Jump to content

Motorový olej


Recommended Posts

před 1 hodinou, Jan R. napsal:

Mělo by to být v návodu. Olej tipuji 0W-20 a fridex G13


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

1. vypni si ten hloupý podpis

2. netipuj a nespekuluj

 

U oleje je rozhodující VW norma, viskozita není zárukou úspěchu. V návodu je uvedeno pouze nouzové doplnění 0,5 litru. Benziny EA211 mají možnost plnění normami  504 00 SAE 5W-30  nebo 508 00 SAE 0W-20 (prvonáplň). Je tady řada témat, kde se problematice oleje probralo všechno možné.

 

Chladicí kapalina prochází neustále revizemi, takže aktuální originál je jasná volba. A mimochodem u aktuálních dieselů a benzinů je doporučení rozdílné (viz EA288 usazeniny).

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Přesně tak, v Rapidu jsem měl prvonáplň 508 00 a servis mi nyní při výměně dal 504 00, stejné to bude u Scaly (Rapid2). I v návodu je plno užitečných informací a pochybuju, že do první výměny bude stejně něco dolévat.

Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, Jan R. napsal:

Mělo by to být v návodu. Olej tipuji 0W-20 a fridex G13


Sent from my iPhone using Tapatalk

To je opravdu rada za všechny prachy! Pokud to nevíš, tak neraď!

 

Téma přesunuto do odpovídající sekce a upraven jeho název.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Na str. 131 v návodu a v motoru je stříbrný štítek VW 50800 tz. olej 0W-20. Z výroby to mají všechna litrová TSi s filtrem.

 

Fridex je G13 - je to na nádržce

Tuto kombinaci mají Fabia, Rapid, Scala, Karoq benzínové, není důvod aby Scala a Kamiq měli něco jiného.

D83457D3-9F32-4C07-82BE-FDBAB5E5BFB2.jpeg

Edited by Jan R.
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
před 20 hodinami, Jan R. napsal:

Na str. 131 v návodu a v motoru je stříbrný štítek VW 50800 tz. olej 0W-20.

 

V návodu nic takového není. Byť jsou všechny oleje normy VW 508 00 třídy SAE 0W-20, tak to neplatí obecně. Stačí se podívat na ostatní normy.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Nové benzínové motory rady EA211 môžu používať VW508 (prvonáplň) alebo klasiku a teda VW504. Olej ktorý si poslal do tohto motora môže byť použitý. Pokiaľ sa jedná o olej, odporúčam objednávať od overenej stránky, nakoľko Castrol sa vo veľkom pančuje. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Dnes jsem poprvé otevřel kapotu a kontroloval olej. Měrka šla vytáhnout trochu ztuha a po jejím vrácení zpět, je tam volně. Někde se to tady už řešilo, akorát u jinýho modelu se stejným motorem a nemůžu to dohledat. Máte stejnou zkušenost, příp. nevíte, kde na fóru je to vlákno? Díky.

Link to post
Share on other sites

@Járinek1 díky za reakci, právě vím, že jsem o tom podtlaku tady četl, tak jsem to chtěl znovu projít, ale nenašel. Ten motor je nakloněnej v čelnímu sklu a měrka se tam i blbě dává - trochu pod úhlem, asi je to o zvyku u EA111 bylo kolmo vzhůru a držela vždy pevně. 

Link to post
Share on other sites
před 30 minutami, vormen napsal:

Dnes jsem poprvé otevřel kapotu a kontroloval olej. Měrka šla vytáhnout trochu ztuha a po jejím vrácení zpět, je tam volně. Někde se to tady už řešilo, akorát u jinýho modelu se stejným motorem a nemůžu to dohledat. Máte stejnou zkušenost, příp. nevíte, kde na fóru je to vlákno? Díky.

Jedná se o můj příspěvek u motoru 1.0 TSI v sekci Rapid. Stalo se mi přesně co tobě při první kontrole hladiny oleje, po necelé 1000 km. Konzuloval jsem se známým i se AS. Po následném nastartování se v motoru opět vytvoří podtlak a ten opět měrku "přicucne", tudíž při další kontrole půjde opět ztuha. Takže vlastnost.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Zítra až pojedu ráno do práce, ukáže tachometr 1000km, tak jsem dneska zkontroloval olej. Kontroloval jsem ho i při převzetí auta a pár stech km, ale nebylo nic poznat, protože byl dokonale čirý. Dneska jsem se snažil a na měrce zjistil 3/4. Co mě ale rozčiluje, je to, že měrka jde pěkně blbě vracet do motoru, vpodstatě napoprvé jsem to nedal ani jednou ze tří pokusů, sice detail, ale je to otrava. Ta měrka je tak nějak divně zalomená. Jakou máte hladinu na měrce a máte už zkušenost s tím, jestli si tenhe motor něco bere během záběhu? Je to moje 4 funglovka a nikdy jsem olej nedoplňoval, nebylo ptřeba a rád bych, kdyby tomu tak bylo pořád. Navíc 0w20 508.00 se v nouzi asi blbě shání.

Link to post
Share on other sites

Zkus tu merku pootočit pak tam padne na poprvé. Na poprvé jde taky  špatně vytáhnout.

Kontroluješ za studena nebo  při zahřátém oleji?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...