Jump to content
Marty888

Únik chladící kapaliny

Recommended Posts

Posted (edited)

Zdravím, v březnu jsem kupoval Rapida 1,2 TSI 63KW a jsem naprostý automobilový neznalec co se týče svých výměn na autě. Auto je rok výroby 2014, najeto necelých 83000. Na autě dle servisní knížky proběhly zcela normální výměny. Nicméně najel jsem nějakých 4500, a pří 3500 kilometrech jsem doléval cca 400 ml chladící kapaliny (bylo mi to doporučeno ať to neřeším že to může být vedrem). Bohužel ujel jsem pouze 1000 kilometrů a mohu to dolévat znovu, podle pozorování to nejvíc kapaliny sebere při používání klimatizace. Máte někdo podobné zkušenosti? Díky moc za radu.

Edited by Marty888

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někde to teče a bylo by dobré to výhledově opravit, nebo minimálně zjistit příčinu. Jelikož se ale sám označuješ za "neznalce" - tak asi ani nemá smysl, aby jsi se do hledání místa netěsnosti pouštěl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon,to jsem zapomnel dodat...pod autem zadna kaluz niceho nikdy neni...muze ten unik vody mit nejaky nasledek na motor? Samozrejme hladinu hlidam aby tam furt neco bylo,jen se ptam vyhledove co muze hrozit...diky za odpoved.

Share this post


Link to post
Share on other sites

může to téct až po zahřátí = natlakování. Pokud to teče jen trochu, tak se voda hned odpaří, únik lze pak poznat podle růžové usazeniny. Mohou téct spoje hadic, chladič, těsnění pod hlavou apod. Častý bývá únik okolo vodní pumpy - ten na první pohled nezjistíš, protože to nateče do rozvodů.

Hrozit může to, že to najednou začne téct podstatně rychleji

Share this post


Link to post
Share on other sites

A vodu v oleji nemáš ? Měl by jsi na měrce nebo víčku takový bílý šlem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemusí to být při malém úniku nutně šlem, ale i krupička vody na měrce. Pokud je to únik kolem hadice nebo někde na motoru voda se při těchto teplotách rychle odpaří, ale měla by v tom místě zůstat světlá stopa po směsi jak už bylo uvedeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možné vysvětlení neviditelného úniku přes čerpadlo je také ZDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jednou Vás zdravím,děkuji za všechny odpovědi. Včera jsem to řešil s několika lidmi i mechaniky. Názory si protiřečí. Po zkoumání od dvou lidí je víčko od oleje i ryska oleje průzračně čistý,nikde stopy od vody,u vody jsme taky nic nenašly. Z výfuku taky voda ani nic podobného nekape,je suchý. Přesto každý z těch mechaniků tvrdí něco jiného. Jeden že to na 90% bude těsnění pod hlavou ikdyž se voda znatelně nikde v motoru nenajde kde nemá být. Druhý toto vyloučil a řekl že možná bude jen někde popraskaná hadička (vyžraná od chladící kapaliny G13) a nebo to bude vodní pumpa či čerpadlo. Uvidíme,příští týden jde auto do servisu a dozvím se víc,každopádně jsem včera koupil a dolil G13,zhrubs půl litru tak aby to bylo mezi min a max přesně na středu,budu to hlídat,je smutné že musím napsat že "snad to na ten týden bude stačit". Budu Vás informovat co za šotka to nakonec bylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud zmizí necelý půl litr na 1000 km, tak to nikde (ani v oleji, natož aby to teklo z výfuku) vidět nebude. Možné jsou všechny uvedené příčiny, spíše záleží na míře pravděpodobnosti u daného motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...