Jump to content
slovacik

Motorový olej

Recommended Posts

Mělo by to být v návodu. Olej tipuji 0W-20 a fridex G13


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, Jan R. napsal:

Mělo by to být v návodu. Olej tipuji 0W-20 a fridex G13


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

1. vypni si ten hloupý podpis

2. netipuj a nespekuluj

 

U oleje je rozhodující VW norma, viskozita není zárukou úspěchu. V návodu je uvedeno pouze nouzové doplnění 0,5 litru. Benziny EA211 mají možnost plnění normami  504 00 SAE 5W-30  nebo 508 00 SAE 0W-20 (prvonáplň). Je tady řada témat, kde se problematice oleje probralo všechno možné.

 

Chladicí kapalina prochází neustále revizemi, takže aktuální originál je jasná volba. A mimochodem u aktuálních dieselů a benzinů je doporučení rozdílné (viz EA288 usazeniny).

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně tak, v Rapidu jsem měl prvonáplň 508 00 a servis mi nyní při výměně dal 504 00, stejné to bude u Scaly (Rapid2). I v návodu je plno užitečných informací a pochybuju, že do první výměny bude stejně něco dolévat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, Jan R. napsal:

Mělo by to být v návodu. Olej tipuji 0W-20 a fridex G13


Sent from my iPhone using Tapatalk

To je opravdu rada za všechny prachy! Pokud to nevíš, tak neraď!

 

Téma přesunuto do odpovídající sekce a upraven jeho název.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na str. 131 v návodu a v motoru je stříbrný štítek VW 50800 tz. olej 0W-20. Z výroby to mají všechna litrová TSi s filtrem.

 

Fridex je G13 - je to na nádržce

Tuto kombinaci mají Fabia, Rapid, Scala, Karoq benzínové, není důvod aby Scala a Kamiq měli něco jiného.

D83457D3-9F32-4C07-82BE-FDBAB5E5BFB2.jpeg

Edited by Jan R.
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

V návodu samozřejmě není nikde uvedeno, co je v motoru za olej z výroby, je tam jen to, co lze dolít, konkrétně pro benzínové motory VW 504 00, VW 508 00, ACEA C3, ACEA C5.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otázka už mu byla dvakrát zodpovězena, není důvod to pitvat. Kterýkoliv autorizovaný servis i prodejce to potvrdí.

  • Upvote 2
  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 20 hodinami, Jan R. napsal:

Na str. 131 v návodu a v motoru je stříbrný štítek VW 50800 tz. olej 0W-20.

 

V návodu nic takového není. Byť jsou všechny oleje normy VW 508 00 třídy SAE 0W-20, tak to neplatí obecně. Stačí se podívat na ostatní normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co v servise nemaju olej? Ako vies ze to co kupis bude ten olej co je na baleni, este castrol co sa vo velkom falsuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nové benzínové motory rady EA211 môžu používať VW508 (prvonáplň) alebo klasiku a teda VW504. Olej ktorý si poslal do tohto motora môže byť použitý. Pokiaľ sa jedná o olej, odporúčam objednávať od overenej stránky, nakoľko Castrol sa vo veľkom pančuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Alze majú oleje, sú to od nemeckého importéra, minimálne CASTROL sa odtiaľ celkom oplatí objednávať.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Léta beru olej LL shell na skoda-dily.cz, tuším do neděle je asi nějaká ta pošta zdarma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem poprvé otevřel kapotu a kontroloval olej. Měrka šla vytáhnout trochu ztuha a po jejím vrácení zpět, je tam volně. Někde se to tady už řešilo, akorát u jinýho modelu se stejným motorem a nemůžu to dohledat. Máte stejnou zkušenost, příp. nevíte, kde na fóru je to vlákno? Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Járinek1 díky za reakci, právě vím, že jsem o tom podtlaku tady četl, tak jsem to chtěl znovu projít, ale nenašel. Ten motor je nakloněnej v čelnímu sklu a měrka se tam i blbě dává - trochu pod úhlem, asi je to o zvyku u EA111 bylo kolmo vzhůru a držela vždy pevně. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 30 minutami, vormen napsal:

Dnes jsem poprvé otevřel kapotu a kontroloval olej. Měrka šla vytáhnout trochu ztuha a po jejím vrácení zpět, je tam volně. Někde se to tady už řešilo, akorát u jinýho modelu se stejným motorem a nemůžu to dohledat. Máte stejnou zkušenost, příp. nevíte, kde na fóru je to vlákno? Díky.

Jedná se o můj příspěvek u motoru 1.0 TSI v sekci Rapid. Stalo se mi přesně co tobě při první kontrole hladiny oleje, po necelé 1000 km. Konzuloval jsem se známým i se AS. Po následném nastartování se v motoru opět vytvoří podtlak a ten opět měrku "přicucne", tudíž při další kontrole půjde opět ztuha. Takže vlastnost.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...