Přejít na obsah

Servisní interval / servisní prohlídky


slovacik

Doporučené příspěvky

před 51 minutami, PeWe napsal:

Tak já mám 2 roky . 

1863672118_servisprohlidka.thumb.png.42563b0bf4f36fab07f0a8379df7c6cb.png

Mne tam tak rozpisane nepise len prehliadka. Ak mozem vediet kde si to ty nasiel tvoj udaj?

Mam navstivit servis a upozornit ich na to alebo az pri prvej prehliadkeked ma to upozorni?

Editováno: , autor: slovacik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož mám Care connect na 3 roky, tak ten horní screen je z PC ( nebo v mobilu také můžu sledovat) . Dnes jsem ti to vyfotil i z auta (viz.níže). 

Napadá mě  zda jsi z prodejcem třeba neřešil že chceš pevný interval , mě to třeba nabízel - přepnutí na roční / 15000km při převzetí , jinak netuším .

Nicméně to asi nepatří do tohoto vlákna  a necituj  předchozí příspěvek na který reaguješ.

 

19388149_servisinfotaiment.thumb.png.c70f0e6ee8fb928a3637f70ee97ebda6.png

Editováno: , autor: PeWe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Obecně není zrovna ideální měnit olej podle LL intervalu, kde to většinou vychází cca na 23tis. podle způsobu používání auta. Držel bych se intervalu 1rok/15tis. při použití LL oleje podle normy dané výrobcem a když přetáhneš třeba na 18tis., tak se nic nestane narozdíl od pevnýho intervalu. První olej bych určitě nenechával najet víc než 10tis. nebo rok,podle toho co nastane dřív, ale měnit po 5tis. je zase podle mě zbytečnost, teda pokud s tím neskáčeš po městě a nestartuješ x krát denně s neohřátým olejem,optimální podlě mě je první vyměnit kolem 8tis.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdy jsem tohle neřešil jinak, než co ukazuje palubní počítač. Proč by to pak výrobce měl v autech zabudované? Proč tedy nedoporučuje u LL maziv první výměnu dříve či proč první náplň nedělá "normálním" olejem s tím, že je nutné ho vyměnit po deseti tisících a až pak přejít na LL olej a dlouhodobou výměnu? Že by proto, aby těm, co se spokojí s výměnou a servisem podle určení palubním počítačem docházelo k opotřebení auta rychleji?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že olej s nájezdem 10 nebo 25tis. má rozdílné vlastnosti se zpochybnit nedá. Otázka je, zda má smysl to řešit, pokud půjde auto za 5 let/100tis. do světa, asi ne. Ale kdo chce auto na "pořád", tak by mohl po letech zaplakat na tím, že důvěřoval servisním intervalům. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

frfr> Já u Rapida loni vyměnil olej rovnou při reklamaci Densa v 5 tis., další předčasné výměny už asi taky neplánuju. U octavie jezdím LL intervaly a mám 170 tis. Oboje jezdí spíše delší trasy. Nalijí ti tam tam to co budou mít skladem, mě dali 5w30 příslušné normy vw uvedené v manuálu, ten nikdo nečte? Víc najdeš u modelů s totožným motorem dyť je to furt dokola.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

@ben06 Pořád dokola? Scala používá olej VW 504.00/507.00 a 508.00/509.00 Na značce až tak nezáleží.

 

Třeba já jsem případ? První olej do 4000km, pak 10tis a pak každých 10tis. Filtry 15tis, palivový 30tis +olej DSG spolu s haldexem a brzdovkou, voda 60tis.

Stojí to pár kaček a vím že mám pořád kvalitně aditivovaný olej, u TDi bez sazí. Prostě tomu dopřeju??

 

Problém mimo jiné dnešních moderních TDi a TSi je, že dochází k ředění oleje palivem. U TDi při regeneraci DPF i TSi za studena. Tím olej silně degraduje a vyčerpávájí se aditiva. U turbo motorů je i hodně důležitá výměna vzduchového filtru, projde přes něho mnohonásobně více luftu než u atmosféry?

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ben06 pecka! Není co řešit? Vzorně se staráš?

Jezdíš k Araveru předpokládám, nemůžeš si vozit svůj olej? Já s olejem dělám tak si vozím svůj a ještě pylový filtr s polyfenolem, jinak vše od servisu.

 

@Rapid1.0 Také se vzorně staráš? Motor, turbína a kroužky se nám pánové odmění dlouhou životností?

 

Jinak zdravím ze servisu, piju kávičku, sedím v novém Superbu v zadu a čekám až udělají geošu na Arteonu. Všichni zaměstnanci co kolem chodí jen rozdávají úsměvy ? A tak to má být, cítím se zde dobře a myslím že i auta jsou spokojená?

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do nedávna s olejem nebyl problém a asi ani nebude i kdyby byl "mezivýměny" si udělám sám. Ty výměny byly poněkud překotné (první při reklamaci a druhá v čase korony) a nebyl ani čas koupit vlastní olej a spíš jsem čekal co dávají oni, cena mě zas tak nevadí a jsem s nimi spokojen. Díly na repas brzd na O1 budu mít vlastní jako většinou v minulosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci vypadat urejpaně, ale:

1) třídí někdo z vás co měníte po 10tis. nebo někdo  v domácnosti odpad (aspoň trochu) ?  

2) jak dlouho plánujete auta mít

3)při nájezdu 120tis. se vymění olej 12x vs 4x oproti LL termínu, z toho plyne, že pokud bod 2 nepřesáhne cca 6-7 let, je přehnaná péče ztráta peněz

 

Já měním 1x za rok, což je 14 - 18 tis. a podle mě ideální kompromis z hlediska péče/ekonomiky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...