Jump to content
Sign in to follow this  
H0nzus

Zahřívání motoru

Recommended Posts

Dobrý den, chtěl bych se zeptat majitelů octávií na průběh zahřívání motoru. Koupil jsem v květnu octávii 1.6 tdi 81kw r.v. 7/2016 a při zahřívání se mi teplota dostane na 65°C a pak hned spadne na 55°C jako by se otevřel termostat a pak teplota pomalu stoupá na 90°C a tam zůstane. Auto se nepřehřívá, topí asi dobře. (Od května nebylo až tak chladno, takže se uvidí až v mrazech.) Na autě byla měněna chladící kapalina. Na diagnostice to nepíše žádnou závadu.

 

Je tohle v pořádku? Stoupá vám teplota taky takto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne to zahreje vodu na 90 st a tam to ostane ...

Takže asi vadný termostat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jestli byla měněna chladící kapalina, tak tam může být ještě vzduchová bublina. Ve SM psali, že to má složitý chladící systém a že se tam může držet hodně dlouho. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus ráno, když bude chladněji pustit topení na plno a nech to chvíli topit. Pak se podívej na rysku kapaliny. Dělá mi to taky, když topím na plno. Teplota vyleze na 90 stupňů, pak spadne a pak to vyleze zpátky na 90 stupňů a drží. Možná máš vzduch v topení a špatně to odvzdušnili. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně se to chová podobně. Je ale nutný to pozorovat při rovnoměrný jízdě ustálenou rychlostí ideálně po rovině. Teplota vyleze na cca 60 stupňů, tam se růst na chvíli zastaví (otevře se velký okruh), případně klesne na 58-59 a pak zase stoupá normálně k 90 stupňům.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A podle čeho tu teplotu sledujete? Ručička na tacho neukazuje přesně. Držení stálé teploty po zahřátí motoru je do jisté míry softwarová záležitost, přes VAG je možné pozorovat kolikrát i znatelné výkyvy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to zase tak přesně nesleduju, jen vidím, že rafika spadne, když už je u 90 stupňů, když pustím topení naplno. Auto o něco méně topí, pak o něco málo spadne a za čas se vrátí k 90 a drží a pak to topí víc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tam nafixlování, interval nevím, ale v něm se ukazuje přesně 90°C, mimo něj už se teplota na teploměru mění. Mně bylo doporučeno po výměně první jízdu nechat zapnutý motor, až se roztočí ventilátor (známka, že je termostat plně otevřený). To by mělo vzduch odstranit. Potom dolít.

Jestli to bude kolísat i potom, buď se generuje bublina, nebo je špatný termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta ručička na přístrojovce se vůbec nedá brát vážně - ona totiž "zaokrouhluje", hlavně při té provozní teplotě. Když se u mě dostane na 90, tak VAG kolikrát neukáže ani 80. Zřejmě to má vytvořit iluzi rychlejšího ohřívání motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posuzovat teplotu motoru ma smysl predevsim podle teploty oleje. Mnohdy rucicka teploty vody ukazuje teply motor ale olej ma treba teprve 60-70 stupnu, tj. prakticky studeny motor. Dokud nemam alespon 80 stupnu teplotu oleje, tak jedu pianko...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohužel teplotu oleje nemůžu sledovat, protože ji nemám v nabídce PP. Takže prvních tak 15 km jezdím jen do nějakých 2300 ot/min.

Jde přes VAG nakódovat zobrazení teploty oleje na obyčejný základní displej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...