Jump to content
McMatej

úbytek napětí hlavní světla

Recommended Posts

Ztrácí se mně někde mezi baterií (alternátorem) a světly (žárovky H7) napětí. Na baterii jsem v klidu (vynutý motor, připojená nabíječka) naměřil 12,5 V, na žárovce bylo 11 V. Na pravých i levých žárovkách je přibližně stejně, na dálkových bylo 10 V.

Málo mám i na spínači světel, na relé X-kontaktu .... Diagnostika píše nízké napětí baterie (sporadicky), občas se při zapnutých stěračích vypne tempomat. Všechno by to mohlo být z jedné příčiny, ale nikde na přístupných mistech jsem ubytek napětí nenaměřil nebo nějaký vyhřátý spoj neviděl.

Schémata zapojení mám, ale nějak se v ních neorientuju. Kde by mohl být nějaký vyhřátý spoj? Kudy jde elektrika z baterky do světel??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zem je OK?

Pokles napětí na rozsvícené žárovce mně přijde normální (pokud je tedy baterka/dobíjení KO)

A čemu v těch schématech nerozumíš? Existuje k nim návod, jak je číst - dá se to najít pod "Skladba schémat zapojení"

To nahodilé vypínání tempomatu při stěračích s tím zřejmě souviset nebude - je to nějaký bug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zem je OK. Úbytek 1,5 V jsem měl i když jsem měřil úbytek napětí, tj. jeden hrot voltmetru na +12 V na baterce, druhý na plusovém konektoru žárovky.

 

"Skladba schémat zapojení" zkusím pohledat, dík za tip. Na schematech je mně "proti srsti" že tě na jednom listu "drát" skončí v obdélníčku s číslem např. 45, ale kde pokračuje???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už mně bliklo, asi jen trochu, ale malý krok pro člověka ......... :-) Dole na stránce je "osa" s čísly...

 

Když selže vše, použijte návod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mně moc nepomůže. Vzhledem k tomu, že je tam větší ubytek napětí než by měl být bude i odpor vyšší, ale kde je to místo s vyšším odporem se nedovím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslel jsem to proměřit po svorkovnicích a lokalizovat konkrétní úsek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Začal bych pořádným vyčištěním kontaktu ukostření baterie. Může být lehce zkorodovaný a na tom se to napětí lehce ztratí. Že je problém tady poznáš změřením napětí mezi kostrou a "-" pólem baterie při rozsvícení světel. Správně by jsi měl naměřit 0 V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wittmann: Úseky bych lokalizoval, ale musel bych vědět odkud kam vede. A to je teď můj problém. Co jsem tak vykoukal ze schematu, tak "tlustý černý" drát od pojistky č. 2 na baterce vede na špatně přístupné (nepřístupně) propojení za přístrojovou deskou. Z něj jde drát na X-relé a jiný drát spínací skříňku.... Tam už jsem měřil a naměřil málo (na baterce a pojistce na baterce bylo dost), ale ještě jsem nevěděl, že je to zapojené takto přímo. Asi to bude chtít postupovat pomalu a systematicky. :-(

 

Casper: Kostra se mně jeví OK, tam jsem naměřil asi 0,15 V (mezi -12 V na baterce a žárovkou), což se mně zdá přijatelné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten drát půjde určitě přes svorkovnici na mezistěně, do ní se dostaneš z kaslíku se stěrači

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já koukal z vnitřku auta pod přístrojovku. Bylo tam blbě vidět a byly vidět jen červené dráty. Ale černý drát by mol být (a je tam P7140002.JPG) z druhé strany, dobrý typ, a dobrý kandidát na ohnití. dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, tak dobrý pokus, ale neúspěšný. Už od pohledu zdravé, úbytek napětí zanedbatelný. Když už jsem to měl otevřené, tak jsem to vyčistil a nakozervoval WD40. Na světlech mně pořád schází skoro 2 V. Největší past byla jak otevřít tu krabičku. Všechny ostatní jsou zacvakávací, tady ta měla šroubek. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kde se to ztrácí? dráha je baterka - mezistěna - relé/spínač/pojistky.... - mezistěna - světla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem z toho pořád pitomej. V první řadě mám nějakou "speciální" elektroinstalaci, na releové desce mám relé na pozici 10, kterou jsem ve všech schematech viděl jako neobsazenou. Vedle na 11 je relé pro X kontakt, ale světla svítí i když tam relé není.

První úbytek napětí, který stojí za řeč jsem naměřil za spínačem světel. Dál jsem nebádal, došla síla. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...