtít postupovat pomalu a systematicky. :-(

 

Casper: Kostra se mně jeví OK, tam jsem naměřil asi 0,15 V (mezi -12 V na baterce a žárovkou), což se mně zdá přijatelné.

Posted

Já koukal z vnitřku auta pod přístrojovku. Bylo tam blbě vidět a byly vidět jen červené dráty. Ale černý drát by mol být (a je tam P7140002.JPG) z druhé strany, dobrý typ, a dobrý kandidát na ohnití. dík.

Posted

Hmmm, tak dobrý pokus, ale neúspěšný. Už od pohledu zdravé, úbytek napětí zanedbatelný. Když už jsem to měl otevřené, tak jsem to vyčistil a nakozervoval WD40. Na světlech mně pořád schází skoro 2 V. Největší past byla jak otevřít tu krabičku. Všechny ostatní jsou zacvakávací, tady ta měla šroubek. :-)

Posted

Tak jsem z toho pořád pitomej. V první řadě mám nějakou "speciální" elektroinstalaci, na releové desce mám relé na pozici 10, kterou jsem ve všech schematech viděl jako neobsazenou. Vedle na 11 je relé pro X kontakt, ale světla svítí i když tam relé není.

První úbytek napětí, který stojí za řeč jsem naměřil za spínačem světel. Dál jsem nebádal, došla síla. :-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...